Учителската стачка, лекарите, шофьорите и хиперинфлацията.

  • 16 144
  • 450
  •   1
Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 1 077
В края на лятото написах коментара си и сега ще го постна пак, защото позицията ми май не става ясна.


Вместо коментар предлагам следната виртуална реалност:
Вие сте млад служител в нова фирма и ви натоварват да правите презентации и да обучавате персонал, който да знае всичко за продуктите и да прави страхотни продажби.Обучението е в рамките на една седмица за 20 часа по 4 на ден.
Вашата презентация трябва да бъде максимално добре изградена, проверете колко време ще ви отнеме да се подготвите за тази една седмица обучение. Вие, обаче, правите презентация на хора, от които искате после на свой ред да продават добре продуктите на фирмата и да правят блестящи (като вашата) презентации пред други продавачи. Затова им давате задачи, по които да работят вкъщи и ги карате да научат съдържанието на презентацията. На втория и всеки следващ ден ги карате да седнат и да ви напишат всичко, което са разбрали от предния ден. Хората са 26, вие се прибирате и четете всяка работа, като внимавате на всеки по отделно да напишете забележка до колко се е справил.

Материалът е доста сложен и обемен. На втория ден забелязвате, че хората нещо не ви слушат. Започвате да мислите как да привлечете вниманието. В един момент се оказва, че през цялото време мислите само за това. Измисляте игри, визуални материали, ситуации от практиката. Трябва да ги представите убедително, защото иначе нищо няма да подчертаят, а само ще ви направят смешен.

Курсът приключва и се оказва, че вие чудесно сте се справили с работата. Фирмата постепенно просперира благодарение на вас. Шефът се съгласява, че за да работите добре ви трябва време за подготовка, не може да е във фирмата, защото нямат необходимите материали. Заплатата ви е горе-дилу като на останалите, но хората ви виждат на работа само 4 часа на ден.
Минава време. Шефът се е сменил. Заварва чудесно положение (защото вие вече сте обучили добри продавачи). Изведнъж забелязва, че всички работят по 8 часа, а вие - само 4. Решава че е несправедливо и ви намаля заплатата. Вие сте обидени, унизени, но хората във фирмата чудесно знаят на кого се дължи просперитетът и ви показват все още уважението си.

Фирмата се разраства. Обучаващите вече са няколко, всичките обаче са минали през вашето обучение, всички стари служители знаят на какво равнище сте. Сравняват ви с младите колеги, естествено не в тяхна полза. Коментират. Шефът чува. Решава че нивото е паднало и намалява заплатите. Младите обучаващи обаче знаят с каква репутация се ползвате вие, виждат как всички се отнасят към вас и решават, че като се обучат и напреднат ще ги забележат и оценят.
Идва трети шеф. Заварва вас, вече пред пенсия. Дразните го, защото изисквате от него да ви уважава, а той изобщо не разбира за какво. Фирмата вече толкова се е разрастнала, че може да си позволи много персонал, съответно - няма време за добро обучение. Нищо, на пазарен принцип ще сменят служителите ако трябва и всяка седмица. Стратегията е за нови завоевания, поне репутацията на фирмата е стабилна. Отдел обучаващи са забутани в най-тъмните и лоши стаи, за да не пречат. Новият шеф с неохота се съгласява все пак да ги остави на пълен щат. Защо ли, пита се той.

Минават няколко години. Валят жалби от клиентите, продажбите спадат. Останали са няколко обучаващи, все стари, защото на никой не му се става такъв - нали виждат гадните стаички, в които работят и знаят, че парите са малко. Решават че може и без тях, защото онези, които са добри продавачи, са платили частно да бъдат обучени по-добре от другите. Защо не, хем им се връща после всичко научено в пари, хем не са с тълпата заедно по 26 души да ги обучават.

Оказва се че фирмата хич не върви на добре. Търсят виновните. Персоналът е ниско квалифициран, никой не знае как да си върши работата. Започват да обвиняват обучаващите, че не обучават добре, че не разбират пазара, не са наясно с новите технологии. Започват да ги презират, унижават и да се вбесяват, че все пак си стоят там и нищо не вършат. Обучаващите отиват при шефа. Той казва, че не дава пари за заплати, нито за друго, докато не му се представят резултати. Но резултати няма. Новите кадри са чули, че тези тук обучават некачествено, дори не ги слушат. Не им харесват малките мрачни стаички, не вярват на опита на обучаващите, презират ги за ниските доходи.
Обучаващите отново отиват при шефа. Той обаче вече се е сменил и е от новото поколение. Сляп и глух, нищо не разбира. Размахва им пръст, казва - пари няма за вас. Пита ги защо, като не са доволни, не се махнат. Те са стъписани, не знаят какво да отговорят. Къде да ходят, защо да се махат, нали са учили пет-шест години за обучаващи, така ли се решават нещата?

