Учителска стачка 2

  • 30 008
  • 1 087
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 9 050
Просто общината решава че няма пари и не дава нищо. В Пловдив ни дават пари за работно облекло от 3 години, преди това не получавахме. Има общини наоколо, които никога не са получавали. Няма как да се осъди общината - там всичко се прави законно със сесия на общинския съвет  Mr. Green
Най-вероятно си в общинско училище.
Що не стачкувате пред общините тогава да питам аз?
Защото в момента никой не стачкува за работно облекло.
Защото:
1. Работодател на учителите е директорът.
2. Работодател на директора е общината.
3. "Работодател" на общината е... Grinning

Т.е. вие протестирате от името на общината ли? И кой според теб е работодател на общината? министерски съвет ли?

# 106
  • Мнения: 2 839
Смятам да не участвам в тази тема. Приятно плюене.
Стига де. Тъкмо, четейки темата, си мислех, че си единствения учител във форума, чието мнение уважавам. Останалите не само ми затвърдиха, ами и влошиха мнението за гилдията.

# 107
  • Сливен
  • Мнения: 1 022
Защото:
1. Работодател на учителите е директорът.
2. Работодател на директора е общината.
3. "Работодател" на общината е... Grinning

Извинявай, ама нещо не разбрах ...
За 1 съм съгласна, обаче нататък нещо ми се губи хумора  Thinking

Цитат
Чл. 37.  /Закон за народната просвета/
(3) (Изм. - ДВ, бр. 36 от 1998 г.) Министърът на образованието и науката сключва и прекратява трудовите договори с директорите на държавните детски градини, училища и обслужващи звена.

(4) (Изм. - ДВ, бр. 36 от 1998 г., изм. - ДВ, бр. 90 от 2002 г.) Началникът на регионалния инспекторат по образованието сключва и прекратява трудовите договори с директорите на общинските училища и обслужващи звена.
Какво общо има тука общината  Mr. Green

после
Светни ме моля те кой е "работодателят" на общинския съвет ?

Всъщност, голям смях е този Закон Simple Smile
Цитат
Чл. 40. (5) (Нова - ДВ, бр. 36 от 1998 г.) На учителите се дължи почит и уважение от учениците, административните органи и обществеността. Накърняването на достойнството и авторитета на учителите е недопустимо.

Как ще задължиш обществото да дължи уважение и почит към някой, който сам си накърнява достойнството и авторитета  Sick ooooh!

Последна редакция: пн, 22 окт 2007, 00:56 от Ян Бибиян

# 108
  • София
  • Мнения: 3 127
Да си дойдем на думата. Ще стачкуваме, ама вие ще ни плащате. Е това вече е повече от наглост и нахалство. Как не ви беше срам и в исканията да го запишете.
А всички тези хора, които направихте на луди и бяха в неплатени отпуски, тях вие ли ще ги компенсирате.
Да ви дадат каквото искате, та дано млъкнете, то е ясно че няма да заработите качествено.

Хайде сега да видим кой започна пръв да обижда в темата.  Thinking
Не знам с какви очи коментирате облеклото и теглото на учителите. Просто ме е срам да ви чета. Що не сложим един кантар на входа на училището, а? И някоя от вас, да инспектира облеклото на учителките.....А бельото им ще погледнете ли? А нещо друго? Да вземем да ги подбираме и по младост, защото ако са възрастни и сбръчкани, няма да отговарят на естетическите ви критерии!

И предлагам всички да си преместите децата от стачкувалите градини и училища в нестачкувалите. Защото оттук нататък това ще е критерият за качество- работните и кадърните учители ще са автоматично онези, които не са стачкували, всички останали са търтеи и некадърници.

