На море в Турция - тема 83

  • 62 075
  • 737
  •   1
Отговори
# 510
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 547
Siski4, аз не отричам това, което казвате, а само споделям, че след лудницата, която видях, догодина едва ли ще се навия да отида точно в Анталия, защото смятам, че са поели повече турист от капацитета на това на летище. А туроператорите поне могат да предупредят за ситуацията, нищо повече. Реакцията на жената, от ТО, която ни посрещна в Анталия беше: Е, какво искате, то в събота полетите винаги закъсняват, какво толкова? Смятате ли, че е адекватно???

Няма как да се предупреди при положение, че всеки ден е толкова различен и динамичен, че реално не се знае какво ще стане.
Разбирам Вашето негодувание, но не може някой да отговаря за хиляди хора по веригата. Понякога наистина е мал шанс да попаднеш на такъв служител. Когато работиш с хора е изключително тежко и трудно!
Ама колегата не е излъгал. Не е казал нещо неадекватно или грубо. А простата истина.
Никой, никъде няма 100% гаранция, че полетът му ще излети в Х часа. Който очаква нещо друго е в дълбока заблуда.

# 511
  • Варна
  • Мнения: 5 274
За ситуацията днес във Варна за мен лично няма виновни.
Нито ТО ще спести(даже вероятно напротив), нито ВН air ще спестят осигурявайки нова машина(даже вероятно напротив).
Единственото, което след поредна година случващо се може да се помисли за допълнителни застраховки и условия при такива ситуации, а вече който иска.
Ето примерно услугата, за която Галактик сподели, но в пакет да се предлата.
Сега е наплив, разгар вече на летни почивки и всеки чака само да стигне и да разпусне. Разбираемо защо е още по-изнервено. Иначе такива ситуации винаги е имало и винаги ще има.

Чакали сме 5 часа затворени в самолет, за 3 часов полет с 100 инспекции и не пускат самолета да излети.
Регистрираме се за полет и виждаме 20 човека наредени отстрани, имали билети, но били продадени повече и не успяли да се качат на техния (ние сме на втория за деня)  и ги държат отстрани случайно в нашия, ако някой не се появи да ги качат.
Всякакви куриози и истории.

Тук с натовареното Анталийско летище има и още нещо. Повечето сме с пакетни програми-плащаме си и решаваме, че всичко ни е гарантирано. Ние не мислим за нищо повече и просто събираме багажа. Повечето сме и с деца, което в такава ситуация я утежнява много.
Е, да ама не. Гаранция няма.
Ето и ние.
На 20.10.23г съм запазила. Вече почти събрала багажа и хоп, 13 дни преди тръгване инцидент и невъзможност за тръгване. И не, не е само ва конфорта, изискват се ежеседмични контролни прегленди, снимки. Дори и да решиш, че и въпреки това ще пътуваш-ами не, няма да пътуваш.
И вече м*йната му на дебненето, на парите, на ранните резервации, офертите, очакването и сие. Сега нещата вече са да се оправи проблема, всички да са здрави и после ще го мислим.

# 512
  • Мнения: 29
Наистина е много неприятна ситуацията със закъсненията. Нашите кумове чакат за връщане в София от Анталия в момента за пакет закупен от Онекс, вече над 9 часа. Дали са храна и се знае, че очаква нова машина. Но поне дават информация, аз съм висяла 12 часа заради неизправни документи на авиокомпания Еър Любо на остров Крит преди години... ТО бяха Тез Тур и се скриха представителите им, накрая нито обезщетение получихме - нито нищо. Сега вече има фирми, които се занимават с предявяване на искове за самолетни закъснения.

# 513
  • Варна
  • Мнения: 5 274
Ъпдейт за Варна:
Дали са им вечеря и храна и са им обяснили какви обещетения ще получат.

Ами наистина няма какво повече да направят колкото и да е гадна ситуацията за всички.


Sindy, самолетът може и един и същ да е. Той 14ч трябваше да е в Анталия и после не се връща отново във Варна. За Варна връщането е сутринта, а има по един полет на ден и седмица-неделя.