Минават няколко години. Смазани от немотия и незачитане, голяма част напускат. Вече няма достатъчно кадри и всеки може да стане обучаващ. И наистина, някой го уволнили от някъде и идва. Недоволните са все повече. Нови млади кадри - един двама и те се чудят какво правят тук и защо никой не разбира стремежът им да са перфектни в работата си. Не, напротив, навсякъде знаят за некадърниците, защото им лазят по нервите. Със заплатите не се живее, обучаващите вият, че умират. Всички им се смеят.

След десет години. Всички стари са пенсионирани. Млади няма или са един двама. Фирмата фалира…

# 406
  • София
  • Мнения: 62 595
ZinaSt
"Добре, но дотук, колежке, нищо ново не казвате." - както се казваше в един български филм.
Ясно ми е как се работи в частния сектор, защото само там съм работила. И частният сектор не е върха на сладоледа. И при цялото ми уважение, вече нещо не съм на вълната да жертвам целия си живот за корпоративни интереси. Американците това са го докарали до границите на абсурда.
Учителите не работят по-малко от теб, по простата причина, че имат да готвят уроци. Поне тези, които държат на работата и авторитета си. Подозирам, че на всички други хора и професии гледаш някак с леко презрение. Това влиза ли в корпоративната ви култура? И какво казваш на децата си? "Учителката, мама, мога да я купя и да я продам, защото вземам нейната заплата за 2 дни?4

# 407
  • Мнения: 9 050
Чудесен пример. Изграден на предположението, че сте единствен и незаменим обучаващ в момент А. А сега да ти кажа как е в реалния живот. Първо, няма компания, която да зависи до там само от един свой служител. Второ, КТ не позволява намаляване на заплатата без съгласие на служителя. Не могат да ти намалят заплатата.
Трето. А какво стана с този, който теб те обучи. Или ти беше природно надарена с тази презентация?.....
Няма да коментирам повече. Издиша от доста места.

# 408
  • Мнения: 9 050
ZinaSt
"Добре, но дотук, колежке, нищо ново не казвате." - както се казваше в един български филм.
Ясно ми е как се работи в частния сектор, защото само там съм работила. И частният сектор не е върха на сладоледа. И при цялото ми уважение, вече нещо не съм на вълната да жертвам целия си живот за корпоративни интереси. Американците това са го докарали до границите на абсурда.
Учителите не работят по-малко от теб, по простата причина, че имат да готвят уроци. Поне тези, които държат на работата и авторитета си. Подозирам, че на всички други хора и професии гледаш някак с леко презрение. Това влиза ли в корпоративната ви култура? И какво казваш на децата си? "Учителката, мама, мога да я купя и да я продам, защото вземам нейната заплата за 2 дни?4

Не. Не гледам на всички други професии с презрение. Лекарите ги уважавам безкрайно много. На лекар говоря винаги на Вие, освен ако не ми е приятел от детинство. И на децата си не говоря така. Уча ги на отговорно отношение към парите. А не да купуват и продават глупости.

# 409
  • София
  • Мнения: 17 595
И какво става с децата?
Не помня вече колко пъти по други теми съм срещала репликата "не съм педагог и не разбирам от математика, нали учителите са за това..." Е?
Всъщност, що се отнася до мен, мога много лесно да реша въпроса с образованието на моите деца. Много съм близо до педагогическата квалификация и мога да се справя с материала поне до седми клас или да намеря познати учители, които да им дават уроци. Но не е в това въпросът. Искам децата ми да ходят на училище и заради знанията, и заради учителите, и заради приятелите си там.
Конкретно за мен, всичко което става в момента ми дава информация за това как мислят хората в БГ, какви са очакванията им и каква самооценка имат. Дотук виждам нещо, което е с 600 годишна давност. Робска психика, високи дувари в душата и суеверие. Който няма акъл да цени образованието и хората, които учат децата, заслужава да работи най-мизерната работа и наистина да гледат на него като на заменим ресурс. А който има акъл, произвежда технологии и наука, а не дрехи на ишлеме и руда.

Ти кое от двете произвеждаш? Аз ценя учителите. Ценя и хлебарите. Ценя и жената, която ми чисти входа. Много ги ценя даже. Обаче мисля, че цената на хляба е справедлива и не мисля, че защото хората, които произвеждат хляб правят нещо полезно, един хляб трябва да струва 10 лева....Едното няма нищо общо с другото. Но, за да разбереш разликата, трябва акъл.

