Частно Училище не иска да работи с детето

  • 3 623
  • 74
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 12 744
Да, първи клас завършват сред няколко дни. Дано не са разбрали, че търсите място за дете, което на есен ще е първи клас. И да, след 1.06 трябва да знаят свободните места за момента.

# 61
  • Мнения: 192
Частно училище Не означава:
По-добра дисциплина
По-добри учители Хора(проверете текучеството е огромно по обяви)
По-добра среда за ценности (не финансови).

Мнозинството от децата стават Хора и се образоват при предела не техните възможности в държавни училища. Изключително доволна съм, напук на ежедневните мрънкачи.

Потърсете училище, което е близо до дома ви (до 7 клас), и разбира се разговор с педагозите. Важно е и да имате поставянна психологична помощ, за да се нормализира поведението 🤗

# 62
  • Мнения: 13 564
Въпреки всичките проблеми на семейството, трудностите и т.н. които има с въпросното дете, голямата червена лампа е търсене на варианти някой друг да реши проблемите. Другите ресурсни учители, психолози, клас, обикновени учители в определено време може нещо да правят по въпроса, но огромната тежест и грижа си  е за родителя, той ако не работи целенасочено с детето в посока, която са му препоръчали психолози и т.н специалисти полза никаква. На логопед като водиш детето, ти дава упражнения за вкъщи, които да упражняваш ежедневно с детето, за да се автоматизира, не става от час на час и да очакваш ползи.
Има ли агресия или когато системно се пречи на цял клас да учи, околните трудно проявяват търпимост.
За автора на темата е добре и той да отиде на психолог, такива деца хем са трудни, хем им трябват насоки как те да се справят с проблема.

# 63
  • Мнения: 9 944
Като прочетох цялата тема, установих, че да се намери индивидуален подход към едно дете НЕ е работа на класната, на училищния психолог, на училището по принцип. А само и единствено на родителя. Т.е. никой в училище не иска да се занимава с това дете.
Не знам как по мое време - без училищни психолози, логопеди и ресурсни учители, класните се справяха с всяко дете, именно всяко, а не всички, които се вписват в общоприетите правила. От цял випуск в начален етап - 4-5 паралелки, имаше само 1 наистина проблемно дете. И доста повече деца с проблеми с дисциплината - палави да ги наречем. Но класните се справиха постепенно с всяко едно от тях. Да не забравяме и че децата не стоят на едно място, те също се променят.
Ще дам пример с мен самата - кротка и послушна съм била винаги, но съм интроверт, просто преглъщах и не отговарях  на разни язвителни забележки. Но в гимназията, като ми прелееше чашата веднъж на няколко месеца, просто тръсвах изведнъж, за изненада на учителя, директно какво мисля по въпроса. И съм безкрайно благодарна на моите учители, включително на учителя ми по математика, че бяха истински учители, истински педагози. И тези мои периодични изблици никога не са имали негативно отражение върху мен - нито забележки, нито наказателни 2-ки или по-ниски оценки.
Това, че дете е нарекло учителката "кучка", не е добре, разбира се. Но е напълно възможно това да не е от липса на възпитание, а просто учителката да е действително такава, а детето просто да е директно, да не е усвоило присъщото за по-възрастните лицемерие. Т.е. да прави мили очички на госпожата - Да, госпожо, добре, госпожо!, а наум да си мисли точно каква гаднярка е.
От това, което съм мяркала из нета за хиперактивността (без да претендирам да съм навлязла дълбоко в темата), е, че прибързаността се бърка с липса на възпитание ("невъзпитани" са тези деца по презумпция), а възпитанието е единствено задължение на родителя. Масово се слага знак за равенство между дисциплина и поведение (поне по мое време имаше голяма разлика между двете). Ако останалите деца (и учителите) тормозят детето (с подигравки, с това, че не искат да играят с него, с язвителни забележки на госпожата в час), детето има 2 изхода - да се затвори в себе си или да насочи мъката си навън - с обиди или с физическа "агресия" спрямо истинските агресори. 
Нямам представа как е в по-малките градове, но в София деца с проблеми (с обучението, с дисциплината) масово гледат да ги пишат СОП, за да не се занимават с тях. На последния чин - "далеч от очите, далеч от сърцето", 2 учебни часа седмично с ресурсен учител, през останалото време не се занимават с тях - не ги изпитват, не ги включват в работата с останалите деца, на родителите на останалите деца им казват, че това е проблемно дете и да не играят с него.
"Бонусът" за училището от този подход е ясен - училището взима 2-но финансиране за всяко дете със СОП, не се занимават с детето, не им влиза в статистиката за средния успех на училището, ако пък са включени в някакъв "проект" с европейски средства, взимат още едни пари за "диагностициране" на дете със СОП. А че съсипват бъдещето на деца - хич не ги интересува. Ако пък успеят да принудят родителя да премести детето в друго училище - точно със "загрижени" приказки за по-малко училище, по-спокойно училище, по-малък клас, е направо шестица от тотото. А в другите училища е същото. Няма как да намериш конкретен свестен учител, не зависи от учителя, а от директора, да запише ново дете. Никой директор не иска "проблемно" дете, само училище от покрайнините, което се бори да не закрива паралелки, ще вземе това дете. И пак няма да направят нищо за детето, просто ще имат още една необходима бройка за финансиране.

# 64
  • Мнения: 13 564
Преди децата със СОП, учеха в специални училища, след това ги закриха и решиха, че трябва да влизат в масовото училище, затова по твое време не е имало такива проблеми. Децата със СОП са ти били далеч от очите, вероятно не си и подозирала за съществуването им.
Стигаме и до въпрос, кой интерес е по- важен, на едно дете или на един клас.
Тези, които са хиперактивни, често са и агресивни, именно такива агресивни деца с диагнози са проблема, а не всички.

