И аз го натиснах вкъщи, научи се, че е по-добре да внимава и да минат бързо и после да си прави каквото си иска, вместо да реве и се тръшка, да губи време и в крайна сметка пак да ги направи. С времето до такава степен упражненията му станаха част от ежедневието, че сега, ако пропуснем да правим няколко дена или не сме били на рехабилитация, вади нещата от шкафа и почва да си прави сам
Обаче на рехабилитаторките още се опъва, той си е инат по принцип и ако му е нещо ново и му се види трудничко, много се дърпа. У дома нямам проблеми - слуша ме, ама на рехабилитация... Много се притеснявам да не свикне така да се налага, че като ревне или се разсърди ще стане неговото. Засега рехабилитаторката от ДГ доста добре му "овладява" тези "пристъпи", сигурно защото и нейното детенце е на тази възраст, дано и занапред успява...
Мисълта ми е, че при Яни стана с "натискане", само с добро не помогна, но при повечето деца е обратното, тях ако ги натиснеш има опасност да намразят правеното... Всички деца са различни и все си мисля, че за всяко трябва индивидуален подход. Кофти е, че тук се работи малко като на "поточна линия", горе - долу по един и същи начин с всички деца. Дали защото нямат опит или време, или организацията нещо куца, не знам...
vladun, на колко години е Влади сега? Припомни ми кога сме се виждали, че не мога да се сетя, че в яслата засичах доста нови родители и вече забравих кои
livel , знае ли буквите? Не да ги казва, просто да ги познава, ако ги познава, нареди различни букви и я накарай като кажеш някоя да ти я подаде, само на слух. Закрий си устата да не те вижда.Така ще можеш да прецениш кое чува, кои звукове бърка и после това ще ви помогне при настройките. По-сложно е да пробваш със сходни по звучене думички и т.н. Когато повтарят, това, че повтарят неясно не винаги се дължи на факта, че не го чуват. Яни например е имал мързелив артикулационен апарат и много време загубихме в чудене защо не говори, като чува толкова добре, после упражнения за раздвижване... а времето си върви...