Частен учител или школа?

  • 5 162
  • 31
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 347
Пеят песни,стихчета,разиграват сценки и обикновено като му свърши урока е ухилен до ушите,а не отегчен. Naughty

И слава богу! И с мен са се забавлявали на уроците, но опитът ми показва, че не може да се сравни с това да са в група - просто ми се струва, че децата на тази възраст имат нужда да са с приятелчета, за да се отпуснат. Но наистина си зависи от детето - имала съм и такива, които сред други деца се притесняват, а насаме с учителя се отпускат и напредват много по-бързо. Варианти всякакви Simple Smile

# 16
  • Мнения: 2 700
Пропускаш момента, че се търси занимание по английски за седемгодишно дете, което по презумпция е твърде далеч от амбициозните цели и интереси на възрастния човек.

ОК, по презумция на детето не му се учи, но пак по презумпция, родителят иска да получи нещо в замяна на парите си. Дъщеря ми може за изиграе и изрецитира перфектно "Златокоска и трите мечки" на английски, но като я хвана да ми преведе какво казва запецва.  А иначе учеше в небезизвестен курс по английска система. За домашно им даваха да пишат изречения с всяка нова дума. ОК, но как да напишеш изречение, като не знаеш времената?

Точно заради това АЗ лично предпочитам на този етап някой да й обърне внимание лично на нея, а като натрупа база нека си я надстроява по курсове.

# 17
  • Мнения: 146
Има и трети вариант, занимания в малка група веднъж седмично и всекидневна работа (слушане) под надзор на родителя вкъщи. Резултатите са невероятни. Така се работи по метода на Хелен Дорон.
За повече информация ми пишете на лични.

# 18
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
*SV*, да имаш наум някой добър частен учител по англ. език? Да ни го препоръчаш?

# 19
  • София
  • Мнения: 7 242
Моето мнение като на учителка - преподавала съм и в школи, и в училище (частно), и частни Ако ще се подготвя за някакви изпити, ако трябва да наблегне на граматиката и на изкусуряването, то, естествено, по-добре е с частен учител. На тази възраст обаче - 7 г., доколкото виждам - според мен най-важното е детето да се отпусне, да възприема речта и да говори на чуждия език....
И моето мнение е такова. Бих търсила частен учител в по-късна възраст, когато вече е ясно как и кога детето ще използва езика /следване, работа/. Хванеш ли се на хорото с частните уители, трябва да продължаваш до край - спреш ли за година, две, всичко се забравя /от личен опит/. На тази възраст курсовете са наплно достатъчни. вярно, детето няма да научи езика перфектно, но и на този етап не му трябва, а и е невъзможно. За да стане това, трябва да го използва ежедневно, а това май е почти невъзможно при тази натоварена учебна програма и цените на частните учители.

# 20
  • Мнения: 2 700
Лекси, хем си права, хем не си. Във времето, в което живеем един чужд език не е достатъчен. Да знаеш английски е нещо като да си завършил средно образование. За да имаш време (освен ако не попаднеш директно в съответната друга държава) да научиш и още един език, то това трябва да стане последователно, а не едновременно. В този смисъл не можем да лежим на кълката "като му дойде времето". 

Като човек, който знае как се учат езици все съм пращала дъщеря ми да учи - първо в ДГ, после по курсове. Дотук не съм доволна от курсовете (вярно, че моето условие беше да са съботно-неделни, защото през седмицата нямаше кой да я води, което все пак стеснява избора). Що се отнася до това какви са ми целите (казвам МИ, защото дъщеря ми все още няма изградени такива) - да научи езика във всичките му разновидности, а това изисква време и труд.

Що се отнася до поддържането на езика, конкретно английският е възможно най-лесен за поддържане в ежедневието - филми, новини, книги, интернет, музика.

# 21
  • Мнения: 367
Не може да искате малки деца  да говорят, та и да превеждат на чужд език. Съмнявам се, че и тези, които растат в семейство от смесен брак ще го направят.  В програмата на Министерството, за ранно-чуждоезиково обучение, това дори не се препоръчва. Децата трябва да свикнат с чуждата лексика и произношението , да могат да разпознават отделни фрази, думи, но в никакъв случай да превеждат.  И аз съм на мнение, че за 7 годишно дете най-добре е да учи езика в група. На този етап е важно да може да прави диалози, а и така за него ще е по-интересно.  Частен учител може , но ако ще се готви за изпит, или ако изостава в училище.

# 22
  • София
  • Мнения: 1 075

Не съм съгласна.
Школата е сто пъти по-добра опция именно поради гореизброените причини. Всяко дете или възрастен ще се движи със свое темпо, ако не е принуден да се движи по-бързо. На частно се учи по-бавно, особено ако не ти лежи предметът. Освен това в курс се създава атмосфера на състезание и ти е неудобно да отидеш без да си си научил домашното. Освен това е по-евтино, а има много добри школи.


