Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №7

  • 35 255
  • 573
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 951
Ами не ги гледайте тия тетрадки поне известно време и се успокойте. За тези неща трябва време и търпение - не пришпорване и натиск на детето. Поощрявайте всяко усилие, което полага в тази посока и приемете, че нещата са такива, каквито са, не можем да променим всичко, а и не е необходимо.
ПП. Не се ли научиха тези начални учители да не драскат с червено като обезумяли. Може да се ползва и зелен химикал за корекции и напътствия, не са ли чували?

# 496
  • Мнения: 7 354
Освен да ви предложа метода на моркова, а не на тоягата. Гледайте къде детето се е справило и хвалете за старанието.

# 497
  • Мнения: 35 946
Зелено, червено,  какво значение има? Трябва да се работи над грешките и да се коригира краснописът.
Друго, което се сещам - детето чете ли книги? Важно е за правописа.

# 498
  • София
  • Мнения: 951
Еее, все нещо трябва да ги коригираме децата в нашата образователна система. Я нещо не си се вместил в рамката, пляс през ръцете. Във втори клас как да пише едно дете, като бърза в час, или е уморено, или незаинтересовано, или пък всичко това. Изпуска букви, пише ги нечетливо - нормално. Ама най-лесно е с червеното отгоре и това е. Родителите да се оправят.
Всичко си му е наред на детето  - на 8 години е, тепърва се учи на много неща, не само на писане. Родителите са за да подкрепят и проявяват разбиране към детето, а началните учители в България за съжаление много често  правят точно обратното. Така че да не търсим проблема винаги първо в детето.

# 499
  • Мнения: 2 283
Изяждането на букви не е правописна грешка точно. Типично е за възрастта и се израства. Кажете му да не бърза и да си проверява, като чете много бавно думите, които е написал.
Претоварването с много домашни, писане и упражнения води до по-грозно и по-некачествено изработени домашни. Споделям от личен опит.
Моят и сега като бърза пише грозно. До 4ти клас не съм се месила относно начина на изписване, който се изисква според образователните стандарти. Единствено напомнях, че буквите трябва да са еднакво високи и ширината да се държи стегната. В 5ти вече ми кипна от грозното и настоях да спре да свързва с ченгели всяка буква в думата. Резултатът беше мигновен. Рязко стана подредено, четливо, че дори като се старае красиво.

# 500
  • Мнения: 35 946
Всеки си знае за детето си. Според мен е важно дори във втори клас да се работи по правописа, но всеки си решава докъде и колко.
От какво точно се уморяват втори клас? Не е като да са претоварени,  работата им е да учат.... ако втори клас ви се струва трудно,  не знам за пети какво ще кажете.

# 501
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 673
Едното ми дете хич не обича да чете, пишеше прекрасно, без правописни грешки. Другото чете много, сега е 4 клас, допуска правописни грешки доста и пише нечетливо, неравно, абе ужас. Аз също четях много като дете, поглъщах книгите и допусках бая правописни грешно. Та това правило за мен, не е вярно.

Моят син когато иска, пише по-четливо. Брат му, който беше образец, сега няколко години по-късно, пише с краката си. Така, че какво да ви кажа, ще гледам до 7 клас да почне да пише четливо, преди това, каквото такова. Според учителката му се справя добре по Бел, само писането я ужасява. На мен ми е важна математиката, там се справя добре.

# 502
  • Мнения: 13 418
За коригирането-още пазя тетрадки на моя син, корекция с червен химикал, при която тетрадката е буквално одрана. Първи клас.

Тъй като не ходеше на занималня, аз съм се занимавала с него и винаги купувах разноцветни химикали-лилав, зелен, с които да коригирам. Да не възпроизвеждам стресът от "червеното" на госпожата. По-късно започнах да ползвам червено, но за подчертаване на важните неща.

# 503
  • Мнения: 6 615
Леле, чак пък "стрес от червеното на госпожата" Shocked
А как иначе да се даде индикация, че ученикът бърка? Когато учителят даже не може и да прочете думата, а често част от думата съвсем липсва? Любопитна съм какво предлагате да е поведението на учителя в подобни случаи?

# 504
  • Мнения: 13 418
Ами например не със зверско дране на тетрадката. Оттам дойде стресът в нашия случай, поправено с огромни въпросителни, удивителни и тн и тетрадката прокъсана. С такъв тип поправки свързваше червения цвят, а не само заради него. Като санкция, а не като корекция.

Оттогава минаха много години, минало, заминало.

# 505
  • Мнения: 35 946
М да, заради стреса ще да е, че са неграмотни повечето. Виждате какви са резултатите след 7 клас.

Последна редакция: нд, 26 окт 2025, 18:46 от Soul Free

# 506
  • София
  • Мнения: 951
Ами то това е проблемът. Голям стрес за децата в 5-7 клас и накрая пак нищо нямат останало в главата. Да ги напънат още, ако може, ще има голям резултат особено за психиката им.

# 507
  • Мнения: 35 946
Мхмм, или заради някои мами, чието злато се стресира, щото госпожата му поправила с червено....лоши учители, бе, показват им грешките. Пък то това стрес голям.

Да вземат и още по-лесно да го направят НВОто. Само таблицата за умножение по математика и по БЕЛ да си напишат името и адреса без грешка. Стига толкова....

# 508
  • София
  • Мнения: 951
Жената е попитала, хората са и отговорили от гледна точка на своя житейски опит и училищни неволи. Това е смисълът на тази тема. Дано отговорите са и били полезни.

# 509
  • Мнения: 13 418
Ами в моя случай "златото" изтърпя една година с все "ситуации" в начален училищен етап. Превъртаме основното образование, в гимназията попадна на учители, които великолепно да го подготвят за матура(вкл и по желание една) и постигна успех, по-висок от ученици на частни уроци, в момента е втори курс студент, не е отличник, но се справя и учи с желание, има визия за бъдеща професия.

Но е факт, че получи "шамари" от " педагогически" похвати в първите си училищни дни.
И да, отношението към децата особено в първите училищни класове поставя огромен отпечатък. Не само по отношението на образованието им.

Общи условия

Активация на акаунт