Учителска стачка 4 (Aftermath)

  • 6 488
  • 165
  •   1
Отговори
# 90
  • Пловдив
  • Мнения: 14 088
Затова като родител, който не може да принуди учител да похаби малко лично време в 19ч да остане в училището да ползва училищния телефон (защото да не се набутва с домашния) се зачудих какво стана с предложения вариант за електронен дневник.

Кой разрешава на учителите да ползват училищния телефон??? Че ние за учителите имаме автомат с жетони на първия етаж до кабинката на охраната - за целта трябва да си купим жетони незнайно от къде и да се обаждаме. Телефона е заключен в дирекцията и има лимит от 20 лв. Ако случайно някой се промъкне и се обади и се надвиши сумата, която е надвишена още с три обаждания ни се удържа от заплатите по колкото трябва , за да се плати сумата, надвишаваща 20-те лева. Та на вас оставяме да отгатнете от къде се обаждаме на родителите  Mr. Green
Thinking
Ето защо хората се настройват срещу част от учителите...
Може би ни е грижа за нашите деца и искаме да ви помогнем, като даваме различни предложения за подобряване на положението в училище. Но от твоите мнения виждам, че тва е едностранен процес. Вас ви е грижа само как ще изглеждате в нечии очи и да запазите "достойнството" си, да е ваша последната дума... Кому другиго освен вас и вашето огромно его е нужно това?
В тази тема не видях твое мнение, в което да личи опит за някакъв диалог с цел намиране на коструктивно решение. Уважението не е даденост, трябва да се заслужи. Съмнявам се подобно поведение да породи у някого уважение към теб.
За какво его ми говориш, за какво поведение и за какво уважение че искам да породя към мен? С постинга, че нямаме право да ползваме училищния телефон, нямаме и прененции, а се обаждаме от собствените си джиесеми на родителите? Къде прочете нещо за "достойнството "? Че на мен не ми трябва уважението на някой, който дори не се е постарал да ме прочете като хората. На мен ми стига уважението на учениците ми и родителите им , а аз си го имам.

# 91
  • Мнения: 656
А ти прочете ли внимателно моето?
Някакво конкретно твое предложение освен заяждане в тази тема не прочетох. Ако съм го пропуснала - моля покажи го... (опровергай ме)

# 92
  • Пловдив
  • Мнения: 14 088
Да, има заяждане. Но виждам и от чия страна идва.

# 93
  • Мнения: 656
Да, има заяждане. Но виждам и от чия страна идва.
Ще ми покажеш ли предложението?
(Крадецът вика "дръжте....")

# 94
  • Мнения: 275
Цитат
Правата трябва да се упражняват така, че да не пречиш на никой друг. Никой не казва, че учителите нямат право да стачкуват. Но има начини да стачкуват и без да създават толкова много проблеми на родителите и децата.

има начини, но никой не прадлага какви
да се стачкува лятото-на кого ще накривят капата, кога септември не може заради първолачетата, май не може заради абитуриентите, кога може-според всичко изписано никога учителят не може да стачкува.
какви други начини-освен да  не пише оценки , и така децата да са взели всичкия материал за който така се притесниха всички че са загубили (а пък то не било за материала ,ами на децата им било скучно у дома), но няма да получат оценки за това, което са усвоили или не.
За какво са им оценки-родителите си ги оценяват  достатъчно добре, но няма ли оценка остават в същия клас, защото нмяа завършване.
Много хубаво си направиха учителите, че си стачкуваха-въпреки всички неуредици и дискомфорт който трябваше да понесем всички.

# 95
  • Мнения: 656
Дайте да поговорим и за критерии, с които да бъдат оценявани учителите.
Интересно ми е да чуя самите учители какво мислят - как да се отличават, как да се оценят кой е по-добър от колегата си (не само на думи), някакви критерии...

# 96
  • Мнения: 343
На Кронки жена му, стига си се заяждала с колежката вещица. Wink
Тя ти обяснява, че пари за обикновен телефон няма, ти си философстваш на тема устройства за пръстови отпечатъци и електронни дневници... Като няма хляб, яжте пасти. Идеи хубави много, при това от хора, които все пак са вътре в нещата и знаят за какво става дума. Имаш ли идея обаче как да накараме правителството да отпусне необходимите средства? Защото това е големият проблем , а не липсата на идеи.

