На море в Турция - тема 84

  • 60 495
  • 753
  •   1
Отговори
# 60
  • Пловдив
  • Мнения: 2 247
Ние тази година ще посетим отново Нирвана космополитън хотел в Лара.
За 15 години посещения за първа година ще повторим хотел. Някой с пресни впечатления от тази година от този хотел? Ще ми бъде любопитно да разбера дали има промяна. Благодаря!
Весели почивки и настроение за всички нас!

# 61
  • Мнения: 179
Здравейте!
Минавам да дам отзим за нашата почивка в Мегасарай Белек!
Почивахме двама възрастни, с две деца съответно на 8 г. и на 12 г., със самолет за седем нощувки от 30.06.2024 до 07.07.2024 г., пакет на Емералд, с ранно записване.
При тръгване от София имахме около едночмасово закъснение на полета, което беше ок, имахме време да хапнем и да изгледам един филм на таблета, докато чакахме.
При пристигане на летище Анталия много бързо ни натовариха от посрещащата агенция Каланит на бусчета и автобуси, като за разлика от миналата година където трансфера до хотелите беше кошмарен и двучасов, та тричасов ли беше, този път бяхме разделени на групи и много бързо ни закараха в хотела, където и веднага ни настаниха. Бяхме заплатили да стандартна стая делукс. Такава и ни дадоха на първи етаж надпартерен етаж в сграда в непосредствена близост до детския кът и басейна. Изключително чиста, просторна, и коридорите вътре в сградата бяха ароматизирани с уникален аромат. Влюбих се в него. Пръскаха го електрически ароматизатори. Както някой беше писал назад в темата в банята имаше шампоани, душгелове, лосиони за тяло, сапун, пяна и ножче за бръснене, четки за зъби, клечки за уши, шапка за душ, абе всичко необходимо без да се налага ти да си ги мъкнеш от бг. Климатизацията беше перфектна и охлаждаща, имайки на предвид ,че навън достигаше до 42 градуса. Тази годин за разлика от миналата влажността беше доста ниска  това беше ок, че миналата година на тези градуси  и висока влбажност беше ад.
Територията на хотела беше огромна, много добре поддържана, зелена и свежа, с моного добро кафе-сладкарница, където имаше изоблие от напитки и сладкиши.
Храната в огромно изобилие и от типично турски манджи до вкякакъв вид скара, риба, плодове, десерти, салати. Толкова е много че дори не ми се почва да описвам. Фрешове от портокал в основния ресторант през целия ден.
Басейните са чисти. В сряда в 15.30 имаше пяна парти, та беше голям кеф за всички плажуващи.
Анимацията беше 4 от 6. Безспорен фаворит в анимацията ми до този момент си остава Тюрбан, Мармарис.
Плаж- голям, чист, винаги имаше места и на плажа и към басейните.
Детски басейн сравнително студен, незнам на какво се дължи, останалите бяха като чай, чак неможеш да се разхладиш.
Детски кът изцяло нов, с много готина и свежа аранжировка, там климатика не духаше смъртно, а беше съобразен с това че има деца. Тук ме спечелиха.
За тийна имаше плейстейшъни, но той предпочиташе да рита футбол, така че с децата ритаха до към 00.00 часа и се връщаше пенясал, но изхвърлил всички токсини и зверски тонизиран.
Всичко написано няколко страници по назад за същия хотел е точно така, и няма да го пиша наново.
За съжаление на втория ден от престоя ни дъщеря ми, която е на 8 направи пристъп на зверска суха кашлица, с пристъпи на задух и повръщане от напъните. Свързахме се с асистиращата компания, но комуникацията беше под всякаква критика и пълна неадекватност. Два часа и половина след обаждането ни насочиха да отидем в болница в анталия в час, в който ние нямаше да успеем да се придвижим, кот не ни организират транспорта и ние трябва да си заплатим 120 евро в двете посоки до болницата в Анталия. В района имаше пожар и веротността да стигнем на време беше малка, та след уточнения със застрахователя казаха че прегледа може да се направи от лекаря на хотела. Айде 120 евро за преглед, немжел да каже дали е вирусна инфекция или пневмония. Вариянт 1. АБ- аугменти и там разни други лекарства, вариянт 2. Приемане в болница, е да ама ние не бяхме взели торба пари, че да ходим в болница, та взехме аб и др. лакарства, които струваха още 70 евро. До два дни ако няма подобрение, да го търсим. Това беше ден понеделник. До ден петък през деня тя намаше почти кашлица, през ноща зверски гърч от кашляне, спяхме без климатик и на отворен балкон. В резултат на което от климатизацията се напълни с комари, навън няма комари, в стаята ужас, започна се една всекидневна бора. При което на другия ден ни уведомиха че ще пръскат и да ни няма.
Още в понеделник чрез посрещата агенция каланит резервирах разходка с корабче до анталия, водопадите и т.н.,която за всички ни струваше 285 евро. и се плащаше при записване. Голям шит. Винаги досега съм ползвала турски оператор с плащане в деня на заминаване, ама тоя път не ми си занимаше и реших, че така е по-лесно. Тези пари не ни ги върнаха. Втори път намя да го правя, няма д азаплащам предварително.
