Частни училища -информативно - дискусионна тема- 63

  • 46 804
  • 757
  •   1
Отговори
# 540
  • София
  • Мнения: 12 427
Няма такова нещо, Бояна, объркала си се. Това е за ДЗИ, не за НВО.

# 541
  • София
  • Мнения: 18 274
Идеално те разбираме, но просто не е така. НВО и ДЗИ са две различни неща.

Те от МОН, стига да можеха, и на ДЗИ сигурно щяха да замажат нещата само  с точки. Но няма как да им се получи, понеже оценките от матурите  служат за вход в университети тук, нужни са и за кандидатстване в чужбина..

# 542
  • Мнения: 42 030
ЧС, проблемът с разпределенията идва от това, че НВО не беше създаден като състезателен изпит. Уж, да мери общото ниво и за "назидание" на учителите. Уж, МОН да си прави стратегиите въз основа на резултатите. После бързо, бързо стана и входен изпит за гимназиите. Вторият модул доста време беше незадължителен, само за кандидатстващи. 

Така е. И аз сто пъти съм писала, че да се смесват изпит тип "матура" с изпит тип "състезание" е гаранция за провал. Просто защото абсолютният успех на матурата е всички да имат 100 %, докато при състезание това е абсолютен провал. И идеята с два модула принципно е съвсем добра - първият да е матура за оценка на нивото и статистика, а вторият модул да е доброволен и състезателен с по-висока и нарастваща трудност. Ако се направи така няма да ги има проблемите и двата модула може да се прецизират колкото си искат от МОН - първият да е само със задачи за събиране и изваждане за да се покаже ниво, но вторият да е със сложност на първи кръг на олимпиада, евентуално с една задача с 2-3 подусловия като за втори. Да, основно именно като за първи, защото първият кръг е само върху училищния материал и е по силите на отличниците. А вторият кръг вече е по силите основно на математиците. Това е разумното и рационално решение, но няма да бъде популярно, защото масата деца ще са далеч от отличната оценка и родители пак ще пищят. И веднага ще ги подкрепят определени фракции, застъпващи тезата, че всякакви изпити са дискриминация, особено пък трудни и изобщо елитните училища пък съвсем.

# 543
  • София
  • Мнения: 12 799
Нали държавата прави оценяване, за да се види общата картина и колко ученици са под минимума, който е бил 20% и сега е 30. Ето пример от сайта на МОН. Същото важи и за матурите.
https://www.mon.bg/obshto-obrazovanie/natsionalno-vanshno-otseny … za-otsenyavane-2/

# 544
  • София
  • Мнения: 12 427
Това е за НВО 4-ти клас. При НВО 7 и 10-ти клас няма оценки и съответно приета скала за приравняване.

Последна редакция: пт, 12 апр 2024, 10:37 от sanaka

# 545
  • София
  • Мнения: 12 799
Това е за НВО 4-ти клас.
Наистина ли трябва да дам линк за всеки един клас, за да стане ясно, че това е скалата на оценяване за всички НВО и матурите?!
С приятели преподаватели, включително университетски от години се потрисаме, защото няма страна в света, в която минимума да под 50% на много места и под 60-65%. И исках да кажа, че тук борбата е за последните 10%, всичко останало е мрак. Никъде с 40% няма имаш оценка еквивалентна на Добър, а с 60% петица.
Във Франция с 50% имаш 10/20, което е почти тройка, ама на ръба. Например. Викат те в училище за такива резултати.

# 546
  • София
  • Мнения: 12 427
Аз линк няма да давам, во ето съответните текстове от Наредба № 11, която именно урежда въпроса:

За НВО 4-ти клас:
Чл. 50 (12) (Предишна ал. 9, доп. - ДВ, бр. 77 от 2020 г., в сила от учебната 2022-2023 г., изм. - ДВ, бр. 80 от 2021 г., в сила от учебната 2021 - 2022 г.) Оценката на ученика на всеки от изпитите по ал. 3 или съответно по ал. 7 се записва в точки, с точност до 0,01, които се приравняват към оценките по чл. 9, ал. 1, като максималният брой точки на всеки от изпитите е 100.
За НВО 7 клас:
Чл. 51 (14) (Предишна ал. 11, доп. - ДВ, бр. 77 от 2020 г., в сила от учебната 2022 - 2023 г., изм. - ДВ, бр. 80 от 2021 г., в сила от учебната 2021 - 2022 г.) Оценката на ученика на всеки от изпитите по ал. 6 и 7 или съответно по ал. 9, както и на изпита по ал. 8, в случай че е положен, се записва в точки, с точност до 0,01, като максималният брой точки на всеки от изпитите е 100.
За НВО 10-ти клас:
Чл. 52 (16) Оценката на ученика на всеки от изпитите по ал. 6 - 7 или съответно по ал. 10, както и от изпитите по ал. 8 и/или по ал. 9, в случай че са положени, се записва в точки, с точност до 0,01, като максималният брой точки на всеки от изпитите е 100.

Та, за последен път: На НВО 7 и 10 клас НЯМА ОЦЕНКИ.

# 547
  • София
  • Мнения: 18 274
Това е за НВО 4-ти клас.
Наистина ли трябва да дам линк за всеки един клас, за да стане ясно, че това е скалата на оценяване за всички НВО и матурите?!

Малко непремерен е този тон с удивителни и въпросителни.. Няма как да дадеш, дори и да искаш, такъв линк за 7 и 10 клас. Поне не е и официален на МОН, понеже, да, някъде, някой учител може и да си прави измислени скали и да си обръща точките в оценка, но това не значи нищо.

