Седмокласна 16.07-23.07 - Силно стиснати палци за ВТОРО КЛАСИРАНЕ!

  • 98 078
  • 1 652
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 9 223
Записахме се вчера в училището от първо класиране, младежа вече се запознал виртуално с бъдещи свои съученици и дори си направили общи групи в инстаграм.. закупихме униформи и засега всичко е наред..
и все пак коремът ми е свит на топка поради факта, че идва от друг град и всичко ще му е напълно ново и вероятно трудно..

# 391
  • Мнения: 22 247
anonymiss, точно това му е най-хубавото - да е ново и да има предизвикателства. Вярвай в детето и ще видиш, че ще се справи успешно.

# 392
  • Мнения: 4 409
anonymiss, не се притеснявай, всичко ще е наред.

Последна редакция: пт, 19 юли 2024, 06:00 от zlatenceto

# 393
  • Мнения: 637
Преподавах на 7. клас тази година. 5 часа седмично, ИУЧ, 2 консултации на седмица, 2 часа занимания по нтереси, допълнителни часове в края на годината. Децата не желаят да учат. Родителитв ги запишат в началото на годината на всичко, до края на годината мине ли пролетта никой не иска да остава на нищо. Правех и пробни матури и обяснявах как се решават тестове и описвахме задачи и каквото се сетите. Само трябва малко отсрещно желание да има. Резултатите показаха това, който идваше на заниманията и се трудеше - без уроци изкара чудесни резултати. Който не желае, колкото и часове да организирам - резултата е слаб. Варно е, че материала е много и се препуска, но аз съм направила всичко възможно да има допълнителни часове за упражнения и накрая .... За да преподаваш добре и за да има резултати, трябва да има отсреща някой който да учи.
Браво на вас!
Нашата учителка по МАТ ги караше да преписват учебника в тетрадката. Как да ги оставим без уроци?

# 394
  • Мнения: 273
Не можем да обвиним учителите (макар да има и лоши такива). Програмата първо е лоша. Твърде много материал, никакво време за затвърждаване. Трябва да се започне от там и после по веригата - учители, ученици, родители (не задължително в тази подредба). По МАТ в седми клас изведнъж ги хвърлят в дълбокото, почти никаква приемственост. По БЕЛ дори не ми се говори за всички ненужни неща, които учат. Кому е нужно да знае какво е синекдоха и омонимия?
НВО трябва да бъде по учебния материал и би трябвало без школи да може масово да се достигат резултати над 50т.

Съгласна съм, не можем да обвиним учителите. Но можем да изискваме повече педагогически подход и желание за преподаване на децата. Повече вникване в това, какви са днешните деца, какво ги вълнува и как да ги запалят по предмета, който трябва да се преподаде.

На моя син учителите по МАТ и БЕЛ 5-7 клас бяха едни и същи. По МАТ нямам забележки към госпожата - от старата школа, но с много качествени обяснения, с индивидуално отнешение към всяко дете, с анализи на почти всяка контролна или класна работа, които се изпращаха в Школо към родителите.
По БЕЛ - ужас и половина! Академично преподаване и такива изисквания към децата. Отношение клонящо към 0. По 4-5 часа стоеше на един урок и после за 2 часа преподаваше нови 3. Вечни оплаквания, как тези деца нямат желания да учат, как ги мързи, имаше двама любимци и това е! От едно четящо и любознателно дете, синът ми почти намрази литературата. В пети клас - оценки твърдо 5, в шести - твърдо 4. В седми клас го записах в малка школа с една учителка (собственик). Това дете разцъфна. Вдъхнови се, започна да чете допълнително, да се упражнява с удоволствие. Сега иска да продължава да ходи в школата и в 8.клас, което за мен говори красноречиво, че този преподавател е успяла да го докосне и  вдъхнови в любов към БЕ.

Програмата по БЕЛ - много излишни и ненужни неща. Наистина не ми е ясно на кого му трябва всичко това с наклоненията на глогола и сеникдохите. В същият момент часовете в училище са крайно недостатъчно - по 5 часа седмично по тези два предмета за нашето училище.   

Връзката учител-дете-родител трябва да работи в единство. Ние родителите трябва да подпомогнем преподавателите в часта вдъхновение на децата към ученето, да сме близо до децата си, да им помогнем в трудните моменти и уроци. Родителите тук са ВЪЗХИТИТЕЛНИ в своята отдаденост към децата си! Покрай мен има няколко майки, които нито знаеха какво учат децата им, нито какво искат да учат след седми клас. Пълна незаинтересованост, която честно казано искрено ме смущава и озадачава. Нали децата ни са ни най-важни? Нали ние възпитаваме бъдещето на България?

