Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 811
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 8 561
Щеше да е хубаво да има такъв изпит, ако материалът се преподава по подобен начин.
Все си мисля, че всичкото това време, което се пръсва през годината по различните предмети може да доведе до много по-съществени и задълбочени знания ако се групира. Вместо да се учат 2 часа история примерно, да се учи история 2 седмици. Вниманието и знанията според мен ще са много по-задълбочени от - днес история, в сряда химия, четвъртък- биология.

# 151
  • Мнения: 2 087
Ако МОН искат да подобрят формата на изпита, не е нужно да правят кой знае какво - има две възможности: 1) да ползват челния опит на Американския колеж, който за мен прави един от най-добре измислените изпити в България за подбор на ученици или 2) да направят изпит по подобие на ПИЗА. Според мен обаче дори не е нужно да се вкарват елементи от други науки в изпитването, просто трябва да се върви в посока тестване на умения, а не на знания - само така ще избягат от всякакви частни уроци и съображения за съдържание.
За да подготвят такъв тип изпити, е нужна висока доза експертиза, която не съм съвсем сигурна дали е налична в министерството, но може да се генерира при добро желание и ясна цел какво искат да постигнат.

# 152
  • Мнения: 403
Не мисля, че изпитът в АК е приложим в нашата система:)  Иначе е смислен и прави истински подбор.

Проблемът на НВО е, че с един удар се цели  да се определи училищно ниво и да разслоят децата  за вход в елитни гимназии и конкретно МГ ...ами не става! Виждаме, че математически ориентирани деца отиват да учат езици, щото не им достига 1 точка за МГ.
Ето, последният пресен пример - за да решат 21 ( зададена по-много специфичен начин) и 23 Б - децата трябва да са минали специфична подготовка, която не се провежда в училище.
За стресът и финансите няма да отварям дума!

Всяка елитна гимназия да си направи изпит и който иска да кандидатства. За останалите селектиране по диплома.
А тези интегрирани тестове - нямам против, да мерят общи знания и ниво, но да не се ползват за вход в училища, че ще настане още по-голяма истерия.

За МГ, решението за вход от 4 клас - горките деца, ще почват да ги готвят за изпит от 1 клас:(

МОН явно за пореден път ще замаскират липсата на умения и желание за реформи...

# 153
  • Мнения: 8 561
Е, чак пък специфична подготовка. Трябва да са решавали задачи.
Според мен безобразно лесният изпит миналата година създаде грешни очаквания.
Без да решаваш и без да надграждаш по математика няма как да се получат нещата.
За прием така или иначе ако изпитът е труден, труден е за всички, т.е. наистина няма никакво значение с какви точки си, а как си нареден спрямо останалите. Резултатите от НВО 2018г. го показват- задача с доп. построение. Тогава баловете падат много.

Иначе за МГ от 4 клас наистина подготовката започва от 1ви и сега. Но понякога мат. талант и желания се проявява на по-късен етап, та ранния прием не е прием до 12 кл. и с право.

# 154
  • Мнения: 35 493
Това за новия вид на НВОто не е от вчера.   Бъдещите седмокласници от 5 клас знаят, че са първия набор, за които се готви подобно нещо . Проблем е обаче, че няма яснота, нито по включвания материал, нито по формата, та нищо чудно да нямат никаква готовност от министерството за нещо подобно и да се отложи тази идея.

Последна редакция: вт, 24 юни 2025, 10:22 от Soul Free

# 155
  • Мнения: 75 568
Аз не мисля че 21 задача не е изучавана в училище. Напротив..има разписани и такива многочлени в учебника, съставени от 4 едночлени с показано разлагане с групиране / вадене извън скоби на повтарящи се елементи/. Е, не е квадратен като подналите се 2024 и 2023..но не се вижда за пръв път от децата.

# 156
  • Мнения: 12 777
Зависи в кой учебник. Различават се много по дълбочина на представения материал

# 157
  • Мнения: 109
Здравейте,
пише, че променят и НВО за 10 клас. В дипломите за средно включва ли се и то като балообразуваща или е само в точки и не влияе? За чужбина искат също справка, но не знам за кои класове и дали влиза НВО? Тоест нужно ли е или е по-добре да се пропусне?

