Медицински университет - Тема 4

  • 60 062
  • 738
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 13 067
Ама те лицево-челюстните хирурзи, ако искат да бъдат такива, са принудени да учат и медицина и дентална, защото такова е изискването, няма как да практикуват без двете. Поради тези причини и са останали една шепа такива специалисти и няма особен интерес към тази специалност.

Беллора, многокомпонентни изпити имат още от самото начало, те са някакви фестивали техните изпити Joy На дъщеря ми единия изпит от настоящата сесия беше три дни - два дни практически, един ден теоретичен, а е едва втори курс.

Но според мен няма никаква нужда от такова вторачване в оценките. На моя приятелка детето учи медицина в Германия, не съм задълбавала изпит по изпит, но помня за един от тях, че ми казваше, че се изисква на теста да изкара поне 60%, тоест очевидно не очакват отлична оценка, че да мине.
И аз досега лекар какъв студент е бил не съм питала Joy

# 316
  • София
  • Мнения: 20 102
Във форума има майка, чието дете след 12 клас  спечели пълна стипендия за обучение навън. Завърши елитен европейски технически университет, май и бакалавър, и магистър,   със специалност от типа на ИИ, Софтуерно инженерство, Комп. науки  и подобни.  След това кандидатства тук медицина,  вече платено ( и не защото не би се класирало ДП, a просто не е позволено),  за да може да комбинира солидни знания  в двете направления с цел един ден да разработва медицински роботи. Та между платено при един  и платено при друг има огромна разлика, че човек да обобщава..

Последна редакция: вт, 15 юли 2025, 10:35 от Просто русалка

# 317
  • София
  • Мнения: 6 671
На каква база се определя успех за стипендия в първи семестър на МУ София?

# 318
  • Варненска клюкарка
  • Мнения: 16 395
Mosquita знам че са отначало, подчертала съм че говоря за клиничните предмети по-нататък, когато става по-трудно.
Ох,  стана ми смешно за фестивалите.

# 319
  • Мнения: 13 067
Става по-трудно, заедно с това става и по-лесно, защото се окопитват. Моята дъщеря специално в първия семестър беше едно уплашено зайче, още не можеше да се ориентира какво се случва, първата сесия ѝ беше трудно, почна да ми говори даже, че май си е надценила възможностите и това не е за нея. После си взе сесията, окопити се, започна да трупа знания, научи се как да учи системно, всяко научено нещо ѝ помага за следващите предмети. Скоро ми казваше, че едва сега е разбрала някои неща от химията, които е учила за кандидатстудентските изпити. Затова и смятам, че не бива да сме твърде сурови към тях и към началните оценки от входните изпити. Това е една основа, която е необходима, но след това имат 6 години да натрупат солиден масив от знания и да са добри в професията си.

jam, не мисля, че първия семестър могат да взимат стипендии, защото в обясненията на страницата на МУ пише следното - "Студентите от първи курс , кандидатстват с успех от първи семестър."

Аз съм писала и друг път обаче, че към социалните служби има помощи за нашите студенти - отпускат се на студенти, които учат специалност, нямаша задочна форма на обучение. Тя е около стойността на стипендията, така че може да се възползва от нея. Освен това се изплаща целогодишно.

# 320
  • София
  • Мнения: 9 388
В сайта имаше някъде разяснения за стипендиите. Бях търсила наскоро за стипендиите във ФОЗ и ми излезе и линк от сайта на МУ, но честно казано не помня в коя секция беше.
Моята педиатърка наскоро ми разказваше за студентските си години-как е искала да стане мед.сестра, но е открила, че не и харесва да превързва хората...после искала ветеринар, но нямало в София и накрая вляза медицина. Някакви смешни случки ми разказваше и как взимали изпитите. Но е прекрасна и много разумно лекува, хич не ме интересува какви оценки е имала.
Абсолютно съм съгласна за това, че оценката не е определяща за знанията и мотивацията-нито от средното образование, нито от изпита.
Аз имам оценка в дипломата по литература 4.50. А бях отличничка, пишех огромни теми, на всяка една учителката ми пишеше по 3 шестици, защото нямало по-висока оценка. Същата тази ми остави 3 за първия срок в 8 клас, каза, че е за назидание да не се възгордявам много. И прецака общата оценка така. Не помня другите години, може и да съм имала някоя петица за срок, но това ми беше любимия предмет и страшно много се стараех за всяко едно задание.
В университета на младини имахме дициплина "Методика на обучението по математика". Винаги съм била двойкарка по този предмет(освен една година, в която имах добър учител), но ми доставяше удоволствие да решавам задачите в университета(не решавахме само ученически), схванах логиката и се справях много добре. В последствие съм учила и програмиране-получаваше ми се, беше ми интересно. А в училище бях много зле.
Нищо не е финално и фатално, макар и понякога оценките да пречат да влезеш там, където искаш, колкото и да си мотививан.

