Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 18 254

Но как тази задача е за  7клас, не знам, тук има събиране и умножение на възможности, които определено не се учат в 7 клас.

# 241
  • Мнения: 28
Много ви благодаря за решението!

# 242
  • София
  • Мнения: 258
Моля за помощ за тази задача, решили сме подточка а, но  с б се затрудняваме:

# 243
  • Мнения: 8 236
Моля за помощ за тази задача, решили сме подточка а, но  с б се затрудняваме:
Основата на кутията е очертаната с цветните черти, вече сте намерили лицето, височината на паралелепипеда е точно тези изрязани 5см.
Формулата за обем е V=S.h (не знам коя буквичка ползват в училище сега за лице на основата, дали е S или В Simple Smile ), в конкретния случай става V=42.24.5

ПП: За подусловие а) обърнете внимание, че кутичта няма капак, т.е. повърхността й е само основата + четирите стени, без лице на горната основа

# 244
  • Мнения: 47
Здравейте, моля за помощ за следната задача за 7 клас

# 245
  • Мнения: 8 236
Здравейте, моля за помощ за следната задача за 7 клас

Не мога да чертая в момента, но... поне подсказка Simple Smile
В правоъгълника диагоналите са равни, съответно половинките им са равни и тр. ВОС е равнобедрен. Симетралата към едното бедро минава през връх от основата, следователно е равностранен (лесно се доказва тр.ВРО еднакъв с тр.ВРС). А още по-лесно, В е от симетралата на отсечката т.е. ВС=ВО. Следователно ъглите между диагоналите са 60 и 120, а при връх С имаме 30 и 60 градуса.
От М на симетралата имаме ОМ=СМ, ъ.е. ъгъл МОС=ъг.МОС=30 и ДОМ=120-30
и т.н. отбелязвайте по чертежа...

# 246
  • Мнения: 146
Моля за решението на тази задача за 7.клас:
Триъгълник ABC
AC>BC
т.М лежи на АС,така че СМ=СВ
т.N лежи на лъча BC,така че CN=CA
Докажете,че MN<AN+AC+NC/2

Благодаря предварително!

# 247
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 507
Здравейте.
И аз отново моля за помощ за една задача за 7. клас.
Снощи се чудих-чудих и нищо не измислих...

# 248
  • София
  • Мнения: 18 254
Намираме лицето на АВС катет.катет/2. Получаваме 21/2.
Точка О лежи на ъглополовящата, следователно перпендикуляритв от нея към двата катета са равни, примерно на х.Събираме  лицата на АСО и ВСО:
3*х/2  +7*х/2= 21/2
Просто не мога в момента да пиша, надявам се, че стана ясно.

# 249
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 507
Сега ще си го начертая да го видя как е точно.
Но принципно е ясно.
Благодаря!

# 250
  • София
  • Мнения: 258


Моля за помощ за тази задача за 7 клас - подточка а)
Намираме ъглите на успоредника (30 и 150 градуса) и страните (28 и 20 см) и лицето.
Растоянието от точка О до АD ми излиза като външна.
Чертах височини, медиани и какво ли не, но не успявам да се преборя.

# 251
  • Мнения: 6 907
Външна е. Лицето на триъгълник AOD е една четвърт от лицето на успоредника, което вече сте намерили. Имате страната AD, търсите височината към нея.
Преди време имаше подобна задача, пак се чудех защо а подточка е преди б.

# 252
  • София
  • Мнения: 258
Външна е. Лицето на триъгълник AOD е една четвърт от лицето на успоредника, което вече сте намерили. Имате страната AD, търсите височината към нея.
Преди време имаше подобна задача, пак се чудех защо а подточка е преди б.
Хиляда благодарности! Два дена не съм спала. Намерих мярките на една камара ъгли, чертах, трих. Викам си - не може да е нещо толкова сложно Rolling Eyes.

# 253
  • Мнения: 6 907
Simple Smile При следващо затруднение, питайте само след ден неспане Simple Smile

# 254
  • София
  • Мнения: 496
Здравейте, бихте ли помогнали с  5. и 7. задача (11. клас - профилирана подготовка)?

Общи условия

Активация на акаунт