Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 134 938
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 605
  • Мнения: 9 116
НВО се ползва като изпит за прием в гимназиите. Кое не е ясно? Както казва Пенева не е нормално да има връх при най-високите резултати, а да не е камбана.... нещо не е както трябва.

# 1 606
  • Мнения: 51 109
Аз пък не разбирам защо тази последна подточка толкова ви вади очите.
Щото видите ли, ученик нерешил само нея, ще има толкова точки, колкото математическото генийче с техническа грешка в първи модул. Да, и?
Този първият ученик да не е някаква втора ръка, че трябва да стои по-ниско ли, какво? Щом останалите 22,7 задачи не са успели да го разслоят, значи е заслужен същия бал.
Да осигурим по-голямо разслояване на високия етаж, което да устройва 90+ точкарите за по-лесно разпределение по топ паралелките? Ама с цената на по-труден тест. Това ли е желаният подход? От година на година ставали по-лесни... Правилно!
Това е НВО, хора, не са изпити за първи ешелон гимназии. Задачите трябва да са лесни дотолкова, че да оценяват училищното ниво. Не на школи, учители, родители и т.н. Каква е тази психоза в 7 клас, какво е това чудо, извратено е това издевателство над децата!

Ама лобирайте си там допълнителна форма на изпити за ония читанки, дето били травмирани от резултата си "само 99/100" и не се превземайте публично тука..

Нищо чудно, че имаш толкова лайкове, но това пак не те прави абсолютно права, защото справедливостта винаги е относителна и субективна. Най-малкото има две основни гледни точки по въпроса:
- Всички трябва да имат по равно, защото хората са еднакви и имат еднакви нужди.
- Хората не са еднакви и който си заслужи е честно да има повече.
Първият подход е силно ляв и го видяхме до какво води при социализма, вторият е десен, но също така е и естественото положение в природата.  И ако става дума за изпит за влизане конкретно в МГ, тогава от дадения от теб по-горе пример отговорът е обратен на това, което искаш да кажеш - първият ученик със сигурност Е втора ръка по отношение на математически знания и е и честно, и целесъобразно да стои по-ниско  от другото дете конкретно при конкуренцията за влизане в МГ.
И основната грешка е, че изпитът е формат 2 в 1 - хем е матура за оценяване на училищното ниво, хем е състезание за подбор на най-добрите математици в случая. Това няма как да работи и или трябва цял по-труден модул за отличниците, или отделен изпит за МГ.  Това с изцяло по-трудния модул може би е по-добро, защото ще се приеме по-лесно, а и е от полза за всички отличници, които сега са прецакани заради масата, която доволно ръкопляска на най-силния випуск.

# 1 607
  • София
  • Мнения: 198
Това дали НВО се ползва като изпит за прием, с каква тежест е избор на всяко училище. Изпитът се нарича национално външно оценяване 😉

# 1 608
  • Мнения: 13
Чета ви, полезни сте ми. Но последните страници ме изумяват. Разслояване на деца. Точките са важни за класирането - да.
Нашия сучай е... (извинете, че ще ви занимавам)
Таблицата на текстовата задача - направена и правилно конструирана - НО остава в черновата ... Добре и е там.
Чертежа на последната задача - Верен - в черновата.....
Оставам безмълвна пред екрана до проверяващата.
Още с отварянето на работата и тя го пита - къде е Чертежа. Той: Направил съм...
"А" подточка на 23та - вярна и започваме да си коментираме - ето от някъде си е направил връзките - изводите.
Жената, която ни отвори работата беше много спокойна и приятна.
Каза си му. За мен харакири си е направил. И сега започва наместването на точките.
Говорено е , обяснявано е - "гледа се само  беловата". Но уви... Означава ли сега, че не знае, че има пропуски - Не. За мен означава  - притеснение, недоглеждане и знам ли дали е разсеяност или си е отдъхнал, че е стигнал донякъде и хайде предавам.....
И да няма максимален брой точки за тези 2 неща - си е загуба на точки.  Каквото такова .... Успех на всички

# 1 609
  • Мнения: 628
Това дали НВО се ползва като изпит за прием, с каква тежест е избор на всяко училище. Изпитът се нарича национално външно оценяване 😉
Това не е така! МОН задължава училищата да го ползват. Нямат право на отделен изпит по МАТ или БЕЛ, защото матурите са по това. Както и нямат право да изключат от балообразуването единия от 2та.

ani_e - затова ги записваме на пробни изпити. Това си е тренинг и би трябвало да намали стреса.

