Литературен клуб - ІV

  • 34 434
  • 372
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 2 241
Какво е "Тайко"? Аз май само като японския тъпан я знам тази дума newsm78

# 331
  • Майничка
  • Мнения: 12 666
Тъкмо щях да отговоря "не" и се сетих, че всъщност съм я чела и я имам някъде. Даже май познавах преводача. Двата тома излязоха на български в средата на 90-те, с голяма разлика във времето (2 или 3г.). На времето не ми хареса повествованието - много тежко и тромаво ми се стори. Може би е време да я изкопая за втори шанс. 

А някой чел ли е "Кланът Отори" на Лиан Хърн?

# 332
  • София
  • Мнения: 1 352
Какво е "Тайко"? Аз май само като японския тъпан я знам тази дума newsm78
Тайко е абсолютен владетел на Япония от името на Императора. Поне така пише на корицата на книгата.


А някой чел ли е "Кланът Отори" на Лиан Хърн?
Четох първата част. Чете се леко, но не е нещо запомнящо се. Общо са 3 книги. Все се каня да купя другите две и все нещо не се наканвам.

# 333
  • Мнения: 213
Да, филмът "Къщата на Духовете" е по Исабел Алиенде. Колкото пъти го гледам, толкова пъти рева, хубав филм, но много се реве (поне аз).
Филмът е наистина страхотен!!!

# 334
  • Мнения: 2 241
Забравих да се отчета след едноседмичното пребиваване на морето, ето какво прочетох (предимно на плажа Wink):

  Приятно и мило четиво, нещо с възрастта май разни човечни истории взеха да ме трогват Grinning, иначе сюжет направо като от латиносериал, загубени и намерени деца, наследства.... С две думи - става за четене, но не непременно. Peace

  Доста неприятен натуралистичен стил има този автор, имал бил чувство за хумор, дрън-дрън, нищо подобно, направо я дочетох насила тази книга, а и историята по-скоро блудкава.. Не препоръчвам особено. Naughty

   Embarassed Ами какво пък, за любителите на сериала става, а и не само, 7-годишният ми син я чете сега в захлас, така че нивото ви е ясно. За убиване на някой и друг час е идеална. Peace

  Това беше най-доброто ми попадение, няма да ви я описвам, всеки е добре да я открие за себе си. Книга, която те кара дълго да мислиш след това за нея... Peace

  Това са разкази и както и с романите на Джоан Харис - едни ми харесват повече, други - по-малко, но не мога да кажа, че има такива, които въобще не ми харесват. Има няколко доста добри истории, типично английски.  Peace

  Тази още я мъча, признавам си, а я започнах в неделя, но не върви и не върви... Това френско течение на "невъзмутимия" роман определено не ми допада, то бива бива безразличие, ама чак пък толкоз... Поне малко емоции са ми нужни на мен, за да има интерес в едно четиво...

Последна редакция: вт, 28 авг 2007, 22:00 от Котка

# 335
  • Мнения: 605
Ама момичета, вие толкова бързо четете  Crazy, аз в сравнение с вас като че ли съм първокласник баавно баавно и напоително уж  Joy
Може би истината е че ми остава малко време за четене, но в момента съм на средата на "11 минути" на Коелю и не ми върви не ми харесва и това си е! На средата съм оставила засега и "По пътя", препрочитам си "Устата ми хубава очите ми зелени" на Селинджър а от вчера се захласвам по "Римлянката" на А.Моравия, т.е. сещате се за купчинката на нощното ми шкафче, а благодарение на вас въображаемата купчинка с бъдещи четива вече стига до тавана, че май станаха и повече  Laughing но първо съм си обещала ще е "Дона Флор"
  bouquet

# 336
  • Мнения: 728
Ох, и аз съм от тия бавните четачки, направо съм мудна, но хлапето е малко все пак и си го гледам съвсем сама, а имам и голямо. Някой път чак се комплексирам като гледам хората как ги излапват тия книжки, чак си викам да ама аз тая дето я четох е 600 страници, а техните сигурно са някви малки  Sunglasses
Иначе за Памук не го намирам никак тежък, лично на мен ми е малко посредствен и не до там оригинален. Абе с две думи не ме кефи и това е.
От последно споменатите автори повечето ми са непознати. Колкото повече чета, толкова повече виждам, че нищо не съм прочела.

# 337
  • Мнения: 2 241
Аз доста бързо чета наистина, ама сега няма да се оправдавам за това Simple Smile  Лошото е, че рядко имам време да седна да чета няколко часа, защото и аз имам да си гледам бебе, батко, татко, къща, преводи, филми, разни други интереси, така че по-скоро си крадвам по някоя минута за четене в ежедневието.

