Искам да изкажа възмущението си

  • 3 027
  • 35
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 4 754
 Темата е за отминалата учителска стачка и за въпросното "наваксване на материала". Ще ми е интересно да споделите как точно става въпросното наваксване в училището на вашето дете.  чудех се как да го нарека...възмущение ли, безсилие ли и аз направо се чудя. мога да говоря за моето дете и за неговия клас. меко казано съм възмутена от метода на наваксване. Вече кой ден по ред стана, детето се прибира от втора смяна с един наръч домашни. За да бъда по-конкретна снощи например-три урока от учебника по математика, три урока от учебната тетрадка по математика, два урока по български език и уроци по човекът и обществото. Прибира се детето в 18.30 и защото не я оставяме да се саморазвива, сядаме и аз и мъжа ми да и помагаме. Ам какво да кажа, точно в 23.45 бяхме приключили като за днес и остана да учи по български. Питам я как точно им предават уроците по математика в клас, отговаря ми че г-жата решавала три задачи и им казала останалите у дома. меко казано съм възмутена. Зная, че убебната програма и структурирането и се съгласува с ХЕИ, е в тоя случай с аваксването съгласувано ли е нещо?! Тия деца трябва и да спят по някое време от денонощието ама почти не остава кога. Аз съм като парцал, мъжа ми е като парцал защото днес сме на работа а снощи сме обяснявали до посред нощите и не съм сигурно колко едно дете може да възприеме изобщо нещо , обасявно в късните часове.
 Това е. Исках да си изкажа възмущението от абсурдното наваксване. То е ясно. Ще галопират децата из материала, защото съм почти убедена че днес ще взематнови три урока по математика. Старите уроци колко са разбрани и възприети от децата явно не е ничия грижа.

# 1
  • Карлово
  • Мнения: 4 672
Съчувствам ти искрено. По-добре да бяха удължили учебната година.
Ние свършихме с наваксването. Сега си караме бавничко. Дори вчера си дойде без домашна по математика.

# 2
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Кас, мога да те успокоя, че това ще е не повече от две-три седмици.
При нас не се получава претоварване. Значи зависи от подхода на учителя. Днес синът ми седна в 9,30ч. и преди малко около 11ч. приключи и е готов с уроците си.
Може да изразиш възмущението си и директно пред госпожата, тя най-добре ще ти обясни как мисли да процедира.

# 3
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 На мен госпожата в детската градина ми заяви,че децата не играят /моето е предучилищна/,защото имали много да наваксват.Ако дойдела проверка,лошо щяло да стане. ooooh!

# 4
  • Мнения: 4 754
то се получава нещо от рода на...в клас преподаваме уроцие на тагадък, а у дома ги наваксваме

# 5
  • Мнения: 3 740
Моите не са претоварени. Само Камен имаше по време на стачката задача да прочете първите 3 урока по история и да попълни учебната тетрадка. Когато започнаха занятията, същите 3 урока са ги преговорили в час. По другите предмети не забелязвам форсиране.

Кас, мога да те успокоя, че това ще е не повече от две-три седмици.
Именно.

# 6
  • Мнения: 24 467
Въпросът не е в това, колко ще продължи мъчението, защото то си е мъчение, не се учи така, а защо изобщо децата са подложени на такова и защо не се прие по- удачния вариант за удължаване на срока и вземане на допълнителни часове. Изобщо не мога да се съглася, а го писах многократно и по "стачните теми", че учебен материал за цял загубен месец и горница, може да се навакса в крачка и не е редно. Това е половинчато и крайно погрешно решение. Ненаученото ще си остане ненаучено или поне не чак до там качествено научено и за напред при по- голямата част от децата. В образованието всяко ново нещо се надгражда над предходната база, която следва да бъде стабилно усвоена вече, а поради настоящата ситуация това няма да се случи.
Та не мисля, че проблемът е толкова в претоварването. Човечетата могат да понесат само определен по обем "товар", горницата над него просто ще си остане извън борда, за съжаление, което е по- плачевното в случая. Ако не бъдат принудени да го понесат ще се случи същото. Просто тази "горница" информация може да се навакса само с допълнителни часове и то в допълнителни дни, а не в редовните такива, за които е сметнато по колко часа и какъв обем може да понесе средностатистическият ученик.