И последно (извинявам се за малко емоционалния пост), личното ми виждане е, че с преподаването само на училищно ниво и домашна подготовка, децата трабва да могат да достигат с лекота 80 т. на НВО.

# 395
  • Мнения: 122
Записахме се вчера в училището от първо класиране, младежа вече се запознал виртуално с бъдещи свои съученици и дори си направили общи групи в инстаграм.. закупихме униформи и засега всичко е наред..
и все пак коремът ми е свит на топка поради факта, че идва от друг град и всичко ще му е напълно ново и вероятно трудно..

Трудно е само в началото, а и колкото е по-млад човек, толкова е по-адаптивен, в общия случай. Всичко ще е наред и след време ще видите ползите. Успех и спокойно Simple Smile

# 396
  • Sofia
  • Мнения: 852
Здравейте,
Моля за съдействие - не се справям с откриването на актуална тема за 22. СЕУ "Георги Стойков Раковски".
Попаднах на няколко притеснителни коментара от Ковид време 2020/2021 г. Синът ми ще бъде там в 5-ти клас, а дъщеря ми очакваме да бъде приета в 8-ми сега на второ класиране.
Ако в действителност нещата са толкова зле (материална база, преподаватели по математика и като цяло за прогимназиален етап), защо има такъв наплив за там и баловете са сравнително високи (мин. 426 /макс 471)?
Благодаря Ви!
Аз като цяло бях чула лоши отзиви, по-скоро с дисциплина и наркотици и подобни. И аз не знам, защо някои училища са с толкова висок бал и се водят толкова желателни.
То тази година деца с нисък бал почти нямат шанс за добро училище
И няма според мен максима за добро и по- добро училище. Всеки иска най -доброто за децата си ,но и всеки има различни критерии по изискванията  ,но мисля че трябва и да сме малко реалисти и предпочитам да е в средата си по знания горе долу, отколкото на опашката в "елитното училище " и не чувстваш се добре относно знания и оценки . За съжаление децата са жестоки и винаги има една по-будна групичка, която с подмятания и коментари смазва другите . Дори по мое време имаше. Няма да забравя как мама ми пишеше бележка на уч.по История и Биология да ме изпитват писмено,  защото имах притеснение да говоря пред класа . И сега младежът е приет където той поиска не където аз, чакаме 2ро класиране, но едва ли ще прескочим 3желания нагоре. Няма да сме в топ училището, но може и да е за добро, нали всичко става както и когато трябва 🙃

# 397
  • Мнения: 560
Не смятам, че с училищна подготовка само 50т са ок. За какво вземат заплати учителите?
Дъщеря ми е дъщеря на учителка 🤣🤣 и след 2 години ходене на уроци по математика при две учителки, изкара 49 т. 😉😉 Просто детето толкоз си може, милото 🤣🤣 е, поне е хубава 🤣
Иначе взимам заплата, опитвайки се да направя от тиквата диня и понякога, за да наливам от пусто в празно 🤣

# 398
  • София
  • Мнения: 1 320
Корали, напълно съм съгласна, че трябва да изискваме от учителите и от децата си, че и от себе си. Но смятам, че първо трябва да се промени програмата, защото със сегашната учителите трябва да направят чудеса,
anonymiss, нормално е да се притесняваш, но ще видиш, че ще свикне и ще му бъде супер.
didanka, говорим за 82% от училищата в България, за средното им ниво.

