Хиперактивност с дефицит на концентрация - 2

  • 44 461
  • 317
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 216
Понякога си мисля, че дислексията и аутизма са две крайности, напр. моят дислектик е изключително чувствителен за емоциите на човека срещу себе си, както пише в една книжка, той знае какво чувстваш, преди ти сам да разбереш. Друг е въпроса дали може да го обясни с думи. Но понякога не е нужно.
А доколкото разбирам при аутизма е обратното, децата могат да научат математика или четене, но не разбират чувствата.
Ама знам ли, това изглежда доста опростено.

За метода на Деивис е важно самото дете да има самосъзнание и доста силна мотивация, ама ние имаме проблем с това, и докато продължаваме без желание всичко ще е много трудно. дано се променят нещата.

Веселче, пишеш по -горе за мнения за издухване на носа, аз търсих, търсих, ама не можах да намеря, че малкия в момента е със сериозна хрема. Между другото и аз съм учила навремето физика, ама не устисках да я завърша  Sad

Иначе за хелациите, направо е много трудно и тежко да си на такава диета. Аз бих пробвала лично преди да дам на детето (и без друго имам някое килце в повече Simple Smile )
Мисля че наистина е възможно да се извежда елемент от организма, като се замества с друг.
На една позната сина и, около 30 год. по едно време ходеше по доктори и се беше много притеснил, защото го боляха костите и направо се чудеха за рак, ама се оказа, че защото от години пие само минерална вода, при това една и съща и се е получила замяна на един елемент от костите с друг. Та оправи се. А самото гладуване също води до химична промяна на организма, напр, ацидоза, т.е. подкиселяване на кръвта. което вероятно за кратко е полезно, защото има гладолечение, но човешкия организъм по природа е алкален.

# 196
  • Мнения: 5 978
Флора, мненията за издухването на носа са в темата за аутизма и започват оттук
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=225036.msg6975138#msg6975138

# 197
  • Мнения: 29
Къде ще се омитате, те двете диагнози толкова се препокриват, че аз незнам къде е разликата. Laughing
Здравейте и от мен,редовно ви чета постовете,много интересни неща научавам и ги съпоставям с моето дете.И аз като Мари анка се чудя каква е разликата между хиперактивост и аутизуъм.Преди две години в София п-р Райчев ни постави диагноза хиперактивност.Вчера бяхме на първичен преглед в,,св.Никола,, имат съмненя за аутизъм,но това ще го установим края на месеца ще постъпим в клиниката за диагноза

# 198
  • sofia
  • Мнения: 1 426
Всъщност, мойто дете не прилича на аутист (това, за приликите между ХА и аутизъм). Когато човек го види за пръв път, би го оприличил като хиперактивно, нервно и опако дете. Това е и най големия ни проблем - ХА. С упорита работа със специални педагози, вече повече от година, той успява да се концентрира все повече и повече. Напоследък седи 30-40 мин. на стол  #Crazy #Crazy #Crazy и изпълнява поставените му задачи. Реши ли обаче, че ще реве и ще се тръшка, все още нищо не помага. Мойте опити да го убедя или отвлека вниманието му, НИКОГА не дават резултат. Оставям го да му мине, без да се надвиквам с него.
По някое време почва сам да се пита "защо ревеш", "а, защо ревеш"  Rolling Eyes и кризата почти е преминала  Praynig. Има си и някои аутистични прояви, но те се забелязват от хора, които са по близо до него. Дъжи се така пред хора, като, че ли почти няма проблем  newsm78. Само, дето говори не както трябва и трудно застава на едно място.
До колкото ми е известно, ХА ДВ е симптом от аутистичния спектър  newsm78.

# 199
  • Мнения: 605

 Момичета вижте каква тема намерих в дира. Много ме заинтригува гледната точка на авторката.

http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=parents&Number=194401 … p;part=1&vc=1
 

