Мачът е свирен, сега ще е чакане – щастливо дано свърши то! – седмокласна 22.06-29.06

  • 85 417
  • 1 691
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 406
Двуезични е хубава българска дума.
Дъщеря ми е двуезична добре ли звучи?

# 286
  • Мнения: 17 465
Има ли от къде да се види статистика за приети на трето класиране?
На сайта на РУО София трябва да има, има и на сайта на Дидева по области и за София град.
Аз влизам на сайта на Дидева.
https://dideva.alle.bg/%D1%82%D0%BE%D0%B7%D0%B8-%D1%81%D1%82%D1% … 0%B1%D0%B0%D0%BB/

# 287
  • Мнения: 9 133
Двуезични е хубава българска дума.
Дъщеря ми е двуезична добре ли звучи?

Heart за мен определено да.
Интересно ми е дъщерята ти на какъв език и е по-лесно да брои и смята. Забелязала съм, че двуезичните около мен предпочитат единия език специално за това.

# 288
  • Мнения: 4 683
ФЕГ са една смяна, от 8, да.

Не само деца от проблемни семейства упражняват тормоз и невинаги тормозът е физически или словесен. При момичетата понякога най-големите отличнички, пресирани вкъщи от безумните амбиции на родителите си, въртят такива интриги, че ум да ти зайде. Миналата година моята дъщеря се оказа в такава ситуация. За радост, както и преди съм писала, тя си е перде и не се дава лесно, така че не се остави да бъде срината емоционално, въпреки че наблюдавах, че е много огорчена. Важното е как и детето ще реагира, и да, не трябва да е с мълчание.

# 289
  • Мнения: 123
И при нас ще падне чудене с реденето на желания. До миналата година мислех, че езиковите няма да са на фокус, но след като понавлязох и в темата с профилирането, си промених мнението.
Та явно и ние ще се насочим към ЕГ. След Шилер наборната не е въодушевена да учи немски, към момента се справя отлично и с АЕ. Колебаем се за комбинация френски/латински, френски/руски или руски/френски, но въобще не е сигурна, а още по-малко аз ☹
При избора на училище ще взимате ли под внимание от резултатите на матурите в 10 клас и ДЗИ в 12? 🤔

# 290
  • Мнения: 406
Двуезични е хубава българска дума.
Дъщеря ми е двуезична добре ли звучи?

Heart за мен определено да.
Интересно ми е дъщерята ти на какъв език и е по-лесно да брои и смята. Забелязала съм, че двуезичните около мен предпочитат единия език специално за това.
На английски. До 4 -ти клас включително учеше в английско училище

# 291
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 410
Да, няма как да знаем точно какви ще са точките Simple Smile

А дали ще има деца с по 90-100 точки без уроци - също не знам Simple Smile


Ще има, споко. 😉 Цялата истерия с уроците и школите я създават родителите, това е личното ми виждане по темата.

Kalisi, моите деца са триезични. И в чужбина сме живели дълго време. Разбирам мнението ти за училищата и езиците у нас. Просто избягвай езиците, които детето ти вече говори. Харесайте си такива, които ще бъдат бонус за него и няма да съжалявате.

# 292
  • Мнения: 9
Има ли от къде да се види статистика за приети на трето класиране?
На сайта на РУО София трябва да има, има и на сайта на Дидева по области и за София град.
Аз влизам на сайта на Дидева.
https://dideva.alle.bg/%D1%82%D0%BE%D0%B7%D0%B8-%D1%81%D1%82%D1% … 0%B1%D0%B0%D0%BB/

https://most-learning.net/moodle/course/view.php?id=46

Приложение 3 е за училищата в София

Чета ви и осъзнавам, че не само при нас сълзите и душевното състояние на детето ми  е било малтретирано:(

Дъщеря ми е в частно училищи и тормоза го има, събирането на огромни суми за подаръци също, както и пристрастията на класната(по математика). Благодарение на частни уроци успя да реши първи модул без грешка, а от втори модул 21 и 23. В училище ги разделиха на две групи "умни" и другите... Това демотивира децата и създаде огромно напрежение:( Стигнахме до съвети с психолог. Класната я обиждаше, че е с очила и много други обиди.... Прави сте за "чадърите" ...мерки не се взимат. Тежка година, но свирши:) Успех на всички дечица. Ние ще се опитаме да избягаме от МОН и чакаме изпитите по рисуване:)

# 293
  • Мнения: 17 465
Преди имаше мнение, че човек брои и смята на този език, на който е започнал да учи математика. Не мога да кажа доколко е така, но определено си има специфика в терминологията на всеки език. В тази връзка, предимството на ЕГ е изучаването на различните предмети на съответния език, ако наистина се прави. И дори само три предмета ми се виждат малко.
Резултатите от НВО 10 клас и ДЗИ 12 клас за мен могат да са ориентир само на фона на това с какъв бал са влезли съответните ученици/ набори и без балообразуващите от свидетелството. Плюс, че в седми клас може да има спад спрямо четвърти, нагоре също се наблюдава известен спад, все пак за седми клас се ходи повече по школи и уроци, отколкото за десети. Аз дори за НВО десети клас не съм чувала някой да ходи на допълнителна подготовка, там изцяло се разчита на подготовката в училище. За ДЗИ вече според целите.

# 294
  • Мнения: 1 929
laurentin, аз бих възразила срещу сумата. Моите впечатления са, че след като един се обади, доста други добиват кураж да го последват.