В деня на екскурзията ни взеха с бусчето и тръгнахме. Детето обаче както беше ок пак направи пристъп на ужасна кашлица и поисках да ни оставят, бяхме в Лара, и да си вземем такси до хотела. Още 30 евро за такси. Отиваме пак при лекаря, той се прави на луд и неиска да даде информация дали може да и направя инхалации ако си закупя на място инхалатори и лекарства. Естествено за него е по-добре да замъкне детото в болница, да ама застрахователя не дава при тях, ние не разполагам с пари. Бяхме взели 1000 евро. само. Ядоса ме, много, дори не пожела да ми каже дали лекарствата мога да ги взема без рецепт, тези за инхалации, за които се бях консултирала с личната лекарка на детето в БГ.
Тук идва момента в който да благодаря от сърце на НЕЛИ от КАЛАНИТ, за пълното съдействие което ни оказа. Беше звънннала и провелрила дали в аптеката на Легендите има всички лекарства и ние просто отидохме да ги вземем, та още 70 евро лекарства и инхалатор, подвижим на батерия зареждаща се с USB и още 30 евро такси.
Започнах инхалациите и нещата малко се пооспокоиха, но само през деня.
В неделя трябваше да си ходим, но отказахме трансфера от агенцията, защото от климатика детето щеше да направи нов пристъп и нямаше да се качим на самолета. Та така още 60 евро за такси до летище Анталия. Отидохме по-рано.
На летището беше ад хора, няма такова мазало от народ, всякакви, толкова тъпкано с хора, че въздух не ти стига. Насядали, полегнали по земята, деца реват, възрастни се бутат, абе стадооооо.
Полетът ни беше за 16.25 лв, започнаха да ни чекират бордните карти в 17.00, през цялото време коремът бише на топка и незнаех как детето ще понесе вентилацията на самолета. Инхатора беше зареден и в чантата ми.
И тук вече чакането в самолета.... докато излетим.... На пистата имаше колона от самолети на опашка за излитане....статията която бях чела в бг, че на летище Анталия самолети излитат н авсеки 90 секунди беше точно така. Та след час, час и малко излетяхме. Естествено както винаги при нас, ама винаги, понеже сме четирима се пада един да седне при други хора. Е от другите хора единия винаги е поне 150-180 кг и ти се гърчиш като червей на седалката. Понеже мъжа ми едър се наложи аз да седна, а пък той остана на реда с децата. Естествено малката започна кашлица, от съседните седалки се включиха с разни коментари...... та добре че беше инхалатора, поне половин час е ползван.....поуспокои нещата и живи и здрави с голямо облекчение кацнахме на родна земя. Оооо Боже какво облекчение изпитах.
Забележки към хотела нямам. Навсякъде бяха много мили и отзивчиви.
По-скоро съм разочарована от хората извън хотела.
Лекаря направи добър преглед на детето, но при въпроса ми мога ли да купя лекарствата които исках за инхалации без рецепта, той ми казва че незнаел...... Какво по-дяболите незнаеш, цялата документация от прегледа му беше касаеше това че е лекар в Анатолия хоспитал....Заведох щета към Булстрад, за изплащане на разходите по прегледа и лекарствата, но имайки предвид че само рецептата и някъв хвърча касов бон от аптеката за лекарствата на който е написано евро с химикал, по скоро съм скептична да ми платят нещо. Но да видим. Документите от прегледа се пращат на мейл и нищо не дават с оригинален печат на хартия.
За мен той е лъжец.....
Таксиметровия шофьор, който ни закара първия път на аптека, също се оказа мошенник. Поисках да ни закара до Белек в аптека, той вика има по наблизо и естествено при негов човек, остави си визитката на касата на аптеката и на мен ми стана ясно каква е работата, ама имах по-важен проблем, та преглътнах прецакването.
Явно са станали и тея кучета, дали от инфлацията, дали от нещо друго. Разочарована съм. Не слагам всички под общ знаменател... но.....усещането е гадно. Особено кат опреди години съм имала проблем с по-голямото дете пак на почивка в Турция и нещата бяха коренно различни. Човечност, пълно съдействие, абе ЧОВЕЦИ с главно Ч.
И накрая на всичко, пристигайки в БГ установявам че съм си забравила чистоновите маратонки, носени само в самолета до Анталия. Не петия път се свързах по телефона с хотела, кой не говори английски, кой щял да ми се обади по-късно, кой щял да ми прати съобщение с информация..... Пълен шит.... Изпратих им и официален имейл....... отговориха след три дни, че няма такива намерени обувки. Стана ми ясно, че не се занимават с това да връщат забравени вещи. В немската група на хотела, също писах, на никой нищо забравено не са му връщали.
Понеже не се предавам лесно, писах а след това се чухме и с Нели от Каланит. Е жената пак беше на разположение, каза че ще провери. На другия ден ми писа.... „Намерих обувките“, по-късно ще се чуем да се разберем как да ти ги пратя..... Та сега си чакам обувките по някой от следващите полети от  Анталия за София.