Защо пък е нужно състезание при изучаването на език? И защо трябва да се бърза с научаването на езика - какво значение има дали ще го научиш до ниво еди-кое си за 2 или за 3 години? А какво лошо има в това да не пишеш домашно? Ако можеш да го направиш в момента на проверката? Защо пък всички трябва да се движат "в стадо", вместо всеки да си има собствен план според собствените възможности?

А колко учителя познаваш, които не повтарят като папагали вече готови програми? Аз защото познавам само 1 такъв в София, а смея да твърдя, че съм интервюирала поне 15 уж прехвалени, измежду които да избера кой да преподава английски на мен.

За да учи човек и да му е интересно, учителят трябва да има специален подход към конкретния ученик. Това със следването на груповото темпо не може да е от никаква полза за дете, мотивирано да учи и попаднало в случайна група (каквито са почти всички курсове). Може само да му губи времето. Както и някой по-нагоре беше споменал.

А като си записваш детето на школа, как разбираш какви квалификации има учителят и въобще колко се интересуват от автобиографията на учителите, които ще преподават на децата им срещу заплащане? А кой  и как гарантира, че този учител ще води курса до край и ако не може, то ще бъде сменен с друг на поне същото ниво? И как ще оцениш ползата от този курс, ако не можеш като родител да поставяш конкретни цели на учителя и да следиш за тяхното реализиране?

Понеже имам поглед и от другата страна - имам финансови интереси точно в този бизнес, мога да кажа, че не повече от 2-3 на 100 задават горните въпроси. Останалите просто записват и плащат, за да ходи детето на курс (неясно защо му е да ходи точно на този курс). Съответно и нивото на предлаганите учители в общия случай отговаря на изискванията на клиентите (почти никакви, много занижени, сведени почти само до цената). Изводите си ги правете сами.

Не отричам школите, не заставам и на 100% зад частните уроци.

Всичките ти въпроси до един показват тотално неразбиране на пътищата на усвояване на езика от мозъка. Колкото по интензивно се усвоява езикът в началото, толкова по-голям шанс има да се научи добре. Език не се "учи", а се усвоява, попива, става ти втора природа. Докато не започнеш да мислиш на езика, няма да постигнеш много. Това става предимно със слушане и говорене - филми, музика, групи, книги, всичко накуп. Така, както сега отвсякъде ни залива английски.
Ако един учител се движи по програми, които е усвоил добре, то той не е непременно лош учител. Индивидуалният подход няма как да касае учебното съдържание. Основите са константни в крайна сметка. Имаш да научиш определен брой правила преди да успееш да спретнеш правилно изречение.

За домашните. Ако не пишеш домашно, означава, че натоварването ти е никакво. Как да се усвои материалът. Нима мислиш, че по време на урок трябва да се правят домашните и да се запомнят думите, които са ти били дадени от предния път? И докъде ще стигнеш така?

Още нещо. Ако не научиш достатъчно бързо един език до средно равнище за максимум 2 години, той ти става безинтересен. Знам какво говоря. Първо съм двуезично дете, второ владея четири езика, учила съм още седем. Трето, преподавам език, в други теми съм споменавала, че е китайски.
Поради  липса на учебни помагала аз съм принудена да си подреждам материала, добре че скоро ни подариха учебници. Независимо от това успявам да докарам 26 деца до такова равнище, каквото с никого досега на частно не съм стигала.
За 3 месеца децата усвояват толкова, колкото на частно ще усвоят за две години два пъти седмично ходене на частно. Представи си за пет години докъде стигат. Е, аз виждам разликата. Те също.

Ти като родител трябва да изискваш от учителя на първо място резултати и да следиш дали поддържа интереса на твоето дете към предмета. Не можеш да поставяш цели и задачи, защото не разбираш достатъчно. Аз не мога да кажа на учител по математика да научи детето ми до умножение, нали. Защото и понятие си нямам от програмата.

И последно. Когато се записваш сам или детето си на даден курс се предполага да желаеш максимално усвояване за времето и парите, които харчиш. Ако се хващам с даден език, искам го до степен най-малкото на свободна комуникация минимум по 20 теми от ежедневието и да мога да стигна до равнището да уча сама.

# 23
  • Мнения: 193
Едно "за" на тема частни учители.
При по - големите деца.
Материала в училище е толкова сложен, че не могат да се справят без чужда помощ; в училище учат по едни учебници, в школата - по други; трябва да се готвят веднъж за училище и веднъж за школата; и отделно да се помага по това, което учат в училище (т.е. да се занимаваме аз и мъжо).
Отказахме се от школата и взехме частен учител, който да върви малко по - напред от материала, взет в клас, но по същия учебник. Така се получава едно "повтаряне" на уроците, а както се знае "повторението е майка на знанието"...
Поне при нас това даде доста по - добри резултати и напредък, за разлика от кашата, която в един момент предизвика ходенето на школа.

