Възгледите за образование (в страната, където живеете)

  • 13 693
  • 197
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 1 363

Аз преподавам английски и децата имат доста граматика ( затова се налагат доста  обяснения). Ужасното е, че от 3 години учат език, а не могат да кажат " My hobbies are....Does she speak English? "i t.n. ( това за по-ниското ниво). При по-високото времената са каша. Къде усвоени, къде неусвоени, а говоримо: 60% имат големи трудности   
Калинка, на каква възрастова група преподаваш? От моя контакт с Холандци -3седмичен престой или малко повече (не достатъчно)и лични контакти всеки първи холандец -от малки деца до възрастни хора говореха и говорят английски. От прочетеното от теб оставам с точно обратното впечатление на моя личен опит.

PS. Сега видях, че става въпрос за 15год, от което ми става още по- странно Confused

Алиса, при нас все още има изпити 11+.
Доколкото разбирам в нашето училище (то е малко,всяка година си има само един клас), класът е разделен на две групи- на по- напредналите и на по- бавно схващащите. Виждам, че имат разгрявка сутрин (по- големите). НА малките -(нърсърито)- четвъртъка е ден за физическо. Спорта, не е особено развит. Но мен това лично не ме притеснява, физически активни сме през цялата седмица.
На мен лично ми харесва и кусури не мога да видя за сега.

Последна редакция: пн, 05 ное 2007, 22:52 от miravmbd

# 91
  • Мнения: 580
В нормалното училище децата седят на чинове, в две редици един зад друг.
И което е ужасяващо, "лошите" деца ги слагат най - отзад. Местеха ги всяка седмица, за да не се сприятеляват, защото тогава много говорели.
В сегашното (Монтесори) всяко дете си избира къде да седне.

# 92
  • Bristol
  • Мнения: 9 455
Калинка, на каква възрастова група преподаваш? От моя контакт с Холандци -3седмичен престой или малко повече (не достатъчно)и лични контакти всеки първи холандец -от малки деца до възрастни хора говореха и говорят английски. От прочетеното от теб оставам с точно обратното впечатление на моя личен опит.
И моето впечатление е на ниво турист, изумена съм от доброто ниво на английски, както при големите, така и при малките! В Гърция и България например, много по-трудно ще намериш говорещи добър английски.
Тук за съжаление не обръщат внимание на втория език  Rolling Eyes Обикновено чак гимназията, след 11 години се учи френски или немски. По-отраканите училища започнаха да предлагат вече и испански, а в частните училища се намира и руски Wink

# 93
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
miravmbd,
и аз си мислех така, докато не започнах по-критично да гледам как говорят, речник от думи, начин на строеж на изреченията и т.н.. Истина е, че имат талант и голяма част от тях израстват в по-късна възраст езиково. Но и много голяма част говорят неправилно ( времената са каша). Причината е, че методиката набляга на превод в 80 % от времето, в което се занимават .

 Големият проблем е в ниските нива ( по-горе съм ги описала), от които се иска да покриват нормативи някакви за ниво, а бъдещето им е във фабриката. Деца, които знаят малко или много какво им е бъдещето и е трудно да ги мотивираш.

Децата са на 14 години, 3 клас. Започват да учат език предимно в 1 клас, тоест това им е третата година.

Не ги сравнявам с други народности, защото наистина са много по-напред в това отношение. Както споменах: от професионална гледна точка гледам критично.

 

# 94
  • Мнения: 934
miravmbd,

 Големият проблем е в ниските нива ( по-горе съм ги описала), от които се иска да покриват нормативи някакви за ниво, а бъдещето им е във фабриката. Деца, които знаят малко или много какво им е бъдещето и е трудно да ги мотивираш.

 

Четох, че системите с ранно разделяне на децата ги критикуват напоследък точно поради тази причина. Много иначе умни, но слабо мотивирани деца губят шанс за по-добро образование поради разделянето. Същевременно икономиката се нуждае от образовани хора, дори работата във фабрика днес изисква много повече технически познания, работа с компютър и прочее, отколкото по времето, когато тези системи са създадени. Получава се така, че държавата сама се лишава от крайно необходимата и квалифицирана работна ръка.

