Частно или държавно училище??????

  • 14 795
  • 116
  •   1
Отговори
# 90
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Понеже стана въпрос за материалната база... Има нещо, което винаги ми е било любопитно- в частните училища имат ли часове по физическо възпитание? Всяко държавно училище в БГ има голям физкултурен салон и огромно игрище в двора на училището. А частните, дето са завряни в разни еднофамилни къщи какви възможности има за спорт?  newsm78

# 91
  • София
  • Мнения: 7 242

Рени, какви еднофамилни къщички newsm78 И как така дали имат часове по физическо Shocked Кой ли и каво ли ти е разправял за частните училища Rolling Eyes
Само да подчертая, че не рекламирам по никакъв начин тези училища и нямам никакви преки впечетления от тях - просто се поразровиг в Гугъла:
http://www.espa-bg.com/mat_baza.htm - Еспа
http://www.tomea.com/Center1_.htm - Ровел
http://www.svetasofia.com/indexa1.html - Света София
http://www.kestnerschool.com/bg/school.html#2 - Ерих Кестнер
и т.н.
Надявам се да ги разгледаш, защото възможностите за спорт са такива, че е смешно дори да ги сравняваме с тези в държавните училища. Нещата не опират само до големия двор и салона.
Ето за Еспа: мат. база само от гледна точка на физическото възпитание:
• ботаническа градина
• детски площадки
• билярдна зала
• фитнес зала
• физкултурен салон
• стена за катерене
• плувен басейн
• спортни игрища за:
      футбол
      тенис
      волейбол
      баскетбол

# 92
  • Linz
  • Мнения: 11 619
В момента имам проблем с интернет и не ми се отварят страниците. Но повечето съм ги разглеждала. Еспа се намира до нас и отлично знам какво предлагат- две детски площадки (самото училище се намира в  бивша детска градина), пригодени за баскетбол и волейбол. Направили са и стена за катерене- виждала съм ги такива по парковете. Очаква се всички частни у-ща, помещаващи се в сгради на детски градини в скоро време да бъдат освободени и сградите да се ползват по предназначение- те просто не са пригодени за училища.
Друго у-ще което се намира до нас е Дрита- ами точно еднофамилна къща е. В двора има една пързалка с пясъчник и 2 катерушки  Rolling Eyes

# 93
  • София
  • Мнения: 6 999
Aз лично смятам, че децата трябва да получават повече ДУХОВНИ, а не материални ценности ! Те се дават от Учители / с главна буква /, които остават в сърцата им за цял живот ! Според мен Учител е призвание, и такива има , и няма , както в частните, така и в държавните училища .

Мда - понякога дори и многото пари не могат да дадат на детето ти ДУХОВНИ ценности - абсолютно си права. Дори и парите не защитават винаги от вредно влияние.

Интересно ми е обаче какво може да даде на детето ми ЧОВЕК /не говоря за учител дори/, който не може да си плати тока и когато трябва да учи на нещо децата си мисли за това какво ще сложи довечера на масата на собствените си деца??? Със заплатата, която получават учителите в държавните училища, как биха си позволили да си платят за нови книги, за собствен компютър, за Интернет?

Нека не забравяме, че философите са били все богати хора. По този повод Японците казват, че когато над 50% от доходите ти отиват за битови нужди, душата излита от тялото...


# 94
  • София
  • Мнения: 6 999
В нашето квартално половината от първолаците са с мобилни, а какичките как изглеждат ви е бедна фантазията - искам и аз такива дрешки и гримовеее! ................. Пък приятелката ми, която наскоро започна да преподава в едно държавно, какви ми ги е разправяла - то не е гримиране, клюкарене и репликиране в час, то не са фукни и дори заплахи, как тати щял да реши проблема...   Да прощавате, ама истинската, голямата простотия и снобария е в държавното!

Абсолютно. Забелязала съм, че масово хората с по-ниски финансови възможности избиват комплекси или Бог знае какво с децата си. Маркови дрехи, телефони, обувки и пр... Като всичко е придружено с кое колко струва и кой имал по-хубаво или по-скъпо.

