УЧИТЕЛИТЕ??

  • 29 258
  • 813
  •   1
Отговори
# 765
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 В нашата градина втора смяна идва в 13:30,след 18:00 има една единствена сборна група,другите госпожи си тръгват. Confused
 Zanda Ksurik благодаря за линка,исках да мога да се обоснова пред директорката,а не да си говорим без доказателства.Сигурна бях,че няма начин работното им време да е само четири часа и половина. ooooh!

# 766
  • София
  • Мнения: 62 595
Станишев е заел много твърда позиция - преди малко го чух. Нямало да позволи дестабилизация на страната. И било нужно разумен диалог и търпение от другите браншове да не искат и те увеличение на заплатите.
Той си я кара по комунистически. И под диалог явно разбира съгласяване с всичко, което той предложи.
С всеки път все повече говори. А щом говори, значи започва да се притеснява.
И всъщност на косъм са се разминали с педпазната клауза за ЕФондове за земеделието. Това е днешна новина

# 767
  • София
  • Мнения: 282
Станишев е заел много твърда позиция - преди малко го чух. Нямало да позволи дестабилизация на страната. И било нужно разумен диалог и търпение от другите браншове да не искат и те увеличение на заплатите.
Той си я кара по комунистически. И под диалог явно разбира съгласяване с всичко, което той предложи.
С всеки път все повече говори. А щом говори, значи започва да се притеснява.
И всъщност на косъм са се разминали с педпазната клауза за ЕФондове за земеделието. Това е днешна новина

Напълно те подкрепям. Надявам се да има добър изход всичко!

# 768
  • София
  • Мнения: 62 595
Казаха ми, че цял предиобяд по ХрБотев по тротоара върви колона от учители със свирки и тъпан. Браво на хората, дори само заради куража заслужават уважение.

# 769
  • Мнения: 771
Отговор за работното време вече беше даден. В общи линии е от 7 до 19ч., но при различните д.гр. има за различно време деж.учител/7-7.30ч. и 18.30-19ч./, просто защото по това време няма много деца.
Didia, поста ми към теб "за бебчо" е НАЙ-ДОБРОНАМЕРЕН! Защо така се сърдиш?!
Това, което пиша за нашата "система" и други колеги го мислят. ПК беше предложен от доц.Д.Гюров и съпругата му, като идея именно за да ни спасят от ЗАПРАЩАНЕ към соц.министерство smile3501. Всяко дете трябва да премине през ПК, за да му бъде издадено "Удостоверение за завършен подготвителен клас/група". Аз лично харесвам това.Идеята в програмата е :"равен старт". Колежке, от коя година са стандартите на ДОИ? НАРЕДБА №4 ОТ 18.09200Г., ОБНАРОДВАНА В ДВ.БР.80/200Г.
Да, новите стандарти са визирани в Програмата за пр.подготовка, но пак се опираме на тази наредба! Не ме убеждавай, че не е имало писане преди години/пък и сега/! Аз лично съм много против. Прелисти някои от "помагалат" - там са цифрите до 20, а какъв е норматива?! Моя колежка беше на лекции в СУ и бяха ходили на наблюдение в ПК, но в училище. Учителката гордо е демонстрирала ограмотяване. Дори в различните програмни системи, концепцията е различна.А някои учителки за да "се докажат" направо си ограмотяват децата!!! smile3514
Прочети какво пише в "Ръка за ръка " за "ограмотяването" т.е. "Ядро: Подготовка за четене и писане": /стр.6/ детето да може:да извършва анализ по словоформи и синтактични структури;фонемен и морфологичен анализ и т.н.т.