# 200
  • Мнения: 216
Танюшка, много благодаря, много ми хареса!
И аз тъкмо се чудех въз основа на какво се поставя днес диагноза хиперактивност и защо в повечето случаи тук се отнася за деца преди училищна възраст. Не е ли рано?
От всичките ми деца най-големия ми син беше най-буен, като си го спомня като малък, в момента в който отвори очи скачаше и се превръщаше в "летяща вятърна мелница" и така докато отново заспи. Това за "летящата вятърна мелница" ми хрумна още тогава. Почти изобщо не можеше да седи на едно място, никога не седна да си играе с играчки, като ролева игра. Винаги само оглеждаше играчката или предмета, виждаше как работи, ако може, защо работи и какво има вътре. Не го спираха нито "не" , нито заплахи нито бой по дупето, ако трябва и тази цена ще заплати. В училище седи, но през цялото време тропа с крак, щрака с химикалка или чука тихичко с нещо по чина, и обикновено гледа с леко стъклен поглед, пореди което много учители ми се оплакват, че спи в час, докато не разберат, че въпреки вида си той е чул всичко което е казала госпожата. Сега от 2 седмици е с колело и почти не слиза, като в неделя кара с приятел от младост3 до площад Славейков и обратно. Като беше малък ходенето на гости в подредена къща ми е било най - големия кошмар. Добре че живеехме далече от баби и прилежни домакини, сигурно щяхме да сме по лекари.
Учителката му в първи клас беше страхотен педагог, и в нейния клас имаше много деца, които не можеха да си седят на дупетата, обясняваше им, че четенето е невъзможно, когато читанката ти е на чина, а краката ти са вече на облегалката. От никое не се оплака нито веднъж, нито му постави диагноза, само от време на време пускаше всеки желаещ да обикаля училището, 1, 2 пъти или 6 , на който колкото му трябва и после децата можеха да седят без проблеми на чиновете си.
На такива деца енергията трябва да се канализира, а не да се спре, а бих казала и на всички, защото честно казано почти не познавам кротко дете, и ако видя ми се струва странно.

Не мога да кажа, дали сина ми който е с дислексия е хиперактивен или не, бих се притеснила не по-малко ако беше кротък и никога не правеше пакости. Като мъничък беше по-кротък от батко си, като че ли сега прави повече пакости и проблеми от недомислие.

# 201
  • Мнения: 4 451
Здравейте и от мен,редовно ви чета постовете,много интересни неща научавам и ги съпоставям с моето дете.И аз като Мари анка се чудя каква е разликата между хиперактивост и аутизуъм.Преди две години в София п-р Райчев ни постави диагноза хиперактивност.Вчера бяхме на първичен преглед в,,св.Никола,, имат съмненя за аутизъм,но това ще го установим края на месеца ще постъпим в клиниката за диагноза

Зададох този въпрос на психоложката, която работи с Мими. Попитах я как определи, че моето дете не е аутист, като покрива доста от симптомите. Отговорът и беше, че един от най-ярките симптоми (ако може въобще да се нарече симптом) е липсата на символна игра у аутистите. Ще се опитам да обясня. Например, виждайки химикалка, за аутиста това си е химикалка и нищо друго. Докато другите деца могат да отъждествят химикалката с нещо друго и да я ползват да речем като телефон ( на ужким). Слагат химикалката на ухото и започват да си играят. Ох, дано ме разбрахте, че такова обяснение направих... ooooh! Например моята Мария взима хавлията за ръце, която стои закачена в кухнята и казва "Аз имам престилка, готвач съм" и си я слага на кръста, кара ни да и я вържем. Докато за детето аутист това си е хавлия и точка!

# 202
  • Мнения: 549
Ще се опитам да обясня. Например, виждайки химикалка, за аутиста това си е химикалка и нищо друго. Докато другите деца могат да отъждествят химикалката с нещо друго и да я ползват да речем като телефон ( на ужким). Слагат химикалката на ухото и започват да си играят. Ох, дано ме разбрахте, че такова обяснение направих... ooooh! Например моята Мария взима хавлията за ръце, която стои закачена в кухнята и казва "Аз имам престилка, готвач съм" и си я слага на кръста, кара ни да и я вържем. Докато за детето аутист това си е хавлия и точка!
Мари Анка , много добре си го обяснила. Моят син редовно използва разни предмети като телефон  Simple Smile за моя радост в последно време се случва например следното : Синът ми си слага някакъв предмет на главата и казва ;"това шапка" . Аз го поправям :" Не , това не е шапка , това  е...." . Той се ядосва и крещи:"Нееееее, това шапкаааааа!" . Доста дълго време не можех да схвана(именно заради тази нагласа, че при аутистите липсва играта "на уж"), че това може да е символна игра и много упорито го поправях, защото си мислех, че просто не знае детето  Embarassed . Сега се опитвам да обясня , че нещото прилича на шапка т.е че в случая го използваме като шапка.... Не знам дали успях да обясня добре  newsm78

# 203
  • Мнения: 4 451
Наде, и аз в началото изпадах в същата ситуация. Обяснявах че това не е шапка, а еди какво си (ще ползвам твоя пример, че е по-удобен) hahaha После като разбрах за какво иде реч, започнах да и казвам, да наистина това е ...., но прилича на шапка или е като шапка. И сега вече и тя ползва словосъчетанието "прилича на..." Wink

# 204
  • Мнения: 1 434
Тази тема в дир  бг   бях  я чела преди    2 години  , противоречиви са  мненията  дали да се изпозлват медикаменти или само    терапия  без медикаменти .