# 7
  • Мнения: 8 999
То си беше ясно от самото начало, че изкупителните жертви на тази стачка ще бъдат учениците и родителите им. За да се засили ефектът на недоволство, от Министерството не спуснаха единна програма за начина на наваксване на материала, нито пък взеха решение за удължаване на учебната година /което беше най-логичния и най-безболезнения начин за всички заинтересовани - учители, ученици и родители/. Сега ще има много възмутени майки и татковци, които са принудени да преподават материала на децата си след учебните часове. Тепърва много хора, които са подкрепяли стачката на учителите, ще си променят мнението. Колкото и да ми е тъжно, аз също съм сред тях.

# 8
  • Мнения: 7 263
Чак сега видях темата ти иначе току що писах в темата за четвъртокласниците колко съм бясна........ #Cussing out #Cussing out #Cussing out #2gunfire #2gunfire #2gunfire

ето тук
За пръв път чакам с нетърпение родителската среща  Naughty Naughty и сериозно ще повдигна въпроса.
Вчера имаха за домашно 7 урока в упражнителната тетрадка по математика плюс поправка на контролно по български. Контролното е проведено на третия ден от тръгването им на училище - много интересно кога натрупаха материал за контролно.
Оценката не ми се коментира изобщо ...................
Въобще и най-черните ми прогнози се осъществяват.......... за резултатите от стачката  #2gunfire #2gunfire #2gunfire

# 9
  • Мнения: 3 456
Тази учебна година е една изгубена година. По-добре беше да се удължи годината.

# 10
  • София
  • Мнения: 4 868
Цитат
много интересно кога натрупаха материал за контролно

А, някои вече направиха по няколко контролни, без да броим наказателните такива Mr. Green

Предполагам, че е въпрос освен на учителски подход, също и на нагласа от страна на родителите и учениците. Виктория засега не се оплаква, дори й остава време да скитори по магазините сутрин преди училище.

А самостоятелността, която Касиди нарича саморазвиване, нещо лошо ли е?

# 11
  • Мнения: 24 467
Няма как да се "спусне единна програма", тъй като обстановката във всяко училище, във всеки клас дори, е различна. Някои деца не са пропускали нито един час, други въобще не са ходили на училище, трети- имат взети часове по определени предмети, а по други- не. Този проблем трябва да се реши конкретно, затова е и толкова труден за разрешаване.
Аз виждам /това са си приказки, никой няма да вземе предвид мнението ми, знам го/ просто "спускане" на задължение за вземане на изпуснати часове по графици, които да се изготвят за всеки отделен клас, от там- по училища, одобрени по реда на одобряването на Образеца за училищата за годината и да не се претупва така "инвалидно" учебния процес. Тези часове би било най- добре да се проведат в извън учебното време за настоящата година, именно от ваканцията. Това е по- добре от оставяне нещата на самотек. Без друго считам, че ваканциите у нас, особено лятната, са доста големи.

# 12
  • Мнения: 7 263
Знам ли Янита аз по принцип съм взискателен човек, не съм лесна за угаждане признавам си. Почти винаги съм съгласна с теб, но не и в този случай.
Смятам че колкото и ведра и оптимистична натура да бях обаче 7 урока за едно домашно ми се виждат несериозна работа.
Не че не го написахме, виснахме до 12 часа че и малко след полунощ. Всичко решихме, но каква е ползата ....
Половината от нещата останаха недоизяснени и недозатвърдени. Тези уроци са, за да се затвърди материала взет през деня, за да го усвоят децата.
Иначе аз за още две седмици мога по този тертип да му "преподам" цялата тетрадка и каква ще е ползата. Лично според мен никаква.
Това е от което недоволствам. Два урока наведнъж - добре, три -стават, но от там нагоре и просто замазване на очите и отбиване на номера, а честно казано аз искам знания а не просто "минати уроци".