# 95
  • Мнения: 580
И тука така пише, и аз съм абсолютно съгласна с това. Но това при нас е политика на държавата, да си развъжда глуповати хорица, за да може по-лесно да се управляват.
Последният пример е от бившият клас на дъщеря ми, където от 20 деца, нито едно няма да отиде в гимназия, съответно и няма да направи матура, няма да следва... и т.н. А не бих казала, че децата нямат способности, напротив! Но системата вече ги е смачкала. Сега се говори за реформа на образователната система, за "общо училище" до 14-15г. Но като гледам, колко много са против, май нищо няма да излезе. Rolling Eyes

# 96
  • Мнения: 780
mili46 ,
сподели как се набляга на самостоятелното учене.
Аз преподавам английски и децата имат доста граматика ( затова се налагат доста  обяснения). Ужасното е, че от 3 години учат език, а не могат да кажат " My hobbies are....Does she speak English? "i t.n. ( това за по-ниското ниво). При по-високото времената са каша. Къде усвоени, къде неусвоени, а говоримо: 60% имат големи трудности. Ако имаха основата вече, можех да се занимавам с по-други неща в часовете, а аз сега наваксвам 2 години. И най-гадното е, че всяка година почваш отначало, защото ти дават различни класове.....

   
Моята квалификация е за английски на деца, за които езикът е роден (което се равнява на нашия предмет "български език и литература") и за английски като втори език (за деца, които са в Австралия от по-малко от 7 години и за които английският не е роден). Методиките на преподаване са съвсем различни, но и при двата предмета (както и при другите) се създават условия за самостоятелно учене.
Примери: за тези, за които това е втори език, граматиката самоцелно не се преподава. Учат разговорен английски и това как да го предадат в писмен вид, запаметяват клишета, модели и едва когато натрупат достатъчно база са сравнение сами трябва да достигнат до граматическите правила. Граматиката винаги трябва да е 'облечена' в нещо, което има смисъл за ученика; не да се преподава изолирано като система от правила. От самото начало, независимо от нивото, учениците прекарват поне 2-3 часа в библиотеката като разглеждат книги, опитват се да четат елементарни думи, да свържат картинка с напечатана дума и т.н. Друг пример: по английски учителят не разказва за автора на книгата. Учениците подготвят презентация за автора, времето, през което е творил и т.н. Ползват библиотеката и Интернет. Дават им се задачи като например докато четат книгата да изготвят списък със засегнати в нея теми, списък с примери за персонификация или метафори и да обясня как влияят на читателя, да направят диаграма на героите и отношенията между тях в началото и края на книгата и т.н. Задачите варират естествено според възрастта/нивото.
Що се отнася до мотивацията: това също е задължение (и то на първо място) на учителя. Учителят трябва много добре да познава учениците си, техните интереси и силни страни, за да може да ги използва при мотивирането за учене.

# 97
  • Мнения: 1 909
Сигурно ви е известно, че по френско ученето на чужди езици е на много заден план - едва от тази година се говори за въвеждането на английски в началното училище, липсват квалифицирани преподаватели, а и имам наблюдения, че малкото добри преподаватели говорят с ужасен акцент. Една позната англичанка, преподавателка в университета, ми разправяше, че там английски учат само деца на богати, които се чудят как иначе да си уплътнят времето - естествено, не го учат, за да станат учители после.

# 98
  • Мнения: 398
http://www.bghelp.co.uk/forums/forumdisplay.php?f=135
Тук има писано за англ.с-ма.
Като родител преминал през всички етапи мога само да кажа,че меко казано ми е повдига от училища.
Точно защото е задължително образованието до 16 год част от държавните училища трябва да се казват нещо друго.Училище в което полицията има стая не трябва да се казва "училище".
Общоприетото правило да се казва само хубави нща на детето също не ми допада.Може да се спестят някои истини,но ако не ти кажат,че детето ти незнае буквата "А",как да му помогнеш?
Учителската професия не е от най желаните и по тази причина никога не се знае до кога е настоящия учител и кога ще намерят такъв за постоянна работа.Губят материал и когато ние родителите разберем е вече късно.А как се учи математика по този начин?
Ако родителя не се набие в очите на учителя,детето му остава незабелязано в "калабалъка" и на род. срещи ще ви четат свободни съчинения от тетрадката си често обобщение на тетрадките на предния постоянно назначен учител.Има я и другата крайност-да сочат детето ви и казват "Ето това е детето чиято майка ни тормози с писма и обаждания"

# 99
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
mili46,
Да, тук е горе-долу същото при предмет като холандският.
За мен начините на  преподаване на граматиката е все още под голям въпрос. Дали трябва да е направо или заобиколно ( както се казва). Виждам, че доста деца се изнервят от заобиколният начин и накрая пак се опира до класичечският начин. 

 шемет,
тук ги разделят средно на около 12 години, което е две години по-рано от България. Мисля си , обаче, че и родителите имат вина, че е толкова рано, защото масово ги пускат на 4 години на училище, а е задължително на 5.

Честно, вече не знам за ниските нива. Днес говорих с една колежка и тя ми каза, че преди 8 години децата са имали много по-големи възможности в сравнение със сегашните. Някои успяват да изплуват, но само ако са 3-то ниво...Другите  Sad Sad Sad

# 100
  • Мнения: 1 909
Калинка, би ли обяснила на какво казваш преподаване на граматиката "заобиколно"? Нещо като по метода на дедукцията ли?

