Възгледите за образование (в страната, където живеете)

  • 13 845
  • 197
  •   1
Отговори
# 75
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Имам едно питане към майките на деца в училище.
При вас в клас как стоят децата - в кръг или по друг начин са подредени чиновете?
До кого седят - винаги до едни и същи деца или се сменят? Ако се сменят - по свое усмотрение или учителя го прави това.
Питам, защото съм бясна, че даскалицата в класа на щерката размества децата непрекъснато. Това много разсейва детето и и пречи да се концентрира, а после се жалва само от нея. Crazy

В повечето училища ( основни) са на групички. Предимно се разместват на определен период от време ( месец, 6-7 седмици). Когато работят нещо по-различно от смятане, писане и т.н. , непрекъснато ги разместват ( по този начин се развива умението да работят с други деца).

Вие бяхте в Монтесори, нали? Там е много застъпено от най-ранна възраст да работят в различни групи и мож би затова го прави.

Аз в средното ги държа в нормална редица и понякога работят в група. Причината е, че дисциплината никаква я няма, когато са в група. Опитвам се в някои класове да постигна успех в група от 3, но.....Трябва време и много нерви.

# 76
  • Мнения: 11 513


Вие бяхте в Монтесори, нали? Там е много застъпено от най-ранна възраст да работят в различни групи и мож би затова го прави.
.
Ще ми се, но не е. Confused
През ден ги размества и тя тамън свикне с едно дете, трябва с друго да се понася. Седят в две дълги редички по дължина на стаята като гледат едно към друго.

# 77
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Вечерница, говори с нея. Най-важното е твоето дете да е близо до нея, далеч от външни влияния и структура в часовете, което значи и по-дълго време да работи с едно дете.
Разположението е малко странно.

# 78
  • Мнения: 780

Аз в средното ги държа в нормална редица и понякога работят в група. Причината е, че дисциплината никаква я няма, когато са в група. Опитвам се в някои класове да постигна успех в група от 3, но.....Трябва време и много нерви.

Ние май колежки ще дойдем:)
При последния ми стаж набюдавах как една учителка раздели класа на групи, за да въдвори ред и дисциплина. Всяка група си имаше отговорник. Викаше отговорниците при себе си, за да разясни с какво ще се занимават. Даде роли, които отговорниците трябваше да разпределят в групата. Целият клас работеше, на учителката не се налагаше да повишава глас, децата се чувстваха в пълен контрол на ситуацията и ученето си. Изобщо - имаше успех. Учителката каза, че стози клас по принцип така работи, защото иначе са много шумни.

# 79
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969

Ние май колежки ще дойдем:)
При последния ми стаж набюдавах как една учителка раздели класа на групи, за да въдвори ред и дисциплина. Всяка група си имаше отговорник. Викаше отговорниците при себе си, за да разясни с какво ще се занимават. Даде роли, които отговорниците трябваше да разпределят в групата. Целият клас работеше, на учителката не се налагаше да повишава глас, децата се чувстваха в пълен контрол на ситуацията и ученето си. Изобщо - имаше успех. Учителката каза, че стози клас по принцип така работи, защото иначе са много шумни.

На колко години са децата? В моите класове проблемите са следните: един клас ( VMBO- T), където са 22 дами, които са на 15 години и като се опитвам да ги разделя на групи нямам достатъчно сериозни в група, които да оказват влияние върху другите. В 50 % са активни в секса и разговорите се въртят около това и с почва в групата едно говорене....

В другият клас ( по-ниско ниво) са 14 момчета и 4 момичета. Сходни проблеми + големи проблеми с ученето.

Иначе страшно ми се иска да работят в група, защото в момента са енергийни вампири към мен ( ако разбираш какво имам впредвид).

В момента имам много по-голям проблем от работата в групи, а именно: тук наблягат, че децата по-лесно научават нещо, ако го открият сами, ако ги караш да са активни, като попълват табели и т.н. с теорията. Да, ама това хич не им се удава и си имат нужда от обяснения от учителят. Да, ама повече от 10 минути ( които са високите нива са нищо) не могат да се концентрират ( а нямат здравословни проблеми).

Как е при вас с обясненията на нов материал? ( впечатления от майки са също добре дошли).

# 80
  • Bristol
  • Мнения: 9 455
mili46, ясно си се изразила, но аз явно нямам толкова сериозен поглед върху нещата  Embarassed Тази гледна точка ми беше убегнала  Peace
Вечерница, при нас са разделени на групи, всяка група седи на маса. Непрекъснато мешат групите, а първите години даже размесваха и класовете   Crazy Имахме 2 класа на една и съща възраст, никога не се знаеше следващата година твоето дете с кои деца ще бъде в един клас. Отделно ги смесваха с по-горните и по-долните класове, при заниманията им по математика и английски, в зависимост от нивото. Това, което ми беше дадено като обяснение беше, за да свикнели децата едно с друго и да се опознаели по-добре. А странните групи по английски и математика ги правели с цел, учителя да работи с група деца с еднакви познания и възможности.