# 97
  • Мнения: 656
На Кронки жена му, стига си се заяждала с колежката вещица. Wink
Тя ти обяснява, че пари за обикновен телефон няма, ти си философстваш на тема устройства за пръстови отпечатъци и електронни дневници... Като няма хляб, яжте пасти. Идеи хубави много, при това от хора, които все пак са вътре в нещата и знаят за какво става дума. Имаш ли идея обаче как да накараме правителството да отпусне необходимите средства? Защото това е големият проблем , а не липсата на идеи.
Рина, тя ми се оплаква за проблема (ще подмина лимита и справката на кои телефони е звъняно), но не даде никакво предложение. Хайде, проявете своята интелигентност, напънете се малко и вие, да видим че ви бива и за нещо друго различно от Ураа, Долууу.

ПП - в примера, в който даде ти за грешката отново се оправдаваш "заради лош почерк на ученика", не го приемам като признание.

# 98
  • Шотландия
  • Мнения: 2 858
Затова като родител, който не може да принуди учител да похаби малко лично време в 19ч да остане в училището да ползва училищния телефон (защото да не се набутва с домашния) се зачудих какво стана с предложения вариант за електронен дневник.

Кой разрешава на учителите да ползват училищния телефон??? Че ние за учителите имаме автомат с жетони на първия етаж до кабинката на охраната - за целта трябва да си купим жетони незнайно от къде и да се обаждаме. Телефона е заключен в дирекцията и има лимит от 20 лв. Ако случайно някой се промъкне и се обади и се надвиши сумата, която е надвишена още с три обаждания ни се удържа от заплатите по колкото трябва , за да се плати сумата, надвишаваща 20-те лева. Та на вас оставяме да отгатнете от къде се обаждаме на родителите  Mr. Green
Thinking
Ето защо хората се настройват срещу част от учителите...
Може би ни е грижа за нашите деца и искаме да ви помогнем, като даваме различни предложения за подобряване на положението в училище. Но от твоите мнения виждам, че тва е едностранен процес. Вас ви е грижа само как ще изглеждате в нечии очи и да запазите "достойнството" си, да е ваша последната дума... Кому другиго освен вас и вашето огромно его е нужно това?
В тази тема не видях твое мнение, в което да личи опит за някакъв диалог с цел намиране на коструктивно решение. Уважението не е даденост, трябва да се заслужи. Съмнявам се подобно поведение да породи у някого уважение към теб.
Всъщност напразно нападаш ЗлаВещица. Положението в повечето училища е точно такова. Аз имах щастието да работя в училище, в което ни разрешаваха да се обаждаме от телефона на секретарката на родители, за да ги уведомяваме за отсъствието на децата им, понеже доста от учениците живееха в околните населени места из цялата област, но със сигурност знам, че това е единична практика. Въпреки това, повечето родители работят и не могат да бъдат намерени в работното време на училището и отново се налага учителите да ползват личните си телефони, за да ги уведомяват. Училището беше на директно подчинение на МОН, между другото, т.е. финансите идваха оттам. В повечето училища лимитите за телефони са жестоки, точно както пише ЗлаВещица.

По този въпрос да попитам и нещо друго. В нашето училище се правеше проверка на съответствието дневик-бележници на учениците средно веднъж на месец - месец и половина. Родителите се предупреждават за това още при постъпването на учениците. Т.е. всеки, който иска да научи какво става с детето му, може да се поинтересува защо например, няма нищо вписано в бележника - това значи, че бележника не се предоставя на учителите редовно. Това е достатъчен повод да се обадиш на класния ръководител и да попиташ дали всичко е наред и какво е положението. Най-късно до другия ден получаваш цялата ти нужна информация. Познайте колко родители го правят, обаче... Начини има, стига да се търсят.

По въпроса с електронния дневник... питала съм и аз. Нещата опираха до софтуер, доколкото помня. МОН беше одобрил за ползване един-единствен софтуер за административни нужди, доколкото помня отпреди 2 години, казваше се Админпро и там подобно нещо нямаше. Самата програма е доста несъвършена и непрекъснато имаше ъпдейти... Помня как се изтриха данни за издадени дипломи и всички се изприщихме. Бяха архивирани, но не се оказа технически възможно да се възстановят от архива, макар че говориха с експертите от София в продължение на дни. Накрая секретарката ги въведе отново ръчно... ooooh! Та, за да се въведе нещо ново в такава мащабна система като МОН, това са много пари. И много "наши хора", които ще се борят да гушнат тези пари... сложна работа.