От няколко месеца  гледаме игрални  филмчета   записах му  Емил от Льонеберя  и Пипи Дългото  Чорапче   гледа ги  със  голям  интерес ,всяка серия  на Емил след това се разиграва по негово  желание като театър  , в едната  серия Емил си  е  захлупил супника на главата и  т.к нямаме  супник си слага на главата една пластмасова кутия  а аз съм лекаря  голям смях пада  Mr. Green
Мисля  че до голяма  степен използването  на   различни предмети за други  цели     е въпрос на фантазия,въображение ..и развитие на това въображение  Hug  bouquet

Докато   писах   и Марианка е писала   на нас  ни трябваше  време да разберем  и    какво означава думата "Приличам "  или  ще дам един пример  бяхме учили зимата  за снежния   човек  то какво се прави и какво  използваме за нос   шапка  очи копчета (   вместо копчета има  камъчета  вместо   шапка тенджера   вместо  нос  има морков)  и тн 
Това   се показваше с картинки    в последствие    това се усвоява ,и детето разбира смисъла на думата приличам,вместо,и "на уж" но  това става с примери   с картинки   с  приказки и с  обяснения   .

Последна редакция: пт, 04 апр 2008, 00:15 от Bluevelvet

# 205
  • Мнения: 549
Моят син използва не "'прилича на" , а "като". Това с използването на картинки е нож с две остриета. Нали повечето животни ги вижда основно на картинки и снимки и знаете ли какво се случва? Като види живо животно и казва:"Това като заек"  Joy Сега се опитвам да обясня, че едното е 'живо", "истинско", а другото е "рисунка или снимка на ....". Много ми помагат филмчетата на Бейби Айнщайн. Там нещата  се появяват така - в естествена среда, после рисунка , после играчка... И аз се опитвам да обясня. Има надежда май   newsm78 Казва; "това кола", "това играчка кола" ... Laughing Днес видя в един научно популярен филм костенурка и каза , че е Франклин  Wink

# 206
  • София
  • Мнения: 2 352
Аутиста може да научи много неща.Има показатели за поставяне на диагнозата и за щастие много от тях ни спестяват психолозите /подозирам, че ни щадят за да не ни демотивират/.
Наистина много ярък показател е играта на ужким, но по скоро влизане в ролята на лиричния герой - точно като репликата на малката готвачка - аз съм готвачка.При нея и идва отвътре, но и това  може да научи и аутиста /надявам се/.
Bluevelvet, дала си много добър пример за развиване на това "влизане в роля".  bouquet


Има един тест, който си има едно сложно име, което не помня  Embarassed.
Прави се следното:Специалиста показва на мен и детето един предмет и после го скрива някъде.Детето вижда къде е скрит предмета.Помолват мама да излезе за малко от стаята.През това време специалиста  и детето скриват предмета на друго място.Когато викнат мама специалиста пита детето  -  "Мама къде ще потърси предмета" и ако детето покаже първото скривалище - тоест мястото където мама е видяла скриването на предмета - то тогава вече можем да кажем, че диагнозата аутизъм е под въпрос - поне.В нашия случай Мишо веднага отиде да извади предмета от второто скривалище.Тоест той не можа да съобрази, че мама не е видяла преместването на предмета докато не е била в стаята.По добре от това не мога да го обясня - дано ме разбрахте.
Имаме задача да разиграваме тази ситуация в къщи.И ако детето схване идеята - а той или ще я схване, или не - то тогава вече ще мислим за съмнения за диагнозата.Но това вече е много високо ниво на функциониране. ooooh!

Моят син преди няколко дни ми извъртя един невероятен номер и вследствие на прочетеното от мен си навлякох неприятности с екипа в детската градина.Да се оплача малко.Сложи ме да си лягам и ми изигра сценката как го слагат него в детската.Каза, че той е Вени /психоложката/ а аз съм Мишо.Зави ме и ми се скара да заспивам.После  си донесе една възглавница и ми викна хайдеееее бой и кат се започна един бой с възглавници и един кикот.Реших естествено, че тази сцена се е разигравала в детската градина.
Вчера разбрах, че те изобщо нямат възглавници в детската, а психоложката сериозно се обиди, че повярвах на този непедагогичен метод /според нея/на приспиване.След дълго мислене и анализи ни дойдоха някои идеи - дано са добър показател тези му действия.Ще се се търсят още мнения.Подозирам, го вече и в лъжи  Confused.Да си призная много се зарадвах, че влезна в ролята на психоложката, но пък както казвам това е много тренирано и може и да е схванал идеята.

