Децата и ученето

  • 1 482
  • 23
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 3 342
Според е важно да се създат навици за учене у детето и си мисля, че това трудно може да се постигне от самото дете без помощта на възрастен. Да, има много будни, съвестни и интелигентни деца, но в първи клас да очакваш от едно дете да бъде напълно самостоятелно е по-скоро изключение, отколкото правило.
Не е въпросът да учиш заедно с него, а да му помогнеш да се научи да учи. Това са опитвам да направя и аз.

# 16
  • Мнения: 448
Наистина по наше време беше различно.Аз помагам на малката(4 клас),макар и не ежедневно.Има обаче доста домашни,които просто не стават без намеса(диктовки,преразкази и т.н.).А колкото до голямата(7 клас) до преди месец се опитвахме да се справим без частни уроци,за да се подготви за кандидатстване в профилирана гимназия.Накрая обаче госпожата по български език и пошепнала на ухо телефона на нейна приятелка-учителка и на другия ден още я питала дали се е записала.Сами разбирате,че нямахме избор.А по математика нещата бяха дори по-зле.През няколко контролни получаваше 2 (защото например е подсказала на някой или по друг "повод") и накрая се записа на уроци при учителката,която и преподава.Сега отношението и оценките са други.Извинявайте много,ама каква е тази система,бе,хора! #2gunfireКакъв е тоя материал,който не може да се предаде и разбере в часовете?Аз ако започна да викам,ще се чуя далеч зад пределите на Румъния! #Cussing out

# 17
  • Мнения: 7 263
Наистина по наше време беше различно.Аз помагам на малката(4 клас),макар и не ежедневно.Има обаче доста домашни,които просто не стават без намеса(диктовки,преразкази и т.н.).А колкото до голямата(7 клас) до преди месец се опитвахме да се справим без частни уроци,за да се подготви за кандидатстване в профилирана гимназия.Накрая обаче госпожата по български език и пошепнала на ухо телефона на нейна приятелка-учителка и на другия ден още я питала дали се е записала.Сами разбирате,че нямахме избор.А по математика нещата бяха дори по-зле.През няколко контролни получаваше 2 (защото например е подсказала на някой или по друг "повод") и накрая се записа на уроци при учителката,която и преподава.Сега отношението и оценките са други.Извинявайте много,ама каква е тази система,бе,хора! #2gunfireКакъв е тоя материал,който не може да се предаде и разбере в часовете?Аз ако започна да викам,ще се чуя далеч зад пределите на Румъния! #Cussing out


Ааааа това пък да не говорим, защото и този елемент на образованието, който описваш също така не ни е непознат  #Cussing out #Cussing out #Cussing out
И очевидно и други срещат тези проблеми не само аз и ти.... ето това е нещо срещу което наистина трябва да намерим начин да се преборим.
Да нямам нищо против детето ми да взима частни уроци, но ако преценя че има нужда, и при когото преценя че има нужда, а не да бъда изправяна до стената  #Cussing out #Cussing out

# 18
  • София
  • Мнения: 676
И аз голямата в първи и втори клас я бях оставила сама да се справя и успяваше. Дори бих казала, че втори клас е много лек. Но в трети клас, с тези два разказвателни предмета е просто страшно. Материалът е нахвърлян, недообяснен и смея да твърдя с грешки. Ние не учим заедно, но задължително я изпитваме и и помагаме ако има неясни неща. А за математиката имам специално мнение - там са за разстрел!!! Толкова объркващо е поднесен материала. В половината от случаите няма и едно правило или определение, а се учат с примери, които в интерес на истината са толкова неподходящо подбрани, че не само че не ги учат на нещо, ами и ги учат на грешни неща! Така се изнервям като стане дума за учебниците, че....
И как в този случай да го оставиш детето само да се справя??? Не учим с нея, но много отблизо следим какво учи!

# 19
  • Мнения: 15 226
Според е важно да се създат навици за учене у детето и си мисля, че това трудно може да се постигне от самото дете без помощта на възрастен. Да, има много будни, съвестни и интелигентни деца, но в първи клас да очакваш от едно дете да бъде напълно самостоятелно е по-скоро изключение, отколкото правило.
Не е въпросът да учиш заедно с него, а да му помогнеш да се научи да учи. Това са опитвам да направя и аз.

