"Това си е Ваш проблем" или що за отношение към клент.

  • 4 567
  • 103
  •   1
Отговори
# 60
  • Sofia
  • Мнения: 9 726
О да, много ни куца обслужването в БГ. Но пък и клиентите са куцащи.

Между клиент и продавач не може да има сравнение в този случай, тъй като на едните им се плаща ЗА ДА ОБСЛУЖАТ клиента. На клиента не му се плаща да пазарува нали, в този смисъл вежливостта разбира се е за предпочитане, но не може да бъде задължителна.

Учтиво или не казано, означава все едно и също. Казали са ти, че се плаща веднага и в брой, какво толова? Ти пък защо го увърташ?

Т.е забранено е на клиента да задава ЛОГИЧНИ въпросии да потърси обяснение на практиките в магазина?!



А аз колко пъти съм се дивила на наглото и заядливо държание на клиенти  Tired
Клиент, който няма да си купи нищо, но ей така за спорта ще ти загуби половин час.

А това със загубения час е връха на сладоледа. Понеже ти в този половин час имаш друго много важно задължение, ммм да видим....да обсъдиш последните световни клюки с останалите продавачки?! Не разбираш ли - днес този клиент може нищо да не купи, но ще остане с приятно впечатление от любезната усмихната продавачка и утре пак ще се върне?!

Да поясня само, че и аз работя с клиенти, макар и на друго ниво. Работя само с чужденци. НИКОГА не съм си позволявала да съм груба, аз работя ЗА тези клиенти, парите ми идват от тях и много държа да останат впечатлени и доволни от моите услуги, независимо дали са били на кеф, когато са се обърнали към моята фирма. Има и груби клиенти- да, но МОЯТА работа е да ги предразположа, да харесат фирмата и в крайна сметка да купят. И дори да не купят пак да останат с отлично впечатление от мен, утре като се спомене за моята фирма да кажат- да, те са много вежливи и с удоволствие бих се върнал там!

Афродита, колкото до заплатата и колко е мизерна тя - клиента НЕ Е виновен за това колко пари взимаш, не му е работа да се интересува и ако шефът ти не ти плаща достатъчно изразявай недоволството си пред него, а не пред клиента.

# 61
  • Мнения: 2 952
'Ми българска работа    Rolling Eyes

# 62
  • Мнения: 2 908
 nova_badeshta_mama ,съгласна съм с теб,да си казваш на шефа си,а не на клиента-и като кажеш на шефа си,дали ще ти вдигне заплатата или ще те изгони и ще вземе някоя друга на твое място-за това съм напълно съгласна с Петя911,че е чисто българска работа-затова в един магазин се изреждат момиче,след момиче,които нито знаят какво правят там,нито ги интересува вежливото отножение.Защото като бъде изгонена една,ще я замести подобна.
Казвам само,не клиентите да ги интересува-то затова е българска работата,защото точно,че не ги интересува-и да паднеш на пътя никой няма да ти даде ръка-никой не го интересува,че си паднал,а да бъдат малко по-толерантни-колкото до случая-аз си казах мнението-и аз не понасям разни безочливи продавачи,ама си личи кой е безочлив и кой просто е изнервен,а ти също не работиш в такава сфера(доста по-добре,понеже с чужденци се работи лесно-аз съм работила с такива и го знам-чужденеца ,след като му се усмихваш и го обслужваш любезно ще прояви толерантност и ще ти се усмихва и той-а българина ,колкото и да му се усмихваш ще те гледа като темерут и като най-долната измет на обществото-никой не е длъжен на никой),а в друга,та да изказваш компетентно мнение.

# 63
  • Мнения: 2 401
Хич не съм съгласна с твърдението,  че тук важало с пълна сила правилото "Каквото повикало такова се обадило".  Сигурна съм, че има  надменни клиенти, които  са по-скоро единици. С които обаче продавачките са от мазни, по-мазни.  При тях те сдържат  яда и простотията си, обаче в момента, в който се появи нормалния добричък клиент стой и гледай с каква сила цялата тази натрупана неприязън се стоварва върху му.  Това е нещото, което ме вбесява.

