Наемателите и раходите за входа?

  • 3 098
  • 43
  •   1
Отговори
# 15
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
От седем години съм под наем (в собствения си град Mr. Green), плащаме по 10 лева всеки месец за входа. И това е нормално. Е, отказах само да платя едни 10 лева за ремонт на покрива, и то не заради парите, а защото тече и след ремонта.

# 16
  • Мнения: 1 150
Събираните от касиерката суми за чистачка, ток, асансьор и др. се поемат от наемателя. Ремонтните разходи по входа поемаме ние, като наемодатели. юмисля, че така е редно. 

# 17
  • София
  • Мнения: 62 595
Таксата за ползване на чистачка, асансьор ги плащат наемателите, защото те се възползват от тях (като тока и водата). Ако става въпрос за ремонт на нещо по общите части, тогава си ги поема собственикът. Ако на асансьора му се е скапала някаква част и се събират допълнително пари извън обичайната такса, то да си я поемат собствениците.

# 18
  • Мнения: 2 197
В договора, който сте сключили са описани задълженията на наемателя и наемодателя. Обикновено във всеки договор е едно и също - текущите разходи по жилището - където влизат и сумите за асансьор и чистачка се плащат от наемателя. Сумите за ремонт се плащат от наемодателя. Ако във вашия договор е така ти си в правото си да ги санкционираш. Иначе и простата логика сочи, че това са суми, които те са длъжни да плащат.

# 19
  • Мнения: 33
Разбира се, че задължението за такса вход е на наемателите  Peace Ако имате договор - това би трябвало ясно да е написано, ако не- то се подразбира- не ползвате вие асансьор и не цапате вие стълбището  Peace

# 20
  • Мнения: 4 841
Абе хора, защо не подписвате договори? Има си раздел "Права и задължения на наемателите", има си раздел "Права и задължения на наемодателите", има си органи, компетентни по решаване на възникнали спорове по ЗЗД....
Това не е първата тема във връзка с наемните отношения, и винаги ми е било чудно как така си даваш (или наемаш) жилището, пък чак тогава мислиш кой какво трябва да плаща  newsm78 Да сте мислили и да сте се уточнили предварително в писмена форма, това е моят отговор  Peace

# 21
  • Мнения: 950
Ние няколко години бяхме под наем и тези разходи ги плащахме ние. Когато сменяха пощенските кутии с нови, разходите ги поеха хазяите.

# 22
  • София
  • Мнения: 8 282
Таксите по входа, изключващи ремонти са за сметка на наемателя - ток, вода, чистачка. Те трябва да са пропорционални на живущите.
Но ремонтите - покрив, стълбище, асаньор и т.н., за наемодателите. А това се плаща съобразно общите части.

# 23
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
за 4лв. не бих си създавала главобол.
Хич никакъв.

# 24
  • Варна
  • Мнения: 5 532
Ние имаме договор. Ползвахме някакъв който свалихме от нета, но в него не е конкретизирано и те го усукват.
Шани, това са 12 месеца по 4лв. Защо да си лишавам децата от нещо, като плащам за това, че някой друг преминава през входа и чистят след него.
Те казват дайте да видм къде пише, че ние трябва да го плащаме.

# 25
  • Мнения: 3 880
Те казват дайте да видм къде пише, че ние трябва да го плащаме.
Защо трябва да го пише някъде? То по тази логика могат да си поръчват и периодично чистачка в къщи, а вие да я плащате, защото тя нали "вашето" жилище ще чисти, не тяхната мръсотия ooooh!

# 26
  • София
  • Мнения: 2 802
Не съм се и сещала да искам тези пари от хазяйката Grinning винаги ние сме си ги плащали

# 27
  • Мнения: 4 841
Те казват дайте да видм къде пише, че ние трябва да го плащаме.

Прочети частта от ЗЗД тук, но едва ли е написано конкретно за такса "вход", тоест - май пак става въпрос за различни тълкувания  newsm78

# 28
  • Мнения: 230
Еее, те пък от Марс ли падат?
В договора за наем не е упоменато нищо относно праха за пране, което ползват, докато са във вашето жилище, но не им го плащате вие. Аз за пръв път чувам, някой да се цигани за такова нещо. То даже и не е циганене, в случая, защото е по подразбиране - те цапат, те ползват стълбищното осветление и пр.
Ако трябва да се сменя входната врата, да речем, да се измаже стълбището  да се поправи покрива и пр., тогава ще сте вие. Но за текущи разходи-да извиняват!

# 29
  • Варна
  • Мнения: 478
И ние даваме под наем жилище и наемателите си плащат разходите,само че в момента са счупили вратата на банята и се чудя как да процедирам(дали въобще да им удъжам пари за нея или пък да им взема ,но сега ли или като напускат някой ден).

Общи условия

Активация на акаунт