# 95
  • В офиса
  • Мнения: 4 012
ОК. Направих справка, заблудила съм се. Статистиката, от която бях запомнила цифрата 750 е била за определен бранш. Средната за София е 400 лв. Обаче аз хора, които работят и взимат 400 и по-малко не познавам. От друга страна като сложиш и сивата икономика, като нищо средната реално ще излезе над 600. Съгласна съм, че за семейство, в което влизат 800 лв., да се говори за частна ДГ е леко нелепо. Но когато говорим за доходи над 1200, вече наистина е главно въпрос на избор.

# 96
  • Мнения: 5 877
Писала съм и в друга тема -
аз съм преподавала в частно училище и не бих записала детето си там. Ставаше въпрос за 3-и клас.
Може би базата ми за сравнение е едновремешното държавно училище, което съм завършила аз, може би специално Меридиан22 да е калпаво, а другите да са добри, но аз наистина не харесах следните неща:

1. Процесът на обучение не беше ориентиран към знанията, които децата трябва да придобият, а към замазване на очите на родителите. Пример: цяла година по учебник киснем на сегашно просто и сегашно продължително време. ОК, малки са. Месец преди края на годината обаче се спуска "Кеймбриджки тест", който е описан в брошурата на училището, като са зарибявали родителите. Да, но там не пише, че тестът няма нищо общо с университета в Кеймбридж, нито че собственичката не е платила и на детското училище в съответния град, чийто тест ползва, та на разпечатката пише "Мостра". В този тест, за който трябва да ги подготвим, има няколко неправилни глагола в минало свършено време. Това не са го учили и са на светлинни години от него. Питам трябва ли в такъв случай да им предам минало свършено време - отговарят ми "не, само да зазубрят глаголите в теста". И не истински вариации на упражненията, а само заместване на личните и географски имена. Тоест един месец са зубрили съдържанието на теста, без да им е ясен контекстът въобще. Естествено, всички имаха максимален брой точки (защото имахме и указания да ги оценим така); естествено, на родителите не беше позволено да видят тестовете.
За същия годишен тест се каза, че ще има и устен изпит, ще ги изпитва англичанин. Добре. Някои деца бяха ужасно изнервени (явно амбициозни родители). Англичанинът (партньор от мебелната фирма на собственичката) дойде на писмения тест и попита децата "Тук ли са ви моливчетата? Йес! Тук ли са ви мозъчетата? Йес!? Приятен тест тогава!" И чао.
Вярно е, че децата бяха взимани и доставяни с микробус. Вярно е, че не бяха оставяни без надзор и минута. Но това не пречеше на един петокласник да размахва ножче в коридора (и да разгръща порносписания в час, и да псува колегата, който му преподаваше).
Имаше страхотно текучество на учители, и то не само защото заплатите не се различават особено от тези в държавните училища. Имаше и изрично диференцирано отношение на базата на статуса на родителите (Гошко разбил носа на Тошко, ама Гошко е добро момче, щото баща му подарил на училището компютър, намек, намек).
Не знам какво е положението в началния курс на държавните, може и да е по-страшно. Не знам и какво е по другите частни. Но това, което видях тук, не си струваше 2 000 долара на година (тогава, през 1996-1997) по никакъв начин.

# 97
  • София
  • Мнения: 4 412
И аз съм в голяма чуденка, но според мен има някои заблуди за частните училища:
Имам впечатления от Ровел, 1-4 клас, от много близък роднина:
1. Заплатите са съвсем малко по-високи от държавното, но учителите работят по 8 часа (а не на 1/2 ден) и са постоянно недоволни.
2. Половината от децата са на родители със собствен бизнес, и децата много не се вълнуват от знания, защото хляба им е осигурен, а родителите искат само детето да е опазено, за да наследи бизнеса.
3. За гримовете и мобилните телефони, изкуствените нокти  и букли е абсолютно валидно за 3-4 клас.
За мен частните училища са място за отглеждане и опазване на децата, а не за даване на знания. И понеже нямам завод или друг голям бизнес, се чудя... Може би някое по-малко частно училище. Ама не са лоши и държавните. Роднината ми от Ровел се върна в държавно в Емил Марков. До 4 клас в никакъв случай не е анархия. И ме притеснява това, че не съм чула за дете от частно училище да влезе в елитна гимназия - математическа или езикова...

# 98
  • София
  • Мнения: 3 421
Цитат

Интересно ми е обаче какво може да даде на детето ми ЧОВЕК /не говоря за учител дори/, който не може да си плати тока и когато трябва да учи на нещо децата си мисли за това какво ще сложи довечера на масата на собствените си деца??? Със заплатата, която получават учителите в държавните училища, как биха си позволили да си платят за нови книги, за собствен компютър, за Интернет?

Нека не забравяме, че философите са били все богати хора. По този повод Японците казват, че когато над 50% от доходите ти отиват за битови нужди, душата излита от тялото...
Цитат

Еее, недей така Иса. Майка ми е учител. Да, на моменти й е трудно да си плати тока. Да, няма собствен компютър. НО това не й пречи да преподава с цялата обич с която ни е учила и нас(собствените си деца), не й пречи да си раздели закуската с учениците(случва й се), не й пречи постоянно да чете и да се усъвършенства, не й пречи да ходи след учениците(1-4 клас) и да следи дали са облечени навън(малките излизат потни и без якета). Да, нямат богата материална база държавните училища, но това не пречи на майка ми да намери начин да запознае учениците с неща, за които няма средства. На всички тестове нейните ученици са с най-високи резултати(като не ги оценява майка ми)
Много смело обобщение - защото смятам, че учителите които познавам имат какво да дадат на детето ми, независимо от заплатите си.

Също така бих казала, че много хора дават 90% от доходите си за битови нужди, но не са без душа.
Учудвам се как някои хора се откъсват от реалността и започват да си вярват, че са по-специални и по-одухотворени от останалото нискодоходно съсловие.

А по темата - за държавното. Съгласна съм напълно с Анда.
Частните училища ме привличат единствено с транспорта, който според мен осигурява повече спокойствие и време за родителите.
Може би за в бъдеще нещата и в нашата страна ще вземат едно по-нормално русло и в частните училища изискванията ще се завишат и няма да зависят толкова от доходите на родителите.
 

# 99
  • София
  • Мнения: 7 242
Малко неправилно ми се вижда това разделяне на училищата на частни и държавни.
Училищата са "добри" или "лоши". А кое е "добро" и "лошо" решават родителите. И понеже критериите им са крайно различни, то и училищата се различават. Много от частите училища са пълна пародия или са си създадени за децата на някои социални прослойки. Аз не бих записала детето си в Еспа, Меридиан, Ровел и още доста, и горните мнения общо взето затвърждават впечетлението ми за тях.  Но има и няколко частни училища, които отговарят на представата ми за "добро" училище. А държавно такова май няма. Ако го намеря - отиваме там Grinning

tigonew - ще разсея притесненията ти Grinning Някои ученици от частни училища влизат и в елитни гимназии:
http://www.svetasofia.com/indexa1.html

# 100
  • Мнения: 5 877
Има просто голяма разлика от учител до учител, независимо в частно или държавно училище са.
Ще видя като порасне детето.
Впрочем защо се описват учителите като чак пък толкоз мизерстващи, майка ми е учителка в държавна езикова гимназия, вярно стажове, клас квалификации и така нататък, но 300 лева за провинцията не са толкова малко, а пък и с частните уроци става съвсем прилично. В момента ми е дала заем да си купя компютър, защото моят гръмна.
Не я виждам картината, при която тя блее в час и не преподава като свят на учениците си, защото се е загрижила как да вземе пари да ни сготви една леща плакия.
А и не това е най-важното.

# 101
  • София
  • Мнения: 6 999
Еее, недей така Иса. Майка ми е учител.

Безспорно съм прекалила в изявлението си.  Peace

За съжаление обаче учителите като майка ти са в 90% от случаите на нейната възраст - тези, които са по-млади и са живели в друго време имат и други ценности - това и ми беше идеята. Учителите от времето на Ефросина са изчезнали.