# 64
  • Мнения: 2 908
Минзухар,ти като си сигурна,знаеш ли какво е на ответната страна?От къде си сигурна?С колко продавачи си общувала?Ти ако си любезен клиент,от къде си сигурна,че са единици избухливите клиенти?Ти знаеш ли аз с колко темерути на ден съм работила и как съм им се усмихвала,а те не знаят за какво са влезли и гледат само с кой да се скарат?Ти всичко това видяла ли си го от собствен опит,та да говориш-сигурна съм?И чисто и просто няма как да се изрепчиш на любезен клиент-няма начин-не те предразполага,колкото и яд да си събрал да го направиш-на мен най-големият ми кеф беше да обслужа любезен човек с усмивка-и при колежките ми не е имало такива случаи.По-невъздържаните са казвали нещо или друго на някои,които обаче са си го заслужавали.
На мен обаче мненето ми е,че повечето от тук писалите,които повтарят до втръсване,че са любезни клиенти и не предразполагат към такива думи и действия,всъщност сами не осъзнават как се държат явно в магазин.Това за съжаление няма да го разбере никой никога-всеки си мисли,че  е велик и всеки трябва да му е на разположение винаги.Е,да,ама в един магазин 100 души като влязат си мислят така,и накрая почват да си и казват претенциите,вместо да изчакат търпеливо.Много е културно и това ConfusedДа не смяташ човека срещу теб за човек,а за машина,дето трябва да ти изпълнява желанията,и ако нее  доволна от нещо не може да каже нищо-да,ама аз съм работила в Щатите,където наистина не е така като тук-продавачите могат да се оплачат от клиенти,могат да откажат да ги обслужат ,имат права-а тук нямат никакви-защото само ако кажат нещо и всички им се нахвърлят.

Последна редакция: нд, 09 дек 2007, 13:09 от афродита

# 65
  • Мнения: 6 206
афродита, много грешиш за 180то лв. Ама много.
Най-добрите си уроци как да се държа с клиентите съм получила точно когато работех за 100 долара на месец. Но са безценни.

# 66
  • Мнения: 2 908
Аз най-безценните си уроци съм ги получила безплатно,като са ме възпитавали като малка.Не се получават безценни уроци като ти плащат 100долара или 200 или 300-възпитанието ти е грешката в живота.Затова казвам,че никога не си позволих да кажа такива думи,като"Това си е ваш проблем",ама много ми се е искало да ги кажа...И не смятам,че греша за нищо казано до тук-кой каквото е изпитал и видял на собственият си гръб-за съжаление така се възпитава сам човек и вижда много работи.А с работата си в чужбина и особено с  чужденци се научих и да бъда толерантна към човек,защото ние българите не сме-както казах,всеки ти е длъжен за нещо и ако не го свърши както искаш-виновен е до посиняване.

Последна редакция: нд, 09 дек 2007, 13:16 от афродита

# 67
  • Мнения: 6 206
Възпитанието е най-важното. Но не е достатъчно да си добър търговец или продавач.
Голото възпитание е за никъде.
Да се научиш да усещаш хората, да реагираш адекватно, да използваш определени думи и да забравиш завинаги за други. Как да успокоиш хора изнервени, които чакат отдавна, как да превърнеш дефекта в ефект. Има много неща, които ако попаднеш на правилното място, можеш да научиш. Бонжур не е едно от тях.

# 68
  • Мнения: 2 401
Също така съм сигурна, че доста клиенти ще се съгласят с мен, че наистина повечето продавачки действат по този начин.  Имам приятелка, която се държи доста безцеремонно с колежките ти.  Винаги  е добре обслужвана, а доста обича просто да ходи и да пробва разни неща, т.е.  не винаги купува.  И е  и добре изпращана, въпреки, че не е купила. Аз съм другия тип,  обикновено отивам да купя, а нейно величество иска да ме изгони с просташко поведение..

