Седмокласна Изпитна 14.07 - 20.07 До класирането отброяваме, на най-желаното място се надяваме …

  • 87 472
  • 1 503
  •   1
Отговори
# 1 305
  • София
  • Мнения: 1 029
Залагам в края на деня вече да има резултати...много ми се иска Joy

# 1 306
  • Мнения: 205
Това с компютърните програмисти вече не е това, което беше. Има огромно свиване в сектора, работа се намира трудно, заплащането не е толкова високо. AI навлиза все повече и за масовия посредствен програмист, просто изкарал едно две курсчета, скоро няма да има работа.

# 1 307
  • Мнения: 2 804
Това с компютърните програмисти вече не е това, което беше. Има огромно свиване в сектора, работа се намира трудно, заплащането не е толкова високо. AI навлиза все повече и за масовия посредствен програмист, просто изкарал едно две курсчета, скоро няма да има работа.
Ето по тази причина съвсем стратегически предложихме компютърни мрежи на девойката. Пък и са по-интересни.

Вече ѝ е поръчан лаптоп за училище и ѝ предстои сама да си инсталира Линукс на него. Grinning

# 1 308
  • Мнения: 74
Последно пиша по темата и приключвам - аз съм решавала по 50-100 задачи на ден в училище. Това наистина води до усвояване на училищния материал. Големият въпрос обаче е какъв е смисълът, ако в крайна сметка не си математик. Просто си разпиляваш усилията и накрая не знаеш какво искаш.
Да, учи те на трудолюбие, да издържаш на натоварване. При всички случаи математиката се ползва и в други професии по някакъв начин. Но само с труд не можеш да станеш математик.
Мисля, че и Вълчев не го разбира това. Той си мисли, че като въведе задължителен ДЗИ по математика, веднага ще се навъдят инженери, физици, химици. Не става така. Пробвала съм. Просто има една граница, която не можеш да минеш.

Това показва реално как Господ си знае работата. В природата всичко е нормално разпределено. Мъже и жени са 50/50. Подобно, природата е разпределила колко са с математически уклон и колко с хуманитарен, колко са с уклон към изкуството, музиката, спорта. И всички те са полезни и нужни. Всяко залитане към едната посока разваля баланса. Ами няма как всички да станат математици, нито програмисти и т.н. И слава Богу! Защото е нужен баланс и всички сме различни.

# 1 309
  • Мнения: 123
От Шумен. Не знам какво са решили, ама вече в главата ми е апокалипсис как губи и мястото от 1 класиране заради нечия некадърност...

В РУО работят професионално, няма да има грешка.

# 1 310
  • Мнения: 351
Моите наблюдения са, че дипломираните инженери не са само изкарали една-две курсчета, а навлизат много дълбоко в програмирането. И следователно ще отпаднат от последните от пазара на труда в този сектор, т.е. няма да се насочат към машинното, хидравличното, ядненото и прочее инженерство.

# 1 311
  • София
  • Мнения: 3 765
Според хората в тази сфера кризата вкл. и от AI е за ниско ниво програмисти и IT. Работа ще има винаги. Иначе в момента се търси и плаща доста за DevOps, cloud  ли се води това, да не излъжа. След 10 години може да е друго. Приятел на мъжа ми с такъв бизнес казва, че на тази възраст най-важното са основите, средата и контактите.

# 1 312
  • Мнения: 403
Ха, точно това си мисля, докато ви чета...

Къде в Бъргария ще си намериш работа с една инжинерна, висококвалифицирана специалност...

До преди няколко години бяхме евтин хъб, с евтина работна ръка и...вече не сме!
Големите изобретения с в богатите и големи страни. Особено Китай и Южна Корея ...
Тук, в БГ ни евтина работна ръка, ни сигурност - икономическа и политическа!

Едни високи точки на НВО и една МГ не са панацея и формула за успех!
Лошото е, че нашата образователна система е много остаряла. И всеки е принуден да се спасява извън нея.
Масово и от "елита" се ходи в школи и на уроци и в гимназията.

