Нужни ли са документи за преустройство? Каква е процедурата?

  • 484
  • 4
  •   1
Отговори
  • Мнения: 9
Здравейте,

Пиша с малко странно питане, но до сега не се бях замислял над казуса чисто документално.

Правим "ремонт", ако може да се нарече така, преди на нанасяне в жилище ново строителство.

Всички интериорни стени бяха  гипскартон и предпочетохме разкараме и иззидаме от тухли.

Това ни позволи и да направим корекции по разпределението на жилището:
- Мокрото помещение стана част от банята
- Складовото стана част от голямо антре
- Едната спалня (която ще се използва главно за офис) загуби квадратура за сметка на другата

Въпросът над който се замислих - до колко е законен този ремонт, трябва ли да предам някакви документи в общината?

Някой сблъскавал ли се е с подобен казус?

Повечето стаи са запазени, но с лека промяна в размерите.
Не сме правили нищо нестандартно от сорта на създаване на мокро помещение от сухо или промяна на локации на канализация и подобни.

# 1
  • Мнения: 1 031
Аз не бих се занимавала с документи. Ако искате това да го отразите документално би ви струвало някъде към 5 х.лв, което за мен е напълно излишно.

# 2
  • Мнения: 9
Аз не бих се занимавала с документи. Ако искате това да го отразите документално би ви струвало някъде към 5 х.лв, което за мен е напълно излишно.
Ясно, оценявам отговорът.

По-скоро въпросът е да не се окажем в ситуация в която сме нарушили закона и трябва да възстановим предишния вид или нещо от сорта.

# 3
  • София
  • Мнения: 350
Ако бившето мокро попада над жилищно помещение на долния етаж, сте в нарушение. По сигнал на съсед може да дойде проверка и ще последва акт с глоба и ще ви накарат да възстановите оригиналното положение.
Останалите корекции не са съществени.
Относно споменатите от съфорумеца 5000 лв - толкова искат разни "колеги" от районните общини, за да да изготвят с подставено лице проекта. Никой редови колега няма да се полакоми толкова.

# 4
  • Мнения: 1 031
Относно споменатите от съфорумеца 5000 лв - толкова искат разни "колеги" от районните общини, за да да изготвят с подставено лице проекта. Никой редови колега няма да се полакоми толкова.
Писах за цялата процедура, защото това преустройство не може да мине по 147а. Включих проекта - архитектура и становища по Конструкции, ВК и Електро - грубо 800 лв, оценка на проекта от СН (300 лв), такси в общината за одобряване (200 лв),  договор с лицензиран строител (ако нямаш познат - 250-300), строителен надзор (500 лв - актове, окончателен доклад и технически паспорт), мерене на контур "фаза-нула" ако са минали повече от 3 г от последното мерена (150 лв) и такса за въвеждане в експлоатация (200 лв).  
Минималното за цялата процедура е 2500 лв, някъде е двойно. Да не говорим, че документално това отнема около 3-4 месеца.
Колегите избягват да се заемат с такива "проекти" защото това на практика не е проектиране, а произвеждане на ненужни книжа

Последна редакция: чт, 14 дек 2023, 07:46 от ее123456

Общи условия

Активация на акаунт