Другият проблем при електронния дневник е, че не било възможно всеки учител да има достъп до него - трябвало да бъде оторизирано лице, а в училищата няма длъжност, която да се занимава с обработването на тази информация, както в читавите държави, между впрочем. В България класните ръководители си вършат всичко това, естествено, без допълнително заплащане - говоря за личните данни на учениците, данни за присъствие/отсъствие, срочни, годишни оценки, обобщения, извлечения, обработване на статистики, средно по 1а на седмица през първите 3 месеца на годината, после отново със същата честота към края на първия срок и началото на втория и голямото писане - в края на годината.

И отново за това, дали повишаването на заплатите ще накара учителите да работят по-добре. БИ накарало да работят по-добре тези, които го могат, защото няма да работят на 2 и 3 места, за да свържат двата края, а биха отделяли повече време на учителската си работа. По-високите заплати биха стимулирали младите специалисти да остават в системата, а не да бягат навън веднага, щом си намерят добра работа. Така че не говорим за една замръзнала система с Х броя учители, които винаги ще бъдат в нея - говорим за динамична система, която в момента, за съжаление, е застаряваща и непривлекателна. Затова и качеството на труд усреднено не е много високо. По мое мнение, е значително по-високо, отколкото предполага това мизерно заплащане, все пак...

Много се разбъбрих, да прощавате... Всъщност исках да пусна в тази тема следната новина:
Цитат
Председателят на Народното събрание Георги Пирински съобщи, че през 2008 заплатите на депутатите ще се увеличат общо с 42%. Това ще включва и 15% повишение на възнагражденията на народните представителите за работа с класифицирана информация, съобщи представителят на управляващата БСП, който беше външен министър по времето на Жан Виденов. Пирински каза още, че с 27,3% ще нарастнат възнагражденията на още 600 служители на администрацията на Народното събрание, за което са необходими 18,8 милиона лева. 1,5 милиона лева са предвидени за 2008 за нови автомобили на парламента, каза председателят Пирински. Той посочи, че за тях още не е обявена обществена поръчка. Георги Пирински и подчерта, че българските народни представители са много скромно заплатени в сравнение с останалите парламентаристи в Европейския съюз. 56 млн. лева се предвижда да бъде бюджетът на Народното събрание за следващата година, каза председателят на парламента. Очаква се през следващата година разходите на парламента да се увеличат с 37%. Пирински заяви, че голяма част от разходите са за ремонт на асансьорите в сградата на площад „Княз Александър І”, както и за подмяна на телефонната централа, която по думите на председателя на Народното събрание е модел от 1929. Средната заплата на българските депутати в момента е официално около 1500 лв. месечно. Повечето обаче получават допълнителни приходи от лобистка дейност или от компании, ретистрирани на имена на техни близки и роднини. След повишаването на заплатите, всеки български депутат ще взема над 2000 лв. месечно.
Източник: www.kafene.net

Последна редакция: чт, 08 ное 2007, 22:36 от Millla

# 99
  • София-Лагера
  • Мнения: 2 662
Цитат
Председателят на Народното събрание Георги Пирински съобщи, че през 2008 заплатите на депутатите ще се увеличат общо с 42%. Това ще включва и 15% повишение на възнагражденията на народните представителите за работа с класифицирана информация, съобщи представителят на управляващата БСП, който беше външен министър по времето на Жан Виденов. Пирински каза още, че с 27,3% ще нарастнат възнагражденията на още 600 служители на администрацията на Народното събрание, за което са необходими 18,8 милиона лева. 1,5 милиона лева са предвидени за 2008 за нови автомобили на парламента, каза председателят Пирински. Той посочи, че за тях още не е обявена обществена поръчка. Георги Пирински и подчерта, че българските народни представители са много скромно заплатени в сравнение с останалите парламентаристи в Европейския съюз. 56 млн. лева се предвижда да бъде бюджетът на Народното събрание за следващата година, каза председателят на парламента. Очаква се през следващата година разходите на парламента да се увеличат с 37%. Пирински заяви, че голяма част от разходите са за ремонт на асансьорите в сградата на площад „Княз Александър І”, както и за подмяна на телефонната централа, която по думите на председателя на Народното събрание е модел от 1929. Средната заплата на българските депутати в момента е официално около 1500 лв. месечно. Повечето обаче получават допълнителни приходи от лобистка дейност или от компании, ретистрирани на имена на техни близки и роднини. След повишаването на заплатите, всеки български депутат ще взема над 2000 лв. месечно.