А иначе за мен самостоятелността и саморазвитието са едни от най-важните качества у един човек. Одобрявам стремежа към самоусъвършенстване и го толерирам по всякакъв начин.

# 13
  • Мнения: 4 754


А самостоятелността, която Касиди нарича саморазвиване, нещо лошо ли е?
Не е лошо Янита, но ако оставя детето само да учи въпросните 3 урока по математика то нито ще разбере нещо ( просто защото материала е много ), нито ще успее да приключи до 23.30 ( в колкото приключи с родителска помощ ). Това конкретно за моето дете. Предполагам обаче, че на което и да е дете от малките класове е изключително важно уроците да се обясняват, а не да бъдат самостоятелно учени.
 Между другото не съм запозната с нормативната база в детайли, но съм почти 99% убедена, че нямат право да преподават повече от 2 урока на един път. Консултации ли ще измислят за да наваксват, допълнителни часове ли...има варианти, но не и толкова много материял вкупом. Всичко това го казвам не защото ме мързи да седна и да обяснявам до малките часове на дъщеря си, а просто защото не е редно.

# 14
  • Мнения: 494
  Не знам как е по норматив, но учителката на сина ми беше една от най-активните стачници и почти не са учили до сега. Но е страхотен преподавател, по мое мнение, а и според "предварителните ми проучвания".Сега е решила да наваксва по-бавно, но да преподава толкова, с колкото децата ще се справят, без да се тормозят много (синът ми е в първи клас). С други думи, на своя глава наваксва по - бавно. Ще са малко по - натоварени до края на първия срок, а не само няколко седмици. Не знам дали имат разпоредби по въпроса, но дано да няма нещо различно, защото така е добре.Е, мога да кажа, че прави и не толкова позволени неща, като вместо 2 часа изобразително, карат 1, защото във втория час си оцветяват и правят разни други подобни неща, с които е пълно в помагалата и учебниците по математика и БЕЛ, за да не губят време с тях. Сигурно те са за почивка и отпускане, но никой от родителите и децата не се оплаква от това, че по математика и БЕЛ се взема само материал, пише се повече и се обяснява, за да имат по-малко домашни. Така, засега, е решен проблема в класа на моя син. Нямам наблюдения как е в другите класове.

# 15
  • Мнения: 24 467
Колкото и "страхотни" преподаватели да са някои учители, колкото и "гениални" да са децата на нечии родители считам, че програмите са съобразени с възможностите на вече упоменатото от мен "средностатистическо" дете и "средностатистически" учител и те са направени на принципа- на час по урок, тъй като часът се съпътства с преговор от предния /те/ урок /ци/ и вземане на нов материал. И това не е случайно.
В басните за супер учители и супер деца не вярвам, впрочем и никога не съм вярвала. Знам, че родителите на свръх надарени деца са в пъти повече от истинските такива. Все пак, по стандарти и нормативи материалът и въобще часовете се вземат съгласно предварително одобрен план, а взетото се нанася, извинявам се ако греша, в т.нар. Материална книга, в която не случайно е отделено място на час по тема. Също така, пак се извинявам ако съм в грешка, Образците за учебната година минават през одобрения през различни институции, включително РИО, бившите ХЕИ-та. Дали децата ще оцветяват, дали ще пеят или ще правят нещо друго, което е предвидено по план- тези решения са взети от хора, които с това се занимават, а именно- преценката на каква възраст колко и каква информация за дадено време следва да се преподаде и, съответно, може да се възприеме и по какъв начин тя е най- добре да се "прехвърли" от учителя към ученика.
Далеч съм от мнението, че всеки родител може и знае какво и как следва да се преподава. Да не говоря, че повече така и не се интересуват от тези въпроси. Така че факта, че "някои" или "повечето" родители не роптаят срещу сегашното безумие за препускане през материята въобще не ме кара да мисля за безпроблемно решаване на въпроса.
Въпросът, за мен, следваше да се реши на по- високо ниво от нивото на местния класен /училищен/ фолклор.