# 69
  • Мнения: 2 908
Каспър,както отбелязах вече ,не съм работила само в Бонжур.Научих се,на много от изброените тънкости на други места,но едно от основните си остава възпитанието-и мисля,че за него говорим,защото ако го няма него,и да учиш нещо,и да не научиш нищо пак ще викаш против клиентите.И честно казано не говорих само за Бонжур,говоря като цяло,защото съм имала наблюдения не само в магазина,а и на много други места.
Както и да е-не мога да споря,а и не искам ,не можеш да промениш възгледите на един 20-30 годишен човек.Няма да кажа:"Това си е ваш проблем" Mr. Green,а само ще ви кажа-нападайте,уморете проклетите продавачки,те са за това,да служат на народа,и когато на някой нещо не му изнася да ги нападат...само едно ще кажа-не мисля,че някоя продавачка има в къщи компютър,та да влезе и да се защити,нали?А може пък да греша все пак...Но иначе е защитавана върло една теза,която не знам колко е достоверна,така разказана.....

# 70
  • Мнения: 3 216
Продавачка не сьм била,била сьм сервитьорка доста дьлго време,но нещата са сходни. Няма да забравя ,работех в един коктейл бар и на ония времена-99 год предлагахме 16 вида кафе. Бях дльжна някой като каже-Едно кафе да му ги изброя всичките и да го питам кое предпочта.Един единствен пьт ме повалиха пред шефа и то чужденец,бьлгарина и до сега я няма тази култура да оцени такова нещо.

Спрях да се ядосвам на продавачките като вида ,че са нервни изобщо не ги закачам за нищ-отивам в друг магазин или в друг ден. Не виждам сисьл да си развалям настроението.

Има и един друг вид продавачки-те получават солидни заплати,работят нормални часове ,имат време и за цигара и за хапване-ето те винаги са усмихнати и любезни. Но както казва Каспьр рибата мирише откьм главата. Whistling

# 71
  • Мнения: 1 802
Смело мога да защитя и клиентите и продавачите!
И аз съм работила във магазин за хранителни стоки. Наистина е трудно и изморително да получаваш стока, да я нареждаш после тази стока, да я описваш и във същото време да обслужваш клиенти ... Но така е, затова съм в този магазин и затова си получавах заплатата.
И въпреки многото работа,  много рядко съм си позволявала да повиша тон на клиент. Но се е случвало, има си хора, които просто влизат във магазина за да те извадят извън нерви и най-често накрая да си излязат без да купят нищо.  Или някоя бъбрива жена, умираща от скука в къщи, решила че ти си продавачката, която е длъжна да слуша безсмислените й дърдорения и семейни проблеми .. а в същото време ти си заринат от работа... Но като работиш със шефа си на смени и знаеш, че ще стигне до ушите му нещо, което на него няма да му хареса и си принуден да мълчиш. Естествено, никога не съм се оставяла да ме правят на маймуна, аз може да съм продавачката зад щанда, но преди всичко съм ЧОВЕК! Това не могат да го разберат голяма част от клиентите!

Като клиент смятам, че съм търпелива, защото зная какво е да си на мястото на жената зад щанда. Но все пак предпочитам да пазарувам от магазини на самообслужване. На мен също ми се  е случвало да попадна на зли продавачки и ми е идвало да оставя всичко и да си изляза. Но не съм го направила никога, защото съм търпелива натура. Искала съм да си купя някакви сладки, задавам някакъв въпрос за крема със който са слепени сладките, отговора беше ''Не знам, не съм ги правила АЗ че да кажа'' !??  (натъртено и със повишаване на тона, когато стигна до АЗ)Е, моля ви се! Нима това е най-хубавият начин за да отговориш така на клиент?! ...

Но пък, ако попадна на добро обслужване, особено пък във магазин за козметика, съм готова, ако дадено нещо което търся го няма в момента да се върна след седмица, когато ще го получат за да си го купя от там, от тази същата учтива продавачка!

Еми, това е! Трябва да бъдем по-добри и клиентите и продавачите! Иначе ще има много теми като тази за да се оплакваме кой от клиенти, кой от продавачки ...

# 72
  • Sofia
  • Мнения: 9 726
nova_badeshta_mama ,съгласна съм с теб,да си казваш на шефа си,а не на клиента-и като кажеш на шефа си,дали ще ти вдигне заплатата или ще те изгони и ще вземе някоя друга на твое място-за това съм напълно съгласна с Петя911,че е чисто българска работа-затова в един магазин се изреждат момиче,след момиче,които нито знаят какво правят там,нито ги интересува вежливото отножение.

