Отговори
# 1 500
  • Мнения: 35 818
Споделям последното. Трябва да има подбор, но не и с НВО или поне в него да има допълнителен модул с повишена трудност.

# 1 501
  • Мнения: 17 337
До преди не помня, 7-8 години ли беше, след седми клас държаха изпит, който иска да кандидатства в МГ или ЕГ, а останалите след 8 клас подаваха в професионалните гимназии и СУ, а някои направо си оставаха в същото училище (СУ). Тогава класирането след 8 клас беше по балообразуващи, които си определяше всяко училище - например математика*2 + география*2 + общия успех. Така дете с 4 по математика, 5 по география и общ успех 4,75 събираше бал 22,75 от 30 максимален. Имало е кандидати и с 30 бал, и с 15. Лошото беше, че отличниците блокираха места в няколко гимназии, защото ги приемаха навсякъде, където подадат, което за мен беше излишно.

# 1 502
  • Мнения: 35 818
Преди доста повече години беше. Не блокираха места, понеже се подреждаха желания, както и сега.

# 1 503
  • Мнения: 17 337
Соул, имаше време, когато учениците подаваха на място във всяко училище и всяко училище си правеше класирането. И така едно и също дете с отличен успех кандидастваше след осми клас в 3-4 техникума/ професионални гимназии и естествено във всяка го приемаха. Какъв е бил принципът за след седми клас с изпитите не знам.

# 1 504
  • Мнения: 9 123
Още 1996 набор са класираха централизирано и никога не са се блокирали места от отличниците. Това с изпитите за конкретна ЕГ или техникум беше по соца и според мен беше по-несправедливо, както го е обяснила Черна станция защо.

# 1 505
  • Мнения: 35 818
Аз лично съм кандидатствала 1994 г. и беше с един изпит, с резултата от който се кандидатстваше навсякъде в областта и желанията се подреждаха 1во, 2ро, 3то и т.н. След това винаги е било така до момента на въвеждане на НВОто, не знам коя точно година, но 2000 и някоя е било.

# 1 506
  • Мнения: 9 123
Ако 1994 е бил един изпит и с него се е кандидатствало навсякъде в областта, какво се е променило с НВО? Интересно ми, защото не схващам разликата. Аз харесвам тази възможност да можеш да кандидатстваш ако не във всички, то поне в повечето училища.

# 1 507
  • Мнения: 35 818
Променило се е това, че преди не беше задължително кандидатстването, както и трудността на изпита. Казах го, понеже беше написано, че се е кандидатствало не единно, а по училища и са се "блокирали" места от отличници, което поне от тогава насам не е било така.

Не казвам, че НВО не е добър начин за разпределяне, а, че не е достатъчно добър за коректно разслояване на децата. Трябва да има втори по-труден модул, както по мат, така и по БЕЛ. (лично мнение)

# 1 508
  • Мнения: 9 123
За по-трудния модул или за поне една по-трудна задача или дори подусловие по МАТ и аз си го мисля. За мен не е нормално да има толкова по 100 точки, както в последните години.  За София говоря, другите не съм ги гледала. Това ще разслои отличниците, но каква ще точно ползата за всички.

# 1 509
  • Мнения: 35 818
Ползата ще е като при кандидатстването след четвърти клас - ще влизат деца с бал от....до..... и то такива, които наистина могат да решават задачи и знаят добре мателиала по БЕЛ, а не които разписват старателно лесни задачи.

Ако има труден модул, една сгрешена първа задача (т.е. най-лесната) от невнимание няма да е решаваща за това някой да отпадне от училище с висок бал за влизане, ако си е решил вярно трудния модул.
Ама все тая, де. Поне за моето дете няма да се случи това. За сегашните петокласници подготвят изпит с въпроси по всички предмети, което ще е още по-голям ужас за тях, но пък може и да е по-добре за балообразуването.