Понеже в миналата тема имаше оплаквания, че ние защитниците на стачката сме се били нахвърлили върху вас, че сме ви били обиждали и какво ли още не, искам да ви кажа, че при този поток от обиди, подигравки, плювни и злоба, които изляхте върху учителите и покрай тях и върху нас, които ги подкрепяме, пишещите тук учители бяха и са най-търпеливи към нападките ви и не спряха да се опитват по човешки да ви обяснят за какво става дума. Не може да се води нормална дискусия, след като те се превърнаха в бойно поле за проява на високия ви стандарт, остроумие и сарказъм, след като стоварихте върху тях всичките си проблеми от не знам колко години и само ги стискате за гушите и викате "приберете децата ни обратно"!  Вие станахте доброволни участници в политическата игра на правителството, което лъже учителите, лъже и вас.

# 109
Хора, настръхвам като си помисля какви учители има в България. Опитвам се да ви следя мисълта в романите, които се изписаха около стачката, и съм дълбоко натъжена, че тези същите учители, които взимат участие в темата, ще се върнат в класните стаи и преподават на децата.

Да не бъда разбрана погрешно: подкрепям увеличаване на учителските заплати, които са мизерни наистина. Но колко наистина от тях заслужават увеличението ? Какъв ще е този критерий и кои ще са тези хора, които ще определят адекватността и компетентността на учителите ? Учителското съсловие за съжаление от години е затънало в блатото и голяма част от учителите са само крякащи жаби, като повечето изказали се тук във форума.

Дори и на мен като страничен наблюдател ми е ясно, че са пленници на синдикатите, самите те водени от компрометирани и неграмотни хора  Sick Политическите сили също ги разиграват на карти на всеки както му е удобно, а повечето крякащи жаби: гладни и опърпани от недостойното заплащане в продължение на години само гледат да се вкопчат в парчето хляб, пренебрегвайки човешкото си достойнство.

Аман от това прословуто българско образование, реформирано откакто аз съм започнала 1-ви клас и все недореформирано. В Абсурдия всичко обаче е възможно: от блестящите преподаватели, през не по-малко блестящите им ученици, до политизираните неграмотни мижитурки преповадащи в училищата на новото поколение.

# 110
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 930
Интересно ми е по какви критерии се назначават учителите. МОже ли някой да ми отговори. Не знам дали аз съм се "объркала", но не съм чула за незаети работни места  и то при досегашното заплащане

# 111
  • Мнения: 5 462
Тук в новата тема ще копирам исканията ни, които са в очакване на някой да ги подпише.
Предполагам, че утре ще има промени.

1. Увеличаване на работнмните заплати на заетите в системата на средното образование от 1 октомври 2007 година с 20%
........
17. Министерството на образованието и науката поема ангажимент да не прилага административни и други санкции спрямо стачкуващите учители и да ги компенсира за времето на провежданите стачни действия.

18. Забрана на частните уроци.
19. Забрана на преподаването в повече от едно училище.
20. Работно време от 8.00 до 17.30 часа.
21. Задължителна допълнителна работа с изоставащите ученици.
22. Задължителна работа с напредналите ученици.
23. Въвеждане на редовни тестове за компетентност и адекватност на преподавателите.
24. Отмяна на допълнителните социални плащания /карти за транспорт, дрехи и други подобни.
25.  Освобождаване на всички некомпетентни и комплексирани учители, както и на вдетинените архаични екземпляри.
26. Въвеждане на критерии за прилично и естетически издържано облекло на учителите /главно от женски пол/.
27. Въвеждане на изрично изискване на ползване на книжовен български език.
28. Въвеждане на изискване към външен вид отговарящ на здравословен начин на живот, спортуване и правилно хранене. /прекомерното затлъстяване е лош пример  за децата/


Бабче , страхотна си !!!!!!!!!!!!Удоволствие е да те чета !!!
newsm10 newsm10 newsm10 smile3501 smile3501  love001

# 112
Аз мога да ти разкажа за един конкурс, в който участвах 2000 година в София, Техникум по автотранспорт /Редута/. Мястото е за учител по история, постоянно, заплата 170 лв. Кандидатствам по документи, имам педагогически профил по история /в дипломата ми за магистър е записано "учител по история", за чиято титла съм преподавала една година в училище /стаж/ + държала съм държавен изпит, без който не мога да си получа дипломата/. Никакъв друг стаж като учител нямам от преди, ама нали трябва да започна от някъде /с история възможностите за работа не са много  newsm78/. В деня на интервюто "засичам", дали случайно, над 50 от колегите си, с които съм завършила преди година  Laughing Laughing Има още около 50 кандидата за това място, които се явяват на втория ден на интервюта  Crazy Влизам в учителската стая и там са се събрали почти всички учители в техникума /около 20-тина/. Посрещат ме много топло и приятелски и ми задават един единствен въпрос, който цитирам:

- Като влезете в стаята със зверовете, какво ще направите ?

