Отговори
# 285
  • Мнения: 3 179
Моля за решение! 5 клас
ABCD е трапец, AB е успоредна на BC. Точка М е средата на отсечката BC. Покажете, че лицето на ABCD= 2 лицето на ADM.

БЛАГОДАРЯ на Пенсионирана русалка за решението!

Последна редакция: чт, 29 юни 2023, 15:34 от Лукреция

# 286
  • София
  • Мнения: 20 081

Написах го набързо, ама трябва да се измисли петокласно доказателство на двете равни червени отсечки. Поела съм сега ангажимент към едно седмокласна майка, активна през годината  тук в  темата. После, ако никой не се е включил, ще се допълня или ще мисля нов вариант.

# 287
  • Мнения: 35 926
Мисля, че така го доказват:

Скрит текст:

Дано не греша някъде....

# 288
  • Мнения: 3 545
Построяваме диагонала АС. Петокласниците си знаят, че S ABM =1/2. S. ABC

Kaто построим диагонала ВD, аналогично S DMC = 1/2 S DBC.

Като съберем двете изразени лица става, че сборът на лицата на АВМ и DCM = 1/2 (S ABC + S DBC)  или е равно на 1/2 от S трапеца. 1/2  от лицето на трапеца остава да бъде и АDM.

Допояснявам S ABC = S ABD (също ползвано от петокласниците) и оттам идва, че S ABC+ S DBC е лицето на целия трапец.

Последна редакция: чт, 29 юни 2023, 15:41 от solnichka

# 289
  • Мнения: 35 926
Моля за помощ за подточка б). А е решена. (5 клас)

# 290
  • Мнения: 982
Моля за помощ за подточка б). А е решена. (5 клас)



# 291
  • Мнения: 35 926
Хиляди благодарности. Сега почвам да я гледам, че си кръстосах очите направо.....Astonished

# 292
  • Мнения: 2 285
Здравейте! Ще оценим високо малко помощ с тези двете:

# 293
  • София
  • Мнения: 20 081

Последна редакция: сб, 01 юли 2023, 12:05 от пенсионирана русалка

# 294
  • Мнения: 2 285
Русалке, лицето на PBQ се търси на 15-та задача. Ти си се позабавлявала малко излишно за лицето на PQC. Satisfied Благодаря! Почваме да влизаме в час и с геометрията вече, не и без помощта, която оказвате тук. Two Hearts

# 295
  • София
  • Мнения: 20 081
Русалке, лицето на PBQ се търси на 15-та задача. Ти си се позабавлявала малко излишно за лицето на PQC. Satisfied Благодаря! Почваме да влизаме в час и с геометрията вече, не и без помощта, която оказвате тук. Two Hearts

Ми който блее какво се търси..Laughing

# 296
  • Мнения: 982
Моля за помощ за подточка б). А е решена. (5 клас)





Решението по-горе е излишно усложнено и част от него може да се оптимизира, както е показано по-долу.

# 297
  • Мнения: 35 926
Още веднъж благодаря за това, че се отзоваваш бързо и компетентно. Вторият начин наистина е доста по-разбираем за мен и ще успея да го обясня и на младежа.

# 298
  • Мнения: 3 179
Моля за решения на следните задачи: / 5-ти клас/

1.Сапун с форма на правоъгълен паралелепипед имал измерения 9 см, 6 см  и 3 см. Всеки ден от него изразходвали едно и също количество. След 26 дни сапунът имал форма на правоъгълен паралелепипед, но с 3 пъти по-малки размери. За колко дни ще се изразходи целият сапун?

2.От парче кашкавал с форма на куб с повърхнина 600 кв.см трябва да се отрежат последователно три филийки с дебелина 1 см. Как да се извърши отрязването , така че останалото парче кашкавал да има възможно най-голям обем? Намерете този обем.

# 299
  • София
  • Мнения: 20 081


За втората няма да чертая, а ще се опитам да обясня.
S1=6.a.a=600  кв. см
a.a=100 ; a>0 => a =10 cm;  V=10.10.10 =1000 куб. см
Aко отрежем 3 поредни филийки с еднакви размери, остатъчният обем ще е:
V1= 1000 - 3.Vф= 1000 -3.1.10.10=700 куб. см
Но ако за първата филийка нямаме опция да е с по-малък обем, то за следващите две имаме.
След отрязването на първата оставаме с паралелепипед с размери 9,10, 10 см.
Втората филийка отрязваме при друга стена  и оставаме с паралелепипед с размери 9,9,10 см.
При третата филийка от друга стена оставаме с куб с размери 9,9,9 => V=9.9.9= 729 куб. см

Последна редакция: ср, 05 юли 2023, 01:54 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт