английска ясла, има ли в софия?

  • 2 980
  • 41
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 25 611
Как`Сийка, в градините, които аз съм споменала - езикът не се 'учи'.  Там се говори единствено и само на английски - На практика детето расте в двуезична среда - не мислиш ли, че има разлика?


Не, това не е двуезична среда. Двуезична означава съвсем друго нещо - например в случая на Майка.
И не случайно има термин майчин език - отнася се не само за циганчета и турчета, но и за българчета. Но тук не е мястото за лекция на тази тема - който се интересува, ще намери къде да прочете.  Peace

# 16
  • София
  • Мнения: 6 999
Как`Сийка, попитах сериозно, а не за да се заяждам.

Каква е разликата? В единия случай у дома се говори на един език, извън дома на друг. Във втория в градината, където детето е около 7-8 часа се говори един език, а извън - друг. Естествено, на езика от градината могат да се четат книжки, да се гледат филмчета и прочие /неща, които аз правя с дъщеря ми/.

А въпросът ми за разликата беше по отношение на 'ученето', което си споменала.

# 17
  • Мнения: 25 611
Съмнявам се през цялото време да им говорят на английски на децата.
Второ - трябва ли да чета отново лекцията, че преди 3 годишна възраст детето има определен капацитет на възприемане и учене на новите думи. Ако то за 1 година може да научи 1000 думи (примерно, не си спомням вече точните цифри), при положение, че учи два езика - роден и чужд, то този брой се разпределя между двата езика. Т.е. ще изостане в овладяването на родния си език. Това е по принцип накратко. Да, може да има изключения, но са наистина такива.
Много деца, на които родителите говорят различни езици, първо проговарят на единия и отказват до един момент да говорят на другия. Има си причина този факт.  Wink

# 18
  • София
  • Мнения: 6 999
Как`Сийка, не мога да споря дали им говорят на английски през цялото време или не...

Другото го знам, но не виждам къде е проблемът?  newsm78 Същото е и с двуезиковите деца. Изостават с проговарянето и лексиката, но мен не би ме притеснило. Ако детето ходи на подобна градина, после на такова училище... в крайна сметка езиковите му знания нарастват, не си остава с беден речник.
Какво значение има дали ще знае 1000 думи на БГ или на БГ и Англ., когато е на 3 години?

Дъщеря ми също отказва да каже и дума немски у дома или с мен. Ако я питам нещо на немски - казва: "На немски се говори в градината." Въпреки това гледа у дома само детски филмчета на този език, а няколко пъти съм я чувала докато си играе да брои на немски и да казва отделни думи на куклите си на езика...

Да спомена, че аз като свръхамбициозна майка я водя и на курсовете на Хелен Дорон по английски. "Английски се говори в колата" казва дъщеря ми, тъй като там слуша дисковете си и как аз говоря по телефона на съответния език.  Rolling Eyes

# 19
  • Мнения: 858
Ще следя темата с интерес,защото аз лично също като totelly имам подобни търсения за моето дете.

# 20
  • Мнения: 25 611
Дайте всъщност да се разберем каква е целта на ранното обучение? Ако е тази, мама и тати да се фукат пред познатите, че видите ли детето им учи някакъв език - да, идеално е. Ако е да се прехласваме от самите себе си колко добри родители сме - пак е супер. Но ако се гледа ползата за самото дете, не, не е нито идеално, нито супер.
Равносилно е на това да се запише детето на някакъв спорт. Да, но физиологичното му развитие не позволява това. Същото е и с интелектуалните занимания - умственото развитие преди 3-годишна възраст не е достатъчно за такава цел.
Пък кой както иска, така да си товари детето. То, родителските амбиции край нямат...  ooooh!

ПП След 3-4 годишна възраст, когато детето вече е усвоило един език - майчиния, може да се занимава с чужд. Има си съответните методики и бъдещи ползи от това. Но това е друга тема, от която виждам, че няма интерес тук.  Wink Laughing

# 21
Да ви кажа аз съм за такава ясла , но ние живеем в Плевен и тук няма.Вкъщи основният ни език е английския тъй като нашия татко е румънец и си говорим на англ.Малкият е на 1.5 месеца и вече различава и български и румънски и английски и на какъвто език му кажеш да направи нещо той го разбира, така че аз бих се радвала ако има такива заведения.

# 22
  • София
  • Мнения: 6 999
Дайте всъщност да се разберем каква е целта на ранното обучение?
...........................
Пък кой както иска, така да си товари детето. То, родителските амбиции край нямат...  ooooh!

Кое всъщност го товари детето? Не е ли истина, че точно във възраста от 2 до 5 /мисля/ на-силно им е изразена точно способноста да усвояват език? Нито в чуждоезиковите градини нито при изучаването на английски по метода на Хелен Дорон, нито в двуезични семейства децата "УЧАТ" езика по класическия начин. Просто са в "изложени" на два езика, което всъщност му е хубавото.

Не знам каква е целта на останалите родителите, но моята и друг път съм я казвала: Децата ни ще трябва да знаят като минимум 2 чужди езика, колкото по-рано развият способноста си да приемат чуждия език и настроят съзнанието си за това - толкова по-лесно ще им бъде. На етапът в момента - това, че три годишната ми дъщеря прави разлика между Български, Немски и Английски ми е достатъчно като постигнато. 

Смятам и на спорт да я запиша - тя обожава да е във водата. Целта отново няма да е да покрива някакви норми, а просто да се забавлява и да учи нови неща - без амбицията да е шампионка да речем.

# 23
  • Мнения: 25 611
ОК, Иса, явно ти си специалистът тук!  Peace

Добре, че не съм ти лекар!   ooooh! fingerscrossed

ПП Ако нещо не ти е ясно в правото, ела попитай - ще ти обясня!  Mr. Green Mr. Green Mr. Green

# 24
  • София
  • Мнения: 6 999
Как`Сийка, не знам с какво се занимаваш - но аз и те питах като специалист къде е проблема? Освен това, че вместо 1000 думи на БГ детето на 3 щяло да знае 1000 думи на двата езика друго не видях. Което всъщност не е ясно какъв проблем е.

Както не е ясно и защо детето на bunny100140 е ОК да е изложено на 3 езика, а моето не е ОК да е изложено на 3... Разликата е в само във времето на въздействие и хората, които общуват с него.

При това, нещата които казвам не съм си ги изсмукала от пръстите - поинтересувала съм се преди това, макар и да не съм го учила в университет. Ако се поровиш - можеш и ти да намериш доста неща.

Поне аз не съм спряла да си уча правото след университета.
 Wink Peace

# 25
Isa, много благодаря за заведенията, които ми препоръчваш, ще ги проверя, дано открия повече инфо. За ЕСПА също ще се поинтересувам. Аз много се рових снощи, но никъде не ги срещнах из форума тези трите, т.е. коментар за тях. Противно на това, за "Светлина" има доста положителни отзиви. Но пък там както и Juana казва, няма англ. на яслата.
Искам да ви помоля, ако можете нещо повече да ми разкажете за тези четирите по-горе, ще съм ви много благодарна.
Аз имам детско магазинче, днес бях там и точно си говорех с една приятелка, пак коментирахме тази тема, когато дойде един татко с момченце на 1,5г. Ние започнахме да му се радваме и да му бърборим разни неща, питам как се казва, Адам. И след малко добавя "Той още не е много добре с българския, ама напредва бързо". Живеели допреди две седмици в Ирландия. Майката е ирландка. Имат и момиченце на 3,5г. Каза, че абсолютно без проблем тя говори и двата езика, думите му бяха "Малко по-бавен е старта, но после няма никакви трудности". Малкия не бил учил български, майка му му говорела само на англ., на него не му се занимавало още, но като дошли тук, решили че е време. И за две седмици казва, че почти всичко разбира вече.

Мойта дъщеря проходи на 10 месеца, има някои дечица прохождат на 15 нали? Какво значение има дали ще проговори на две или на две и половина, или там когато и да е, но за сметка на това на два езика. Без тормоз и "набиване на канчето" по-късно, когато вече ще го чувства като натоварване. А сигурно сега ще ми кажете, че не е така в детските градини, то е като игра, приятно, весело. Да, ама учат разни думички, песнички. С това темпо, кога ще научи езика? Според мен да израстне и да проговори на този език паралелно с българския е най-безболезнения начин.

 

# 26
Вече много ми се спи, отивам да си лягам, но досега търсих Инглиш креативити център, нищо не открих. За ЕСПА попаднах на коментари, недоволни. До Чуден свят не успях да стигна. Моля, ако някой може да ми даде тел или някаква връзка с ИКЦ. Лека

# 27
  • София
  • Мнения: 1 456
totelly,
имаше преди време доста обширна дискусия за детските градини в София от LadyCharm.Ето и и темата. Доста подробна.Дано ти е от полза.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=161160.0

# 28
  • Мнения: 3 161
ОК, Иса, явно ти си специалистът тук!  Peace

Добре, че не съм ти лекар!   ooooh! fingerscrossed

ПП Ако нещо не ти е ясно в правото, ела попитай - ще ти обясня!  Mr. Green Mr. Green Mr. Green


Как'Сийка, що така остро и категорично?

Иса може да не е специалист по езици, но се е поинтересувала, наблюдава уроците на Хелен Дорон (и аз ги наблюдавах веднъж - уверявам те, няма нещо, което да претовари детското съзнание - всичко е игра и забавление), но аз мога да кажа, че съм специалист по чуждоезиково обучение, това съм учила и с това се занимавам. Пуснала съм и статия във форума за тези неща. Никой не те кара да водиш своите деца на езици от люлката, но що се дразниш, че някой друг иска да го прави?

# 29
  • Мнения: 3 161
Ами защото например съм учила и това - Психология на ранното чуждоезиково обучение (за деца, на които съответният език не им е майчин). Има си специфики на обучението и е коренно различно при деца, които говорят езика вкъщи или навън и деца, които просто "го учат". Все пак не давам правни съвети на жената, нали?  Wink Laughing
Наличието на добре обучени преподаватели също ми е силно под съмнение, при положение, че и в училищата тези кадри са много кът. Не всеки с английска филология може да преподава на малки деца, да не говорим, че на тази възраст най-много да попаднат на някой с курс по езика.  Whistling

Това го видях по-късно. В коя специалност се учи психология на ранното ЧЕО? Не е във филологиите.

Иначе за съмненията ти за качеството на преподавателите си права - филолозите учат твърде много граматика и твърде малко психология. Пък тезиу без диплома - съвсем. И все пак, има и добри, някой по усет, някой поради самообучение или обучение по някоя друга система... така или иначе, липсата на достатъчно кадри не може да е мотив да се отрича ранното чуждоезиково обучение.

Последна редакция: вт, 14 авг 2007, 16:59 от Емем

Общи условия

Активация на акаунт