Нещастници #Cussing outЕй сега е момента за народна ста4ка.Не наяли се.

# 100
  • Мнения: 822
Лично аз се надявах,да няма тема #4...
Темата не е вредна,най-малкото толкова хора изляха в нея злоба,злъч,пуснаха на свобода дълго прикривано недоволство и (не на последно място) си спестиха малко средства за психотерапевт...
Но е безсмислена,защото:
1.Просветният министър и подчинените му експерти надали четат тук.Свободата,доколкото учителите и училищата като цяло имат,се е използвала в рамките на позволеното.Как ще бъде занапред,не мога да кажа.Струва ми се,че вече директорите ще бъдат тези, които може би доста авторитарно на места ще се разпореждат с тази свобода.
2.Ако се беше родил българският гений,който можеше да реформира образователната ни система така,че всички да бъдат доволни,досега това щеше да е направено.Обикновено връзката министерство-учители е еднопосочна.Спускат се разпоредби.Те уж се обсъждат от колективите.Колективите изпращат препоръки до РИ,които трябва да ги предвижат нагоре.Често отговорите след това са:"Мислим по въпроса!Трябва ни време за да го дообмислим!" или няколко листа с аргументи,защо предложеното от учителите не може да се приеме.(това е най-често срещаният случай) За краткия ми опит в училище веднъж не се случи, някакво предложение да се приеме и да стигне до ниво министерство.Почти винаги си оставаше на ниво РИ.
3.Като бивш учител в гимназиален курс нямам задълбочени познания за практиката на началните учители и по никакъв начин не бих се наела да ги "съветвам",как да променят методите си на работа.Още по-малко бих се месила в други сфери,от които изобщо не разбирам. Но тук има наистина хора,които смятат ,че са вещи във всяка област, дават "разумни" предложения и съвети и се чудят,защо списващите тук учители не хукват на секундата да ги реализират.
4.Цялата тема беше "преливане от пусто в празно".И ако не е имало желание за диалог,то това бе показано и от двете страни,не само от едната.
5.Едни от противниците искат да се следва чуждия опит.Други категорично отсичат:Не ме интересува,как е навън!
Лично аз се обърках,кой какво иска.Реформи или връщане на старата система от вече не дотам близкото ни соц-минало.На всички е ясно,че по една или друга причина реформите ще бъдат копиране или комбиниране на чужд опит.
6.Особено на последните няколко страници от тема #3 (а и не само) ясно се показа,че темата освен недоволството канализира и голяма доза презрителна ирония.Странно би било,ако хората,които преди час са ти се надсмивали в лицето или зад гърба,изведнъж решат да седнат с теб на маса и да дискутират нещо "градивно".Още повече, когато същите тези хора се опитват да блъскат с ръка по масата или да размахват заплашително палка.
7.Елементарно е,да се правят обобщения за която и да е от двете конфронтиращи се страни само въз основа на прояви в този форум.И може би тук трябва да напомня,че
аз,Wolf,kakas,RadostinaHZ (другите да се добавят) не сме учители и ако по някакъв начин сме обидили деца или родители (специално за децата съм много категорична,че не сме),моля ви,не приписвайте заслугите ни на тук пишещите учители или на учителите изобщо.Мисля,че момичетата във форума бяха на ниво и аз лично им завиждам за търпението,с което отговаряха или обясняваха.
8.Ако бях учител,щях да се интересувам конкретно от съветите и предложенията на моите ученици и техните родители,а не от списващите в някакъв форум.
Тук само вмятам,че за електронни дневници се говори от много време.Не само законът за запазване на личната информация беше причина да не се въведат.Преди поне 5-6 години говореха за единна система,която да обхване всички училища.Не зная,какво стана след това и дали позволиха на отделните колективи да решат проблема по места.Против въвеждането на електронна пропусквателна система аргументите винаги са били финансовите средства.(Може и други да има,но по мое време беше така.)
Това са моите причини да считам темата за безсмислена.Вече доказахме, че не можем да излезем от обвинително-оправдателния калъп.Но явно на някои хора сега им дойде вдъхновението да пишат...Лошо няма.Понякога е полезно и сами да се слушаме...Действало успокоително.
Вече ще си го сложа като етикет:
Не съм учителка.

