Какви проблеми създават автомобилите върху тротоари?

  • 1 924
  • 56
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 839

Дива, ти ако си някакво изключение и трудностите от това естество са ти поносими, то помисли че има и други хора в обществото. Има деца които ходят без придружител, възрастни, инвалиди.
Аз никъде не съм отричала проблема, но по мое мнение гледате в грешна посока.
Ограничи се по темата и не коментирай децата ми, мен и поносимоста ми към проблема.

# 16
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Цитат
Аз никъде не съм отричала проблема, но по мое мнение гледате в грешна посока.
Ограничи се по темата и не коментирай децата ми, мен и поносимоста ми към проблема.

 Peace

# 17
Няма как всеки "да влезе в обувкитена другия", защото проблема е обективен, а не е въпрос на добра воля. И как без да ползвам автомобила си мога да стигна до работа комфортно без да се тъпча като сардина в рейс или маршрутка(маршрутките пък за мен са най-голямото порно в масовия транспорт)? Общественият "транспорт" просто го няма. Вместо него има някакви остатъци от социализма и някакви добри за определени хора далаверки във вид на маршрутки. Няма как всички да караме колела или да ходим пеша. Факт е, че места за паркиране няма дори платени.
Ако проблема беше в мисленето, а не в липсата на паркоместа и кофти инфраструктура/транспорт можеше да се реши просто като полицията глобява всички, които са паркирали на тротоарите. По закон има право. Но това не се прави. Не защото полицията не иска да докара приходи в бюджета, а защото трябва да започне да глобява ежедневно 80% от шофьорите в големите градове и това ще постави въпроса защо като е гласуван закона не е мислено къде ще отидат автомобилите.
Те няма да изчезнат с магическа пръчка само защото някой е гласувал закон. Хората си купуват коли за да ги ползват, а не за да си ги държат заключени в гаражите.
Със същия успех може да се гласуват закони, които да забранят вноса на коли по-стари от 3 години или пък да определят минимална работна заплата в България в момента 1000 евро и на тази база от профсъюзите да кажат "ама влезте ни в положението, пък и закона ви задължава да плащате на чистачката леля Пена поне 1000 евро."
Би било много хубаво тротоарите да са празни, но аз питам например колко паркоместа има в центъра на София и колко шофьори живеят/работят в този район? Съотношението сигурно е 1:30. Освен и шофьорите да си направят фондация да им защитава интересите  Mr. Green.

# 18
  • Мнения: 5 622
Въпросът не е до манталитет, а до липса на паркоместа. Никой не си паркира колата на тротоара, ако има друго място където да я остави!



Точно. На места тротарите са достатъчно широки, за да има място и за коли и за пешеходци. Мен лично много повече ме дразнят коли наспряли по платното за движение, затруднявайки шофирането. Особено в еднопосочните улици е ад. Много от тях ги направиха от двупосочни, в еднопосочни, за да се улесни ттрафика, а сега свободната лента(която е била за насрещно движещи се коли) е заета от паркирали автомобили....  Stop

Наскоро, пред един блок до нас, превърнаха цялият тротар в асфалтиран паркинг за автомобилите, които така или иначе си стояха качени върху тротоара. Сега е много по-добре. Хората си се движат плътно до паркинга, на платното. Това не е проблем. Просто е в пъти по-добре от колкото беше  Peace

