Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 437
Здравейте!
Мога ли и аз да помоля за малко помощ за 8 клас със следната задача от формулите на Виет:
За кои стойности на m, уравнението има 2 отрицателни корена?

# 586
  • София
  • Мнения: 20 082
Ако е  правилно преписано - за никоя.  За да са двата корена отрицателни, техният сбор трябва да е отрицателен, а  произведението им  да е положително число.  С формули на Виет (след определяне на  ДС за  параметъра, гарантиращи наличието на два корена) се вижда веднага, че сборът им е положителен, по-точно е 1,6. Това няма как да стане с два отр. корена.

# 587
  • София
  • Мнения: 437
Ако е  правилно преписано - за никоя.  За да са двата корена отрицателни, техният сбор трябва да е отрицателен, а  произведението им  да е положително число.  С формули на Виет (след определяне на  ДС за  параметъра, гарантиращи наличието на два корена) се вижда веднага, че сборът им е положителен, по-точно е 1,6. Това няма как да стане с два отр. корена.
Точно от там идва и невъзможността на дъщеря ми да го реши, затова реших да попитам. Той техния учител си измисля задачите и понякога или са грешни или нямат решение.
Благодаря ти Русалке🤗.

# 588
  • София
  • Мнения: 5 557
Условието на задачата е коректно. Просто няма такава стойност на а.

# 589
  • Мнения: 71
Здравейте!
Мога ли и аз да помоля за малко помощ за следната задача.

# 590
  • Мнения: 17 480
За кой клас е тази задача?

# 591
  • Мнения: 983
Здравейте!
Мога ли и аз да помоля за малко помощ за следната задача.


Отговор: а) Т = 32; б) H = 27.

Решение:

а) Ще наричаме четирите улици, които обикалят парка „външни“ и всички останали улици – „вътрешни“ (Фигура 1).

Външните улици са 4 на брой, а вътрешните са S – 4 на брой. В дадения пример вътрешните улици са
5 = 9 – 4 на брой.

Да отбележим, че всеки един от двата края на всяка от вътрешните улици е Т-образно кръстовище (Фигура 2).

От друга страна, всяко Т-образно кръстовище е край точно на една от вътрешните улици.

Следователно, броят на Т-образните кръстовища е равен на удвоения брой на вътрешните улици, т.е.
Т = 2(S – 4). В дадения пример T = 10 и S = 9 и действително, 10 = 2(9 – 4).

При S = 20, получаваме, че T = 2(20 – 4) = 32.

б) На всяко от X-образните кръстовища са разположени ъглите на 4 къщи (сините точки на Фигура 3). В дадения пример „сините“ ъгли са 4.2 = 8 на брой.

На всяко от Т-образните кръстовища са разположени ъглите на 2 къщи (червените точки на Фигура 3). В дадения пример „червените“ ъгли са 2.10 = 20 на брой.

На всеки от четирите ъгли на парка е разположен по 1 ъгъл на къща (зелените точки на Фигура 3).

Всеки ъгъл на къща е разположен точно на едно кръстовище или точно на един ъгъл на парка.

Броят на ъглите на всички къщи е равен на 4Х + 2Т + 4 и понеже всяка къща има 4 ъгъла, то броят на къщите е равен на (4Х + 2Т + 4)/4. В дадения пример H = (4.2 + 2.10 + 4)/4 = 32/4 = 8.

При V = 11 и T = 30, получаваме, че H = (4.11 + 2.30 + 4)/4 = 108/4 = 27.    

# 592
  • Мнения: 56
Здравейте! Дали може помощ с една задача за 10 клас?

# 593
  • Мнения: 3 546
През D построяваме успоредна на ВС. Нека пресича АВ в т. Р.
РВСD е успоредник. DP=BC=3
В триъгълника АРD ъгъл АDP е 60 (съответен на ъгъла където се пресичат бедрата),DP=3, AD=8. С косинусова теорема намираме AP.
AP=AB-CD
11=AB+CD, защото АВСD е описан четириъгълник, от което следва, че сборовете на срещуположните страни са равни.
Намираме си основите.
АР излезе 7, или АВ=9, CD=2

# 594
  • Мнения: 71
Наистина нямам представа. Иначе е дадена на шестокласници да я решават.

За кой клас е тази задача?

# 595
  • Мнения: 320
Здравейте!
Моля за помощ за една задача от 6. клас:
Дадени са числата 12, a и b. Всяко от тези числа е средноаритметично на другите две. Да се намерят числата a и b.

# 596
  • Мнения: 9 521
Здравейте!
Моля за помощ за една задача от 6. клас:
Дадени са числата 12, a и b. Всяко от тези числа е средноаритметично на другите две. Да се намерят числата a и b.
От условието
(a+b)/2=12 и  a=(b+12)/2 и  b=(a+12)/2

От първото
a=24-b
Но и a=(b+12)/2,  т.е. 2а=b+12
2.(24-b)=b+12
48-2b= b+12
3b=36
b=12
a=24-b=24-12=12

Няма друг вариант, всяко да е средноаритметично на другите две, освен да са равни...

# 597
  • Мнения: 320
Peneva_a, благодаря!
Решила съм я по същия начин, но ме притесни, че се получават еднакви стойности.

# 598
  • Мнения: 1 813
Ползвате ли изкуствен интелект за решаване на тези задачи? Сега си поиграх с GEMINI, доста добре се справя с всичките задачи, дори и тези написани на ръка. Разпознава всичко.

# 599
  • София
  • Мнения: 3 378
Ползвах чат GPT за текстови задачи по математика и по физика седми клас, и според мен да се справя добре. Качих задачата на снимка, казах му транскрибирай текста, справи се точно, после му казах реши задачата стъпка по стъпка, точно това направи, можех да го проследя точно какво е направил/ изчислил, какви формули използва. Не бяха някакви супер сложни задачи, не знам засега е окей според мен.

Общи условия

Активация на акаунт