Седмокласна изпитна 30.06-6.07 Нека резултатите да са на късмет и всеки първо желание да е приет!

  • 72 845
  • 1 464
  •   1
Отговори
# 540
  • София
  • Мнения: 16 197
Не, бе, човек, разбира се, че е възможно. Просто няма да има прескачане на 5 и 6, защото класирането тръгва пак от първо желание и няма изобщо да стигне до 5 и 6. Ще спре на 4 и ще черпиш едно бЕло.

# 541
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 055
Абе има похабен бал...в профи гимназиите при нас мин.година са влизали с бал 200...то за кво да се пънеш да учиш..все 30 точки ще изкараш на НВОто и без учебник да си помирисвал...
И кво, дай сега, ако детето иска да учи някаква професия, ние да го набутаме в нещо, което хич не го влече, щото бала... все едно ние ще учим...
За старанието на НВОто - за това с моето дете обсъждахме цяла година какво и къде иска/не иска. От там колко да се пъне по уроци и учене.

# 542
  • Мнения: 75 368
А, виж сега...за набутването ти го казваш, аз не съм споменавала.
Факти споделям..бал 180-200 че има. Толкоз.
Знае се, че там отиват които не им се учи и не учат принципно. Това за нашия град.
Свестните училища са две само. Останалото е с бал около 200..влизаш отмЪ без да си отворил учебник.

# 543
  • София
  • Мнения: 803

За старанието на НВОто - за това с моето дете обсъждахме цяла година какво и къде иска/не иска. От там колко да се пъне по уроци и учене.

Съгласна съм напълно. Ако на детето не му трябва много висок бал и може да се справи без излишни напъни и без много учене, си учи в училище спокойно, прави един или два пробни по двата предмета и това е.

# 544
  • Мнения: 233
Имам познато дете, което има интерес към икономическите дисциплини, чете си такива статии и литература по-принцип и иска да учи това, но изкара бал 470. Мисли да пише на 1во място НТБГ/НФСГ, то това ли е "пропилян" бал?

Не е ли по-важно детето да учи това, което иска? Виждам мнения на родители на деца с високи балове и решили да пишат подред гимназиите по бал от миналата година, за да не загубят бала. Това за мен е безумие 🤷🏼‍♀️ Те са толкова разнородни...испански, немски, английски, френски. А мисля, че всяко дете на 14 години може само да избере какво иска да учи.

Аз, например, дадох списъка с всички паралелки на синът ми, за да не се влияе от училищата и нещата, които е слушал за тях. Това, което не беше сигурен какво се учи, ме попита, прочетохме учебните планове и от там нататък той извади само това, което му е интересно и иска да учи. После вече видяхме кои са училищата и съответно отпаднаха тези, които са ни много далече, после със съвсем нисък бал. Даже имаме паралелка с 50 точки повече от неговия бал на 7мо място, а на 3то място е с 2 точки под неговия бал от миналата година.
Но той си чете списъка и е толкова щастлив как си го е подредил...
За мен това е по-важно и че няма да се чувства прецакан, че заради високия си бал не учи това, което е искал.

# 545
  • Бургас
  • Мнения: 658
Абе, обсъждане, обсъждане и изведнъж месец Май решава, че иска нещо друго ?!? Но, поради слаба подготовка - няма избор!

За мен подготовката, не е за моментното желание! Тя си е по принцип! Даже и да реши, да учи в нискобалово училище, наученото никой няма да му го отнеме! Винаги има полза, да се учи повечко! Но, в крайна сметка желанието да детето трябва да водещо! Нали, то ще го учи това следващите 5 години и неговият живот ще се определя, а не нашият от този избор ?!?

# 546
  • Мнения: 76
Цитат
Ако на детето не му трябва много висок бал и може да се справи без излишни напъни и без много учене

Защо човек да се пъне, ако може да не се пъне - златно правило към успеха е това  Sweat Smile

# 547
  • Мнения: 496
Не, бе, човек, разбира се, че е възможно. Просто няма да има прескачане на 5 и 6, защото класирането тръгва пак от първо желание и няма изобщо да стигне до 5 и 6. Ще спре на 4 и ще черпиш едно бЕло.