# 770
  • Мнения: 7 403
Didia, поста ми към теб "за бебчо" е НАЙ-ДОБРОНАМЕРЕН! Защо така се сърдиш?!
Първо не считам ,че поста ти е само към мен. LaughingИ изобщо не се сърдя.Просто съм си казала мнението за него.Мисля,че имам право,а и да нямам аз съм такъв тип човек ,че ще си го извоювам. Twisted Evil
Моя колежка беше на лекции в СУ и бяха ходили на наблюдение в ПК, но в училище. Учителката гордо е демонстрирала ограмотяване. Дори в различните програмни системи, концепцията е различна.А някои учителки за да "се докажат" направо си ограмотяват децата!!! smile3514
Тази "грешка" се прави в училищата ,защото са начални учители и кой каквото си знае това прави. Laughing И както му е по-лесно така работи.Пиша грешка с кавички защото не във всички случаи е "доказване".Не можеш да спреш едно дете с изпреварващо развитие,както и да "буташ" едно дете което се развива с нормални темпове.
Прочети какво пише в "Ръка за ръка " за "ограмотяването" т.е. "Ядро: Подготовка за четене и писане": /стр.6/ детето да може:да извършва анализ по словоформи и синтактични структури;фонемен и морфологичен анализ и т.н.т.
Благодаря,за съвета.Ако си чела и нещо друго от мен трябва да си разбрала,че аз работя с колектива на СУ и във всичко излязло от тях има и лично мой принос.Хонорован преподавател по практика  съм към СУ.
              Имам късмета и да съм освен детски и начален учител .Както имам и втора специалност българска филология.Мисля,че това ми стига /лично на мен/ да си върша добре, даже отлично работата и да имам самочувствието ,че децата ми ще станат  едни от мислещите  и умни хора ,не зубрачи. Peace  bouquet

# 771
  • София
  • Мнения: 1 076
В нашата градина втора смяна идва в 13:30,след 18:00 има една единствена сборна група,другите госпожи си тръгват. Confused
 Zanda Ksurik благодаря за линка,исках да мога да се обоснова пред директорката,а не да си говорим без доказателства.Сигурна бях,че няма начин работното им време да е само четири часа и половина. ooooh!

 bowuu

# 772
  • Мнения: 771
Щом работиш в СУ, отговори ми, защо са завели студентите да гледат такъв урок по "ограмотяване", без това да е рамкирано в стандартите? Нали в д.гр " ограмотяването" има друго съдържание и не е в чист вид?! Колкото и едно дете да е с "изпреварващо" р-е, не смятам, че е редно детските учителки да го ограмотяват в чист вид.Какво правим с другите, които не са /а те обикновенно са около 27/? И в такъв случай, ще постигнем ли "равен старт" пред І клас? Освен това, в чисто прагматичен план, д.учителка има определени методи, които често не са в унисон с тези в І клас/точното изписване на букви.../.Да ДОИ рамкира образователния минимум, но има и "маскимум"! С доц.Велинова доста се чудихме на забраната на Инспектората за "събиране, изваждане, дори за изучаване на + и -"! Децата могат повече,а и в помагалата тези математически операции съществуват.
Имах проблем с родители, които държат да обучаваме децата в "писане,четене, математика"! Добре, какво ще правят в І клас.Ние даваме основата, ние "ги учим да учат",ние им даваме общата култура, развитие на дивиргентното мислене , навиците и т.н.т. а останалото - в у-ще!

# 773
  • Мнения: 7 403
Щом работиш в СУ, отговори ми, защо са завели студентите да гледат такъв урок по "ограмотяване", без това да е рамкирано в стандартите? Нали в
Ти защо си мислиш,че на студентите не се показват и глупостите в системата и "доказването"? Не ти ли се струва,че по лесно е да покажеш слабата страна отколкото теоретично да я обясняваш . Mr. Green
              Казах ,че съм хонорован преподавател по практика ,но работя на друго място.Пак не си чела внимателно. Laughing
И в такъв случай, ще постигнем ли "равен старт" пред І клас? !
РАВЕН старт имаше при социализма.  Mr. Green В момента отчитането и съобразяването с индивидуалността на детето е на преден план и обучението за работа в екип.
.Да ДОИ рамкира образователния минимум, но има и "маскимум"!
Я ми копни "максимума" и ми прати линк да го прочета. Twisted Evil Това си е някакво недоразумение.Как ще ограничиш в "максимум" ако се проявява интерес ???
...... на забраната на Инспектората за "събиране, изваждане, дори за изучаване на + и -"!
              Би ли казала КОЯ инспекторка е издала заповед за забрана.Защото аз нещо не съм се сблъскала с подобна заповед.Интересно ми е КЪДЕ се работи със забрани. Grinning Peace

