детето на ДГ в група с по-големи

  • 1 565
  • 31
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 24 467
Пък аз лично се сещам  поне за две. И двете, в различни ДГ, пееха песента: "Искаме чисти групи от един набор....". Детето ми беше ІІ група, вече беше свикнало и с децата и с учителките, а една от тия двете точно това се опита да ми наложи- да си оставя детето отново във ІІ група, че да си е "с набора". То като че ли голяма разлика има дали ще е с деца с 2 месеца по- големи или по- малки от него. Категорично отказах и заявих, че ако трябва ще сменя градината, но няма да го местя и да "повтаряме" групата, защото... ами просто защото ей така. Е, директорката вдигна ръце от нас и се предаде. Имам и друга позната със същия проблем в друга ДГ.
Аз като пиша нещо обикновено ползвам като примери случаи, които съм виждала с очите и чувала с ушите си лично.

# 16
  • Мнения: 292
По повод темата наскоро говорих с една майка дето детето и било на детска градина с по големи деца а после го дали на училище също по-рано, защото детето напредвало не по-лошо от големите, даже в някой отношения било и по-напреднало. Впоследствие обаче се оказало, че нещо куца в общуването на детето с другите от класа и, и причината според майката (която говорила със специалисти) е, че детето е напреднало в интелектуален план, но нервно - психическото и развитие не отговаряло на това на децата от класът и.

# 17
  • Мнения: 1 311
Само ще спечели детето. Ще се развие по-бързо, отколкото ако е в група с връстници - имам предвид в умствен план. Големите ще го дърпат напред.
Развитието на децата винаги трябва да бъде изпреварващо.
Виж, обратният вариант е много неприемлив - да тръгне с по-малки деца. Тогава те ще го дърпат назад.

Абсолютно съм съгласна. И до ден днешен не мога да простя на майка ми, че навремето ме остави още една година в детската градина, за да тръгна точно на 7, а не на 6 на училище.

Миналото лято Ники (тогава на 2 и 9-10 месеца) изкара един месец  в сборна група с деца от първа група до предучилищна. Не са го малтретирали, въпреки че беше най-малкия, прясно прясно излязъл от яслата. Напротив, беше му много интересно, и с такова желание ходеше, определено му се отрази добре. Но от друга страна пък, беше само за месец.

# 18
  • Мнения: 1 520
И ние сме в такава ситуация. С тръгването на градина се озова във 2-ра група.

Вписа се много бързо в колектива, има приятелчета. Гледа от тях и го виждам как напредва с материала и разбирането.
В нашата група има и още няколко деца, които са във възрастта на Теди, т.е. на 3-3.6м.

Имах подобни притеснения преди да го пусна, че отива в изградена група, но сега виждам че не са били основателни.

Последна редакция: пт, 20 апр 2007, 11:11 от SmaRt

# 19
  • Мнения: 920
Различно мнение. При сина ми не се получи. Не се справяше, не му беше интересно.

# 20
  • Мнения: 24 467
Ами то мненията е нормално да са различни, тъй като децата също не са еднакви. Затова и всеки сам си преценява. Има достатъчно време /4 години ДГ/ всеки да си прецени детето за къде е.

# 21
  • Мнения: 545
Ами то мненията е нормално да са различни, тъй като децата също не са еднакви. Затова и всеки сам си преценява.

Не виждам от кой град си, но при проблемите с приемане в детска градина изобщо, аз не бих се чудила - бих пробвала, да видя как ще се получи.
В групата на сина ми имат едно момиченце, което е следващ набор, но е родена в началото на годината и на практика с част от децата има 1 година разлика, с други - няколко месеца. Майка й дори мисли, ако учителките смятат, че се справя с материала, на есен да я праща на училище, въпреки, че има право да я остави за втори път в предучилищна.

Успех!

