В басните за супер учители и супер деца не вярвам, впрочем и никога не съм вярвала. Знам, че родителите на свръх надарени деца са в пъти повече от истинските такива. Все пак, по стандарти и нормативи материалът и въобще часовете се вземат съгласно предварително одобрен план, а взетото се нанася, извинявам се ако греша, в т.нар. Материална книга, в която не случайно е отделено място на час по тема. Също така, пак се извинявам ако съм в грешка, Образците за учебната година минават през одобрения през различни институции, включително РИО, бившите ХЕИ-та. Дали децата ще оцветяват, дали ще пеят или ще правят нещо друго, което е предвидено по план- тези решения са взети от хора, които с това се занимават, а именно- преценката на каква възраст колко и каква информация за дадено време следва да се преподаде и, съответно, може да се възприеме и по какъв начин тя е най- добре да се "прехвърли" от учителя към ученика.
Далеч съм от мнението, че всеки родител може и знае какво и как следва да се преподава. Да не говоря, че повече така и не се интересуват от тези въпроси. Така че факта, че "някои" или "повечето" родители не роптаят срещу сегашното безумие за препускане през материята въобще не ме кара да мисля за безпроблемно решаване на въпроса.
Въпросът, за мен, следваше да се реши на по- високо ниво от нивото на местния класен /училищен/ фолклор.