# 1 510
  • Мнения: 17 337
Соул, говорим за различни неща. 2005-2006 започнах работа в професионална гимназия, тогава още се водеше техникум. Значи 2006 лятото ми беше първата кампания, тогава сред 8 клас. Имахме една паралелка след 7 клас, които идваха след изпити и класиране от РУО и 4-5 след основно (8 клас), които подаваха документи на място в училището. Тях ги класирахме ние по бал, който се образуваше от две удвоени оценки от свидетелството за осми клас и общия успех от свидетелството. Максималният бал беше 30. И да, имаше и пълни отлични след осми клас, които кандидатстваха в техникумите. Та един такъв пълен отличник подаваше в 3-4 техникума, естествено на първо класиране го приемаха на всякъде и той/тя избираше едно училище. На второ класиране се освобождаваха по няколко места от ученици, които биваха приети в няколко техникума едновременно. След седми клас нямаше такова блокиране на места, заради централизираното класиране, но след осми, когато не беше централизирано редовно имаше ученици приети на няколко места.
Динчо, проблемът с твърде многото 100 точки е само за София. За Русе миналата година има само 9-ма седмокласници със 100 точки по математика и нито един по БЕЛ. Колежка казва, че от години в областта ни няма 100 точки на БЕЛ. Със сигурност и в другите области е подобна картинката - децата с максимални точки не са чак такава цифра, че да е проблем. В МГ и трите езикови спокойно се класират и деца с под 90 точки. На частни уроци и школи също се ходи, но не заради максимални резултати от 100 точки, а за допълнителна подготовка и по-добро представяне, все пак борба има за по-добро класиране.

Последна редакция: нд, 14 яну 2024, 23:57 от Mama Ru

# 1 511
  • Мнения: 51 932
За по-трудния модул или за поне една по-трудна задача или дори подусловие по МАТ и аз си го мисля. За мен не е нормално да има толкова по 100 точки, както в последните години.  За София говоря, другите не съм ги гледала. Това ще разслои отличниците, но каква ще точно ползата за всички.

Ползата ще бъде, че вторият (състезателният) модул няма да е задължителен и няма  да влиза в статистиките за успеваемостта. Респективно първият модул ще отговаря на материала от учебника (без задачи със звездичка) и ще оценява нивото на овладяване на задължителния образователен минимум.  И общественото мнение ще се занимава с него. И тогава вторият модул спокойно може да се прави колкото си ще труден и ако ще да няма нито една шестица, все тая, важното е да има разслояване. И понеже ще е казано изрично, че това са "състезателни задачи" родители и общественост няма да се фокусират какво се случва там.

# 1 512
  • Мнения: X
Всъщност си беше така до приемането на новия ЗПУО. Първи модул включваше задължителното НВО, точките от него се преобразуваха в оценка и се вписваха като текуща такава. Втори модул се наричаше допълнителен и беше за кандидатстване. Имаше прием след седми и след осми клас, включително по документи след осми клас. Имаше училища с право на вътрешен изпит. Например НПМГ, ТУЕС, ПГКТС - Правец ( сега названието е друго) и някои други. Но решиха, че основно образование трябва да се завършва от всички по едно и също време - в края на седми клас, отмениха вътрешните изпити и всички вече трябва да кандидатстват за местата от ДПП. Резултатът от НВО стана единен ( без да се отделят двете части) и вече е в точки без да се преобразува в оценки.

# 1 513
  • European Union
  • Мнения: 1 977
И тогава с двойка не можеше да се кандидатства след 7 клас. А сега приемаме цели класове с по 20 точки от НВО и после ги показваме по телевизията, че не могат да вземат дипломи.

# 1 514
  • София
  • Мнения: 3 813
Ако 1994 е бил един изпит и с него се е кандидатствало навсякъде в областта, какво се е променило с НВО? Интересно ми, защото не схващам разликата. Аз харесвам тази възможност да можеш да кандидатстваш ако не във всички, то поне в повечето училища.
1992, когато аз кандидатствах, в Плевен имаше два изпита, БЕЛ и математика, но трите гимназии, които имаха прием след 7клас, си имаха отделни класирания на база бал формиран от тези изпити.
В ЕГ за формиране на бала взимаха и двата изпита, за МГ - само математика, за т.нар. ИНТЕЛЕКТ не си спомням, защото не ми е бил в полезрението. Ако бях кандидатствала и в ЕГ, и в МГ, щяха да ме приемат и на двете места, защото класирането не беше централизирано като сега.

Общи условия

Активация на акаунт