# 19
  • Bristol
  • Мнения: 9 364
А не е ли забранено по принцип да се спира на тротоара  Thinking Тук на изпит късат, ако докоснес бордюра, камо ли да спреш, стъпил дори с едната гума, на тротоара  Crazy
Не знам в кои бели държави си ходила, ама в тия дето аз съм ходила имат едни паркинги ... ехееее, като небостъргачи
Ами аз да напиша от черната държава, защото и тук има проблем с паркирането. Паркинг на 8 етажа и на входа свети FULL. Това през седмицата след 9:30 сутринта. Обикалям 30 мин из града, докато намирам празен паркинг, на всеки 15 мин плащам по 0.60 паунда. Кой в София ще плати по 60 ст за всеки 15 мин и няма отново да предпочете тротоара  newsm78
Фирмите с офиси в центъра или осигуряват места за паркиране на служителите или транспорт до работното място.
Общината уж се грижи за отваряне на нови паркоместа, но все не стигат.
Фирмите се усетиха и започнаха да се изнасят в покрайнините. Хем наема на офиса е по-евтин, хем има места за паркиране Wink
Ако си тръгнал за удоволствие, си правиш сметката, че 1 час ти отива в търсене на място и към 10 паунда може да се ръснеш за платен паркинг. Уикенда не е натоварено и цените падат по 3 паунда за цял ден Wink
Глоба за паркиране на тротоар, около 50 паунда и се спазва, особенно в центъра на града, където положението е най напечено.
Черния град Лондон, който издиша от трафика, въведа такса за шофиране в центъра, 6 паунда на ден. Отделно за паркиране цените там са още по-солени. Влезеш ли в зоната без да си платил, бам, по пощата ти идва честитка за 60 паунда. В момента пак има задръствания, но са основно от градския транспорт и такситата Wink Пълно е и с колоездачи.
София ще расте, няма да намалява и даже да продължите да си паркирате на тротоара в един момент и на тротоарите няма да има места. В две редици ли ще паркирате тогава?!?!
Да не говоря как се паркира пред гаражни врати, което по закон е забранено! И заради някой отворен 10 коли, които се ръсят яко, за да ползват този гараж, се блокират.
Това беше преди 7 години в София, сега е още по-зле!

# 20
  • Мнения: 2 839
Кой в София ще плати по 60 ст за всеки 15 мин и няма отново да предпочете тротоара  newsm78

Тоя дето знае, че ще му треснат глоба 600лв за тая работа ... примерно

# 21
  • Мнения: 19
Кой в София ще плати по 60 ст за всеки 15 мин и няма отново да предпочете тротоара  newsm78

Тоя дето знае, че ще му треснат глоба 600лв за тая работа ... примерно

Да, изжлежда почваме да напиваме решението на проблема.

# 22
  • Мнения: 2 839


Да, изжлежда почваме да напиваме решението на проблема.
Паркингите построихте ли?

Не разбрах какво очакваш от нас, пускайки тази тема.
Ако целта ти е била да пуснеш линк към подписа си, ок направи го, който иска нека си чете сайта ви, а модераторите може да заключат вече темата.
Ако пък искаш някаква дискусия, предложи някакво решение, конкретна инициатива. До тук не видях нищо такова, само си чешем езиците.

# 23
  • Мнения: 19


Да, изжлежда почваме да напиваме решението на проблема.
Паркингите построихте ли?

Не разбрах какво очакваш от нас, пускайки тази тема.
Ако целта ти е била да пуснеш линк към подписа си, ок направи го, който иска нека си чете сайта ви, а модераторите може да заключат вече темата.
Ако пък искаш някаква дискусия, предложи някакво решение, конкретна инициатива. До тук не видях нищо такова, само си чешем езиците.
Форум за съвети и обмяна на опит за обезопасяването на децата в автомобилите, обучението им като пешеходци и етиката на шофьорите. Съвети за сигурно и приятно пътуване в превозните средства. Какъв багаж да приготвим? Какво е необходимо да вземем? Мнения и препоръки за курорти, места за почивка и екскурзии.
С тази дискусия изкам да си помогнем именно като се възпитаваме в етика за шофьорите и безопасност за деца

# 24
  • Bristol
  • Мнения: 9 364
Моето мнение е противоположност на това на DiVA. Аз не съм за улесняване ползването на колите, като се правят по-широки улици и повече места за паркиране. По скоро съм за улесняване на хората решили да ползват градски транспорт, колела или да се придвижват пеша Wink
Яки такси за колите и  съществуващите парко местата, парите събрани от там да се ползват за подобряване на градския транспорт, тротоарите и създаване на колоездачни пътеки Wink
Сега да не помислите, че не съм шофьор  Laughing Напротив, с две шофьорски книжки съм и не мога да се отлепя от колата, но много ще се радвам, ако ме притиснат и имам по-добри условия да връткам педалите на колелото. Да не говорим колко добре ще повлияе това на заседналия живот, който водим, а и градовете ще станат по-чисти.
Дали наистина може да се постигне такова нещо  newsm78