Отговарям аз каквото отговарям, получавам на изпроводяк още един приятелски полувъпрос на една учителка, видяла в резюмето ми къде живея, дали не можем да си пътуваме заедно, защото и тя е от този квартал  Laughing

Избраха една моя колежка, която докато учила задочно последните 2 години, беше работила като учител в Долни Богров, за да направи стаж. Мхм. Стотина човека с магистърска степен, между които няколко с докторат за едно учителско място за 170 лв.  #Crazy

Последна редакция: пн, 22 окт 2007, 01:53 от ombudsman

# 113
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 930
Благодаря за бързия отговор. Не искам да кажа нищо против твоето образование или професионална квалификация, но ми прави впечатление , че казваш "педагогическа правоспособност". Сега нещо лично за мен, винаги съм се дразнила от така наречената "педагогическа правоспособност", ще изясня и защо: защото хората учили 5 години имат равно права с хората , които са взели правоспособност за една година. Интересно ми е дали и на някого друг това прави впечатление. Дали можем да приравним 5 години обучение на една година обучение , ако ги приравняваме , колко очакваме да са квалифицирани учителите ни.
Още веднъж казвам : нищо лично към госпожата или госпожицата, която ми е отговорила.

# 114
  • Мнения: 1 100
   Бабче, така е. Много е лошо да си затлъстял. Даже е подсъдимо. Ще ги съдя за лош метаболизъм. Кво' ме интересува, че учителката си предава добре урока,а? Кво' ме интересува, че е по-интелигентна от теб? Кво' ме интересува, че е най-търсеният преподавател в града? Тя е дебела, тлъста и това я прави ненужна. Мисля да поканя чистачката да ми преподава немски. Тя е слабичка. Напълно достойна за преподавател.
   А дали не трябва да се отнемат и родителските права на родителите, които са тлъсти? Те са лош пример. Какво ценно биха могли да дадат на децата си, след като са дебели?

Смърт за затлъстелите!

Да живее анорексията!?

# 115
5 или 10 години учене няма да те направят учител, вЕрвай ми ... Аз не съм написала "педагогическа правоспособност", а "педагогически профил", което май горе-долу е същото  Embarassed т.е. някой от МОН е казал, че след като си издържал теоретически и практически определен брой педагогически изпити, си годен да преподаваш ... Преподаването обаче е друга работа, за съжаление и за  щастие, защото ученето както казах в началото на този постинг няма да те направи учител. Вие си знаете, това е призвание както и в случая с лекарите. Много случайни хора обаче попаднаха в българската образователна система, защото  и там от памти века царува принципа на шуро-баджанащината, пък и нищожното заплащане увреди и малкото останали мозъчни клетки на голяма част от съсловието.

А, и не се засягам  Laughing Аз съм "нереализиран" учител. Тъй като не ме взеха да стана такъв, въпреки че много ми се искаше, но в годините на кандидатстване за учителско място все ставаше с връзки или прекалено много кандидати и ... трябваше да намеря друго решение, за да се прехранвам.  Hug