# 16
  • Мнения: 494
  Judy, не знам дали визираш мен с изказването си. Вероятно не, защото никъде не съм казала, че учителката на сина ми е супермен. Нито пък, че синът ми е свръхнадарен. Да, справя се страхотно добре, умен е, но предполагам, че се дължи и на това, че му е хубаво в училище, харесва му класа, в който е и обича учителката си. И също така смятам, че си права за съображенията, предполагащи, че децата ще се справят с един урок на час и не повече. Затова и одобрявам факта, че нашата учителка им преподава съвсем малко допълнителен материал, който преструктурира (има опит жената и наистина си разбира от работата). Аз мога и друго да кажа: според мен , сравнявайки сегашното образование с моето ,по същото време, не смятам, че това сега е по-добро, та дали поначало е било добре структурирано, е много спорен въпрос. Качеството, по принцип, на сегашното образование е съвсем друга тема,нали?
  Иначе е редно да има разпоредби, които да се спуснат "отгоре" . Много даже е редно, но аз ,лично, не искам някой от сегашното министерство да "спуска" каквото и да било. Изпитвам сериозни резерви относно качеството на настоящото управление на МОН и т. нар. им експерти.
  А не роптая, както и другите родители на децата от класа на сина ми (въпреки, че те, за разлика от мен, са и бяха против стачката), защото нещата вървят добре и децата не се претоварват, както в случаите като на Kasidy. Много просто.

# 17
  • София
  • Мнения: 4 868
Джуди, права си за общия случай. Но има и изключения.
Наблюдавам как се работи в СМГ. Още от пети клас децата имат по 3 или 4 блока дневно, всеки по 80 минути. За това време се прави контролно/изпитване и се преподават уроци. Май рядко им преподават само 1 урок за блок. Предимството е, че за следващия ден се подготвят по 3 или 4 предмета, а не по 5 или 6. Недостатъци има много, един от които е огромният интервал между два поредни часа по предмети като география например. И децата свикват с големите домашни и обемния материал, който учат наведнъж.
Така че нещата опират отново опират до планиране и до нагласа.

Безспорно е, че стресът за всички ще е голям. Включително и за моето дете, което далеч не е свръхнадарено. Аз лично смятам да помагам  с насърчение, че не е изправено пред непосилна задача, със съвети за по-добро разпределяне на времето и приоритетите и с уверението, че дългосрочните цели са по-важни от моментните (не)успехи.

# 18
  • Мнения: 24 467
Визирам "широката общественост", част от която, преобладаващата, според мен, са родители, които дори не знаят какво учат децата им и не се вълнуват от тези въпроси, родители, които имат "гениални деца", които без много труд постигат високи резултати /естествено, че това го приемам несериозно/, учители /разбирай въобще професионалисти в някоя област/, които са перфектни.
/Тук отварям скоба- не ме вълнува конкретния случай, нито конкретната оценка на заинтересован родител по отношение на собственото му дете, обсъждам проблема като общ, какъвто си е./
Системата, в случая образователната, следва да взема винаги предвид "средностатистическия" човек- ученик, родител, учител, да се съобразява с неговите възможности и неговите нужди, а за "отклоненията" в различните насоки въпросите да се регламентират отделно, допълнително. Общата норма е за общия, масовия случай, а не следва да се отнася нито за "гения", нито за "идиота". Последните крайности следва да се обхващат от специални, а не от общи правила.
Та за настоящия проблем- решението следваше да е общо, като се отчитат съответните специфики /не вида деца, учители, а броя и вида невзети часове в даден клас/, както вече писах, да не се повтарям. Не може да се оставя в ръцете на всеки отделен учител сам да си решава дали ще преподава допълнително, кога и как ще го прави, ако реши въобще.