Относно езиковите гимназии - пак стигаме до там, че се търси от една страна добра среда, от друга - допълнителен език на много добро ниво. С курсове и уроци би било доста по-трудно постижимо, освен ако детето не е много амбицирано и упорито.

При нас например, освен двете езикови, и търговската и строителната гимназии, които са ни съвсем извън полезрението, няма първи език, различен от английски. В МГ, в което наборката си иска да продължи, няма друга опция за език, немският е предвиден само за втори.

# 295
  • Мнения: 809
Има ли от къде да се види статистика за приети на трето класиране?

вече са пуснали ексела с план приема https://most-learning.net/moodle/mod/resource/view.php?id=1103

тук има и визуално за миналите години https://nvonavigator.streamlit.app/

много е полезно, малко забива само.

Както казаха санака и злати, има значение търсенето (желанията) и предлагането (постигнатите балове по поредност).

Тук има за 1во и 2ро.
https://sotirov-bg.net/apps/7klas/
Тук май класират по 2то не знам https://www.izpitai.me/client/schoolScores

# 296
  • Пловдив
  • Мнения: 2 023
При нас например, освен двете езикови, и търговската и строителната гимназии, които са ни съвсем извън полезрението, няма първи език, различен от английски. В МГ, в което наборката си иска да продължи, няма друга опция за език, немският е предвиден само за втори.
Lúthien, звучи ми като Пловдив. Ако е така, в МГ има една паралелка с немски, като първи език. Ако не е Пловдив, извинявай за намесата Simple Smile

# 297
  • при моите любими
  • Мнения: 2 901
Като ви чета за тормоз над децата, било то от съученици или учители ми става едно... яростно. Изобщо не бих си мълчала, ако се сблъскам с нещо такова. Аз на улицата, ако видя някой да го прави се намесвам, какво би се случило, ако е с моето дете, даже не искам да си представя. Агресия под всякаква форма е недопустима за мен. Това ми е, като мантра към моите деца. Надявам се да съм ги научила на това. Да защитават другите, които са в подобно положение е другото, което е задължителен урок също. Благодарна съм, че и двамата попаднаха на чудесни класове, задружни и приятелски. И силно се надявам,наборът да попадне отново в такъв.

# 298
  • Мнения: 809
Happiness: ние ще гледаме приемен бал и бал на ДЗИ/бал 10клас (дано излезе статистика), иначе няма обективно измерване.

За всички училища има и добри и лоши отзиви. Примерно в един клас има 26 деца, може да чуеш мнение различно от децата, дори различно от двамата родители на едно дете и от вече от роднини/колеги става малко счупен телефон. Дори отзив от супер близък твой приятел не е гаранция. Дори едно дете да се падне при същия учител може учителя да си промени отношението и отдадеността (имам примери). По форуми или не се споделя нищо или има крайни мнения на недоволни или супер доволни силни защитници на дадено училище понякога до крайност.
Родителите им не са били в час и виждат само резултатите, слушали са анекдоти, както е модерно да се казва. Най-реална представа се получи за качеството на преподаването по време на ковид, като чуеш какво става в час.

Като цяло е голяма рулетка всичко и най-сигурното е баловете, с които влизат. Да, тук има различни мнения, как са стигнали до този бал е различно и те са валидни. Накрая се решава на база интуция и усещане. А и  най-вече, където класирането те нареди.

Аз пък бях против математическите, но като гледам нивото и оплаквания за преподаване по математика в някои топ езикови гимназии, се замислям за това, но не знам дали на сина ми ще му пасне.
Най-добре е да има едно качествено ниво на преподаване и мотивиращо, без пресиране и без мачкане, и да може да вземеш максимума от училището. Но гаранции няма. Като цяло ако едно дете си учи, то ще успее и при лоши и добри учители. Нивото на класа дърпа нагоре децата, които не са първите в класа (това е мнение от учител и мое също).

Вчера се запознах с едно момиче, което не харесва немския език, но въпреки това е много щастлива от средата в НЕГ. Това също е важно, ама ако 5г учиш нещо, което не харесаш пак е малко кофти. Същото е и сдругите профили: ами ако биология и химия или история (тн) не ти допаднат и решиш промяна. Може да се местиш само другаде със същите профили, може и да има опция за приравняващи изпити, не знам.

Аз проучвах съвсем бегло как се кандидаства в някои европейски държави, понеже ме е страх избора сега да не е ограничаващ за в бъдеще.

На мен споделянето на различни мнения ми е полезно и обогатяващо, четенето между редовете също. Всеки има право да решава и да мисли различно, това, че за мен не е правилно, за него може да е супер успешно като стратегия, всеки има различен път и ниво на поемане на риск.

Сори, бг-мамма девелопмънт екипа трябва да променят дължината на постовете в phpbb, за да не ви спамят такива потребителки като мен.

# 299
  • Мнения: 952
Ако правилно съм разбрала, че се събира по 150 лв на дете, това за мен е много голяма сума за подарък на учител .Искате да кажете , че в паралелка с 26 деца се дават почти 4000 лева за подарък ли ??????
Мисля, че и учителят ще се почувства неудобно от такъв скъп подарък .При нас, ако изобщо се организират да вземат нещо, ще е нещо символично, за спомен, както и смятам, че е редно

Общи условия

Активация на акаунт