Седмокласна изпитна 30.06-6.07 Нека резултатите да са на късмет и всеки първо желание да е приет!

  • 72 911
  • 1 464
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 1 868
Нормативно са определени само първите два профила, това е така. Но някои училища, леко позаобикаляйки наредбата, не дават възможност за избор за другите профили. В нашето ПМГ е така - СХН е Инф, ИТ + мат, а математическият профил е Мат, Инф + АЕ. И това е - няма четвърти профил, няма избор.

# 211
  • Мнения: 1 978
В сайта на Дидева излезе класацията от тази година за резултатите от НВО по училища за 7 клас
https://docs.google.com/spreadsheets/d/10qKkZsuxIb5hSKDHUkSZ0CWO … 77#gid=1598457777
и 10 клас
 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1accol0lBph63OJIX6YvGAgeY … 42#gid=1031719242

# 212
  • София
  • Мнения: 487
Здравейте. Аз тотално се обърках и задавам въпросите си тук. Предаварително благодаря за отговорите.

1. В НФСГ София паралелка “Икономика и мениджмънт” е във вариант с 4 първи езика. Ако изберем паралелка с Испански, то какъв втори ще изучава? И въобще ще изучава ли втори език?

2. В СГСАГ София паралелките са с изучаване на Английски /само Строителство и архитектура има и с Немски/, има ли опция за втори език или 5 г изучават само един?
Ако още не са ви отговорили. Учи се втори език в НФСГ. Дават им избор децата си избират втория език. Попълват декларация за избор между френски, английски или немски. Сформират се класове по втори език из между всички 8 класове според желанията си.

# 213
  • Мнения: 734
Гледам статистиката за Пловдив и не разбирам - как общият бал Мат - БЕЛ ще ми помогне да изчислят прогнозно дали влизаме в желаната паралелка? Какво да гледам и смятам?

# 214
  • София
  • Мнения: 16 198
В много училища предлагат профилите сдвоени, но това не е задължително. Има и училища, които на практика не дават избор, факт. Но нормативно за 3/4 профил могат свободно да бъдат избирани предмети. Така е напр. в Испанската, ФЕГ, а от тази година и 2АЕГ.

# 215
  • Мнения: 75 369
Гледам статистиката за Пловдив и не разбирам - как общият бал Мат - БЕЛ ще ми помогне да изчислят прогнозно дали влизаме в желаната паралелка? Какво да гледам и смятам?
Събираш бел и мат от нво-то, полученият сбор гледаш в таблицата и виждаш колко ученика са пред вас.

# 216
  • Мнения: 654
Въпросът може би е задаван, но как стои въпроса за избор на втора матура в 12 клас за училищата извън системата на МОН?

# 217
  • Мнения: 745
Гледам статистиката за Пловдив и не разбирам - как общият бал Мат - БЕЛ ще ми помогне да изчислят прогнозно дали влизаме в желаната паралелка? Какво да гледам и смятам?
Събираш бел и мат от нво-то, полученият сбор гледаш в таблицата и виждаш колко ученика са пред вас.

За Пловдив са решили всичко в една таблица да дадат за по-интересно и за разлика от София. То си е сумирано в най-дясната колони и това трябва да се брои и да се гледа колко е бройката на тези с по-висока оценка..

# 218
  • Мнения: 75 369
В сайта на Дидева излезе класацията от тази година за резултатите от НВО по училища за 7 клас
https://docs.google.com/spreadsheets/d/10qKkZsuxIb5hSKDHUkSZ0CWO … 77#gid=1598457777
и 10 клас
 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1accol0lBph63OJIX6YvGAgeY … 42#gid=1031719242

 Благодаря.
Дадени са средни резултати от бел плюс мат. Чудя се, като са средни, значи има и по-ниски, нали така, по-ниски сборни?

# 219
  • София
  • Мнения: 16 198
Средните резултати в тези таблици са по всеки от предметите отделно, а не сборни.

# 220
  • Мнения: 75 369
Някъде ги имаше и като сбор...май в друга таблица да бяха...
Благодарско за вметката...

# 221
  • Мнения: 1 978
В сайта на Дидева излезе класацията от тази година за резултатите от НВО по училища за 7 клас
https://docs.google.com/spreadsheets/d/10qKkZsuxIb5hSKDHUkSZ0CWO … 77#gid=1598457777
и 10 клас
 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1accol0lBph63OJIX6YvGAgeY … 42#gid=1031719242

 Благодаря.
Дадени са средни резултати от бел плюс мат. Чудя се, като са средни, значи има и по-ниски, нали така, по-ниски сборни?
  Под "средни" предполагам събрани точките на всички деца от училището, разделени на броя деца. Брой деца с по-нисък среден сборен МАТ+БЕЛ много зависи от училището. В по-хомогенни, голяма част от децата ще са с малка девиация около средните, примерно имаш 80 деца среден, 10 осезаемо по-висок и 10 осезаемо по нисък. В по-шарено училище, разпределението може да ти е 35-30-25, или реално всякакво. Примерно ако имат 1 по-слаба и 4 силни паралелки, е възможно много малък брой деца да са под средното; Ако имат много силна паралелка и няколко слаби - може повечето като брой деца да са под средното.

# 222
  • Мнения: 7 681
Ох, бе Пенева🤣 да, написал съм за по-кратко, че можеш да избереш РИЧЕ като профил, ако се предлага. Добре, пълното изречение трябва да е, че езикът, изучаван като РИЧЕ, можеш да го избереш за 3 или 4 профил, ако се предлага. Нямал съм предвид профил с наименование "РИЧЕ", много ясно, че такъв профил няма. Има профил ЧЕ, в който са фиксирани двата езика с ДПП.
Не е вярно, че РИЧЕ е само за първи етап. Има хорариум за този език включително до 12 клас за ЗУЧ. И да го избереш за профил, и да не го избереш, в 11 и 12 клас ще имаш ЗУЧ по него. А ако го избереш за профил, ще имаш освен ЗУЧ, и профилните часове.

# 223
  • Мнения: 9 488
Аз гледам реални учебни планове - РИЧЕ (8-10 клас), това е в 11 клас. Къде точно виждаш езика да продължава някак различно от ООП?


Ако не си го избрал за профил, няма го в ИУФ (раздел Б), ФУЧ - я има 1 час, я не (по-вероятно), ако не ти е профил...
В раздел А го има, наравно в втория чужд език... Точно колкото го има в този раздел за всички, учещи във втори гимназиален етап, и с ИИЧЕ, и РИЧЕ и с НИИЧЕ.
Та накратко РИЧЕ не ти касае дали ще учиш езика разширено във втори гимназиален етап, защото го учиш задължително ЗУЧ 2 часа както и втория чужд език.

Във втори гимназиален етап се учи ЗУЧ (раздел А, за всички еднакво) + профили ИУЧ (раздел Б) + ФУЧ (раздел В, мноооого малко часове) профили или някой от ЗУЧ 1-2-3ч седмично

Последна редакция: вт, 01 юли 2025, 17:09 от peneva_a

# 224
  • Мнения: 734
Гледам статистиката за Пловдив и не разбирам - как общият бал Мат - БЕЛ ще ми помогне да изчислят прогнозно дали влизаме в желаната паралелка? Какво да гледам и смятам?
Тоест гледам таблицата от РУО колко има с нашия бал, събирам с всички останали над нашия бал и се опитвам да сметна колко паралелки с по колко деца в тях има по-желани от нашата паралелка?

Общи условия

Активация на акаунт