Деца с увреден слух

  • 63 778
  • 896
  •   1
Отговори
# 645
  • Враца
  • Мнения: 871
При нас е факт че Калина си ги търси и двете
И Криси си го търси....възможно е и настройката... правена е само един път в ИСУЛ...и оттогава... Naughty А дали в Мебос биха могли... ще попитам Боби  когато ходим да го погледне..На мен пък ми се струва ,че  с двете чува повече...но татко му... казва не...и сега водим война.. дали  ДА или НЕ.

# 646
  • Мнения: 25
 HugБраво на Венци !Галя вие имате време не се притеснявай не нужно (спорет мен )да бързате .И Ива започна от няколко дни сама да си повтаря познатите букви взима си книжка и си казва буквите които знае но определено продължава да изпада в истерия като аз е карам каквото и да било.Сигурна съм че не чува доста букви (явно ни куца настройката) но тези които чува ги е запомнила и дори ги пише.Малък напредък но пак е нещо аз и на шушчица се радвам макар че нямаме време няма как за жалост се оказа че нищо не мога да е накарам ако не иска.Надявам се да не и отнеме много време да проумее че най важно е да слуша и да говори.Повече успех на всички!

# 647
  • Мнения: 179
Марги, настройка на апарата може да направите при нас или в исул. Желателно е да има някаква аудиограма, нова (би било хубаво) или стара(просто за ориентир). Сирта е много права за стереото, подкрепям мнението й.

# 648
  • Враца
  • Мнения: 871
Марги, настройка на апарата може да направите при нас или в исул. Желателно е да има някаква аудиограма, нова (би било хубаво) или стара(просто за ориентир). Сирта е много права за стереото, подкрепям мнението й.
Да разбирам ли,че без апарата е по-добре?А ще се взема в ръце и ще направим нова аудиограма....лошото е ,че във ВМА не може ,трябва в  ИСУЛ.

# 649
  • В една Дупка.
  • Мнения: 629
Ах, Лони, еми аз казвам същото само , че като няма кой да я върши работата по-добре аз да си я свърша вместо да чакам и да се оплаквам. Просто нещата в БГ стоят по много различен начин. Можем само да мечтаем (казавала съм го много пъти) за тяхното ниво на отношение и обучение на детето с КИС. И на мен ми се иска да съм "майка" на детето ане "учителка -майка", но нямам друг избор, сядам и се занимавам с детето, иначе рискувам речевото и развитие. Ти много добре знаеш, не случайно го споменавам тук.  Hug
Петя, аз все още не познавам дете с КИС, на което не са вадени звуците един по един. newsm78 Импланта помага за по-бързото и ясно усвояване на звука, а от там на сричката, от там на дума, изречение и т.н. Не е само при Яни това явление. При всички деца е така, просто тук пишем шепа хора. От старите сме само аз, ти и Лони.Звука не само трябва да се чува, но и да се изговаря, а това се учи от всяко дете. Има разлика в това, че на някои става по -лесно при други по-трудно. На някои, дадени звуци са по-лесни на изговор, отколкото при друго дете. От там идва разликата, но съм сигурна , че се поставят при всички(говоря за случаи като нашия и вашия).

# 650
  • Мнения: 124
Здравейте! Аз съм от Варна и синът ми е с намален слух - има слухов апарат на лявото ухо! Без апарат чува ако му се говори по-високо. Предстои ни тази есен да бъдем първи клас и искам да попитам тук има ли майки с дечица в улищна възраст с намален слух и как се справят там . Въобще всичко по темата би ми било от голяма полза.

Благодаря Ви предварително!!!

# 651
  • Плевен/София
  • Мнения: 546
          Здравейте всички! Благодаря ви за поздравленията и милите думи. Освен с пумпала имаме успех и с едно пате, което кряка като го натиснеш по корема. Имаме го от доста време, той никога не се е впечатлявал много от него, а сега си го търси, слага го близо до главата си и е много щастлив, като го пусне. Как е разбрал къде да натисне...може би ни е виждал, запомнил е го е и сега го е вкарал в употреба. Все още "говори"  много по телефон,  малко по малко започва.
          Иначе днес ходихме в център "Пумпелина", Нина е страхотна! Каква борба ни предстои, аз чак се уплаших! Трябва тотално и силово да променим целия режим и начин на хранене, за да го учим да яде малко по-твърди парченца, защото май вече си е повод за притеснение. Трябва да намалим до крайност  любимото му мляко, за сметка на супа!, хлебна средичка, потопена в сос!, въобще не се виждам как ще го изнеса тоя процес...
           И последно, но не на последно място, болен е от бронхит и до три дни не трябва да ходим на ясла. Добре поне, че племенницата ми е вече при нас и тя ще ми помага. Дано вие сте здрави! Лека нощ!

# 652
  • Плевен/София
  • Мнения: 546
      Здравей, mima28! Аз не мога да ти помогна със съвет, но  с интерес бих прочела нещо повече за вас!