# 158
  • Мнения: 1 194
Аз не мисля че 21 задача не е изучавана в училище. Напротив..има разписани и такива многочлени в учебника, съставени от 4 едночлени с показано разлагане с групиране / вадене извън скоби на повтарящи се елементи/. Е, не е квадратен като подналите се 2024 и 2023..но не се вижда за пръв път от децата.
Не е въпросът дали го има в учебника и дали децата са "го виждали", а дали има достатъчно време целият материал да се усвои и затвърди, особено по математика. При положение, че дори на "отличниците" им се налага да ходят на допълнителни уроци, говори, че има много дефицити, за да е училищната подготовна на нужното ниво.
Учебният материал в сегашните учебници е насипан с лопатата. За 3 год. не чух някой от учителите да казва "супер са ни учебниците, всичко е точно". Обратно, абсолютно всички споделяха, че материалът е неадекватно много и неподходящо поднесен.

Последна редакция: вт, 24 юни 2025, 08:24 от Mur

# 159
  • Мнения: 2 237
Доста деца около нас казват, че са решили задачите и заедно с това масово казват за бел, че е бил по-лесен тази година. Никак не съм убедена, че баловете ще са по-ниски. Даже напротив.

# 160
  • Мнения: 403
Ок, не е специфична подготовката...недостатъчна в училище да речем. Нужно е да се решават допълнително много задачи. А не всяко дете има капацитета и желанието. И когато изпитът е фокусиран и използван, за да селектира се получава много изкривена картина...

Материалът е голям и като обем, препуска се...И ако не са решени  2,3, 4 сборника допълнително, с учител или с родител, детето не може да се справи.

Винаги ще има защитници и противници на НВО, за някои задачите са много лесни, според други не са...
И виждаме, ама много добре и го усещаме, че НВО може да се използва с различна цел, в зависимост от решението на МОН.

А децата са потърпевшите.

Gato, около нас пък доста деца казват, че не са решили задачите.

Много смешно ми стана, някъде в Интернет четох коментари за мат. И пише " две деца, от Света София, казаха че матурата е фасулска" ...

От споделеното тук, останах с впечатление, че матурата по мат тази година е затруднила децата, (с изкл. на 3 или 4 деца). Поне тези родители, които споделиха.
В класа на сина ми, най-добрите математици не са решили всичко...


 Тета, не съм гледала в годините назад , падал ли се е някога на 4 степен? Интересно ми е!

Аз не мисля че 21 задача не е изучавана в училище. Напротив..има разписани и такива многочлени в учебника, съставени от 4 едночлени с показано разлагане с групиране / вадене извън скоби на повтарящи се елементи/. Е, не е квадратен като подналите се 2024 и 2023..но не се вижда за пръв път от децата.

Последна редакция: вт, 24 юни 2025, 08:45 от Compass

# 161
  • София
  • Мнения: 16 227
Здравейте,
пише, че променят и НВО за 10 клас. В дипломите за средно включва ли се и то като балообразуваща или е само в точки и не влияе? За чужбина искат също справка, но не знам за кои класове и дали влиза НВО? Тоест нужно ли е или е по-добре да се пропусне?
Резултатите от НВО 10 клас се вписват в удостоверението за първи гимназиален етап /така както резултатите от НВО 7 се вписват в свидетелството за основно образование/, но нямат значение за нищо /освен за децата от обединените училища, които искат да продължат втори гимназиален етап/.

# 162
  • Мнения: 109
Благодаря, sanaka!

# 163
  • Мнения: 2 074
Къде има качествено обучение по математика и информатика, извън СМГ, където ще ти трябват 100т?

# 164
  • Мнения: 51 122
Всеки е недоволен, гледайки от собствената си камбанария Simple Smile
- Някои се оплакваха, че сега се гледат само два предмета и това ощетява комплексните деца. Обаче не искат интегрален изпит. Впрочем интегрален не значи да решават интеграли Simple Smile
- Друг иска изпит като в АК, ама ако стане ще има масови вопли, защото основната цел на изпита на АК е да не може да бъде решен и е двойно по-стресиращ. Обаче иначе е интересен (някога много повече). Поне писането на "есе" ми харесва определено повече от преразказа.
- Трети иска изпитът да е едва ли не само задачите от учебника и всички (в това число и неговото дете) да реши всичко. Да де, ама каква ще е полата тогава за класирането?
 - Следващ изобщо не иска изпит, защото детето му още не било узряло, не било ориентирано, не му се учело... Обаче иска топ училище разбира се, защото чавето е иначе много талантливо. Но как да се провери без изпит?
- Пети не знаят какво точно искат, ама знаят, че не искат това...

Та както писах и по-напред - дайте предложение за друг формат, който ще работи по-добре!

Общи условия

Активация на акаунт