# 65
  • Мнения: 9 910
В интерес на всички е децата да си интегрират в обществото. Трябва пэт към тях, подкрепа, грижа.. все много сложни неща

# 66
  • Мнения: 9 944
 В 1 клас дете имаше 2-ки по математика в час и 32 т. на състезанието "Европейско кенгуру". Оставям на преценката на четящите темата да решат коя оценка по математика е по-обективна - на класната или на неизвестния проверител от "Европейско кенгуру".
Личното ми впечатление е, че напоследък учителките смятат всяко дете, което не изкарва с лекота 5 или 6, за дете с обучителни проблеми. А всяко дете, което не могат да дисциплинират или не могат да привлекат интереса му - за хиперактивно или агресивно.

И не, по мое време децата, които не са били отличници, не са ги смятали за "бавноразвиващи се" и не са ги пращали в специални училища. Просто имаха 4-ки, примерно, а не 6-ци. Поне от личен опит - съученик имаше 6 по трудово с бракувана везна от майка му-аптекарка, а аз 5, с везна от кутия от крем Нивея. Но дотам. Не е като сега - детето на кварталната фризьорка, която обслужва целия педагогически персонал и знае всички клюки от училището, да е отличник, а детето с 32 т. на кенгуруру-то да е с 2-ки на материала по математика от училище.

Последна редакция: нд, 09 юни 2024, 07:18 от man_darin_ka

# 67
  • Мнения: 9 910
Пак добре, че не го е ритала. Моето са го ритали в детската градина, понеже ги дразнело, че си мести краката докато седи на стола.

# 68
  • Мнения: 13 564
В интерес на всички е децата да си интегрират в обществото. Трябва пэт към тях, подкрепа, грижа.. все много сложни неща

Интегрират се, но не всички.  Пълно е с деца, които се интегрират чудесно и ги подкрепят и учители и деца, но когато някое не може да се интегрира не може да се търси проблема само в другите.


Мандаринка, нещо не ти вярвам много, как пък ще бъде изнуден някой родител да си "пише" детето със СОП, то така става - пишеш го и хоп готово.

# 69
  • Мнения: 39 703
32 точки на кенгуру не е кой знае какво

# 70
  • Мнения: 9 944
E, за първи клас говорим. Според същата тази учителка (класната) - "Запишете си децата за състезанието, като искате, но повечето деца имат 12-14 т. максимум, да не плачат после!"


Мандаринка, нещо не ти вярвам много, как пък ще бъде изнуден някой родител да си "пише" детето със СОП, то така става - пишеш го и хоп готово.

Не, трябва родителят да подпише декларация/молба, но преди това е адски натиск. Говорила съм с майката на детето.
Само защото детето се върти на чина, не пише през целия час, прави грешки от бързане, прекъсва госпожата и не му е приятно, че децата го наричат "тъпак".

Последна редакция: сб, 08 юни 2024, 21:53 от man_darin_ka

# 71
  • Мнения: 12 744
СОП може да е с количествени оценки, може да е с качествени. Качествените са за деца, които не покриват ДОС.
СОП се определя краткосрочно - за решаване на проблем и покриване на ДОС, може и за един срок или три месеца; дългосрочно - за етап. Децата, които покриват ДОС и са на количествени оценки се явяват на НВО с допълнително време и консултант, различен шрифт, техническо пособие , според нуждите. Те се борят за място наравно с останалите. Децата на качествени оценки не се явяват на НВО в седми клас, защото не покриват ДОС и учат по индивидуална програма, която не покрива учебния план по основните предмети - БЕЛ/ математика или и двата. Те се насочват към професионална гимназия или профилирана паралелка от Ресурсен център. И все пак на родителите се предлага избор между 2-3 варианта. Тези деца учат и нагоре по облекчена програма с качествени оценки до десети клас, а ако учат до 12 клас не се явяват на ДЗИ. И да, няма как да изкарат шофьорска книжка или да учат висше, защото не покриват минимума.
Относно "Европейско кенгуру". Моят син смята на ум до 1000 със заемане и преминаване и дробни числа (цени) от преди да тръгне първи клас, но в първи клас на кенгуруто изкара 11 точки, защото не беше и помирисвал състезателни задачи. Та 32 точки на първокласник на състезателни задачи съвсем не е толкова малко, особено за дете, което на елементарните задачи в клас има слаби оценки. Нещо определено не е в ред.

# 72
  • София
  • Мнения: 3 152
Здравейте, не знам дали намерихте държавно училище, също и в кой район на София ви е удобно. Знам, че в 148 ОУ в Слатина има свободни места. Не е много амбициозна средата, няма голям натиск, но са по 2-3 паралелки с не много на брой деца. Може би си заслужва да разговор с ръководството.

# 73
  • Мнения: 14 013
нещо не ти вярвам много, как пък ще бъде изнуден някой родител да си "пише" детето със СОП, то така става - пишеш го и хоп готово.

Точно така става. Заплашват ги със социални грижи и защита на детето. Използват най - грубо незнанието им какви права имат. Мога роман да напиша за това  какви уродливи методи биват използвани за постигане на тези цели.
Мисля че родителите имат нужда от 24 часова "гореща линия" която да ги консултира.

# 74
  • Мнения: 10
Поздрави.
Евентуално записах детето в държавно училище.
Благодаря на всички за различни мнения.

Общи условия

Активация на акаунт