# 514
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 547
Обезщетение не се дължи от туроператор, а от авиокомпания. Защото законът вменява задължения на авиокомпаниите при закъснения. Важен, важен детайл.
Подсигурява се нов самолет. Явно машината не е в състояние да лети.
Собственикът на Тез тур писа, че се очаква да излети към 1 часа. Подсигуряват храна.

# 515
  • Варна
  • Мнения: 5 274
Обещетението да, но явно от тур оператора са си направили труда да ги уведомят, а не чакат всеки сам да се сети. Исковете вероятно са си индивидуални. Не съм подавала.
Не вярвам от авиокомпанията да са ги уведомили. Това знам от човек на място, не съм там.
Идеята ми беше, че се прави каквото може по ситуацията.

# 516
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 547
Eli70, правата на потребителите са ясни. Никой не е длъжен да прави нещо допълнително. Не разбирам, защо това се очаква.

В държавата има данъци. Всеки е длъжен да ги плаща. Никой не е длъжен да ги обяснява персонално.
Същото е и за правата ни като потребители. Никой не е длъжен да ни ги обяснява персонално.
Аз не съм юрист. Ако искам компетентно мнение за юридически въпрос, си плащам на юрист. Не чакам туристически агент, счетоводител, инженер или т.н. да ме консултира.

# 517
  • Варна
  • Мнения: 5 274
В случая не виждам нищо лошо, че на тези вече толкова изнервени хора на място някой се е опитал да помогне и да ги подсети или разясни, защото вероятно сред тях има и такива, които не са наясно с правата си.

# 518
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 547
В случая не виждам нищо лошо, че на тези вече толкова изнервени хора на място някой се е опитал да помогне и да ги подсети или разясни, защото вероятно сред тях има и такива, които не са наясно с правата си.
Не е лошо. Напротив. Допълнителна грижа е.
Ама не вярвам да им е ясно. И за това коментирам.
Рядко клиент осъзнава, кога е направено нещо в повече за него. Още по-рядко, когато това става публично като обратна връзка.

Но пък негативното веднага се коментира.

# 519
  • Варна
  • Мнения: 5 274
Тя ситуацията е толкова неприятна за всеки по веригата, че има хора, които в момента нищо няма да оценят и разберат и не ги виня, защото ако си пестил една година за една седмица почивка и ти се случи това си способен не само да не мислиш, но и да не виждаш неща пред очите ти както и да забравиш, неща които знаеш. Но на мен ми направи добро впечатление очевидния съпорт на място. Не знам кой е там, но явно има човек.

Ние самите коментирахме какво бихме правили, ако бяхме там и то с детето, което до преди дни си беше съвсем реално и очаквано. Видях сега и полетното разписание на кацащите на летище Анталия и сериозно се замислям и за юли месец за вариант отново с колата.
Тези планирани полети по 3 на 5 минути е абсолютно невъзможно да кацат и излитат на време, а юли и август вероятно е още по-натоварено.

Иначе днес и вътрешния Варна-София е излетял с 2.5 часа закъснение. Да не остане някой с впечатление, че само Анталийските са проблемни.

Скрит текст:
А сега си мисля как в нашето семейство се правят по 6-7 полета годишно  Варна-САЩ (най-често Сиатъл), сменят се съответно най-често по 3 полета, ако има вътрешен и такова чудо не е било, и за пореден път се убеждавам, че авиокомпанията има голямо значение. Последно на 28 май се летя Варна-Истанбул-Сиатъл с 3 часа престой в Истанбул отново за щастие без проблеми)

# 520
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 547
Eli70, факт. Дано и клиентите го оценят, защото виждам и доста други колеги на линия да комуникират с клиенти,...ама надали.
На практика няма какво друго да се направи. Няма как да се викне и организира друг самолет ей така. Няма как да се даде повече информация щ, ей така.

Абсолютно съм наясно, колко лошо е изказаното от мен тук в очите на един клиент.  Но предпочитам истината и реалистичните очаквания пред еднократна печалба на всяка цена.
Иначе звезди и луна всеки може да обещае. Отстъпка 20-50 лв. също.