# 81
  • Мнения: 780

Класа, който наблюдавах, бяха на същата възраст - 15 годишни, смесен клас момичета и момчета. Просто при тях този вид организация (на групи с отговорници и всеки в групата с някаква роля) работеше наистина много добре!

За преподаването на нов материал - предполагам зависи от предмета, темата, ниво трудност и т.н. Не виждам например как писане на есе или creative writing, може да се преподава като им се раздадат написани обяснения и от учениците се иска да попълнят таблица с новата информация.
Иначе и тук се акцентира върху това учениците сами да достигнат до новите знания (самостоятелно и независимо учене), но по съвсем различен начин.

п.п. нещо се омотах с цитатите - извинете

# 82
  • Мнения: 2 032
При нас седят около квадратни маси, и май ги местят, нарочно- може би да не стават клики, не знам.

За ранното "отсяване" на децата. Тука едно време е било така, на 11 години са държали изпити, които са определяли образованието след това, та на 11 години ти се решавал животътъ, общо взето. Променена е системата, но за съжаление покрай тази промяна са на изживяване и всички държавните училища (grammar schools) за деца, показали академични заложби. Има, но не съм запозната в подробности,  програма за насърчаване на будни деца в държавни училища.

Малко страничен, но затова пък тъп въпрос, ама ще питам:  до каква степен училищата подтикват социализация между родителите? Защо е желателна тя? Гледам някакви организирани срещи на родители, вечерта в кръчма, и този месец, и преди Коледа. Звуча като темерут, ама не ща да пия с някой по признак „децата ни са в един клас”. Crossing Arms

И последно с тъпите въпроси (за днес): чувствате ли си се, че училището прекалено ви наставлява с инструкции как да подхождате към нещата? Не само инструкции как да не учим детето да чете (само фонетично на тази възраст трябвало) и пише (от не знам къде си на не знам къде си), ами и ето един друг (дребнав, ама явно съм в такова нстроение днес) пример: другата седмица ще е посветена на любимите им книжни герои. Добре. Всяко дете трябва да се яви с костюм. И това добре. Но (и това със 7 дена предизвестие) костюмът задължително трябвало да е правен в къщи.  newsm78 Ако не прекарам седмицата в търсене  на подходящи парчета плат и след шев и кройка до късни нощи (поне да можех де), не се включвам достойно в подготовката на детето ли?

Днес съм дребнава, затова млъквам.

# 83
  • София
  • Мнения: 2 840
.... костюмът задължително трябвало да е правен в къщи.  newsm78

Ако ми се наложи подобно нещо, със сигурност за да бъда изпълнителна, ще трябва да убеда детето, че любимият му герой е Каспър.

С друг костюм просто не бих се справила Thinking

# 84
  • Мнения: 11 513
Aлиса, при нас също ги има тези срещи на чашка с другите родители. Благодарение на тези срещи, се посближих доста с майките на приятелките на щерката, разменяме си гости, парти-пижами, рожденни дни заедно и тн.
А за инструкциите - обикновено аз давам инструкции за правоуправление, защото с моята се работи много трудно, особено като няма желание от страна на употребителя (даскала) Laughing
При нас също решават на 11 - като завършат 4 клас и тръгнат да избират гимназия и коя да е или реално училище.

# 85
  • Мнения: 720
Малко страничен, но затова пък тъп въпрос, ама ще питам:  до каква степен училищата подтикват социализация между родителите? Защо е желателна тя? Гледам някакви организирани срещи на родители, вечерта в кръчма, и този месец, и преди Коледа. Звуча като темерут, ама не ща да пия с някой по признак „децата ни са в един клас”. Crossing Arms

И последно с тъпите въпроси (за днес): чувствате ли си се, че училището прекалено ви наставлява с инструкции как да подхождате към нещата? Не само инструкции как да не учим детето да чете (само фонетично на тази възраст трябвало) и пише (от не знам къде си на не знам къде си), ами и ето един друг (дребнав, ама явно съм в такова нстроение днес) пример: другата седмица ще е посветена на любимите им книжни герои. Добре. Всяко дете трябва да се яви с костюм. И това добре. Но (и това със 7 дена предизвестие) костюмът задължително трябвало да е правен в къщи.  newsm78 Ако не прекарам седмицата в търсене  на подходящи парчета плат и след шев и кройка до късни нощи (поне да можех де), не се включвам достойно в подготовката на детето ли?

Днес съм дребнава, затова млъквам.