Много дълго стана, благодаря че ме изчетохте. Дано да съм полезна на някого!

ПП: Детето е добре вече,след втори АБ, инхалации и още една камара лекарства.

# 62
  • София
  • Мнения: 2 965
О, kisssa, какви ужасни премеждия! Много съжалявам за всичко, което ви се е случило, но се радвам, че сега детето е добре. У дома и стените лекуват.

На нас миналата година ни се наложи да ползваме здравната си застраховка в Бодрум, но останах много доволна. Взеха ни с кола, прегледът беше много задълбочен, направиха изследвания, пуснаха система в самото здравно заведение, после с кола ни закараха до аптека (може и тяхна да е била, но какво от това!), после ни върнаха в хотела. Застраховката ни беше към Армеец.

Имам близък, който е застрахователен агент. Направи ми впечатление, че здравните ни застраховки бяха към Армеец, а застраховката за колата - към ДЗИ. Явно има значение кое къде се прави и при какви условия.

# 63
  • Мнения: 404
kisssa съжалявам за ужаса, който сте преживели. Не сте могли да се насладите на 100% на почивката и хубавия хотел, но никой не е застрахован от такива случки.
Моят съвет към всички пътуващи е, да си правите индивидуални здравни застраховки. До сега, като се е налагало да ги ползваме, звъним директно на застрахователя и до 5 мин има резултат. Изпращана е кола за нас, каране в болница или медицински център според местоположението на хотела и връщане, всичко за сметка на застраховката. НО условието е, първо да се свържем със застрахователя! Дано няма такива инциденти повече, но от поста ти си взимам бележка, да си купя малък подвижен инхалатор за всеки случай.

# 64
  • София
  • Мнения: 4 986
Kisssa, съжалявам за изживяното- радвам се че детето ви вече е добре!
Ние също ползвахме медицинска услуга в Белек- застраховката беше на euroins, взеха ни с кола за 30 мин. след обаждането и ни закараха в болницата за преглед и ни върнаха. Трябва да видя точното име на болницата, но беше почти същото. Обясниха ни че има две с подобни, почти идентични имена и с едната не работят повечето застрахователи и се плаща и евентуално възстановяват с фактура.
На място в болницата не сме плащали нищо, нито за транспорта. Лекарствата купих от аптека зад болницата- беше някаква за туристи. 60-70 евро цена, макар че знам че в нормална аптека е не повече от 40 лв. Но като бързаш, просто плащаш и те на това разчитат.
Доктора беше младичък, преглеждат за няколко минути и това е. При нас се оказа че лечението на детето, изписано в БГ не действа и той промени дозировката.
Имали сме и негативно изживяване с euroins пак в Анталия, та понякога е въпрос явно на кого ще попаднеш по телефона…