П.С. Мари_Анка - ти да не вземеш сега да се притесниш нещо.При вас не може да става дума за аутизъм според мен.То не, че съм специалист де, ама ти чета постовете и имам мнение.

Последна редакция: пт, 04 апр 2008, 08:40 от Катина

# 207
  • Мнения: 154
Точно в тази насока е и моя въпрос, който искам да ви задам. Как се справяте с приспиването на децата, какви методи и трикове прилагате?
Моето дете не е с поставена диагноза, но смея да твърдя че доста от характеристиките на хиперактивните деца ги притежава. Заспиването е една от най-трудните ни процедури - трябва ни поне половин час на тъмно докато се укроти и заспи. Най-трудно е да легне и да седи мирно в леглото - непрекъснато се става и ляга, мърда всеки милиметър от нея, не помагат хитринки като идеята да гушне куклата и да заспят или каквото и да е друго.... Просто искам да споделите вашия начин.

# 208
  • Мнения: 1 434
Всяка  вечер  от   3 год насам    преди  да заспи учим и  четем  така се измаря за около час .По негов избор моливко   да пишем или Ръка за Ръка,Анубис  от тетрадките .От една две седмици  купих Пипи  дългото  чорапче и Емил от Льонеберя    и  четем белите на Емил.С две думи  приспиваме  се  след   занимания   той с   уморява  и  заспива   така не се налага да викам и  хабя нерви защо  детето не му се спи.Правя му  куклен театър и от скоро   игра на сенки   правя  птички кумчо  вълчо    беше  много  впечатлен. С две думи занимания   bouquet

# 209
  • Мнения: 3 504
Точно в тази насока е и моя въпрос, който искам да ви задам. Как се справяте с приспиването на децата, какви методи и трикове прилагате?
Моето дете не е с поставена диагноза, но смея да твърдя че доста от характеристиките на хиперактивните деца ги притежава. Заспиването е една от най-трудните ни процедури - трябва ни поне половин час на тъмно докато се укроти и заспи. Най-трудно е да легне и да седи мирно в леглото - непрекъснато се става и ляга, мърда всеки милиметър от нея, не помагат хитринки като идеята да гушне куклата и да заспят или каквото и да е друго.... Просто искам да споделите вашия начин.

Това ми звучи много познато, ние сме същите или почти същите. Ако я оставя в леглото тя става, ляга, смее се, точно когато уж трябва да й се спи, тя е най-игрива, но вече се научи сама да ми казва, "ляга в леглото, спи.." тогава разбирам, че вече иска да си лягаме, а се улисам с домакинска работа, става вече игра, смее се, чакаме да си лягаме заедно, като си легнем, когато е и по-навреме 22,30 ч. може да си говорим 1 час, не заспиваме веднага, разказва си някакви нейни преживявания, нещо което я е впечатлино, може и отдавна да е било, но тя си ги наваля, иначе си я гушкам, галя по косата /много обича/, казвам й "спокойно", казвам си молитвата "Отче наш", благодаря на Бог, че сме живи и здрави.. и заспиваме, тя се нугуши в мен и така гушнати си заспиваме.
Аз много трудно мога да си легна рано, това е почти изкл, не мога да разигравам сценки.. няма как, като другите в къщи не спим, не може да е тихо... иначе невроложката ми е давала пример за сценки, да си облечем с Гери пижамите и да симулирам, че и аз ще лягам, да е тихо наоколо, все едно вече всички сме легнали.... да, ама не става, аз в 9 ч. не мога да съм в леглото, това означава може би и аз да заспя, а Гери като е заспивала рано /с хапчета за сън Мелатонин/ се е будила рано сутрин и в 5 и в 6 часа, а после аз като обеля очи от тъмни зори #Crazy, а всичко друго спи, не можеш да тропаш...
за това не използвам тези варианти, а си лягаме 22,30-23 ч. доизглеждам Шоуто на Слави в леглото, докато тя бъбри.. да й мине желанието за споделяне /а психолога каза да я оставяме да говори, защото тогава тя искала/ Rolling Eyes и така... до 23,30 -00 ч. сме заспали и към 8,45-50 я вдигам сутрин и към 8,20 се изнасяме от вкъщи и към 8,40-45 я оставяме в детската градина, от там мен, че съм и аз от 9,00 ч. на работа и таткото завършва обиколката.

Общи условия

Активация на акаунт