Имам спомен от моите учители. Учила съм в елитно, държавно училище и по мое време имаше вече деца с богати родители. Много от учителите ни демонстрираха искрена злоба към нас точно заради по-високите възможности на родителите. Никой не ни е толерирал заради това.

# 102
  • София
  • Мнения: 3 662
Частно.

Можем да си го позволим финансово - това първо. Не желая детето ми да учи с още 30 други-второ. Не желая да учи в мръсно, студено, зле оборудвано училище. Мисля, че вече и в БГ има добри частни училища.
Спомените от моето училище са все още живи.

А, да... И предпочитам детето ми да учи с децата на мутри и парвенюта/както видях, че се наричат хората с пари в някой постове/, отколкото с тези на кварталния пияница или на съседа, който пребива жена си всяка вечер.

Много обиден пост. Аз да попитам ти защо комуникираш с хора, болшинството от които доходите им са под 1000 лв на семейство, и които пишат тук. Аман от парадиране с финанси.
Моето дете учи в държавно училище. А да и има мобилен телефон Mr. Green

# 103
  • Мнения: 2 792
 Видях за мобилните телефони в първи клас и точно преди да пиша, видях че asa и тя е писала.
  Димана още няма мобилен, но сега за нова година ще и подарим и аз бях абсолютно против, но се наложи да я пусна на занималня, преди майка ми я взимаше, когато аз съм заето, но и тя има много работа в момента и така се получи.
 Да си призная честно, по 300 пъти на ден се чудя, какво става с нея и се псувам на ум, че не съм и взела по-рано мобилен, за да я контролирам. Само дето и заявих, категорично, че няма да и купим, ей така без повод(тогава не се и налагаше) и сега трябва да дочакам Нова Година Tired.

  Интересно ми е в частните училища, по каква образователноа система преподават, също така и работещите в тях, по каква образователна системо са били обучавани.Ако преподаващите там, са продукт на роднато образователна система, не зависимо от заплащането, не може да се очакват блестящи постижения. Разбира се винаги може да има изключения, но тогава всичко опира до късмет, което няма нищо общо  с това дали е частно или държавно училище.

 
 

# 104
  • Мнения: 195
И аз съм в голяма чуденка, но според мен има някои заблуди за частните училища:
Имам впечатления от Ровел, 1-4 клас, от много близък роднина:
1. Заплатите са съвсем малко по-високи от държавното, но учителите работят по 8 часа (а не на 1/2 ден) и са постоянно недоволни.
2. Половината от децата са на родители със собствен бизнес, и децата много не се вълнуват от знания, защото хляба им е осигурен, а родителите искат само детето да е опазено, за да наследи бизнеса.
3. За гримовете и мобилните телефони, изкуствените нокти и букли е абсолютно валидно за 3-4 клас.
За мен частните училища са място за отглеждане и опазване на децата, а не за даване на знания

Абсолютно вярно!

Цитат
.. един петокласник да размахва ножче в коридора (и да разгръща порносписания в час, и да псува колегата, който му преподаваше


Проблемите с дисциплината в частните училища са големи, поради "търговските" взаимоотношения, в които са родители и ръководство и поради лошото домашно възпитание на голяма част от децата. Все пак единствения критерии за прием е плащането на таксата........
Има текучество сред учителите, заради ниското заплащане и лошите условия на труд.
За материалната база - 2/3 от частните училища са с много по-лоша база от повечето държавни (малки, зле оборудвани, зле отоплени сгради). Не говоря за тези 3-4, които са цитирани с линкове от Лекси, а за останалите 10-15 в София.
"Удобството" детето да учи от 8 до 18 (т.е. 10 часа)  Sad не го разбирам.
От тези 10 часа, 2 прекарва кандилкайки се в буса  по задръстванията, всеки ден, зиме и лете.
За протокола ще добавя, че дъщеря ми беше в частна ДГ и можем да си позволим да учи и в частно училище. Не можах да намеря училище, което да удовлетворява критериите и очакванията  ми  Sad  А те са са съвсем нормални и непретенциозни.

 

Последна редакция: ср, 14 дек 2005, 19:35 от veto

Общи условия

Активация на акаунт