# 65
  • Варна
  • Мнения: 391
Eми аз съм следващата, която ще изкаже възхищение от борбеността на Kissa, а също и съчувствие за това, което е изживяла.
За да не звуча трагично, ще внеса малко хумор, като кажа, че от всичко най-ми хареса историята с маратонките, която на пръв поглед изглежда, като безнадеждна кауза пердута, обаче  дамата се оказва несломима и успяла да направи така, че да ги открие - евалла.
Между другото тази Нели - за втори път хвалят представителка с това име, не знам дали е една и съща жена....
Преди година бях в Кушадасъ - и там имаше една представителка Нели с подобни качества, много се раздаваше и си личеше, че с голямо желание си върши работата... Много е приятно да попаднеш на човек, който да се раздава с душа и сърце в това, което върши.
Хайде и аз да кажа, като в турски сериал - да остане в миналото и само хубави емоции от тук нататък.

# 66
  • Мнения: 179
Благодаря на всички за съчувствието!
Преди години когато се наложи ползваме застраховка, бяхме в Дидим, товаа е далечната 2014г. Застраховател беше Армеец и всичко беше наред. От хотела поискаха застраховките, те се разбраха със застрахователя, те ни закараха на преглед, след това за лекарства и обратно в хотела, и втори път на контролен преглед. Тоя път Булстрат се у....ха. първо говориш с някви посредници, двама тамън, не можеш да се разбереш, неразбират къде си....какво се е случило...държат се като деца на които се обяснява нещо но не вдяват,....накрая ти се обаждат от булстрат и викат отивайте имате час....не можем да ви осигурим транспорт, а посредника първо е обещал линейка от болницата в Анталия.... И чакаш ли...чакаш. Но вече е в миналото.
Но, незнам предчувствие ли какво ли...мъжа ми ме пита колко пари да вземе, и аз му казвам: вземи поне 1000 евро че сме с деца, да имаме, няма какво да пазаруваме, освен нещо обувки( Мин.год. бяхме си купили хубави кожени обувки от магази в Белек, та ми се щеше пак да го посетим)....
Та парите влязоха в употреба.
Никога не може да се предвиди всичко, но може човек да помисли за много неща и как да е по облекчен в критична ситуация. Заради децата винаги избирам хотели в близост до голям град, да има достъп до болници и т.н.
Преди години имаше лоша случка с майка ми Бодрум. Докато седи на шезлонга в полуизправено състояние той че чупи. Тя опитвайки се да се първосигнално да се  задържи пада с цялото си тегло и облегалката на шезлонга върху пръстите на едната ръка.., да не ви казвам за ужаса, болница...шиене, превръзки, разправии, но нямаше проблеми със застрахователите
Споделям ги тези неща, не за даплаша някого, а просто да имате едно наум и покрай всички емоции да сте по предпазливи !
Хубава и зареждаща почивка на всички.🤓

# 67
  • Мнения: 2 093
Кошмарна история🤐съчувствам ви и ви разбирам особенно в частта с климатиците. Моят син без малко да  ми направи белодробен спазъм преди 2години, започна се с климатика в самолета, после силната климатизация на летището в Анталия (много време чакахме багаж) и после 2 часа трансфер и беше готов.
Аз пътувам с Вент@лин в багажа точно по тази причина.

Ние също използвахме застраховките миналата година (разказвала съм ) наядоха ме дървеници в Истанбулски хотел, пътувахме до Бодрум и аз се влошавах. Обадихме се на застрахователите (Дженерали ако не се лъжа) изпратиха ми адрес на клиника. Отидохме ,прегледаха ни и ни сложиха по една система. Нещата се оправиха, нищо не сме плащали на място. После разбрахме ,че системите са стрували 700 евро  ММ разбрал ,че едната е толкова от разговора на регистратура.
Тази година ще направя дори за по-големи суми покриващи и зъболечение, защото ще прекараме около 15 дни по пътищата на Турция

# 68
  • Мнения: 349
kisssa, и аз съжалявам за преживяното.Миналата година децата бяха в Ефталия вилидж Алания,на втория ден 6 годишното внуче се оплаква от болка в  ушите.Обаждат се на застрахователя,който казва,че след 5 мин ще ги вземе жълта кола.До 5 мин пристигат жълта кола и линейка,явно от хотела са им казали.Двамата шофьори се сбили,кой да ги вземе,обяснили ,че линейката ще ги заведе в модерна болница ,а колата не.След чудене все пак отишли с колата,закарали ги в някаква кооперация с кабинет.Докторката не знаела никакъв език,само няколко думи на руски,но са се разбрали,изписала два вида  капки и на следвашият ден нямало и помен от болката,все пак са купили тапи за уши.Не са плащали за прегледа,капките били около 15 лв и не търсиха застрахователя.