Иначе, както писах по-горе, по време на почивка мога да си позволя повече да чета, та затова са ми се събрали няколко книги за тази седмица, няма и по една на ден даже, така че не е кой знае какъв подвиг.  Simple Smile

# 338
  • Перник
  • Мнения: 277
Ама момичета, вие толкова бързо четете  Crazy, аз в сравнение с вас като че ли съм първокласник баавно баавно и напоително уж  Joy
Може би истината е че ми остава малко време за четене, но в момента съм на средата на "11 минути" на Коелю и не ми върви не ми харесва и това си е! На средата съм оставила засега и "По пътя", препрочитам си "Устата ми хубава очите ми зелени" на Селинджър а от вчера се захласвам по "Римлянката" на А.Моравия, т.е. сещате се за купчинката на нощното ми шкафче, а благодарение на вас въображаемата купчинка с бъдещи четива вече стига до тавана, че май станаха и повече  Laughing но първо съм си обещала ще е "Дона Флор"
  bouquet


На мен "11 минути"много ми хареса - някакси по-увлекателна ми беше ,в сравнение с другите му книги.

# 339
  • Пловдив / София
  • Мнения: 1 287
[

На мен "11 минути"много ми хареса - някакси по-увлекателна ми беше ,в сравнение с другите му книги.

Това всъщност е единствената книга на Куелю, която съм чела. На мен ми хареса.

# 340
  • Мнения: 605
[

На мен "11 минути"много ми хареса - някакси по-увлекателна ми беше ,в сравнение с другите му книги.

Това всъщност е единствената книга на Куелю, която съм чела. На мен ми хареса.

На мен пък ми е пета или шеста негова книга /не подред четени/ ...може би съм се преситила на стила му  newsm78 "Вероника...", "Демонът и синьорита Прим" ми харесаха доста повече.

# 341
  • Мнения: 2 241
[

На мен "11 минути"много ми хареса - някакси по-увлекателна ми беше ,в сравнение с другите му книги.

Това всъщност е единствената книга на Куелю, която съм чела. На мен ми хареса.

На мен пък ми е пета или шеста негова книга /не подред четени/ ...може би съм се преситила на стила му  newsm78 "Вероника...", "Демонът и синьорита Прим" ми харесаха доста повече.

Аз пък точно след тази книга се отказах въобще да чета Коелю, дотогава всичко бях изчела.  Simple Smile

# 342
  • Мнения: 605
Аз пък точно след тази книга се отказах въобще да чета Коелю, дотогава всичко бях изчела.  Simple Smile
Май натам вървят нещата и при мен  Grinning

# 343
  • Мнения: 178
Привет, момичета! Hug Поздравелния за всички вас, които сте живо доказателство, че "мишката няма да изяде книжката"!   bouquet

Тази сутрин довърших "Името ми е Червен" от Орхан Памук - ами ако кажа, че на един дъх съм я чела, ще излъжа.  Rolling Eyes

Започнах я миналата година и на 30-40 стр. се отказах. Може би не е за моя акъл сега, казах си. Този месец се хванах и я дочетох. Може би историите за изкуство и стил ми дойдоха в повече, може би не четох достатъчно внимателно, но така и не се насладих на произведението. Около средата беше приятно, но после забелязах, че много често се повтарят едни и същи идеи, нещо зациклих и ми стана досадно... Както и да е, Орхан Памук безспорно е явление в литературата, но аз лично ще огранича срещите си с него до тази книга.   33uu

За Коелю мнението ми е положително, ако човек има нужда от този тип книжки. На мен не ми бяха интересни, защото той просто систематизира всеизвестни истини, до които аз и повечето ми приятели, които са го чели, са достигнали още в тийнейджърските години. Да не се обиждат феновете. В никакъв случай не искам да кажа, че не е добър - напротив, хубаво е да се прочетат книгите му, но от сърце и като нещо задължително не бих ги препоръчала.

