Деца който имат нужда от тифлопедагог!

  • 4 201
  • 17
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 3 914
Прави се оценка на остатъчното зрение, за да се види дали е достатъчно за обучение на плоскопечатен шрифт и ако е добро за такова - насочва се детето към такова четене. Ако не е става по-трудно, защото дори и светлоусещането кара мозъка да търси "виждане" и разделя вниманието от тактилността. Тогава се правят специални упражнения за формирането на тактилно внимание и ориентацията в двуизмерно пространство (лист хартия) и т.н.
Би ли ми дала съвет,каде да се обърнем за такава помощ Praynig

П.п. Ще ми се също да прочета някаде за това за което говориш,защото имаме проблем точно с тактилноста и рехабилитатора/имаме и ДЦП,но не сериозно/ среща проблеми ,но неможе да разбере откъде идва проблема,може би ако и покажа връзката зрение-тактилност при деца с нарушено зрение,ще е по лесно newsm78

Последна редакция: пн, 19 ное 2007, 10:45 от Viki i mama

# 16
  • Мнения: 2 116
Нас ни посещава тифопедагог от училището!  Peace Изкарахме една година с нея и аз съм доволна! Сега очаквам пак да започне с посещенията!  Hug

# 17
  • Мнения: 542
[Би ли ми дала съвет,каде да се обърнем за такава помощ Praynig
Оценката на зрението от офталмолог, психолог, тифлопедагог, логопед и още... това се взема пред вид, но самото решение как да се обучава детето се получава от екипа специалисти на училището, където ще учи. Ако сте се насочили към едно от двете училища в страната за деца с нарушено зрение, там може да получите съвет, ако ли не в ресурсните центрове би трябвало да изискат такъв екип за оценка, ресурсен специалист, при решение за интегрирано обучение. От службата за ранно въздействие към тези специални училища също могат да ви помогнат - работят с деца и в по-ранна възраст.
Нас ни посещава тифопедагог от училището!  Peace Изкарахме една година с нея и аз съм доволна! Сега очаквам пак да започне с посещенията!  Hug
Да - това имах пред вид - тифлопедагозите за ранно въздействие ходят в домовете и работят с децата в домашна обстановка, което е по-щадящо за детето и то приема по-лесно стимулите.
За всяко дете трябва индивидуална програма, тъй като тя трябва да е съобразена с нивото на развитие е особеностите на зрението. Следват се общи принципи на сетивно стимулиране, които са основа за развитие на насоченото внимание в съответния сензорен "канал" на възприятие. Има както общи, така и специализирани игри и упражнения и при някои се изискват и по-специални материали и начини на поднасяне. Без да се види детето е трудно да се каже - правете това или онова - много неща е добре да се прилагат, но се следи конкретната нужда и дефицит, за да подпомогне развитието не само в момента, но и за в бъдеще. Затова много от нещата се предлагат първо на по-елементарно ниво, за да могат да се развиват с разбиране от страна на детето във времето. То само подсказва каква е потребността му във всеки един момент и с какво дозиране да се прилагат стимулиращите занимания.

Общи условия

Активация на акаунт