Т.е клиентите трябва да бъдат виновни, че шефа не ти вдига заплатата?! Това е абсурдно. Не разбираш ли - не може взаимоотношенията си с шефа и недоволството от него да си го изкарваш на клиента?

а ти също не работиш в такава сфера(доста по-добре,понеже с чужденци се работи лесно-аз съм работила с такива и го знам-чужденеца ,след като му се усмихваш и го обслужваш любезно ще прояви толерантност и ще ти се усмихва

Много, ама мнооого грешиш. Чуденците СА СВИКНАЛИ на перфектно отношение, понеже при тях има жестока клонкуренция и клиента е цар. Моите клиенти са много претенциозни, изискват много и въпроси от сорта "Защо не мога да платя половината сега" са нещо обичайно, те очакват, че продавача ще ги разбере, или най-малкото ще прояви интерес към техните нужди, към това, което им е удобно. При тях има свръхредлагане и никоя фирма не може да си позволи грубо отношение. Дори и да имам нареждания от шефа пак ще изслушам клиента и вежливо ще поговоря с него защо и какви са правилата. Влизала ли си в магазин в Лондон? Да видиш как никой не си позволява да прави забележка на клиент, В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ. Виждала ли си как бельото го хвърлят на пода БУКВАЛНО, но продавачките усмихнато минават, събират, подреждат. Как има специални отдели за рекламации и можеш да върнеш дрехата до седмица без изобщо да дължиш обяснение защо? Директно ти връщат парите без нищо да те питат. Просто си размислил и точка.

И на мен ми е трудно на моменти, разбираемо е да ТИ СЕ ПРИИСКА да пратиш някой претенциозен на майната му, НО РАЗЛИКАТА Е, ЧЕ НИКОГА НЯМА ДА СИ ПОЗВОЛЯ ДА ГО НАПРАВЯ.
Няма свръх-хора, трудно е понякога и понякога наистина се налага да се разправяш с идиоти, но няма лесна работа, това е трудност на професията, с която трябва да се справиш, В МОЯТА ФИРМА Е НЕДОПУСТИМО ГРУБО ОТНОШЕНИЕ КЪМ КЛИЕНТ, КАКЪВТО И ДА Е СЛУЧАЯ.

Това се опитвам да обясня, но сме на светлинни години от доброто обслужване точно защото има мислене, като твоето.

А иначе с радост ще отбележа, че съм срещала и отлични продавачки, никога няма да забравя момичето от магазина на Марция, която докато обслужваше мен се наложи да се обслужи изключително нетолерантна двойка дами, която беше дошла просто да се кара, но девойчето просто шашна всички как с усмивка, вежливост и отличен такт успя да компенсира допуснатата от друга фирма грешка и в крайна сметка жените си тръгнаха с благодарност и усмивка. И на нея и се искаше да ги прати по дяволите тия двете, но вместо това успя да възвърне името на фирмата, за която работи и да се справи страхотно. Ето в този магазин с удоволствие ще се връщам и с удоволствие пращам приятели. Няма по-голяма печалба за една фирма от това. В чужбина реномето е всичко, дано скоро стане така и тук.

# 73
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Една от причините да не започна да работя в магазина ни е, че не мога да издържа на всичките капризи на клиентите ни. По-лесно и по-удобно ми е с децата. Така че и продавачките трябва да се замислят дали са за тази работа и собствениците също, дали не трябва да вземат още персонал, с което да поемат повечето клиенти в пиковото време около празниците.

# 74
  • Мнения: 6 206
nova_badeshta_mama, много малко от бг бизнесмените разбират и знаят, че името е всичко. Дори и в нови и лъскави магазини, са на ниво сергия в мисленето и съответно същото се очаква и от хората, които работят за тях. Мисли се на дребно, работи се на дребно и гениалните им мозъци не могат да разберат, че така винаги ще печелят на дребно.

Общи условия

Активация на акаунт