P.S. Не съм виждала производство на наука. Как изглежда точно?

Ами... Като компютъра ти. Като химикалката. Като електрическата крушка. Като колата, с която ходиш на работа. Като асфалта, по който се движиш. Като хладилника. Като микровълновата ти фурна... Да продължа ли да изброявам?

# 410
  • София
  • Мнения: 1 077
Чудесен пример. Изграден на предположението, че сте единствен и незаменим обучаващ в момент А. А сега да ти кажа как е в реалния живот. Първо, няма компания, която да зависи до там само от един свой служител. Второ, КТ не позволява намаляване на заплатата без съгласие на служителя. Не могат да ти намалят заплатата.
Трето. А какво стана с този, който теб те обучи. Или ти беше природно надарена с тази презентация?.....
Няма да коментирам повече. Издиша от доста места.
Този, който ме обучи, е в Москва, тук такива няма. Единствена съм. Казвам го не с високомерие, а с дълбоко съжаление, защото за 7 години не намерих нито един, който да помогне и да дойде да преподава с мен. Камо ли да поставям изисквания към него и да го обучавам за супер преподавател.

# 411
  • Мнения: 9 050
И какво става с децата?
Не помня вече колко пъти по други теми съм срещала репликата "не съм педагог и не разбирам от математика, нали учителите са за това..." Е?
Всъщност, що се отнася до мен, мога много лесно да реша въпроса с образованието на моите деца. Много съм близо до педагогическата квалификация и мога да се справя с материала поне до седми клас или да намеря познати учители, които да им дават уроци. Но не е в това въпросът. Искам децата ми да ходят на училище и заради знанията, и заради учителите, и заради приятелите си там.
Конкретно за мен, всичко което става в момента ми дава информация за това как мислят хората в БГ, какви са очакванията им и каква самооценка имат. Дотук виждам нещо, което е с 600 годишна давност. Робска психика, високи дувари в душата и суеверие. Който няма акъл да цени образованието и хората, които учат децата, заслужава да работи най-мизерната работа и наистина да гледат на него като на заменим ресурс. А който има акъл, произвежда технологии и наука, а не дрехи на ишлеме и руда.

Ти кое от двете произвеждаш? Аз ценя учителите. Ценя и хлебарите. Ценя и жената, която ми чисти входа. Много ги ценя даже. Обаче мисля, че цената на хляба е справедлива и не мисля, че защото хората, които произвеждат хляб правят нещо полезно, един хляб трябва да струва 10 лева....Едното няма нищо общо с другото. Но, за да разбереш разликата, трябва акъл.

P.S. Не съм виждала производство на наука. Как изглежда точно?

Ами... Като компютъра ти. Като химикалката. Като електрическата крушка. Като колата, с която ходиш на работа. Като асфалта, по който се движиш. Като хладилника. Като микровълновата ти фурна... Да продължа ли да изброявам?

Да, защото не разбрах. Микровълновата ми фурна е наука? Аз мислех, че е технология. Но щом казваш. Утре ще осветля колегите, че произвеждат наука, а не сензори.

# 412
  • София
  • Мнения: 17 595
Без да се замисля, се сещам за поне 5 познати дипломирани педагози, които напуснаха училището и започнаха работа не по специалността си именно заради недостатъчното възнаграждение. На който не му отърва заплащането, да си търси друга работа или поне допълнителна почасова такава. Знам, че кадърния човек без пари не стои. Иначе всички можем да ревнем, че не ни стигат парите.
Е ми тогава какво искате от учителите? Дайте да закрият училищата, всеки да се спасява както може, щото няма пари за заплати. Родителите ще си търсят частни "къдърни" учители и работата ще е на шест! Какво му мислим толкоз!
Явно политиците постигат своята цел да настройват хората едни срещу други, но това не е в наш интерес, повярвайте! Докато не престанем да злобеем и плюем, няма да има управия!

Еми хайде. И аз искам да видя какво ще стане, ако Министърът на образованието каже, че няма да увеличи заплатите и ако часовете не бъдат подновени, ще закрива училищата, в които не се преподава. А, мили учители ? Или първо трябва да питате Янка Такева и тогава ще можете да ми отговорите?

Да, обаче тогава ще трябва да напуснеш работа перманентно и да су учиш детето вкъщи...

