Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Каква е новата тема във форума?
Какви са основните теми, обсъждани във форума?
Какви са препоръките за работа с деца с хиперактивност и дефицит на вниманието, както и за обучение на родители?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Каква е новата тема във форума?
-
Какви са основните теми, обсъждани във форума?
-
Какви са препоръките за работа с деца с хиперактивност и дефицит на вниманието, както и за обучение на родители?
Формулярът предлага различни препоръки, като използване на интерактивни истории, алтернативни методи като масажи, идеи за интеграция в обществото и училищната среда, както и споделяне на опит при диагностициране и лечение, включително изследвания като ЕЕГ. Обучението на родителите за деца с хиперактивност и дефицит на вниманието може да бъде от голяма полза. Важно е да се консултират със специалисти, които могат да предоставят информация за подходящи техники и стратегии за работа с децата у дома. Също така е важно родителите да обменят опит помежду си и да търсят съвети за подходящи методи на обучение и подкрепа на децата. Препоръчителните подходи включват работа с терапевт, логопедична терапия, игри, пъзели, ролеви игри и различни видове образователни игри като Мемори, Доминьо, Магнетинно и други за подобряване на вниманието и концентрацията.
-
Какви са предизвикателствата, пред които са изправени родителите на деца с хиперактивност и дефицит на вниманието, и какви са техните успехи?
-
Как да се справя с отказа на детето ми да учи и чете?


. Много важен е момента в който детето се чувства сигурно и започне да повтаря ,толкова колкото може .Повторението наистина е майка на знанието колкото и банално да звучи но в този случай е така .За да се научи да задава въпроси едно дете си има методика ( начин ) по която се учи детето да задава и отговаря на въпрос .Ако логопеда не знае какво да прави ,съответно и детето няма да се научи да задава въпрос(или най малкото няма да е тогава когато на вас ви се иска ) . Започва се с Какво,Кой ,Коя ?,Как? ,Колко?,Кога ,Къде ,и накрая Защо?.Говора мисленето логиката са взаимно свързани Когато попиташ едно дете Какво обичаш да ядеш?( палачинки) Кога обичаш да ги ядеш ( сутрин) Защо закусваш сутрин ? Защо ядеш сутрин ?) (защото съм гладна ) Какво правиш когато си гладна ?.(храня се или обикновено децата казват любимата им храна)Това трябва да се разиграе стотици пъти за да се научи да задава и отговаря на въпрос . Детето задава само въпроси още в момента в който се почувства уверено и разбере че ще получи отговор
, ама аз си отговарям сама - "отиваме на детска градина при ..........изреждам деца, госпожи и т.н.В един момент - след няколко дни му се сториха познати тези имена и започна той да ги казва по малко.Стана нещо като сутрешен ритуал - докато един ден сам ме попита "къде отиваме" и заедно изброихме имената /аз забравях по някое име
.Едната ни логопедка е отпуска и ни е дала задача да тренираме "Защо" до като се върне .Ама някак си без нейна помощ не се справям добре. 

Със сигурност е имал нужда от стимулация, щом го прави, и му харесва, но благодарение на логопедката ни го преодоляхме, с масажор за ръцете и други неща за отвличане на вниманието. Но е факт, че беше доста кошмарен период, който няма да забравя. Направо беше като зомбирам от късането, търсеше си го, настървяваше се от всички списания, вестници, и ги късаше ама на мноооого ситни парченца