Последна редакция: нд, 16 юни 2024, 23:55 от Galactic Voyager

# 521
  • Варна
  • Мнения: 5 274
Лошото е, че са минали проверката. Ако не бяха и дори на място да са разбере, дори и хора, които не са от града щяха да си намерят занимание за деня, но и по-лошо имаше - да са вече в самолета.
За мен най-лошото е не толкова, че не си тръгнал на време, а че си заключен там.
Колкото и да го бистрим-това е ситуацията. Дано по-скоро стигнат и си изкарат весели почивки!

Лошо или не-това са фактите. В крайна сметка всеки има избор и си поема риска. Никой обаче не тръгва с нагласа да му се случи, но уви, на хората се случва. На теб като клиент вероятно също ти се е случвало.

# 522
  • София
  • Мнения: 1 570
Ехааа, избухнали сте за няколко часа, 50 съм пропуснал, яд ме е че не мога да изцвъкам компетентно мнение, щот не фъркам. Продължавам да злорадствам, че съм с рейс.

# 523
  • Мнения: 4 236
Аз мисля, че поради зачестилите случаи със закъснения и то големи /понякога/ и съответно изнервеността на пътниците, повечето от пишещите се "плъзгат" някак си по причините за съществуващите проблеми - от миналата и особено от тази година до момента. Ние почиваме в Турция от 2007 г. почти всяка година, като имаме 2 г. х 2 пъти в Анталия и 2 кацания в Милас - за Бодрум и Мармарис. В повечето случаи закъсненията са били малки, до час максимум, или изобщо нямаше /15-20 мин. не ги броя/. Опитвам се да разсъждавам логично - едното е, евентуалния строеж на нов терминал, но какво общо има това. Второто - повечето туристи /полети/, особено руснаци - звучи обяснимо. Но, чартърните компании, като всяка една транспортна организация, си прави транспортна схема - елементарно казано - за и от България имаме заявка за толкова чартъри, от тези и тези градове, в тези и тези дни /да, възможно е да се увеличат броя на полетите заради повече желаещи, но винаги би трябвало да има и някаква резерва, особено ако договорите се сключват, ако не година, то поне 6 мес. по-рано. Съответно си знаеш и техническото състояние на "базата" - колко "добри" са ОК, колко имат нужда от ремонт някакъв, колко - не знам какво си. Разбира се, има и амортизация и внезапно възникнали проблеми и може би още много други неща "от кухнята" на авиокомпаниите.

Но, когато ние, като клиенти си избираме не само хотели, но и полети, които като часове, самолети и т.н. са посочени в резервациите - правим избора си на база на това, което като час ни устройва - някои идват от провинцията, други са с деца, трети си имат други причини, но това е един от критериите за нашия и, збор. След това, в един момент, след подписване на договорите, плащания и т.н., в Общите условия прочитаме, че авиокомпаниите имат право да си променят часовете. ОК, и това става - записала съм се за полет в 10 ч., променя се на 7.30, трудно донякъде, но се "преглъща", след което обаче е възможно да чакаш 6-7+ часа поради някаква причина. Обикновено, ако благоволят да те информират - най-лесното е да се каже - техническа, "ама дали е така, кой, кой да ти каже"..... Не съм любител на теориите за конспирациите и най-малкото, което искам е да летя с неизправен самолет, но пазар голям, някой плаща повече, този полет се включва във времето и някои други висят по летищата и чакат.

Постът ми не е насочен против ТА и ТО, но, ако договорите с авиокомпаниите не се спазват /изключвам  "форсмажор"/, то тогава защо е необходимо да се пишат часовете. Просто да бъде - хотели, описание, цени, дни/дати, и "часа на полета ще бъде обявен 20 дни по-рано". Нещо като допълнителните такси за гориво, но те са само допълнителна сума, за някои важна, за други не, защото изгубеното време и възможните неудобства понякога са по-важни.

# 524
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 547
Пазарът не е голям - това е някакъв мит. България не е голям пазар. Никога не е била. Ние не сме важни. Проста истина.
Нито сме чак толкова много, нито сме чак толкова платежоспособни.

Иначе и аз не им вярвам за техническия проблем, винаги. Обаче и трудно мога да го оспорвам официално. Ако някой може, с реални доказателства - евала, нека го направи, аз съм за, защото също не ми е кеф да го отнасям без вина.

Общи условия

Активация на акаунт