# 653
  • София
  • Мнения: 440
здравей mima28. моята дъщеря е с намален слух и на двете уши, носи един слухов апарат, учи се в масово училище. понатрупахме опит, тази година завърши трети клас. писах за учението, можеш да погледнеш назад в темичката.
най-важното според мен, предварително и подробно да запознаеш учителката на детето с проблема му. вероятно учителката ще има нужда от информация, ще трябва да обсъдиш с нея дали да й намериш литература или помагала. освен това предупреди и родителите на другите деца. моята дъщеря загуби слуха си след 1-ви клас и аз на родителската среща преди 2-ри клас подробно разказах на останалите родители и помолих и те да обяснят на съучениците. това беше добър подход в нашия случай и нямахме проблеми с децата.
Може доста неща още да се кажат, ако искаш пиши и питай.

# 654
  • Мнения: 2 531
 mima28 разкажи повечко за вас??? Само с едното ухо ли е проблема? Кога е загубен слуха и как е с говора /това май всички ни интересува/? Моя син е със средно намален слух на 2-те уши и апарати, при нас най вероятно е по рождение. Това обаче го разбрахме преди 2 г. и от тогава се занимаваме сериозно! Все още не е достигнал говора на връстниците си но напредва! Сега ще е предучилищна и освен но логопед ще го водя и при две жени - сурдопедагог едната , другата специален педагог , които ще го обучават за да не изостава! Иначе посещава масова градина и се чувства добре!

# 655
  • Мнения: 14
Браво на  Венци и от мен! Това е, вече ще откривате света на звуците и това, ще носи радост не само на вас, а и на детето ви!  Laughing

# 656
  • Мнения: 124
Когато бях в деветия месец претърпях тежка катастрофа с кола, а лекарите не взеха адекватни мерки на време и ме оперираха 12 часа по-късно. Детето е било през цялото това време с отлепена плацента и поради липсата на кислород се е увредил слуха. Има намален слух и на двете уши, но на дясното е много добър-вече определено махнахме единия апарат и остана само с левия. ние също разбрахме късно, когато детето беше почти на 3 години, защото има много остатъчен слух, а и защото когато беше на 2 години го водихме на изследване при доц. Спиридонова , но те го събудиха по време на изследването и така закъсняхме с почти година . Общо взето ни беше много трудно и не искам да се връщам дори в спомените си назад, но към момента вече говори добре, разбира се от всички събеседници, малко е заваляно, но работим за изчистването на звуците-имаме много работа още разбира се , да не говорим , че е свикнал да говори носово и сега ни е много трудно да поправим това, но всеки ден правим дихателни упражнения за изкарване на звуците през устата. Проблемът ми основно е друг: в следствие на късното проговаряне и тежкото чуване, все още не разбира говор по телевизията или когато хората говорят монотонно и бързо, речникът ни е беден-като му чета приказка той не я разбира , а трябва да му я преразказвам с мои , по-прости думи.....пише все по-вярно, с математиката няма проблеми, но с речника и неговото обогатяване сме в ежедневна борба  Sad Та, това ми е въпроса : как обогатявате речника на по-големите деца, как се справят с училищния материал, предполагам този проблем не съществува при Вас, milena d, защото детето вече е било натрупало достатъчно лексика до загубването на слуха ? Винаги сме били в масова детска градина, масова предучилищна, но в училище е различно и много се притеснявам от това , което ни чака. С удоволствие бих прочела за опита на други майки с такива проблеми. Поздрави на всички !

# 657
  • Мнения: 950
И с двете ли да ходи... чудя се?  newsm78
Moя син едновременно носи и сл.апарат и кис , той си иска сл.апарат и според мен си помага много , освен че се получава стерео звук и по-добра слухова ориентация има , може би имате нужда от нова настройка на сл .апарат.

# 658
  • Мнения: 950
 Та, това ми е въпроса : как обогатявате речника на по-големите деца, как се справят с училищния материал,




Здрасти  mima 28  и от мен аз съм от Варна ,
не разбрах ползвате ли логопедична помощ ?За обогатяването на речника трябва много работа и то с професионалист , контакта с други деца също е от значение , но общо взето мисля че натрупване на опит ще стане след време след като децата станат по-големи и осъзнаят къде им е дефицита и как да компенсират .
До трети клас проблемите в училище са предимно в диктовките и правописа правилно построяване на изречения , по нагоре не знам ,по-трудно ще бъде със сигурност.
Ще се радвам да се запознаем !

# 659
  • София
  • Мнения: 440
Дъщеря ми е много приказлива, даже успява да се прикрива, че не чува, като много бърбори. Нещо като възрастните хора, хем не чуват, хем много приказват, но каквото те си решат. Обаче в училище е малко проблематично, там трябва целенасочено да се слуша и да се учи. Пък те са си малки още и нещо не е така лесно целенасоченото учене. Установих, че трябва да е супер организирана, но това не е на практика възможно на нейната възраст. Съгласна съм с FEN, трябва им време да се ориентират кое и как да компенсират. Иначе, най-големите затруднения са по диктовка и преразказ и чужд език. Няма начин, винаги е недочула и недоразбрала и се учи наново в къщи. Направо си е двоен труд, а аз го сравнявам с това преди нечуването.
Разбира се отделно е рехабилитацията. Иначе горното и предишния ми постинг се отнасят само по отношение на ситуацията в масовото училище.

Общи условия

Активация на акаунт