# 774
  • Мнения: 771
А на мен ми е интересно къде работиш, защото практиката в редовата детска градина е по-друго.Прочети концепцията на Гюров, заложена в "Ръка за ръка". Там се говори точно за "равен старт"! И друго... значи, при 30 деца, аз ще уча 5-6 да четат, другите 10-15 да познават буквите и останалите - це оцветяват! Това е супер! Всеки родител може да си учи детето да чете и пише, но ние НЯМАМЕ право. И не само при ограмотяването, а и при математиката! Има огромно разминаване м/у СУ и Инспекторат и това рефлектира в учителката. Пак ти повтарям - НЯМАМЕ ПРАВО ДА УЧИМ ДЕЦАТА ДА ПИШАТ, ЧЕТАТ И СМЯТАТ! и за информация-аз съм с 24 год.педагогически стаж. Работила съм и с програмата на Е.Петрова и на Витанова, и на Русинова, и на Ирина Колева , на сем.Гюрови. ....!

# 775
  • Мнения: 7 403
А на мен ми е интересно къде работиш, защото практиката в редовата детска градина е по-друго.Прочети концепцията на Гюров, заложена в "Ръка за ръка". Там се говори точно за "равен старт"! И друго... значи, при 30 деца, аз ще уча 5-6 да четат, другите 10-15 да познават буквите и останалите - це оцветяват! Това е супер! Всеки родител може да си учи детето да чете и пише, но ние НЯМАМЕ право. И не само при ограмотяването, а и при математиката! Има огромно разминаване м/у СУ и Инспекторат и това рефлектира в учителката. Пак ти повтарям - НЯМАМЕ ПРАВО ДА УЧИМ ДЕЦАТА ДА ПИШАТ, ЧЕТАТ И СМЯТАТ! и за информация-аз съм с 24 год.педагогически стаж. Работила съм и с програмата на Е.Петрова и на Витанова, и на Русинова, и на Ирина Колева , на сем.Гюрови. ....!
Хайде да не отегчаваме аудиторията с професионални спорове.За трудовия ти стаж вече четох няколко пъти.Не е чак толкова много щом не ти е ясно в кои режимни моменти можеш да развиваш индивидуалните способности на децата.Да стимулираш таланта им. Peace
              Спора просто е излишен.А темата май беше друга.
             

Последна редакция: чт, 11 окт 2007, 19:37 от Didia

# 776
  • Мнения: 2 839
Уважаеми, госпожи УЧИТЕЛКИ!
Що не отидете в кой е по-по-най? Че то и децата даже не ги бива толкова да се хвалят  Shocked
Всички знаем, с учител да спориш е като с радио да го правиш.  Две ни дойдохте вповече. Моля ви, на лични!

# 777
  • Мнения: 7 403
Уважаеми, госпожи УЧИТЕЛКИ!
Що не отидете в кой е по-по-най? Че то и децата даже не ги бива толкова да се хвалят  Shocked
Всички знаем, с учител да спориш е като с радио да го правиш.  Две ни дойдохте вповече. Моля ви, на лични!

Няма нужда от забележки.Както си прочела аз се отказвам от споровете.Считам,че е напълно излишно..А за теб лично ми се струва ,че беше икономиста  Mr. Green който  даваше съвети за инфлацията  повече от "радиото"  и от двамата министри.Laughing Peace
              Не се обиждай   Laughing Нямам нищо лошо предвид. Laughing  bouquet

Последна редакция: пт, 12 окт 2007, 12:41 от Didia

# 778
  • Мнения: 1 470
Не трябваше ли да се обединяваме?! GrinningКакъв е този спор?!В него и истина не виждам?!
Защо все говорим за буквите,и цифрите?!Това в живота не е най-важното!!!В ДГ има разработени програми за развитието на психиката на детето,и за възможноста то по добре да се впише в средата,и според мен това е най-важната основа която се дава там...Да дадеш шанс на едно дете да се изявява,и да се доказва,независимо в буквите,цифрите,или просто някоя негова си област,е най-доброто нещо което можете вие учителите да напхравите за бъдещата личност!!!  bouquet  bouquet  bouquetЗа всички ви!!!Щом сте тук,значи търсите истината!!!Значи имаме поне нещо общо!!!Поздрави!!!

# 779
  • Мнения: 2 839

              Не се обиждой   Laughing Нямам нищо лошо предвид. Laughing  bouquet
Aми то щото и на мен толкова ми е акъла, та бях се хванала с учителка да споря  Mr. Green
 Peace

Общи условия

Активация на акаунт