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 15:40 от sisill

# 1 610
  • Мнения: 51 109
Здравейте!
Аз мога да коментирам само каква е ситуацията при нас. Тъй като имаше абсурдни грешки на проверителите, за които на дъщеря ми й бяха отнети точки, попитах дамата, която ни показваше изпитната работа дали и двамата проверители са допуснали тези грешки, като съответно са отнети еднакъв брой точки. Отговорът й беше, че е възможно единият проверител да е счел едно нещо за грешно, а вторият - друго. Ако има разлика повече от 4 точки в броя на двамата проверители, едва тогава се назначавал арбитър. Върху сканираната изпитна работа се виждат общо всички нанесени поправки, без да се разбира от кого е отчетена съответната грешка.
Ще спомена само за един от абсурдите, за който дори и дамата каза, че "явно са се объркали и затова е отчетена грешка и са отнети точки, но за съжаление нищо не може да бъде направено..." (Искрено се надявам да се е объркал само единият проверител, защото иначе положението ще е трагично!).

Преди много години и моето дете беше потърпевшо по аналогичен начин, но по математика. И ние гледахме работата, и при нас дежурната учителка само вдигаше рамене. За мен истината е, че много проверители не си дават зор да вникнат в работите на децата (дали от умора, дали от слаба мотивация или некадърност) и където първият проверител е поставил отметка за грешка втрият само хвърля един поглед и я повтаря. И така идеята за двама проверители се корумпира на мига. Тази иначе добра идея би работила тогава и само тогава, когато вторият проверител не вижда какво е намерил първият. Иначе пак е "мижи да те лажем".

За наш късмет тогава тази по-ниска от заслужената оценка не оказа никакво влияние, защото явно изпитите все още са били по-нормални. Но днес, с това сбиване във "високите етажи", можеше и да е фатална.

# 1 611
  • Мнения: 809
А защо тогава, който учи повече математика, да не се явява на по-сложен изпит. Както е с матурите ПП и ООП?

За нормалната крива съм съгласна, но трябва подготовката да е еднаква или изпитът е лесен ама за време.
Вижте САТ той е лесен с математика 8ми клас и се влиза в американски университети.

Не ми допада идеята, едни да са го учили и решавали извънземни домашни и да се състезават с другите на същото ниво трудност. И тези в обикновенни училища да могат да се конкурират само с паралелно обучение, както е сега всъщност.

Аз спирам по тази тема.

# 1 612
  • Пловдив
  • Мнения: 582
Едно питане,че не съм много сигурна как седят нещата.Приемат детето по трето желание на първо класиране,но решаваме да подадем заявление за второ класиране.Не успява да се вреди за първото желание на второто класиране ,а го приемат по второ желание.Задължително ли е да се запише в училището по второ желание или му се пази мястото от първото класиране ,което е трето по ред желание.Второто и третото желание са ни равностойни и затова питам

# 1 613
  • Мнения: 4 931
Аз чак сега разбирам, че вторият проверител не гледа чиста работа, а вижда какво е направил първият. Вярно "мижи да те лажем".
Редактирам се. Ganis е обяснила, вече е поправено. Всеки проверител получава чиста работа.

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 21:58 от laurentin

# 1 614
  • Мнения: 9 494
Сега работите се гледат несависимо сканирани... не е да гледат тикчетата и въпросителните върху работата... последно набор 2003 софийските се проверяваха в София, после започнаха да сканират и да преразпределят по други РУО... Та втория проверител, да се повлияе от първия ми се струва леко невъзможно Thinking

# 1 615
  • Мнения: 9 116
Задължително е да се запише там където е прието на второ класиране. То всъщност няма задължително, може да реши да участва на трето и т.н.
Чакам да се появи въпросът "Какво да правим, ако детето е прието по първо желание на първо класиране."

# 1 616
  • Мнения: 932
Едно питане,че не съм много сигурна как седят нещата.Приемат детето по трето желание на първо класиране,но решаваме да подадем заявление за второ класиране.Не успява да се вреди за първото желание на второто класиране ,а го приемат по второ желание.Задължително ли е да се запише в училището по второ желание или му се пази мястото от първото класиране ,тъй като второто и третото желание са ни равностойни
След второ класиране се записвате на второ желание, не можете да се запишете на третото желание . Ако не се запишете отивате на трето класиране , но там вече никакво място от предните класирания не ви се пази

# 1 617
  • Стара Загора
  • Мнения: 571
Това дали НВО се ползва като изпит за прием, с каква тежест е избор на всяко училище. Изпитът се нарича национално външно оценяване 😉
  Точно така ! Национално външно оценяване!!!
  Не забравяйте, че има редица математически състезания и олимпиади, където могат да се изявят децата с претенции за елитните училища по математика

# 1 618
  • Мнения: 9 116
Тези състезания не се взимат предвид при класиране в гимназия.

# 1 619
  • Мнения: 8 558
Едно питане,че не съм много сигурна как седят нещата.Приемат детето по трето желание на първо класиране,но решаваме да подадем заявление за второ класиране.Не успява да се вреди за първото желание на второто класиране ,а го приемат по второ желание.Задължително ли е да се запише в училището по второ желание или му се пази мястото от първото класиране ,което е трето по ред желание.Второто и третото желание са ни равностойни и затова питам
                     Задължително се записва на второто желание. На освободеното от него вече е класиран друг.Няма "пазене" на място .

Общи условия

Активация на акаунт