# 22
  • Мнения: 24 467
Моето дете също е родено в началото на годината, затова и пиша, че за мен няма голяма разлика между това, дали ще е в един клас с хлапета, родени да речем през есента на предходната и такива, които са родени в неговата година.
Пък директорката изобщо не е вземала при нас предвид проблемът с наплива в ДГ. Нейната цел, както се изрази, беше именно да си получи т.нар. от нея "чисти групи", от къде да зная защо. Чудих се тогава каква е логиката и никъде не я открих. Дали детето ми ще е във ІІ или в ІІІ група все ще е в определената градина и все ще заема едно място. Още повече, че детето си беше записано от І група още в градината с тези деца. Групата си беше нормална като бройка, в смисъл не беше над нормативите, за да има смисъл да я напускаме.
Пък и аз особено много ценя учителите, които детето ми харесва и които са му от полза. При положение, че си беше паснало с неговите защо да му променям средата?
Не мисля, че проблемите с местата в градините трябва да са регулатор, който да решава вместо нас, родителите, този важен въпрос- кога, напр., ще тръгне детето ми в първи клас. За мен поне би било чудовищно направо да му унищожа цяла година от живота, като го карам да предъвква материя, която му е добре позната. После животът предлага различни проблеми. Може да му се наложи да се забави, да презапише година поради различни причини по- нататък. Защо без причина да го забавям в развитието му, като и без друго си е спокоен и добре в средата, в която се намира?
Пък и ми се струва, че не е много добре един първокласник да навърши 8 години в първи клас. Особено като гледам колко елементарно е това, което се преподава като материал там по задължителен план, просто не виждам смисъл.
И за друго около темата се сещам. Чувала съм много възрастни хора да казват: "Защо да тръгва по- рано на училище? Нека да се наиграе!", с което категорично не съм съгласна и то не защото съм против игрите. Това, че хлапето е ученик не значи, че няма да играе. Дори сега той разполага определено с повече време за свободна игра на площадката и в квартала, тъй като е зает по 5 учебни часа дневно. Нарочно не съм го записвала точно сега за допълнителни занимания, за да свикне постепенно с училището. Такова "свикване" обаче изобщо не се наложи. Детето дори повече харесва училището от градината, тъй като се чувства по- свободно и аз го разбиран напълно.

# 23
  • Пловдив
  • Мнения: 704
Благодаря ви момичета и момче Simple Smile
Biba, съвсем си е по въпроса споделеното от теб   bouquet

Различно мнение. При сина ми не се получи. Не се справяше, не му беше интересно.
А повлия ли му на психиката по някакъв начин, че е с по-големи? Осъзнавал ли е, че е с по-големи?

# 24
  • Мнения: 920
А повлия ли му на психиката по някакъв начин, че е с по-големи? Осъзнавал ли е, че е с по-големи?

Трайни увреждания няма Laughing
Просто не се чувстваше добре. И тъй като материалът беше сложен, научаваше много малко. Не видях на колко е твоят. Моят беше голям - на 3 г. тръгна. Осъзнаваше.

# 25
  • Мнения: 277
Моето синче от два месеца посещава 1-ва група на ДГ. Много добре му се отрази това, че е с по-големи деца. Аз също имах леки притеснения дали ще се справи, но се оказаха абсолютно неоснователни. Grinning
Пускай го детенце и то само ще ти покаже, преди това каквото и  да ти говорим не можем да сме сигурно при вас как ще се получи. Wink

# 26
  • Мнения: 253
Според мен детето би трябвало да върви с връстниците си!
За съжаление никой от вас не е взима под внимание на емоционалното развитие на детето. Интелктуално може да по напреднало от връсниците си, но емоционално да не е готово!
Личното ми мнение че не бива да оставяме родителските си амбиции за по-по-най дете да стават критерии в изборите които правим за децата си.
Аз бих се консултирала с учителя и директора, и бих поскала да наблщдават детето известно време!

# 27
  • Мнения: 1 520
Според мен детето би трябвало да върви с връстниците си!
За съжаление никой от вас не е взима под внимание на емоционалното развитие на детето. Интелктуално може да по напреднало от връсниците си, но емоционално да не е готово!
Личното ми мнение че не бива да оставяме родителските си амбиции за по-по-най дете да стават критерии в изборите които правим за децата си.
Аз бих се консултирала с учителя и директора, и бих поскала да наблщдават детето известно време!

Аз не бих квалифицирала. Така, не разбрах от постингите по-горе, точно товада  е продуктувало влизането в група с по-големи деца. При нас например беше свършен факт, там го пратиха. Трябваше изобщо да се откажа от детската градина, в противен случай.

# 28
  • Мнения: 24 467
Ама разбира се, че не става въпрос за амбиции. Пък и какво означава "връстници"? Съучениците на сина ми, напр., които са с някой и друг месец по- големи или тези, дето са с него 2000 г. ,пък са с някой и друг месец по- малки са връстници?
Пък за емоционалното съзряване на детето определено Слави има право, само дето то не настъпва с дадения рожден ден, а е много индивидуално за всеки. Ако на моят син му е скучно да играе с децата, които в момента са в подготвителната група на ДГ защо да го насилвам? На него напр. му е много приятно, както вече писах, да си контактува с по- големите деца. След като няма проблеми с материала, има си приятелчета в класа и ходи с удоволствие на училище /като не броим само сутрешното ставане, ама то дали е за ДГ или за училище е все едно/, сам си пише домашните, не му стоя като квачка на главата и си гласи раницата за следващия ден, след което чак излиза да играе, не виждам колко повече да го чакам да узрее  емоционално за първи клас.

# 29
  • Мнения: 2 891
Не смятам, че ще се чувства зле, даже напротив. Това за "родителските амбиции" ми се струва малко тъпо. Сори, ама е така.

Общи условия

Активация на акаунт