Между клиент и продавач не може да има сравнение в този случай, тъй като на едните им се плаща ЗА ДА ОБСЛУЖАТ клиента. На клиента не му се плаща да пазарува нали, в този смисъл вежливостта разбира се е за предпочитане, но не може да бъде задължителна.
Т.е забранено е на клиента да задава ЛОГИЧНИ въпросии да потърси обяснение на практиките в магазина?!
А аз колко пъти съм се дивила на наглото и заядливо държание на клиенти
Клиент, който няма да си купи нищо, но ей така за спорта ще ти загуби половин час.
А това със загубения час е връха на сладоледа. Понеже ти в този половин час имаш друго много важно задължение, ммм да видим....да обсъдиш последните световни клюки с останалите продавачки?! Не разбираш ли - днес този клиент може нищо да не купи, но ще остане с приятно впечатление от любезната усмихната продавачка и утре пак ще се върне?!
Да поясня само, че и аз работя с клиенти, макар и на друго ниво. Работя само с чужденци. НИКОГА не съм си позволявала да съм груба, аз работя ЗА тези клиенти, парите ми идват от тях и много държа да останат впечатлени и доволни от моите услуги, независимо дали са били на кеф, когато са се обърнали към моята фирма. Има и груби клиенти- да, но МОЯТА работа е да ги предразположа, да харесат фирмата и в крайна сметка да купят. И дори да не купят пак да останат с отлично впечатление от мен, утре като се спомене за моята фирма да кажат- да, те са много вежливи и с удоволствие бих се върнал там!
Афродита, колкото до заплатата и колко е мизерна тя - клиента НЕ Е виновен за това колко пари взимаш, не му е работа да се интересува и ако шефът ти не ти плаща достатъчно изразявай недоволството си пред него, а не пред клиента.