Това е според мен, което решава нещата и за по нагоре. Ако бъде помогнато на детето да си създаде алгоритъм за подготовка.

Що се отнася до материала, който трябва да усвоят, признавам си побеснявам от начина по който е поднесен в учебниците им. Децата са във състояние да го възпроизведат, но не и да го разберат без помощ.

# 20
  • Мнения: 1 470
    Моите деца определено се оправят сами някак,понеже аз тръгнах на работа,пък не съм ги записала на занималня...И те имат само 6,единият е първи,а другият втори клас...Друг е въпросът до колко разбират това което пишат,те го правят механично,по някакъв свой си начин,интуитивно...Примерно,на въпросът какви са качествата на героя,в еди коя си приказка-трябвало да се отговаря-лисицата винаги е хитра,вълкът- глупав,заекът-страхлив,и др.макар че аз като прочета приказката,въобще не притежават героите тези качества...Това освен на готово запомняне,учи децата и на поставяне на епитети,и когато госпожата се изпусне примерно утре,и нарече някой ученик глупав,той моментално ще си остане глупав за другите деца до края,дори и да има страхотни таланти,в други области...Или това със едното неизвестно,решават го,но със откриване на по-голямо,по-малко,и някакво лудо налучкване...Но те не разбират същноста на нещата които учат...Не хващат основа...И не говоря само за моите деца...Няма майка-която да е доволна около мен,и не само в моят квартал...Просто учебният материал не е съобразен с възможностите им...А пък начинът по който е поднесен,е просто безобразен...Не може учебник за първи клас-помагало някакво се води,да няма нито една картинка,нито една закачка,само текст,сух текст...И корицата му е черно със кафяво-райета...То аз не бих го отворила, а пък на детето като види че има да пише по него,и очите му се насълзяват...

# 21
  • Мнения: 1 470
   Значи не съм против домашните,но те трябва да са в разумна граница,и да са елементарни...Говоря за началните класове...Просто да се дават за да се научат децата че наистина трябва да се пише домашно,и да се види къде има проблем детето,за да може родителят да наблегне точно там...А те им дават неимоверно много домашни,от които те се изморяват и одтекчават,а  количественият материал,е за сметка на качественният-дали е по добре да напише две изречения вярно и красиво,със старание,и гордост от постижението си...или е по добре да напише две страници,грозно и с грешки,отчаян че не може да се справи,подтиснат,и рано или късно започва да мрази госпожата,после училището,почва се с противопоставянето,и с проблемите в общуването...А аз като част от този терор,защото се опитвам да му внуша че така трябва-демек трябва да се чувства зле,неспособен,и глупав,както казва моят син-също оставам от другата страна,и вече спря да споделя с мен,не ми вярва,защото смята че не мога да го защитя,губи опора...Ето така унищожаваме децата си!

# 22
  • София
  • Мнения: 958
Имам син първокласник и бебе на 5 месеца. Определено не е лесно!!! Cry Синът ми ходи на занималня, но не виждам добри плодове от това и смятам за следващата година да го спра. Когато пише в къщи се убеждавам, че е разбрал правилно условието на задачите и го оставям да работи сам ( нищо че протестира често ). Разбрали сме се да реши всичко, което може, а това, което не успява да остави накрая и аз помагам. Иначе ме вика през 5 минути само, за да не е сам. Само преразкази правим заедно. Но имам идея за лятото да го запаля от време на време да разказва или чете кратки приказки на малката!!! Така и аз да отдъхвам! Дано да се получи!

# 23
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз помагам на големия, който сега е втори клас. Самостоятелността става постепенно, поне при нас. В първи клас бях постоянно до него и с бебето в мен - не ми тежеше, но виждах, че има нужда от помощ. Малко по малко започнах да го оставям някои неща сам да свърши. Сега сме на етап - пише и учи сами и само там където се съмнява, че може да сгреши изчаква да чуе мнението ми и после пак си довършва сам.

Изобщо не се притеснявам, че помагам. Вярно е, че аз сама съм се оправяла, но не мога да сравнявам моето време с неговото.

Общи условия

Активация на акаунт