# 399
  • София
  • Мнения: 201
Това за какво е училището, особено в частта със средата - не го разбирам.
Единствено, че подкрепям мненията, че в едно "по-елитно" училище шанса детето да попадне в по-свястна компания е по-голям, НО си зависи от детето. Имам преки наблюдения за Испанската, за 35то...и някои други - ако се напъна мога да се сетя по мое време къде ВСИЧКИ знаехме, че са дилърите, ама никой не взимаше отношение...
Но всичко си е до детето и колко си е "с акъла".
Аз имам по един представител на двете крайности вкъщи - единия от четвърти клас си поставя цели, учеше и ги постигаше. Сега в "елитната" гимназия беше на един купон, където каза, че е красял стаята цяла вечер Satisfied и е изпил бутилка кола, докато другите повръщали след първия час...и каза, че не е неговото. Но той си има друга компания от училище и даже ми е странно сега през ваканцията като го питах един ден какво са правили, да започне да ми разказва, че били ходили в този и онзи музей, защо били ходили, че са си взели книгите по БЕЛ... Smile
А седмокласника... Възпитан по същия начин, със същото отношение и т.н. - дай му само да се накипри (марково ако може), да си направи прическата (при бербер - другите не могат...) и да се събере с най-невероятните хаймани в целия випуск да правят само тъпотии. И аз съм завършила 35то, но толкова пъти не бях ходила до директорския кабинет Smiley И някак усещам, че и в новото училище краставите магарета ще се надушат... Само се моля да излезе бързо от този период. НВОто му беше доста отрезвително преживяване, зщото очакваше малко по-добър резултат.
Всички, които сте от София знаете славата на ФЕГ, на 1-во и т.н. - ми нищо не се е променило. Просто ние даваме най-доброто от себе си и се надяваме, че то е и най-доброто за нашите деца.

# 400
  • София
  • Мнения: 16 337

Всички, които сте от София знаете славата на ФЕГ, на 1-во и т.н. - ми нищо не се е променило.
Аз не ги знам.

# 401
  • София
  • Мнения: 2 467
Здравейте,
Моля за съдействие - не се справям с откриването на актуална тема за 22. СЕУ "Георги Стойков Раковски".
Попаднах на няколко притеснителни коментара от Ковид време 2020/2021 г. Синът ми ще бъде там в 5-ти клас, а дъщеря ми очакваме да бъде приета в 8-ми сега на второ класиране.
Ако в действителност нещата са толкова зле (материална база, преподаватели по математика и като цяло за прогимназиален етап), защо има такъв наплив за там и баловете са сравнително високи (мин. 426 /макс 471)?
Благодаря Ви!

Детето ми е в прогимназиален етап. За учителите - попаднали сме на читави, особено по математика.
Директорката е много слаба, дано се пенсионира най-накрая!
Материалната база е зле - от 80-те нищо не е мръднало, но е чисто и като цяло е приемлива.
Дисциплината в прогимназиален етап не знам къде е добре 🙃, но да, включително в 22-ро е зле.
Относно гимназиален етап - аз лично виждам повече свестни деца. Изключително ангажирани, тъкмо заради слабото ръководство. Да, им апушещи пред училището, но същите тези деца поддържат и обслужват  библиотеката, организират акции за събиране на средства за книги и социални дейности, поддържат сайта на училището, създадоха студио, в което да свирят, мисля че дори има групи. Има испанец, който влиза в часовете и се учи на ниво.
Според мен, ако се настроите, че материалната база и учителският състав са застаряващи, ще останете доволни. Моето дете се чувства щастливо там.

# 402
  • София
  • Мнения: 201

Всички, които сте от София знаете славата на ФЕГ, на 1-во и т.н. - ми нищо не се е променило. Просто ние даваме най-доброто от себе си и се надяваме, че то е и най-доброто за нашите деца.
Аз не ги знам.

И в момента големия ни каза сам да изключим ФЕГ от желанията - дори от връстниците си знаят, че там проблемите с дрогата особено са доста. И винаги е било така. Пак казвам - това са неща, които биха били важни за някой като моя калпазанин - ако попадне в близост на такава среда и ще е много трудно за всички да не се забърква в неприятности.

# 403
  • София
  • Мнения: 582
То аз завърших до 8 клас 107, сега топ елит, навремето квартално, с все част от Наглите и сума бандити на 90-те.
35то беше руското, нищо и особено. И тогава имаше наплив за езиковите.

Вазова до преди две години, техникум, аз не бях чувала. Днес топ 3 по интерес.
 Времената се менят и трябва да сме up-to-date, а не с програма от преди 100 год

# 404
  • София
  • Мнения: 20 089
Лепнатите етикетите ги има от години... И нещата, алкохол, дрога, чалга ( не само   музика, а модел на поведение)  реално се случват от години навсякъде, не подминават дадено училище, елитно или  не. Остава на родителите да се надяват, че са дали приличен  фундамент до момента и че детето ще случи на компания в  гимназиалната си възраст (тя не е непременно състваена само от съученици в самото училище). А после им остава  да осъществяват и чат-пат лекичко замаскиран контрол и да се молят най-вече, че самото дете ще прояви разум и няма да се подхлъзне. Пък ако не дай си боже последното стане, няма застраховани, уви,  да са там и веднага да реагират..

Общи условия

Активация на акаунт