СЕДМИ КЛАС - седмицата на резултатите - 26.06 - 02.07

  • 171 467
  • 1 838
  •   1
Отговори
# 1 650
  • Мнения: 9 115
И в СМГ и в НПМГ няма мъжки или девически класове. Почти по равно са.
А това за по-бавноразвиващите се момчета е мит. Разбира се, че квотите са дискриминация - право на обучение по полов признак.

Последна редакция: нд, 02 юли 2023, 12:05 от Не се сърди, човече

# 1 651
  • Мнения: 28 639
Съвсем не е мит.Мотивацията на момичета и момчета в тийн възраст е коренно различна.

# 1 652
  • Мнения: 9 115
Мит си е разбира се и това за мотивацията също.
Интересно ми е мнението и на майки на момичета, чиито дъщери са ощетени от квотите.

# 1 653
  • Някъде на край света
  • Мнения: 311
В СМГ съотношението е 3/1 (момчета/момичета). Не е девическо, но не е и по равно.

# 1 654
  • София
  • Мнения: 1 758
В СМГ съотношението е 3/1 (момчета/момичета). Не е девическо, но не е и по равно.
Такова е в периода 5-7 клас. В гимназията са по-изравнени.

# 1 655
  • Мнения: 868
Ами аз мога да дама лично мнение за квотите - в далечната 1991 мен не ме приеха в езикова гимназия / изън София / с оценки от изпитите на самата гимназия по БЕЛ и математика съответно 5.50 и 5.35.Квоти  50:50.Момчетата влизаха с 3.00 и 3.25 - с две думи само 2 да няма на изпитите и влиза.Това е преживяване за цял живот,още ми горчи.На 14 години осъзнах,че този свят и животът в него е устроен само и единствено в полза на мъжкия пол.Поне да си го знам по овреме.
И така,учих в МГ паралелка с АЕ - 22 момичета и 4 момчета - без квоти.

# 1 656
  • Мнения: 912
И в СМГ и в НПМГ няма мъжки или девически класове. Почти по равно са.
А това за по-бавноразвиващите се момчета е мит да успокоява мъжките майки. Разбира се, че квотите са дискриминация - право на обучение по полов признак.
Кое е дискриминация?!?! Я, пак! Я си прочетете чл. 7 от Закона за защита от дискриминация... Тук става въпрос за физиология, за биология...

# 1 657
  • Мнения: 6 327
Не съм забелязала в класът или училището на дъщеря ми момчетата да са по-малко умни или по-бавно развиващи се. Тези, които бяха сериозни и учеха стабилно, изкараха топ резултати. Съизмерими с тези на момичетата.
Та в този ред на мисли, чисто физиологичното оправдание за мен е поза. А по отношение на мотивацията - ами да се мотивират. Какво са им виновни момичетата за липсата на мотивация. Сега момичетата да седнат да реват, че на 13-14 г. при тях бушуват хормони и се развиват физиологични процеси, които никога няма да са познати за момчетатта ли? На моята точно по време на НВО Бел и дойде цикъла.
Балансирането на класовете е по-адекватен мотив, но въпреки него абсолютно съществува дискриминация по пол.
Да, чл. 7, ал. 17 от Закона, написана 2008 г., предвидливо премахва от кръга на определението за дискриминация точно темата, за която си говорим. Което не я прави по-справедлива спрямо момичетата. Не е ОК в една и съща паралелка момиче да не може да влезе с бал по-висок от този на момчетата.

Последна редакция: нд, 02 юли 2023, 12:07 от Fancy

# 1 658
  • Мнения: 28 639
Пикът на хормоните на момиче и момче са различни в съизмерима възраст, също темпа на развитие в тази възраст и мотивацията.Не знам защо се спори въобще.Имала съм наблюдения върху мои съученици, в момета имам двама сина, един от които мина през пубертет, другият в момента е в пика му и стана друго дете буквално.

# 1 659
  • Мнения: 12 907
Синът ми го пуснах на 6 съзнателно, за да не се натръшка пубертетно в сублимния момент 😁😁😁. Ако беше на следващата година, нямаше да му се получат нещата за МГто. Беше си дечко, слушаше и учеше...
Това съвсем сериозно. Промяната беше метаморфозна следващата година...
Щерката вече я тресе хормона (5 клас), до 7 ще е свикнала до стойности да не се впечетлява от което 🤣

# 1 660
  • Мнения: 543
Ако между половете нямаше обективна разлика в развитието, нямаше да е установена трайна тенденция момичетата да се справят по-добре на тестовете и с училищния материал в тази възраст, а една година щяха да водят момчетата, а друга момичетата. И тук не става въпрос за това, че има момчета, които се справят отлично, а за средното ниво. По- голяма част от момчетата се справят по-зле на тези тестове от същата бройка момичета. Ако няма квоти, всички топ езикови гимназии ще се феминизират. Което не е добре, защото точно в пубертета е изключително важен контакта с другия пол. Аз смятам, че е по- добре да има квоти в повече училища.

# 1 661
  • София
  • Мнения: 19 920
На Dincho синът преди много години беше в класа на голямата ми дъщеря в 7 клас. Буен на макс Laughing, ама поне толкова добър, ако не и повече от всички девойки-читанки в класа. Имаше и други такива момчета във випуска. В класа на малките ми дъщери беше още по-добра картинката - редом с 6-7 момичета с бал >=34,5, имаше и толкова момчета с подобен.. Горе-долу такова беше съотношението и между слабите девойки/младежи и между тези в средата.. Какъв ще да е пък този късмет все  момчета да са им се падали, които не ги е треснал хормонът и са също амбициозни, имат нужната мотивация..И преди някой да предположи, че е някакво училище с подбор, да кажа, че става дума за кварталното ОУ. Ще се повторя, че откъм състав беше супер да са  по равно в  гимназията, да, заформят се страхотни приятелства и с момчета, но не мога да си кривя душата и да не призная, че някое момиче напълно незаслужено е останало под чертата с два резултата  от 90+ точки. И не бих искала да знам какво е чувството, ако е точно моето..

Последна редакция: нд, 02 юли 2023, 12:18 от пенсионирана русалка

# 1 662
  • Мнения: 12 907
Хипотетично... Какво става ако не се запишеш след 7 клас никъде и пропуснеш годината? На следващата можеш ли да кандидатстваш пак? Със същите оценки от НВО или няма да важат? Има ли изобщо такива варианти приложими?

# 1 663
  • София
  • Мнения: 192
Какви хормони, какви биологии, какви физиологии? Защо моето момиче, което положи страшно много усилия, трябва да страда, защото на някое мамино синче не му се учи особено и повече му се рита топка, примерно? В класа на дъщеря ми (седми) има както много силни ученици от мъжки, така и от женски пол, много слаби от мъжки и от женски пол. Няма драстична разлика по успех между двата пола. Трябва да има равнопоставеност и всеки да бъде приеман според бала, а не според пола. Ако разликите бяха в рамките на няколко точки, нямаше да ми прави впечатление, но има случаи и на разлики над 40 точки, което е супер несправедливо.

# 1 664
  • Пловдив
  • Мнения: 4 093
На 05.07 ли ще е отключена системата за подреждане на желанията? И може ли да се създава чернова или след подреждане, ако не е изпратено се изтриват като въведени данни?

Общи условия

Активация на акаунт