# 19
  • Мнения: 494
 Judy, за да се успокоиш, ще ти кажа, че колкото и да не ми е приятно, разпоредби ще има-чакат ги всеки момент. На 20-и ще имаме род. среща, за да ни запознаят с тях. Дано само не са някоя необмислена история, както предполагам ,че ще бъде. Но нека не съм лош пророк. Може да ме изненадат Praynig

# 20
  • Мнения: 24 467
Хич не съм притеснена лично, моето хлапе е от онези, които не са пропускали часове, до момента има оценки по всеки отделен предмет, по няколко дори, спокойно могат да му заформят вече и срочни такива. Затова съм се абстрахирала от конкретния случай.
Интересувам се принципно от проблема. За мен образованието /не само на моите деца/ е много важно и разни недорасли решения, независимо от коя страна са взети, които оказват пряко влияние върху него са много вредни. Имам предвид и като резултати и като дългосрочност във времето на тези резултати.

# 21
  • Мнения: 4 754
Разпоредби във връзка с какво? Относно преструктурирането на материала или за нещо друго? Ако е относно първото, мисля че от РИо решиха всеки директор сам да определя как точно да се случи в повереното му училище.

# 22
  • Мнения: 494
Разпоредби във връзка с какво? Относно преструктурирането на материала или за нещо друго? Ако е относно първото, мисля че от РИо решиха всеки директор сам да определя как точно да се случи в повереното му училище.
  И аз това попитах. Казаха ми, че за нас е важно да знаем дали ще вземат на първолаците допълнителната им ваканция (т. нар. адаптационна), а за другото и те още не знаели. Чакали подробности. Засега се справят поединично и не навсякъде с успех. Ще видим на 20-ти за какво иде реч.

# 23
  • Мнения: 385
При нас също е галоп по материала - взимат се по два урока (по всичко), взимат им през ден по-леките часове и ги заменят с математика,ЧО и т.н.Преди малко ми се обади Ники и ми каза :Мамо,имам да пиша 36 реда с думи по английски #Crazy,но до петък /т.е. не до следващия час по англ., а до по-следващия/.
Другото, което разбрах е ,че ще се взимат по няколко от всяка ваканция и имало предложение да се увеличи учебната година с пет дена,то ако са пет - добре.

# 24
  • София
  • Мнения: 1 783
Според мен учителите се престарават с количествата материал, който преподават или просто искат да наваксат за 1 седмица, за да им е по- спокойно после. Ако си направят разчет на материала като хората, няма да има нужда децата да спят над учебниците.

# 25
  • Мнения: 494
Според мен учителите се престарават с количествата материал, който преподават или просто искат да наваксат за 1 седмица, за да им е по- спокойно после. Ако си направят разчет на материала като хората, няма да има нужда децата да спят над учебниците.
Именно! Simple Smile

# 26
  • София
  • Мнения: 62 595
На мен госпожата в детската градина ми заяви,че децата не играят /моето е предучилищна/,защото имали много да наваксват.Ако дойдела проверка,лошо щяло да стане. ooooh!

Малее, и там ли има да наваксват! Не им е толкова много материала, пък и повечето деца още преди предучилищната знаят да броят, познават поне половината букви, и смятат поне до 5. Освен, ако учителката не е решила да се престарава.

При моите положението е сравнително добре. Не съм забелязала да препускат по материала, но имат малко повече домашни. Засега е добре, пък на родителската среща ще чуем какво мислят учителките. Двата часа за консултации ги карат като редовни часове, но не е кой знае колко като количество. Най-често тогава правят упражнения от сборниците.