А иначе школата е по - добрия метод, ако ги махнат тия безкрайно много излишни часове по английски в училище и вместо това в освободеното време децата посещават добри школи. Wink Wink Wink

Освен дето е и по - евтино!

# 24
  • София
  • Мнения: 1 075
Едно "за" на тема частни учители.
При по - големите деца.
Материала в училище е толкова сложен, че не могат да се справят без чужда помощ; в училище учат по едни учебници, в школата - по други; трябва да се готвят веднъж за училище и веднъж за школата; и отделно да се помага по това, което учат в училище (т.е. да се занимаваме аз и мъжо).
Отказахме се от школата и взехме частен учител, който да върви малко по - напред от материала, взет в клас, но по същия учебник. Така се получава едно "повтаряне" на уроците, а както се знае "повторението е майка на знанието"...
Поне при нас това даде доста по - добри резултати и напредък, за разлика от кашата, която в един момент предизвика ходенето на школа.

А иначе школата е по - добрия метод, ако ги махнат тия безкрайно много излишни часове по английски в училище и вместо това в освободеното време децата посещават добри школи. Wink Wink Wink

Освен дето е и по - евтино!

С това не мога да не се съглася Wink

# 25
  • Мнения: 172
Има и трети вариант, занимания в малка група веднъж седмично и всекидневна работа (слушане) под надзор на родителя вкъщи. Резултатите са невероятни. Така се работи по метода на Хелен Дорон.
За повече информация ми пишете на лични.
Това е много интересно - Моята дъщеря ходи  на английски в малка група - 4 деца, но ми се иска малко повече работа вкъщи. Какви материали се използват за работа  вкъщи ?

# 26
  • Мнения: 1 655
Опитай в Британика, там всички са много добри. Peace
Аз не вярвам много-много на частните учители, защото не се знае дали и колко са учители, а в организирано училище със сигурност имат тапия, че могат да научават някого на език. А и в организираната школа има и други деца, конкуренция на знанията и е в пъти по-добър стимул за научаване на езика в школа, отколкото ученето в къщи.
А и парите за урок в къщи са мно-о-о-ого повече, отколкото тези в организираната школа.
Просто твоето дете не е попаднало на преподавател, който да го мотивира да учи. Tired
Моето дете е в Британика - Варна, но не съм доволна. Дори не съм решила тази година къде да го запиша, там или другаде. От познати в София знам, че в София нивото на Британика е много по добро, за разлика от тук при нас във Варна.

# 27
  • Мнения: 7 263
Всичко е много относително за жалост. Синът ми в първи клас беше в Алианса - стара школа, с традиции, с преподаватели със стаж и опит. Да ама не.......... Не само че на практика имаше една загубена година за езика и дори назадна един вид, защото в детската имаха една страхотна госпожица и като за обикновена детска градина бяха постигнали просто прекрасни резултати.
Сега пак е в школа в квартала, и да имаше кой да го води нямаше да го пусна вече в Алианса, ужасно съм разочарована. От школата тук съм доволна в голяма степен, работят по добра система, умеят да предразполагат децата. Засега изостава с писането синът ми, но с говоренето е добре и има видимо подобрение. Мисля да изкара там още година, максимум две и после вече да се хващам с учител сериозно.
Много моля ако някой има наистина добър преподавател по английски и немски за дете да ми прати координати на ЛС.

# 28
  • София
  • Мнения: 351
В Британика може да са много добри,обаче "Целогодишен курс-Един учебен срок 56 часа: 900 лв
Два учебни срока 112 часа: 1550 лв Всички такси включват учебник и учебна тетрадка"на мен ми идва ма-а-алко множко.И аз преди да го запиша в "Европа"търсих,четох,уж имаше добри отзиви,но явно не попаднахме на Учител.Затова моля, ако накой е доволен от конкретен преподавател да сподели.От частен  също не бих се отказала.

# 29
  • Мнения: 1 347
Пак от личен опит - от контакти с колежки - имам изключително добри впечатления от колежки в АВО-3. Виждала съм невероятни презентации от една колежка, например, за нейните методи на преподаване на най-малките (предучилищна - 1 -2 клас). Изобщо, като съм ходила по разни семинари за учители по английски, ми е направило впечатление, че от тази школа винаги има участници, а понякога и водещи, а това значи нещо. Аз все пак от 2 години не се занимавам активно, така че може и нещо да се е променило, но се съмнявам, стандартът си е стандарт и се надявам да са си го запазили.

Общи условия

Активация на акаунт