# 101
  • Мнения: X
от доста време се глася да пиша тук и все пропускам

шведската образователна система е доста специфична
мотивира и стимулира децата да са самостоятелни и отговорни
всяко дете се подготвя само, учителят е повече като помощ
домашните са според нивото на детето
основното образование е 9 години
след това се кандидатства за гимназия - смятам, че на тази възраст са достатъчно умни и развити да знаят какво искат да работят

гимназиите са професионални, с 13 (май, не съм сигурна) различни професионални линии, учи се 3 год, казват, че било доста тежко
могат да излязат от там квалифицирани химици, техници, фризьори напр
или да се подготвят по хуманитарни или технически науки с цел определено висше след това

при основното образование се държи на шведски, математика и англ. - с техните резултати се влиза в гимназия
иначе учат малко география, физика, биология, химия, но на доста достъпно ниво
в никакъв случай тежкото академочно ниво в БГ още от 3 клас

в гимназията си определяш сам предметите според избраната линия
математиката е на 5 нива, само А, В са задължителни
ако искаш напр да учиш в техн. университет, трябва да минеш и 5-те математики
физика и химия напр не учиш, ако си журналистическа специалност

най-хубавото е, че имаш шанс да си доучиш
напр ако си изкарал по-ниски оценки на дипломата за основно образование и не ти стигат за гимназия, можеш да си ги повишиш
същото важи и за гимназиалната диплома
както и ако решиш да следваш нещо, за което не ти стигат изкараните нива в гимназията по съответните предмети, ги учиш или ако решиш да смениш професията
всичко това се финансира от държавата, безплатно е, даже се дава стипендия + заем (за който иска)
тази система е много полезна на всички момичета, станали твърде рано майки
раждат на 15, отглеждат си децата, после си доучват и се резлизират професионално

аз лично съм доволна
и малко практическо инфо
почивките са по 30 мин - задължително трябва да излязат навън, независимо колко е студено, да се проветрят
за обяд имат 30мин+30мин почивка - пак навън
обядът почти винаги е доста добър - на шведска маса, с храна по избор
винаги има мляко и салати
училищата - основните са ниски, дълго сгради, всеки клас си има стая със собствен вход, тоалетна и съблекалня - за връхните дрехи и обувки, вътре се ходи с пантофи, сандали, бос, гуменки - кой както иска, но с вътрешни обувки
няма гледка с тежки зимни обувки да са цял ден

набляга се много на спорта,особено зимата
тогава карат ски и кънки - по избор, 2 пъти в седмицата
ходят на излети в гората
учат ги на ориентиране, уважение и опазване на природата

# 102
  • София
  • Мнения: 198
Joel, блазе ви, всичко изглежда чудесно. Не си написала само за взимоотношенията между учениците и ученик-учител. Дали има респект и нужното уважение.

# 103
  • Мнения: X
IGNIS, проблеми с дисциплината има
учителите нямат средство за повлияване - няма оценки, няма бележници за забележки
ако има нещо притеснително, директно викат родителите на среща
била съм в клас - има учители с опит и авторитет, в техните часове няма проблем, в други часове е малък ужас, но тогава класният се опитва веднага да вземе отношение

между самите ученици - модерно е да се тероризират един друг
в това отношение нашето училище има строги правила и такова нещо се стремят да не допускат
има разговор с детето и родителите всеки срок по отношение развитието му в училище, поведението и евентуално тормоз срещу детето или ако е забелязало срещу други деца
говори се много на тази тема
дано на нас ни се размине

и още нещо, което пропуснах - децата си имат собствени чинове, в които им стоят учебните помагала - ние не купуваме нищо - те използват стари учебници (не им личи, де), получават всичко необходимо като тетрадки, моливи, острилки и т.н.

учат ги на хигиена - след спорт е задължително да си направят душ, задължително със сапун, както и косата да се измие
лошото е, че няма сушоар
моят е с гъста коса, малко по-дълга зимата
май ще купувам малко сгъваемо сушоарче за там

# 104
  • Мнения: 720
IGNIS, проблеми с дисциплината има


учат ги на хигиена - след спорт е задължително да си направят душ, задължително със сапун, както и косата да се измие
лошото е, че няма сушоар
моят е с гъста коса, малко по-дълга зимата
май ще купувам малко сгъваемо сушоарче за там


ох ти ме разсмиваш  Joy..... не за друго ами като сравня хигиената по принцип в англ.училища -най вече за по малките ... Confused

Общи условия

Активация на акаунт