# 27
  • София
  • Мнения: 1 783
Ей сега се връщам от родителска среща, на която се оказа, че и предучилищната наваксва, обаче ние сме в училище и имаме 2 седмици бонус, защото в детските градини с материала започват на 1 октомври. А и отсъствия се пишат и оправдателни документи трябва да носим за тях.

# 28
  • Мнения: 3 740
И аз се прибрах от родителска среща.
Засега новините са добри - събраха ни мейлите, за да ни пращат писма при възникнал проблем, обещаха да обновяват информацията в електронния дневник всяка седмица - и за отсъствията, и за оценките. Затягат дисциплината, правят стъпки за повече контакт с родителите и за сътрудничество.
Имаше полза от стачката и от разговорите, които проведохме покрай нея. Wink
За материала - обещаха да не препускат. Вторият срок се удължава с 2 седмици, няма да има междусрочна ваканция, ще съкратят часовете за прожекции на филми и някои упражнения. Не че упражненията са излишни, но да сме реалисти...

Упс, грешка - първият срок се удължава, не вторият.

Последна редакция: ср, 14 ное 2007, 09:53 от Кабо Алма

# 29
  • Мнения: 2 700
И аз снощи бях на родителска среща и ни беше казано в прав текст, че всеки учител решава сам за себе си как ще преструктурира материала. Някои били решили да наваксат пропуснатото в рамките на първия срок, а други (за моя голяма радост в това число е и учителката на дъщеря ми) щели да го правят в продължение на цялата година. В конкретния случай щели да взимат по два урока, когато материалът е преговорен или лек по тяхна преценка, а в останалото време ще вървят по план.
Така че, Касиди, проблемът очевидно отново е в конкретната ви учителка.

Кабо Алма, удължаването на втория срок официално ли е или е решено на местно ниво? На нас ни казаха, че все още не се знае кога и как ще се съкращават ваканции и т.н.

# 30
  • София
  • Мнения: 1 783
На нас ни казаха, че за сега няма официално решение за съкращаване на ваканциите.

# 31
  • Мнения: 3 740
Кабо Алма, удължаването на втория срок официално ли е или е решено на местно ниво? На нас ни казаха, че все още не се знае кога и как ще се съкращават ваканции и т.н.

Снощи съм спала, докато съм писала. Първият срок се удължава. Не знам дали се отнася за всички - нашите бяха от най-хард стачкуващите.

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595
Довечера съм на родителска. После ще кажа и нашите резултати.

# 33
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Така, всички учители вече си преструктурирахме материала и според мен в рамките на разумното и най-щадящо за децата. Но... нашето министърче не мисли така. Днес директорката ни събра и ни каза какво са й казали отгоре, а то е, че министерството ще излезе с нова наредба за въпросното преструктуриране и ако то не съвпада с нашето, ще трябва да правим ново. Та тогава отново ние ще оберем негативите, защото ние работим с децата и съответно и с родителите им, но иначе изпълняваме наредбите на министъра ни.

# 34
  • Мнения: 924
Контролното е проведено на третия ден от тръгването им на училище - много интересно кога натрупаха материал за контролно.
Оценката не ми се коментира изобщо ...................
Моите деца не са ученици все още, но помня че по мое време входящите контролни по предметите се провеждаха още първата седмица. Така че това нещо съвсем нормално.

# 35
  • Мнения: 4 754

Така че, Касиди, проблемът очевидно отново е в конкретната ви учителка.

Най-вероятно,да. Зная че днес идват на проверки по училищата в града. Имам роднина, който работи в администрацията на един от големите техникуми. Задължително било преди проверката да са проведени родителски срещи, на  които да бъдело обяснено на родителите в какво точно ще се състои преструктурирането. Е, в нашето училище и в нашия клас съответно такава нямаше.

Общи условия

Активация на акаунт