# 344
  • Мнения: 3 353
Статия от вестник "Капитал" за книгата на Лаура Ескивел "Съкровени вкуснотии":

Книгата на Лаура Ескивел „Съкровени вкуснотии“ (превод от испански на Боряна Дукова), която „Колибри“ пусна сред своите „летни четива“, е своеобразно продължение на култовата „Като гореща вода за шоколад“. В някаква степен тя е метатекст, който описва успеха на „Като гореща вода за шоколад“ и механизмите на направата й, реферира към посланията й, намесва биографичното. В същото време „Съкровени вкуснотии“ представя и истории, които се вписват в жанра на един нов роман, който следва традицията на „Като гореща вода за шоколад“, но добавя и нови смисли, разширява кръга от героите, надгражда значения, експериментира с нови техники. И най-сетне, тя е и програмна есеистика, нещо като „Собствена стая“ на Вирджиния Улф, но от едно друго време, произлизаща от друга култура и, разбира се, появяваща се в съвсем друг контекст. Давам си сметка, че сравнението с Улф може да звучи и малко скандално, но за мен то е някак неизбежно. Защото целта и на „Съкровени вкуснотии“ е да наложи някаква философия на женското, която тръгва не от извоюването на „собствена стая“, а от завръщането в кухнята, респективно дома. И която иска да види жените със свой път и удовлетворени от факта, че са жени, с всичко, което произтича от това.
Както стаята при Улф е метафора на собствения доход, самостоятелността, професията, правото на мнение, така кухнята при Ескивел е метафора на узаконяването на женскостта и любовта, на магическото, емоционалното, на традицията дори, доколкото кухнята е мястото, в което звучат гласовете на всички предходнички. И то не само на тези с професия, не само на интелектуалките, но на всички жени, които с любовта си са допринесли за съществуването на нещата. Не твърдя, че „Съкровени вкуснотии“ е антиинтелектуална книга, но тя много рязко отваря границите и опитва да канонизира женското в цялата му разноликост и многопластовост, допускайки, че вкусът към живота и вкусът на живот в литературата и изкуството са равнопоставени и необходими. Оттук и по прустовски перифразираното послание, че „в кухнята няма загубено време, по-скоро се възвръща изгубеното време“. Защото тя е символ на храната, която храни духа и душата и дарява с език, родина и идентичност, която слива магическото и рационалното, която ни кара да се научим да запечатваме любовта във всичко, което правим, и която осигурява тайнствения обред на храненето, което си е сливане с вселената.
Но „Съкровени вкусотии“ надскача дори опита си да бъде програмна женска книга и се налага и като своеобразна утопия за „новия“ човек, който не трябва да противопоставя мъжете и жените, който трябва да бъде помнещ, сетивен, цялостен, отворен, изобщо да е „същество, надарено с човешки ценности“ и да налага един свят, в който границите не съществуват, в който предразсъдъците са забравени и в който космическите корени стигат много по-далеч от етническите.


http://www.capital.bg/show.php?storyid=373005

И за новата книга на Ваня Щерева "30 неизвинени":

Тридесет души в една класна стая. Най-различни. Както различни са хората, с които живеем, тези, които не познаваме, всички, всички хора. Различни. „30 неизвинени“ се нарича новата книга на Ваня Щерева. Няма да я наричам роман. Всеки неин читател може да я определи, както си пожелае. Без да се интересува от жанровата си памет, опит или нагласа. И наистина е време да не се занимаваме толкова или въобще да не се занимаваме с жанрови определения. По-важното е, че това е книга, която хваща. Не е много лесно да се каже с какво точно. Прави го поне с няколко неща. С героите си. Забавни, някои определено луди, объркани, подредени, приказливи, мълчаливи, с различни професии, с различни желания, някои въобще без желания, прости, сложни... Всякакви. Хваща и с нарочната или случайно намерена непретенциозност. Със спонтанността и лекотата на езика. Жив език - този, който говорим на улицата, вкъщи, сред приятели. В така нареченото ежедневие. Непретенциозни на пръв поглед са монолозите на 30-те герои и тяхната класна (които още един герой - магнетофонът - записва). Историите, случващи се с тях, също не могат да се нарекат сложни или кой знае колко необичайни. Под тази естественост обаче има снопове мъдрост. Обмисляне на живота и това, кое е ценно в него, кое - не. Има улавяне на базови човешки склонности и нагласи. Тълкуване на външните знаци на поведението и общуването с другите. На себеразкриването и себескриването. И в „30 неизвинени“, както и в предишната си книга „Образцов дом“, Ваня Щерева постига нещо, твърде важно за четенето, за възприемането от читателя на написаното?- лекота и естественост на повествуванието (в случая на монолозите), прорязани обаче от много съсредоточени и дълбоки разбирания за външното и вътрешното на човека, за несъвпада между тях, за разминаването със самия себе си, за надеждите и разочарованията, за относителността на истината и лъжата. Не зная дали това е обмислена стратегия или просто случайно постигнато, но няма и особено значение. Важното е, че книгата й има наистина намерени входове към читателя. Самата Ваня пък е намерила свой стил, свой почерк - вече разпознаваеми и отличаващи се. Което също е за добро. Такова е и оформлението на „30 неизвинени“ - корица и хартия, графика и шрифт, които да затворят съдържанието в най-прилягащата му форма. За да станат неизвинените отсъствия едно сигурно присъствие.


http://www.capital.bg/show.php?storyid=373006

Общи условия

Активация на акаунт