# 25
  • Мнения: 19
Моето мнение е противоположност на това на DiVA. Аз не съм за улесняване ползването на колите, като се правят по-широки улици и повече места за паркиране. По скоро съм за улесняване на хората решили да ползват градски транспорт, колела или да се придвижват пеша Wink
Яки такси за колите и  съществуващите парко местата, парите събрани от там да се ползват за подобряване на градския транспорт, тротоарите и създаване на колоездачни пътеки Wink
Сега да не помислите, че не съм шофьор  Laughing Напротив, с две шофьорски книжки съм и не мога да се отлепя от колата, но много ще се радвам, ако ме притиснат и имам по-добри условия да връткам педалите на колелото. Да не говорим колко добре ще повлияе това на заседналия живот, който водим, а и градовете ще станат по-чисти.
Дали наистина може да се постигне такова нещо  newsm78
  bouquet
И още нещо което е в подкрепа на м_е_р_и. Когато пътува пеша човек става по-добър към себеподобните си, отпочива си от стреса, има възможност да разсъждава върху свои проекти. Докато  в колата когато е в града е пулен стрес. Не говоря за пътуване извън града или по работа в града свързана с багаж или много пасажери.
Трябва да искаме от управниците правилни транспортни решения.

# 26
  • София
  • Мнения: 2 686
Моето мнение е противоположност на това на DiVA. Аз не съм за улесняване ползването на колите, като се правят по-широки улици и повече места за паркиране. По скоро съм за улесняване на хората решили да ползват градски транспорт, колела или да се придвижват пеша Wink
Яки такси за колите и  съществуващите парко местата, парите събрани от там да се ползват за подобряване на градския транспорт, тротоарите и създаване на колоездачни пътеки Wink
Сега да не помислите, че не съм шофьор  Laughing Напротив, с две шофьорски книжки съм и не мога да се отлепя от колата, но много ще се радвам, ако ме притиснат и имам по-добри условия да връткам педалите на колелото. Да не говорим колко добре ще повлияе това на заседналия живот, който водим, а и градовете ще станат по-чисти.
Дали наистина може да се постигне такова нещо  newsm78

Подкрепям! newsm10

И въпреки, че съм активен шофьор съм за ограничаването, дори спирането на движението на автомобили в идеалния център на София. Но това е свързано с много, много неща, които трябва да се осигурят предварително, а ние сме далеч, далеч...

Последна редакция: ср, 16 май 2007, 22:00 от Тинтири-Минтири

# 27
  • Мнения: 2 839


И въпреки, че съм активен шофьор съм за ограничаването, дори спирането на движението на автомобили в идеалния център на София. Но това е свързано с много, много неща, които трябва да се осигурят предварително, а ние сме далеч, далеч...
А! За това става дума, ама си говоря сама. И на мен не ми е кеф да подскачам от тротоара на пътя и обратно.
ИЛи да дишам изгорели газове. Като изляза от Варна за няколко дни, после като се върна 2 дни се задъхвам.
Ама за да се ограничат автомобилите трябва много, много неща де се направят
Паркинги, транспорт /ама транспорт, не тая пародия, която е в БГ/, достатъчно озеленяване.
ОТ местата където съм ходила, най-добре организиран ми се видя транспорта в Брюксел. Метрото кръстосва целия град, отделно автобусите са на 2-3 мин дори и в 24ч. На спирките има електронни табла, на които се вижда на коя от спирките по маршрута има автобус, колко време остава до следващия. И основното - автобусите не знам на какъв принцип са, но не са на гориво, предполагам че са електрически.
Ей така да стане и тук, на кой му трябва да се главоболи с кола

# 28
  • Мнения: 9 903
По този повод някой гневен пешеходец  ми беше одрал с ключ или пирон двата калника и двете врати на колата, която приятелска закачка ми струва ~600лв за пребоядисване.


нищо чудно да са форумки - преди година имаше гневна тема в Клюкарника или Майките - не помня - тогава масово се лееха закани да се драскат коли.
А не помня да имаше ефект от тогавашната инициатива със стикерите.

# 29
Какво толкова се правите на интересни, че спрял човек на тротоара. Ами като няма място на близо спирам където ми е удобно. Аз за това съм си купила кола да си върша работа. Ако почна да спирам някъде си и да ми взимат пари за всяко кафе става голямо изваждане.
 Тия разни организации дето уж защитават  някой, само раздвижват въздуха.

Общи условия

Активация на акаунт