# 1 313
  • Мнения: 1 845
Масово и от "елита" се ходи в школи и на уроци и в гимназията.
Приемат те в езикова гимназия и тръгваш лятото на уроци по езика, за да ти е по-лесно в училище. Това е пълен абсурд. Сякаш вчера четох тук, че част от родителите смятат да запишат децата на уроци предварително...
Излиза, че борбата е за среда, в която всички ходят на уроци, а в училище се събират по обща съдба - да си споделят наученото от курсовете и да държат нивото на училището за следващите седмокласници.

# 1 314
  • Sofia
  • Мнения: 4 885
Аз също се чудя как така тихомълком преместиха изпита през юни, в най-големите жеги. В нашето училище дарихме пари за щори преди 3 години и още няма щори. А в деня на изпитите беше над 30 градуса. Преди изпитите са били края на май и всичко с класирания приключва до края на юни. Имам чувството, че и учебната година тихомълком се удължи за от 4 клас нагоре с по-две седмици, защото знам, че преди чак в 8 клас свършваха 30 юни?

Да, дори първи клас завършват вече на 31-ви май вместо на 24-ти. Което е напълно безсмислено, отделно, че допълнително създава неудобство на родителите да излизат от работа за традиционното тържество за завършването на 1-ви клас, което иначе беше в неучебен ден.

В училището на моето дете не знам как са с горещините, но в деня на НВО по БЕЛ бяха затворени улиците около училището, за да бъдат мити, продухвани, рязани клони - едни такива шумни дейности. Дреболия, но ми се видя като поредната гавра с децата.

# 1 315
  • София
  • Мнения: 13 691
Аз не знам защо след като ни е остаряла образователната система толкова много деца отиват да учат в чужбина. И изобщо какво означава остаряла система. Нашата система е един карашък както се казва на чист български. И защо решихте, че като се подготвят деца за инженери, те трябва да останат в България? На Европа е доста по-удобно да получи наготово лекари и инженери. Ние сме отдавна донори, при това доброволни. Затова толкова много езикови училища има. Каквото и да си говорим мечтата на българските родители от край време е децата да научат език и да се изнасят от тази държава.
Обучението на един лекар на държавата е доста скъпо. Самите лекари инвестират не малко пари. И после хоп... В чужбина, където директно ползват готовия продукт. Да, ние сме продукт. Срещу кокалчета и мъниста чуждите държави получават лекари, завършили в уж остарялата ни и ужасна образователна система.

# 1 316
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 137
Честно си признавам, че и мен това с предварителните частни уроци ме изуми. Ние се преместихме от провинцията основно заради образованието на сина ми, за да попадне в по-добра среда, обаче вече си задавам въпроса така ли ще е тук и такава ли е наистина средата, която търсим. Тоест така ли се постига - с купища частни уроци, че и без да е ясно ще бъдат ли изобщо нужни. Дано не се приеме лично от потребителката, която го сподели, не е само това, което ми навява подобни мисли последните дни.

Аманда,
Скрит текст:
мисля, че те познах. 😌 Исках да ти го кажа, че иначе се чувствам като воайор малко. 🤗

# 1 317
  • София
  • Мнения: 1 029
Това с компютърните програмисти вече не е това, което беше. Има огромно свиване в сектора, работа се намира трудно, заплащането не е толкова високо. AI навлиза все повече и за масовия посредствен програмист, просто изкарал едно две курсчета, скоро няма да има работа.
Абсолютно вярно, но много и зависи за какво точно програмиране говорим. Иначе, да, определено аз лично виждам разликата между мен и колеги, които са завършили 1-2 курса.

# 1 318
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Аз пак да върна към гените:grinning:
Гените влияят не само дали ще имаш сини очи, криви зъби, прав нос, ами и как ще ти се оформи мозъка и съответните му дялове. От там как и каква информация лесно възприемаш, как е обработваш и взаимовръзките в невроните. Така се получават деца с по-голям афинитет към точните науки или към хуманитарните. Както в род с десничари се пръхва дете левичар, така и в род на математици се пръхва хуманитарно чадо.

# 1 319
  • Мнения: 1 845
еlleni, Laughing
Мислех, че отдавна си ме познала:)

Общи условия

Активация на акаунт