Ами дай Боже! Ама вътрим с младежа тук всякакви варианти и да не направим някоя простотия от толкова аритметики.
За това се допитвам🤪🤪.
БЕлото е ясно - в промишлени количества ще е🍾🍾🍾🍾🍾. Само да стигнем до там.

# 548
  • Мнения: 654
Има и други положения, учи една година, ходи на уроци, ПИ, тестове. Накрая нещо се омотава и оплесква НВО-то,  но остава нещо много важно - грамотно е.

# 549
  • София
  • Мнения: 572
Няма кой знае каква разлика в топ 20 училища, нарочно казвам топ 20, защото определи извън топ 10 са по-добри.

Редете по желание на детето. Аз миналата година преди да подам бях пренаредила над 30 пъти, направо шашнах системата. На щерката бях наредила 50 желания, до откат.
С нея играхме до 4 класиране, където бала от 440. падна на 396 и тя успя да влезе.
Но имахме гърба на брат й, защото са близнаци.
Всички ще успеете, децата ще са щастливи, важно е да са здрави.

# 550
  • София
  • Мнения: 803
Абе, обсъждане, обсъждане и изведнъж месец Май решава, че иска нещо друго ?!? Но, поради слаба подготовка - няма избор!

За мен подготовката, не е за моментното желание! Тя си е по принцип! Даже и да реши, да учи в нискобалово училище, наученото никой няма да му го отнеме! Винаги има полза, да се учи повечко! Но, в крайна сметка желанието да детето трябва да водещо! Нали, то ще го учи това следващите 5 години и неговият живот ще се определя, а не нашият от този избор ?!?

Това, което трябва да учи, за да се подготви по НВО Бел, е по-добре в по-голямата му част въобще да не го учи.

За НВО Мат - решаването на стотици еднотипни задачи по Мат може само да накара повечета деца да намразят математиката завинаги. Та след осми клас каква математика да искат да учат.

# 551
  • Мнения: 9 488
Голям напън виждам последните 2-3 години към НТБГ/НФСГ. Нямам обяснение защо, освен че евентуално се "избутва" по-лесно... Знам за деца, които след 8-ми клас се местят към 22ро с Испански и приравнителни изпити (при обявени свободни места).

Професионалните гимназии са  за деца, целящи да вземат професията и със сериозни интереси към конкретната професия. Някои могат да се позлват за надграждане с висше, но не всички. Вгледайте се в интересите на децата, преди да сложите професионална паралелка пред профилирана (с която също може да вземе професия на по-късен етап).

# 552
  • Мнения: 2 457
Цитат
Ако на детето не му трябва много висок бал и може да се справи без излишни напъни и без много учене

Защо човек да се пъне, ако може да не се пъне - златно правило към успеха е това  Sweat Smile
Аз не бих се съгласила детето ми да има, примерно 400 т. бал, но да се запише в Бузема  да учи за пчелар, защото това му била детската мечта. Само през трупа ми.
Ако има бал 500 и не иде в СМГ, а в английската, ще се съглася. Но всяко нещо си има граници

# 553
  • Мнения: 233
Голям напън виждам последните 2-3 години към НТБГ/НФСГ. Нямам обяснение защо, освен че евентуално се "избутва" по-лесно... Знам за деца, които след 8-ми клас се местят към 22ро с Испански и приравнителни изпити (при обявени свободни места).

Професионалните гимназии са  за деца, целящи да вземат професията и със сериозни интереси към конкретната професия. Някои могат да се позлват за надграждане с висше, но не всички. Вгледайте се в интересите на децата, преди да сложите професионална паралелка пред профилирана (с която също може да вземе професия на по-късен етап).

Това се получава отново, за да не "загубят" бал...Детето искало във френската, но не го приели там и бам...записано Банково дело с френски, защото там е с по-висок бал от друго училище, в което профила е Чужди езици с френски и отговаря на желанието на детето 🤷🏼‍♀️
Това е обърканата система...

# 554
  • Мнения: 2 457
Ами да, балът е изкаран с много жертви и пот. И да го хвърлиш и да идеш някъде със сто и повече точки под твоя, в среда на деца, които учебник не са отваряли, е признак на малоумие
Иначе от френската в 35 то, 18 то е ок, но там балът е като на Банковата, а хората търсят И среда.
Децата в тази възраст се влияят от средата. Тя е даже по-важна от това какво ще учат

Общи условия

Активация на акаунт