# 321
  • Мнения: 2 357
Истината е, че всеки университет има своя академична среда и трудности. Спад в успеха има навсякъде – както в Бургас, така и във Варна, София, Пловдив. Клиничните предмети са предизвикателни не според града, а според самата система.

Колкото до прехвърлянията – те зависят от програми, места и академични съвпадения. Едно индивидуално решение не означава обща политика.

В крайна сметка, нека подкрепяме студентите си, без да използваме чуждия път като мерна единица за собствения.

# 322
  • Пловдив
  • Мнения: 963
Може ли да ми помогнете с това, какво устройство да вземем и дали въобще се ползват от студентите по време на лекция. Не ми се хвърлят едни пари на вятъра,  ако няма да го използва.
Таткото бил обещал, но и той колкото мен разбира.

# 323
  • Мнения: 13 067
Мрънчо, мисля, че айпадите са най-верния помощник на всички студенти в МУ Joy
Дъщеря ми си избра такъв, каза, че преобладаващата част от колегите ѝ също ползват някакъв вариант на айпад, задължително с писалка, за да им е удобно да си водят бележки, подчертават, записват и т.н.
Имат си учебниците качени в електронна среда и като цяло това е най-употребяваният предмет по време на ученето.
Като на дъщеря ми е айпад 10, не е от най-новите модели, но ѝ върши чудесна работа. Между другото, има готини Самсунг, които са със сходни спецификации, но са на по-добри цени, даже писалката им е включена (че на епъл и тя си е разход).

# 324
  • Мнения: 539
Аз ползвам iPad Air. На лекции не винаги си водя записки, там снимаме самата презентация. Учебниците си ги сваляме на pdf и четем основно от там. Ако пък ги няма в интернет групата купуваме учебника и го сканираме и излиза 20-30 лева на човек. Удобно е за бърза справка най-вече по време на упражнение, защото може да се търси в тях. А и ако пътуваш и решиш да четеш не влачиш учебници, а просто един таблет с всичко в него.

# 325
  • Мнения: 2 357
Потвърждавам и аз за таблета.

Дъщеря ми ползва айпад мисля, че е модел 10 или 11 с писалка. Веднъж ми показа на екрана 3D модел на човешкия скелет, който може да се върти и разглежда от всички страни. Върху костите има скрити етикети, и когато докосне дадена част с писалката, се появява латинското наименование на костта. Много е удобно и визуално, помага ѝ да запомни по-лесно структурата на човешкото тяло.
Купувахме и някакви електронни тетрадки от сорта на 5-6 долара.

# 326
  • Мнения: 139
+1 глас за айпад. Дъщеря ми също не се разделя с него Simple Smile

# 327
  • Пловдив
  • Мнения: 963
Благодаря момичета! Hug
Аз гледах iPad или MacBook, но явно ще е iPad.  Ще се доверя на опита Innocent

# 328
  • София
  • Мнения: 16 349
Дъщеря ми също ползва Ipad pro. Непрекъснато е с него, учи от него. Има и страхотни приложения за медицина.

# 329
  • София
  • Мнения: 9 388
Ако е с телефон на Apple, айпадът ще предложи и допълнителни фукционалности да се свързва с телефона, лесно да се прехвърля информация. Аз имам айфон, мъжът ми също, но той има и айпад и лаптоп mac и устройствата са непрекъснато свързани заедно и има много интуитивни функции, което му помага в работата.

Общи условия

Активация на акаунт