относно родителската социализация при мен е нулева,ни'къв интерес от моя страна /май и от тяхна/поне не в това у-ще на това място...за по напред на друго място ще видим Thinking...но за момента лично на мен не ми е забавно около тях.


относно костюми и от този род .....много рядко се занимавам,просто си отива без костюм ,до колкото виждам явно не го смятат за криминално деяние или дискриминация щом никой не ми го е направил на въпрос Wink...е стига да не е за някой концерт де.

# 86
  • Мнения: 3 463
А странните групи по английски и математика ги правели с цел, учителя да работи с група деца с еднакви познания и възможности.


И тук е така, само че смесват учениците от различните класове на випуска, по някои предмети има до 5 нива.


 Звуча като темерут, ама не ща да пия с някой по признак „децата ни са в един клас”. Crossing Arms


И аз не ща, но никой не ме и чака. Родителите отдавна са се социализирали по пъбове, клубове и компаунди, за да чакат на училището. Друг е въпросът, че всеки повод за пиене за тях е добре дошъл, особено ако е на аванта.


 пример: другата седмица ще е посветена на любимите им книжни герои. Добре. Всяко дете трябва да се яви с костюм. И това добре. Но (и това със 7 дена предизвестие) костюмът задължително трябвало да е правен в къщи.  newsm78 Ако не прекарам седмицата в търсене  на подходящи парчета плат и след шев и кройка до късни нощи (поне да можех де), не се включвам достойно в подготовката на детето ли?



Познато ми е до болка. Тук се правят едни грандиозни постановки все едно в Албърт Хол ще ги изнасят. Twisted Evil То не е древна Елада, древен Рим, Шекспирови пиеси...и така по няколко пъти в годината. Майките, които не могат да шият тичат да пълнят джобовете на  шивачите.

От градината на Атли, която е по Монтесори, ми поръчаха утре да занесе букет, но в никакъв случай да не е купен, а набран. Да съм оскубела някоя градина(все едно тук с лопати да ги ринеш) или да посегна на някой крайпътен храст.

# 87
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
 mili46 ,
сподели как се набляга на самостоятелното учене.
Аз преподавам английски и децата имат доста граматика ( затова се налагат доста  обяснения). Ужасното е, че от 3 години учат език, а не могат да кажат " My hobbies are....Does she speak English? "i t.n. ( това за по-ниското ниво). При по-високото времената са каша. Къде усвоени, къде неусвоени, а говоримо: 60% имат големи трудности. Ако имаха основата вече, можех да се занимавам с по-други неща в часовете, а аз сега наваксвам 2 години. И най-гадното е, че всяка година почваш отначало, защото ти дават различни класове.....

   

# 88
В една тема „по страни” възникна въпросът, но ще ми е интересно да се чуят мненията на повече хора.  (Може и да е дискутирана темата вече; признавам си, че проверих само 5-6 страници назад.)

Въпросът е: какви са вашите възгледи за образванието на децата: (а) какво очаквате училището (или градината) да даде на вашите деца, на тяхната възраст; и (б) какво очквате като минимум, който „системата” да дава на всяко дете? 

Как и защо избрахте училището/ градината?

Опишете какво сте видели от образователната система досега. Как „корегирате” нещата, които не ви харесват? Колко допълнително време прекарвате всеки ден в „допълване и проверяване на наученото” с детето? Какви са положителните промени в характера на детето, откакто е на училище/градина?

Каква е вашата философия за образованието?

Какво ви се струва странно/неуместно в местната система? Кое бихте променили? Кое ви харесва?

Мерси за мненията.


моят опит се свежда до една занималня към детската градина за деца от 0 до 3 год. които не ходят на ясла. придружават ги бабите или майките (които не работят)
много мили госпожи, добро оборудване, интересни занимания за децата, организиране на празници, библиотека с книги и за родителите

избрахме и детска градина за догодина _ кварталната (дано да има място)

за по нататък, Ще видим ... и тук непрекъснато менат системата, законите....


 

# 89
  • Мнения: 934
При нас децата седят по пет на маса, всяко си има 'свое' място, но ги разместват по различните предмети според нивото, вероятно им дават различни задачи. Част от времето седят на килимче на пода пред учителя - обикновено в началото на деня и когато той им разказва нещо.
Става въпрос за британска система, частно училище в Дубай.

Усилията за социализация на родителите при нас не се полагат от самото училище, а от разните там родителски инициативни комитети и подобни. Свеждам ги до минимум, много са досадни. Ако попадна на симпатична майка, общувам на индивидуални начала.

От началното училище, в каквото е синът ми, очаквам той да ходи с желание и да му е интересно там. Да си изгради положително отношение към учебния процес, а не да му е досадно, скучно, омразно и прочее. Училището да не убие естественото му детско желание да учи.

За сега съм доволна горе-долу. Кусури има, но без това не може.

Общи условия

Активация на акаунт