# 116
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 930
Още веднъж се извинявам, ако съм те засегнала, не съм имала това в предвид. Аз също съм от нереализираните учители, които си платиха договора и излязоха от системата, защото  не са съгласни със самата системата. Да да си учител е призвание, но наистина в учителските институти / това преди близо 15 години/, се подготвяха учители, същите учители излизаха след 1 година от МЕИ например. Едва ли за 1 година са минали целия набор които е учил един студент в учителски институт. Но тогава имаше свободни работни места, а сега няма. Парадокса беше, че именно тези хора от МЕИ работят като учители. Защо, защото трудно се става инженер ли/ думата инженер я използвам образно, моля не се хващайте за нея. Да, в българското училище цари масово връзкарство и шуробаджинащина. А за посочения пример за критерии, ами болно е. На учениците масово се гледа като на зверове. Щом така ги наричат между себе си, какво ли им казват в действителност. Болно е, радвам се че съм завършила отдавна, когато учителите бяха хора достоини за уважение.

# 117
мда, съгласна съм с теб, че има прекрасни учители подготвени не в университетите, а в учителските институти /полувисше образование, нали?/. Обаче не може да се пренебрегват и профилираните специалисти по история /в моя случай/, математика или българска филология, т.н. Вярно, че те по-скоро се предполага да станат инженери, учени, изследователи, но въпреки че са взели по-малко педагогически изпити и часове, едва ли стават по-лоши учители, ако им го има сърцето, енергията и търпението за децата.  Heart Eyes

# 118
  • София
  • Мнения: 1 077
Благодаря за бързия отговор. Не искам да кажа нищо против твоето образование или професионална квалификация, но ми прави впечатление , че казваш "педагогическа правоспособност". Сега нещо лично за мен, винаги съм се дразнила от така наречената "педагогическа правоспособност", ще изясня и защо: защото хората учили 5 години имат равно права с хората , които са взели правоспособност за една година. Интересно ми е дали и на някого друг това прави впечатление. Дали можем да приравним 5 години обучение на една година обучение , ако ги приравняваме , колко очакваме да са квалифицирани учителите ни.
Още веднъж казвам : нищо лично към госпожата или госпожицата, която ми е отговорила.

Педагогическа правоспособност се придобива СЛЕД като си завършил висше образование или ако специалността ти по принцип е с учителски профил (български и литература, филологиите, математика и др). Аз съм "китаист", а не филолог, затова например се наложи да запиша СДК Педагогика, която беше една година. Можеш и да не записваш, но тогава ще получаваш 80% от "заплатата" си.

Дива, благодаря Wink Все пак си мисля, че не е нужно да се донахъсваме. Смятам форума за уютно място, част от майките, които са против стачката, имат интересни мнения по други теми и аз уважавам тяхното мнение. Затова ми се струва излишно малко да се коментира, при условие, че страстите са нажежени до пламенно червено.

Само ще помоля да нямате илюзии относно предложението на Правителството. Те не предлагат средна заплата 650 лв., а около 30% на сегашните заплати или малко повече. Терминът е обърщващ, цели да ви настрои срещу съсловието, което ми се вижда безумно, защото сринат учителят просто никому не е нужен. Дори на себе си.

Ако в момента чисто получавам 230 лв., след любезното им предложение чисто ще получа 300 лв. Много благодаря, но това по никой начин не ми се струва приемливо.

Тъй като прекомерно задълбахме в цифри, отново ще повторя, че според мен вашият гняв е изключително полезен. Просто защото се надявам вие (ние), родителите, да промените системата и да контролирате децата и учебния процес много повече от сега. Стига апатия, бъдете активни. Добрите учители ще лъснат веднага, бъдете сигурни. И когато видите такъв, не забравяйте приказката на старите хора, които не са имали такъв достъп и разнообразие в избора до образование.
"Като видиш висшист, до земята да му се поклониш, а на учителя - ръка да целуваш" - това го казваше прабаба ми и така ми внуши, че не е възможно да остана без висше или да не се стремя към познание.

# 119
"Като видиш висшист, до земята да му се поклониш, а на учителя - ръка да целуваш" - това го казваше прабаба ми и така ми внуши, че не е възможно да остана без висше или да не се стремя към познание.

много истина има, обаче тъй като българите се превърнаха в нация от висшисти, сега въпросът е кой на кой да се кланя  newsm78

Общи условия

Активация на акаунт