?Въпроси всякакви? (2025 г.)

  • 420 395
  • 10 414
  •   2
Отговори
# 2 355
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 17 334
има.
в Лични финанси.

# 2 356
  • София
  • Мнения: 4 600
ЕSim е с цел да не поставяш пластика в телефона. Какъв е смисълът да искаш пластика, ако по принцип телефона ти не поддържа eSim?


Защото с тази пластика се замества поддръжката на eSim, може би? И така телефони, които нямат тази опция, могат да използват интернет данни.

# 2 357
  • Мнения: 62 567
С нормална карта не ползваш ли интернет?

# 2 358
  • София
  • Мнения: 4 600
Аз ползвам. Но на човека, за когото питам, му е казано, че било по-евтино... Макар че ако трябва да се разправя с физически сим карти, може и по-скъпо да ѝ излезе...

Последна редакция: вт, 11 мар 2025, 13:38 от « Ѕmile »

# 2 359
  • Мнения: 62 567
Не знам да има разлика в тарифите за интернет, в зависимост дали ползваш пластика или eSim.
Който ползва, да каже.

# 2 360
  • Мнения: 1 377
Не знам да има разлика в тарифите за интернет, в зависимост дали ползваш пластика или eSim.
Който ползва, да каже.
Ако имаш е-сим, като поддръжка на телефона, може да се купува интернет през различни приложения. Това е независимо от оператора на мобилни данни. Аз използвам Airalo и ми излиза в много пъти по-евтино от Виваком, например. Това,  разбира се, за държави извън ЕС.

# 2 361
  • Мнения: 10 640
По повод вивакомските такси - моята фактура пак е с повишението. Изглежда са намерили вратичка и нямат намерение да върнат таксите по подписания договор. Ще подам жалба и ще чакам. Друго не знам какво може да се направи.

# 2 362
  • Мнения: 76 478
Фактурата на майка е от 15.02. Но я получава на имейл на 1. 03.
Тоест - преди 27.02.е датата на фактурата  
Решението на ВАС касае фактури с дати след 27ми февруари.
Вашата фактура от коя дата е?
По повод вивакомските такси - моята фактура пак е с повишението. Изглежда са намерили вратичка и нямат намерение да върнат таксите по подписания договор. Ще подам жалба и ще чакам. Друго не знам какво може да се направи.

Последна редакция: вт, 11 мар 2025, 11:41 от teta75

# 2 363
  • Мнения: 10 640
От 10 март.  Вчера я видях

# 2 364
  • Мнения: 14 471
Какво по-точно е бутиков хотел? Все по-често се среща по обявите...

# 2 365
  • Мнения: 76 478
От 10 март.  Вчера я видях

Значи следващата фактура ще е с корекция. Така поне пише в решението на съда.

# 2 366
  • Мнения: 29 167
От 10 март.  Вчера я видях

Значи следващата фактура ще е с корекция. Така поне пише в решението на съда.

Това пише

"Считано от днес, операторът няма право да прилага индексираните цени на месечните такси, които в началото на годината бяха увеличени със суми между 1,00 лв. и 2,00 лв. Намаляването с размера на увеличението на цените на месечните такси ще се отрази в месечните сметки и фактури, издадени след дата 27.02.2025 г."

https://kzp.bg/bg/novini/264

Моята фактура дойде с ден по - рано на 9.03. И в такъв случай следва, че до 26.02 трябва да имам пълна увеличена такса, а от 27.02 до 8.03 - да нямам увеличена такса. Обаче в сметката ми е увеличената такса за целия период - от 08.02 до 08.03.

Отговорът на служителката от 123 беше, че им забраняват бъдещо увеличение на таксите, тоест тези ще си ги прилагат.

Досега жалба до КЗП не съм подавала, а формата им предлага само жалба/сигнал за онлайн търговия, от търговски обект, от друго място... Затова я изпратих като предложение и получих входящ номер. Писах мейли и до Комисията за жалби от граждани в Народното събрание.

https://www.parliament.bg/bg/parliamentarycommittees/3616

Последна редакция: вт, 11 мар 2025, 12:17 от LU4IQ

# 2 367
  • Мнения: 29 097
Ето каква е версията на Виваком:

Цитат
Увеличенията са направени и приложени спрямо законодателството тогава.
Заповедта гласи да не правим други такива промени след 27.02 и ние такива няма да правим.
Когато се е наложило да правим промяна на цените е съобразено с инструкциите на КРС до операторите за начина , по който се  прави.
Напомняме, че потребителите , които не били  съгласни с измененията имаха възможност да се откажат без неустойка до 07.02.2025г.
Виваком стриктно спазва закона и съдебните актове. За това не планираме изменения след 27.02.2025
Определението на съда не засяга вече извършени изменения в договорите , които не са прекратени от потребителите.
Това се отнася за бъдещи изменения, които ние не предвиждаме.

Нямам думи...

# 2 368
  • Мнения: 76 478
Лучия..гледа се датата на фактурата. Не периода. Въпреки че при майка съвпадат - отчитане на 15то число..фактура от 15.02. Получава я на 1 март.
Твоята не стана ясно от коя дата е? Фактурата?

Както е обяснила КЗП..така го разбирам - че във фактури издадени/не получени!!!/ след 27.02...увеличението трябва да е махнато.

До тук все пишете за фактури преди 27ми обаче....

# 2 369
  • Мнения: 29 097
Там е работата, че Виваком го тълкуват другояче. Няма да връщат старите такси, ами обещават (на честна дума), че след 27.02. няма да има нови увеличения. Тези преди това си остават.
Само не ми е ясно кой точно прецаква в случая драгия потребител – само Виваком или КЗП и ВАС му помагат?

Общи условия

Активация на акаунт