# 69
  • Мнения: 2 093
Като отворихме дума за застраховките сега погледнах да видя какво ще платим тази година....🤐 3-ри пъти по-висока цена от миналата година. Сега за нас ето семейство застраховка за 15 дни с полици за 30 000 евро на човек медицинска+ дентална помощ е на стойност около 115-120 лв...инфлация миналата година за същото нещо платих 32 или 37лв трябва да погледна с точност.

# 70
  • Мнения: 328
Ние тази година ще посетим отново Нирвана космополитън хотел в Лара.
За 15 години посещения за първа година ще повторим хотел. Някой с пресни впечатления от тази година от този хотел? Ще ми бъде любопитно да разбера дали има промяна. Благодаря!
Весели почивки и настроение за всички нас!

Със съвсем пресни впечатления съм, но бях за първи път в хотела и не мога да направя сравнение. Ще гледам да напиша подробно мнение в следващите дни.

kisssa, ужасно! Радвам се, че детенцето е вече добре!

# 71
  • Пловдив
  • Мнения: 2 247
alyna , благодаря!
Ще чакам ,дано да ви е харесало и да сте си изкарали добре.

# 72
  • София
  • Мнения: 2 062
Като отворихме дума за застраховките сега погледнах да видя какво ще платим тази година....🤐 3-ри пъти по-висока цена от миналата година. Сега за нас ето семейство застраховка за 15 дни с полици за 30 000 евро на човек медицинска+ дентална помощ е на стойност около 115-120 лв...инфлация миналата година за същото нещо платих 32 или 37лв трябва да погледна с точност.
Веве, не зная защо има такава разлика при застраховката ти от миналата година.
Аз винаги правя една и съща застраховка към Дженерали за по 10 000€ на човек, мисля, че повече не е необходимо. В нея влиза и дентална помощ за 250€ + бонуси- правна помощ за 1000€, загуба на багаж при полети - за 1 бр.- 100€ и 250€ за целия ти багаж. Миналата година ползвахме дентална помощ за жена ми и цялата сума, която похарчихме беше към 400лв., платиха ни абсолютно всичко застрахователите.
Сумата, която платих тази година за 2човека за 21 дни за по 10 000€ на човек беше 28лв.
Миналата година да съм платил не по-малко от 20-25лв. Тоест увеличението бе съвсем малко...

# 73
  • Мнения: 210
kisssa, мнгоо съжалявам, че така е трябвало да прекарате почивката си.
От личен опит - през 2022г. бяхме в Нирвана Космополитан. На излизане от хамама детето се спъна в 1 хавлия на пода и си сцепи брадата (тогава на 4 години).
Така пищеше, че не ми дойде на акъл да звънна на застрахователя (знаех, че може да платим и да възстановят фактура). Отидохме при лекаря в болницата, каза, че трябват шевове, пита имаме ли застраховка, казах да и след 10 мин дойде частна линейна и ни откара до болница за лицево-черепна и пластична хирургия (от вида съдя, че е била частна). Платихме 300 евро (с карта, в кеш толкова пари не носим), което включваше всичко (на никой друг пари не сме дали, освен болницата). Вечерта се обадих на застрахователя и едва ли не се скараха, че не сме потърсили 1-во тях, за да ни пратят в държавна. Добре, че не ни, защото щяхме да чакаме кой знае колко.
След като се върнахме в София, ни възстановиха сумата по курс на банката, което беше с около 20 лв по-малко от платеново, но пък детето беше чудесно обгрижвано.
Сега може и хората да се посмеят, но ние тръгваме с огромен набор от лекарства. До миналата година носихем инхалатор и пулмикорт дори, както и АБ. Личния ни лекар дава рецепти, когато става въпрос за път.
Надявам се на никой да не му се налага да ползва лекар в Турция, но поне са добри специалисти

# 74
  • Мнения: 2 093
Роже нямам представа защо така...Аз правих към Дженерали мин.година и беше супер цената. Дори си спомням,че получихме бонус +2000 евро на човек отгоре...Сега ползвах калкулатора на сайта на SDI и там излезе толкова и през Болерон  дори е по-висока.
Абе каквото такова, по-добре да не се налага да ги ползваме.

Общи условия

Активация на акаунт