Освен това за 10 клас няма "преди" и "сега", просто защото това НВО е сравнително ново, една година не се и проведе май заради короната. От самото начало си е само с точки, докато седмокласното  си има вече 14 -годишна история и времена, в които имаШЕ и оценки, и скала,  и долен праг за изкарване. Много лесно можеш да се ориентираш от коя година  вече не е така. Погледни минималните балове за прием след 7 клас откога са с точки и как на дъното на списъка има приети с бал 30 от максимални 500.

Последна редакция: пт, 12 апр 2024, 10:58 от пенсионирана русалка

# 548
  • София
  • Мнения: 12 799
Това е за НВО 4-ти клас.
Наистина ли трябва да дам линк за всеки един клас, за да стане ясно, че това е скалата на оценяване за всички НВО и матурите?!

Малко непремерен е този тон с удивителни и въпросителни.. Няма как да дадеш, дори и да искаш, такъв линк за 7 и 10 клас. Поне не е и официален на МОН, понеже , да, някъде, някой учител може и да си прави измислени скали и да си обръща точките в оценка..Но това не значи нищо.

Освен това за 10 клас няма "преди" и "сега", просто защото това НВО е сравнително ново, една година не се и проведе май заради короната. От самото начало си е само с точки, докато седмокласното  си има вече 14 -годишна история и времена, в които имаше и оценки, и долен праг за изкарване.
Българската система на оценяване преобразува процентите в оценки по описаната скала. Не казвам, че всеки път точките се превръщат в оценки, а че процентите са равни на оценките по тази скала. Това е правило и за класни, контролни и тн. Във всяка страна има подобна скала и у нас е протяжно коментирано, че минимума е твърде ниско.
Никак не съм искала да имам тон, просто дадох пример, същата скала е и за матурите.
https://www.mon.bg/obshto-obrazovanie/darzhavni-zrelostni-izpiti … a-za-otsenyavane/

# 549
  • София
  • Мнения: 12 427
Българската система преобразува процентите/точките в оценки, само когато това е изрично предвидено в нормативен акт. По-горе цитирах релевантния нормативен акт, от който е видно, че тази скала не се прилага за НВО 7 и 10 клас.

# 550
  • София
  • Мнения: 12 799
Българската система преобразува процентите/точките в оценки, само когато това е изрично предвидено в нормативен акт. По-горе цитирах релевантния нормативен акт, от който е видно, че тази скала не се прилага за НВО 7 и 10 клас.
Може да не се прилага, не твърдя, че се прилага, там се кандидатства с точки. Идеята на НВО не е кандидатстване, а единен държавен стандарт в образование и у нас той е нисък, дори на Гошко да не му напишат 4-ка с 40-те му точки след 7-ми клас, държавните изисквания за минимум знания на тест си остават ниски.
И ако сега не се разбира се отказвам.

# 551
  • Мнения: 5 968
Това е за НВО 4-ти клас.
Наистина ли трябва да дам линк за всеки един клас, за да стане ясно, че това е скалата на оценяване за всички НВО и матурите?!

Малко непремерен е този тон с удивителни и въпросителни.. Няма как да дадеш, дори и да искаш, такъв линк за 7 и 10 клас. Поне не е и официален на МОН, понеже , да, някъде, някой учител може и да си прави измислени скали и да си обръща точките в оценка..Но това не значи нищо.

Освен това за 10 клас няма "преди" и "сега", просто защото това НВО е сравнително ново, една година не се и проведе май заради короната. От самото начало си е само с точки, докато седмокласното  си има вече 14 -годишна история и времена, в които имаше и оценки, и долен праг за изкарване.
Българската система на оценяване преобразува процентите в оценки по описаната скала. Не казвам, че всеки път точките се превръщат в оценки, а че процентите са равни на оценките по тази скала. Това е правило и за класни, контролни и тн. Във всяка страна има подобна скала и у нас е протяжно коментирано, че минимума е твърде ниско.
Никак не съм искала да имам тон, просто дадох пример, същата скала е и за матурите.
https://www.mon.bg/obshto-obrazovanie/darzhavni-zrelostni-izpiti … a-za-otsenyavane/

Бояна, всичко, което твърдиш просто не е истина. Приеми го! И не винаги написаното в медиите е адекватно на действителността и нормативната уредба.

На НВО няма оценки, никой законно не може да преобразува точки в оценка и да я впиеше някъде. Нито някой може да каже колко точки са 3-ка или 4-ка. През годините назад е имало няколко различни скали спускани от МОН, но в момента няма таква. Нито официална, нито неофициална. И причината е една. На МОН не им изнася по вестниците да има заглавия "90% двойки".
Доста често даваш мнения, които се базират или на некадърна журналистика, или на остаряла практика и нормативна уредба. В случая не си права и даваш линкове за 4 клас, а ние говорим за НВО след 7 клас.

# 552
  • София
  • Мнения: 18 274
Правя лично аз последен опит, качвайки част от резултатите от 1 класиране миналата година.

Как се постига,  по-точно с какви "оценки"  на НВО  в 7 клас,  ограденият минимален и максимален бал за прием във въпросната паралелка?


В тази на предпоследния ред минималният бал от 30  пък е от две тройки в дипломата (всяка приравнена на 15 точки) и две пълни нули на НВО.

# 553
  • Мнения: 42 030
Точно така е. Няма оценки, защото това именно е целта - да се размият нещата и да не правят впечатление на електората. Всеки знае какво двойка или тройка, но някакви си там точки са ... нещо си там Simple Smile

# 554
  • София
  • Мнения: 12 427
Че средните резлтати са ниски е ясно, обсъждахме го вече по-горе. Но праг за "минаване", минимум за тройка, скали, преобразуване в оценка - просто няма такива понятия на НВО.

Общи условия

Активация на акаунт