# 101
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 712
Колкото до личните данни, дочух от човек, преподаващ в САЩ, че той по закон няма право да съобщава на родител оценката на свой ученик. Имал право само 2пъти годишно да изнесе някъде на видно място общата му оценка по предмета.
Дотам ли искате да спазим личната информация и личната свобода?

ПС - Еди, нека отвържем електронния дневник от пръстовия оптечатък

Вярно, ако родителите са разведени и инфото се иска от родителя, който няма родителски права, без писменото съгласие на настойника.

# 102
  • Мнения: 420
В 8h00 кaтинара хлопва на всички врати на всички училища. До 8h30 най-късно, ако детето ми не е в училище, секретарката е счупила телефоните да го дири, моите, както и на мъжа ми. Пръстови отпечатъци и други глупости няма.
Толкова ли е трудно и в България да стане това?
Отделен въпрос, ако родителите изпитват вопuюща нужда да си разкарат детето, особено по кръчми и интернет-кафета, но това е друга бира.

# 103
  • Шотландия
  • Мнения: 2 858
Колкото до личните данни, дочух от човек, преподаващ в САЩ, че той по закон няма право да съобщава на родител оценката на свой ученик. Имал право само 2пъти годишно да изнесе някъде на видно място общата му оценка по предмета.
Дотам ли искате да спазим личната информация и личната свобода?

ПС - Еди, нека отвържем електронния дневник от пръстовия оптечатък

Вярно, ако родителите са разведени и инфото се иска от родителя, който няма родителски права, без писменото съгласие на настойника.
По този повод - в Шотландия срочните и годишните резултати на децата се изпращат в затворени пликове на домашния адрес. Учениците над 17 години са пълнолетни и се изисква съгласието им, за да се изпатят резултатите на родител, който живее другаде - при разведени родители, например.  Получава се така, че родителят може и да плаща за образованието на "детето" си, а да няма информация как  се учи то. Grinning
В 8h00 кaтинара хлопва на всички врати на всички училища. До 8h30 най-късно, ако детето ми не е в училище, секретарката е счупила телефоните да го дири, моите, както и на мъжа ми. Пръстови отпечатъци и други глупости няма.
Толкова ли е трудно и в България да стане това?
Отделен въпрос, ако родителите изпитват вопuюща нужда да си разкарат детето, особено по кръчми и интернет-кафета, но това е друга бира.

Ключовата дума тук е "секретарката"... В България присъствието за всеки час се вписва от учителите в дневника на класа. Вероятно това, което говориш, е присъствие в училище за деня - в някоя друга страна. Не е трудно да се приложи в България, ама се иска да се промени системата и въпроса с присъствието да се възложи на друг, а не учителите... Те не могат хем да преподават, хем да звънят по телефони на родители...

# 104
  • Мнения: 9 050
За малките класове(синът ми е в трети) мисля, че всичко е наред. Познавам програмата и не губят нищо.

 Shocked До преди 2 седмици обяснявахте колко ви е натоварена работата и как работите едва ли не по 8 - 9 часа, а сега се оказва, че всъщност можете 6 седмици и пръста да не си мръднете и децата нищо няма да изгубят. Пак ще си предадете материала.  newsm78
Кое точно е истината, защото аз вече сериозно се обърках.
Аз ако 6 седмици не работя, после не мога посмъртно да наваксам, дори и да работя по всички празници и всяка събота и неделя на пълен работен ден. А учителките в 3-ти клас, могат 6 седмици да не работят изобщо и програмата е такава, че нищо не се губи. Е, къде е натовареността тогава?

Общи условия

Активация на акаунт