# 413
  • Мнения: 9 050
Без да се замисля, се сещам за поне 5 познати дипломирани педагози, които напуснаха училището и започнаха работа не по специалността си именно заради недостатъчното възнаграждение. На който не му отърва заплащането, да си търси друга работа или поне допълнителна почасова такава. Знам, че кадърния човек без пари не стои. Иначе всички можем да ревнем, че не ни стигат парите.
Е ми тогава какво искате от учителите? Дайте да закрият училищата, всеки да се спасява както може, щото няма пари за заплати. Родителите ще си търсят частни "къдърни" учители и работата ще е на шест! Какво му мислим толкоз!
Явно политиците постигат своята цел да настройват хората едни срещу други, но това не е в наш интерес, повярвайте! Докато не престанем да злобеем и плюем, няма да има управия!

Еми хайде. И аз искам да видя какво ще стане, ако Министърът на образованието каже, че няма да увеличи заплатите и ако часовете не бъдат подновени, ще закрива училищата, в които не се преподава. А, мили учители ? Или първо трябва да питате Янка Такева и тогава ще можете да ми отговорите?

Да, обаче тогава ще трябва да напуснеш работа перманентно и да су учиш детето вкъщи...

Няма проблем. Ще се справя някак.

# 414
  • София
  • Мнения: 17 595
никой не злобее,просто за работата която вършат,това заслужават Naughty

Интересно как пък прецени работата на 150000 души, че и определи колко заслужават! Аман от приказки наизуст!!! #2gunfire



не подкрепям стачката на учителите защо да взимат 100% увеличение??? за какво,за това,че работят по 5 часа на ден ли?някой и по толкова нямат. За това,че имат пролетна,лятна и зимна ваканция ли? за това че си клатят краката по поне 3 месеца в годината?като не им харесва да си намерят друга работа. Има толкова хора,които се бъхтят по 12 часа на ден за същите пари,те не заслужават ли? Има толкова млади хора,които биха заели техните места,като не им харесва да си ходят!!!


ето по това прецених

Къде ги!?
Веднага ще им намерим места...

# 415
  • София
  • Мнения: 1 077
никой не злобее,просто за работата която вършат,това заслужават Naughty

Интересно как пък прецени работата на 150000 души, че и определи колко заслужават! Аман от приказки наизуст!!! #2gunfire



не подкрепям стачката на учителите защо да взимат 100% увеличение??? за какво,за това,че работят по 5 часа на ден ли?някой и по толкова нямат. За това,че имат пролетна,лятна и зимна ваканция ли? за това че си клатят краката по поне 3 месеца в годината?като не им харесва да си намерят друга работа. Има толкова хора,които се бъхтят по 12 часа на ден за същите пари,те не заслужават ли? Има толкова млади хора,които биха заели техните места,като не им харесва да си ходят!!!


ето по това прецених

Къде ги!?
Веднага ще им намерим места...

За справка, в нашето училище от 180 колеги под 40 годишни сме ... 6 на брой. След 10 години ще бъдем същите шест на по четиридесет и ще имаме, а може би няма да имаме 1 нов колега.

# 416
  • София
  • Мнения: 62 595
Зина,
 Технологията от самосебе си ли се появява?
 Коя лекция си пропуснала? За иновациите? Или и това не ти е влизало в програмата.

# 417
  • Мнения: 249
никой не злобее,просто за работата която вършат,това заслужават Naughty

Интересно как пък прецени работата на 150000 души, че и определи колко заслужават! Аман от приказки наизуст!!! #2gunfire



не подкрепям стачката на учителите защо да взимат 100% увеличение??? за какво,за това,че работят по 5 часа на ден ли?някой и по толкова нямат. За това,че имат пролетна,лятна и зимна ваканция ли? за това че си клатят краката по поне 3 месеца в годината?като не им харесва да си намерят друга работа. Има толкова хора,които се бъхтят по 12 часа на ден за същите пари,те не заслужават ли? Има толкова млади хора,които биха заели техните места,като не им харесва да си ходят!!!


ето по това прецених

Къде ги!?
Веднага ще им намерим места...



не ти ли се доспа вече???ей забравих че стачкуваш и не ходиш на работа,май само ти остана да си говориш сама

# 418
  • София
  • Мнения: 1 077
Алона, май ти липсва основно възпитание. Бих искала да видя как говориш по същия начин на който ще да е учител, ако не е във форума, а пред теб.

Друго си е анонимността...

# 419
  • София
  • Мнения: 17 595
Как може да се вглеждаме в мизерните увеличения на заплатите на учителите, а сме слепи за най - големите крадци на държавата.
Защо никой не се възмущава от далаверите на Софиянски ( когото оправдаха днес), за милиони левове, а се възмущаваме, че учителите на децата ни, на които ги поверяваме по шест часа на ден, от които изискваме и имаме претенции голями?
Те искат мизерни 600,700лв заплата - заслужени при това!!!?


Софянски засега е единствения Кмет, който София е имала... от Владимир Вазов насам, навярно.

Общи условия

Активация на акаунт