Отговори
# 1 530
  • Мнения: 9 123
Ако излезем от собствените си камбанарии на родители на гениални деца, това нищо няма да промени за останалите. Всеки пак ще си попадне на мястото.

# 1 531
  • Мнения: 51 922
Ако излезем от собствените си камбанарии на родители на гениални деца, това нищо няма да промени за останалите. Всеки пак ще си попадне на мястото.

Напротив, ще се промени много. Например ще имаме основен модул, проверяващ овладяването на учебния материал и на този модул ще се пише оценка (за да е съпоставим с училищните оценки). И в пресата ще се обсъжда само този модул, и ще се разсъждава как децата са овладели учебния материал. Но освен него ще има и друг, допълнителен модул, който няма да бъде задължителен, ще се оценява с точки (за да не се бърка с оценката) и ще служи само за кандидатстване. Така няма да има обидени, общественото мнение ще е доволно, трудността ще се сваля колкото е нужно за да е щастлив електоратът, а в същото време допълнителният модул (иначе заврян някъде в ъгъла) ще класира добре децата, защото ще е труден колкото е нужно.

И не, че това ще оправи бъговете в системата, но поне ще замаже видимите причини за недоволство.

П.П. И хайде стига с тези ехидни подмятания за гениални деца. Какво искаш да кажеш с тях? Първо нападна мен, сега го даваш по-размито, ама пак в същия тон.

# 1 532
  • Мнения: 952
Тази година като гледам колко е паднал бала дори в английските гимназии в София, изобщо не ми се струва, че проблемът е в лесния втори модул.
Темата е защо масата от децата не могат да покрият първи модул, а не как да се промени втори модул за прословутото разслояване.

# 1 533
  • Мнения: 2 274


... Така няма да има обидени, общественото мнение ще е доволно, трудността ще се сваля колкото е нужно за да е щастлив електоратът, а в същото време допълнителният модул (иначе заврян някъде в ъгъла) ще класира добре децата, защото ще е труден колкото е нужно.

И не, че това ще оправи бъговете в системата, но поне ще замаже видимите причини за недоволство. ....


Силно се надявам да не вдъхновиш някой, работещ не където трябва, с възможности да покрие само първи модул, да създаде поредната промяна, отговаряща на казаното.

# 1 534
  • Мнения: 360
Моля за разяснение, защото като че ли не разбирам съвсем. Изказват се мнения, че НВО-тата след 7 клас са прекалено лесни за силните ученици, които кандидатстват за т.нар. "елитни гимназии". Доказателство за това е, че има цели 100 деца, които са постигнали максимума от 100 т. на НВО по математика. Правилно ли разбирам, че последицата се състои в това, че има деца, които са постигнали и на двете НВО - по математика  и по БЕЛ по 100 т., тоест имат пълен състезателен бал, но не са успели да се класират в желаната от тях елитна паралелка в СМГ, ТУЕС или Немската гимназия? И именно за да се избегне тази несправедливост, предлагате към НВО-тата да се включи допълнителен, по-труден модул, който да разслои тези деца с по 100 т. и на двете НВО - да определи на кои от тях капацитетът е само 100 т.(те няма да се справят с допълнителния модул) и на кои е по-висок (тече се справят). И да бъдат приети в елитните паралелки именно вторите деца с над 100 т., т.е. с успешно положен  допълнителен модул а повишена трудност?

# 1 535
  • Мнения: 9 123
Черна станция, какво точно в конкретен план това ще промени?
Няма никакви ехидни подмятания, голяма част от децата не могат да изкарат 95-100 точки. За тези, които не могат е темата. Тези, които могат и го правят са съвсем отделен казус. И не съм  те нападала, просто ти написах да си по-смирена, защото съдбата е гадна кучка.

# 1 536
  • Мнения: 51 922
Темата е защо масата от децата не могат да покрият първи модул, а не как да се промени втори модул за прословутото разслояване.

Ми и това казахме - защото не искат. Нямат мотивация, не смятат образованието за ценност, нямат подкрепа и насърчаване у дома, нямат даже и възпитанието да мируват в час и даже и да не слушат да не пречат на другите.
А учителите нямат инструменти, с които да ги заставят. Едно време на нас ни намаляваха поведението и това можеше да ти попречи да кандидатстваш. Сега няма как да се усмирят пречещите.  Неслучайно е казано - да искаш значи да можеш, нали? Ако искаха щяха да се научат, я как добре се научават да ползват телефоните, да не би уроците да са по-сложни? И насила хубост не става, това е. А после вече е ясно, че и учителите се деморализират, ако трябва да са пъдари, а не учители.
Няколко пъти слагам тази картинка, ама в нея се крие истината:

# 1 537
# 1 538
  • Мнения: 51 922
Моля за разяснение, защото като че ли не разбирам съвсем. Изказват се мнения, че НВО-тата след 7 клас са прекалено лесни за силните ученици, които кандидатстват за т.нар. "елитни гимназии". Доказателство за това е, че има цели 100 деца, които са постигнали максимума от 100 т. на НВО по математика. Правилно ли разбирам, че последицата се състои в това, че има деца, които са постигнали и на двете НВО - по математика  и по БЕЛ по 100 т., тоест имат пълен състезателен бал, но не са успели да се класират в желаната от тях елитна паралелка в СМГ, ТУЕС или Немската гимназия? И именно за да се избегне тази несправедливост, предлагате към НВО-тата да се включи допълнителен, по-труден модул, който да разслои тези деца с по 100 т. и на двете НВО - да определи на кои от тях капацитетът е само 100 т.(те няма да се справят с допълнителния модул) и на кои е по-висок (тече се справят). И да бъдат приети в елитните паралелки именно вторите деца с над 100 т., т.е. с успешно положен  допълнителен модул а повишена трудност?

Не точно, защото по БЕЛ няма толкова деца със 100 точки. Проблемът е с математиката и най-вече с математическите гимназии, където оценката по МАТ се утроява. И при лесните задачи за да няма не 100, а 300 оценки по 100 точки се реже за глупости по инструкции отгоре. Също така се случва някоя дребна грешчица в някакво описание да отнеме точки на много добро дете и то да бъде изместено от не толкова добро, но имало късмета да не направи тези грешки. Докато при труден изпит 100% ще имат 2, 3 или 5 деца и останалите ще са надолу. Така няма да има нужда от изкуствено занижаване, а и случайни грешчици няма да имат такова влияние.

# 1 539
  • Мнения: 360
Но каква е гаранцията, че на допълнителния модул няма да се случва същото - едно дете на чист късмет е решило правилно задачата и я е разписало както трябва, и съответно ще получи повече точки и ще бъде прието, а друго, което по принцип решава перфектно, точно на изпита, по изключение, се е разсеяло и е пропуснало нещо.

Черна станция, поправете ме, ако греша. От Вашите изказвания виждам, че сте запозната в големи дълбочина и подробности със задачите на НВО и начина на оценяване. Вероятно сте преподавател по математика и дори оценител.

# 1 540
  • Мнения: 17 331

Според колеги, не само според мен, системата, когато след седми клас с изпит се кандидатстваше за ЕГ и МГ, а след осми клас по документи в останалите училища беше по-добра и за децата беше по-спокойно.

Как точно беше по-добра тази система и в какво се изразяваше това "за децата беше по-спокойно"?
За тези, които кандидатстваха след осми клас по документи. Не бяха подложени на истерията за изпити и кандидатстване.

# 1 541
  • Мнения: 9 123
Мама Ру, те и сега не са. Не се целиш в топ гимназиите, закъдето ти стигне балът. Наистина не разбирам за какво се бориш.

# 1 542
  • Мнения: 360
За децата по-спокойно, а за голяма част от родителите - доста по-евтино! Защото ако детето ти кандидатсва по документи, не наливаш пари в касичката на частните уроци. Вероятно една от причините за възприемане на подхода"Всички на НВО" е била финансова, а именно родителите масова да бъдат принудени да плащат за уроци.

# 1 543
  • Мнения: 9 123
Няма такова нещо, никой не е принуден да плаща частни уроци.

# 1 544
  • Мнения: 51 922
Но каква е гаранцията, че на допълнителния модул няма да се случва същото - едно дете на чист късмет е решило правилно задачата и я е разписало както трябва, и съответно ще получи повече точки и ще бъде прието, а друго, което по принцип решава перфектно, точно на изпита, по изключение, се е разсеяло и е пропуснало нещо.
Това е някаква пренебрежима вероятност - на чист късмет може да се налучка отговор в тест, но на чист късмет не може да се реши и опише правилно задача.
Черна станция, поправете ме, ако греша. От Вашите изказвания виждам, че сте запозната в големи дълбочина и подробности със задачите на НВО и начина на оценяване. Вероятно сте преподавател по математика и дори оценител.
Нито съм преподавател, нито оценител, а просто родител на дете, което е минало през НВО и въпреки високото си ниво по МАТ не получи максимална оценка на НВО поради разсеяността/преумората/мързела на проверителите. За нас това не беше фатално, но за друг може да е. И затова сега, когато вече съм над нещата, защитавам само и единствено принципна позиция. 

Общи условия

Активация на акаунт