Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията!

  • 41 866
  • 468
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 474
Последна седмица на училище,Йоанна и днес я оставих в къщи съвсем да и се оправи устата в петък живот и здраве даже и бележник ще си взимаме.Определено има положителна посока след приема на есенциите във всичко друго освен в липсата на желание да учи,неиска и тава е.

# 91
  • Мнения: 474
Е неиска да учи и това е.Вчера два часа рева,мрънка,тръшка се и щом си отиде госпожата се усмихна и беше доволна.

# 92
  • Мнения: 465
Здравейте:)
Светла, а насочвате ли се към "алтернативни " приеми на информация-не четене и  писане,а слушане на уроци,рисуване на история по картинка,игра на учителка с куклите...Идеята ми е детенце да получава с другите си сетива  количеството информация,отговарящо за възрастта му  без да се набляга на ..най-слабата част от звеното?
Тя как се отнася към компютъра?
Например към образователните игри  по математика за РС?
Какви са вашите семейни методи за дисциплина?
Дороти- мен ме притеснява факта,че много малко време се отделя за затвърдяване на информацията .Както и обема и. ConfusedВиждам ,че тук Дислексията я третират като пожизнен различен образователен стил.Книгите са с повече картинки и  максимално широк шрифт;Книги на касети или дискове;Домашните са на компа-граматично коригиращи програми;Идеята е да се насърчи визуално-слуховия потенциал на дечицата-това е тяхното оръжие.Паралелно с психотерапията и  физиотерапията( доста моторно-двигателни проблени имат).Колко крака,ръце и глави има потрошени:(((
Вие разговарялили сте с учителите на децата си на тема"Дислексия"? newsm78

# 93
  • Мнения: 474
Възпитатела в къщи съм аз тати рядко,при баба и дядо всичко може.Логопеда работи с нея така както ти описваш без сухо писане и смятане винаги търси алтернативни начини и успява,но резултата е бавен.Учителката която идва в къщи обаче е на мнение че Йоанна се лигави и проявява инат мисли че е вече достатъчно голяма и трябва да се съгласява ,че когато пишат- пишат,когато смятат -смятат игрите след това.Онзи ден и скъса нервите /на госпожата/самата Йоанна доста рева и мрънка,вчера обаче нямаше проблем ето това немога да разбера............С компютъра  не е на ти,бърза е импулсивна и трудно се справя със исканите инструкции и за сега не проявява интерескъм него освен да драска в програмата за рисуване.

# 94
  • Варна
  • Мнения: 148
Здравейте,
да споделя и аз какви мерки вземам: ходи в детски център където има логопеди и психолози, харесва му и ходи с желание / това според мен е много важно/; за ваканцията ще идва учителка в къщи за да обръщаме внимание и на ненаученото за 1ви и 2ри клас /ще споделя като почне дали има ефект/;
а най- големия ужас за мен е възпитателната част в къщи.
Сигурно при всички деца с Д-я проблема с организиране на времето е много сериозен. При Иво определено е- все още е трудно да проумее, че времето не спира заради него. Примерно има да свърши нещо, но се заиграва или почва нещо друго да прави и когато му напомня за задачата му той отговаря- "После". А напомнянето е 4-5 пъти поне докато загубя търпение и стана достатъчно нервна да го стресна. Или пък всяка сутрин повтарям: обърни си щорите и си отвори прозореца- прозореца е от две части с две щори и отварянето- 3 действия- значи 3 повторения. Последователностите не са му сила.
Опитах и със стимули- някоя майка беше дала идея с табло с поощрения и наказания- направих го. В началото го прие доста добре, но след седмица две му доскуча и не му обръщаше внимание.
Мисля, че ще е много полезно за всички мами да обменяме такива идеи- практически и съответно да коментираме резултатите.
Сега отиваме да сеем 2 бобчета и 1 леща в градината /правиха опита по ДБТ със саденето в памук/, че едни корени са намотали в чашката.....

# 95
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Това за задачите - съпругът ми потвърди, че мъжете повече от една задача не могат да направят, ако станат две забравят всичките - това си е генетично при мъжете  Joy Joy Joy

# 96
  • Мнения: 465
Дороти- ние за мъжете да вземем един подфорум да отворим.За съпрузите говоря:)Ти как мислиш-аз дали не прилагам при моя мъж и тинейджър доста от поведенческите стратегии:)Сори, че оспамих темата:))) Joy
За дисциплинирането-много ми допадат идеите:" Да наказваме за конкретно деяние-не за състояние" ,"Детето само да избере наказанието си","Да го утешим преди да го накажем"..Аз ще пиша повече довечера.  bouquet

# 97
  • Варна
  • Мнения: 148
veselcheto,
това с наказанието самото дете да си го определи е много правилен подход. С един куршум- два заека. Хем само да прецени постъпката си, хем да не се получи, че го лишаваш от това или онова само за да му е кофти /така се изрази моя син/. Разбира връзката между действието и наказанието. При нас тази връзка трудно я установихме.

И да се похваля- имаме ЛКК прясно, прясно. Отне ми много ровене, за да разбера от къде и кой да ми го издаде, вече имаме черно на бяло диагноза Д-я.

Това за задачите - съпругът ми потвърди, че мъжете повече от една задача не могат да направят, ако станат две забравят всичките - това си е генетично при мъжете  Joy Joy Joy
А пък аз се чудя от къде ни е дислексията.... /това в рамките на шегата- при нас наистина е наследствена./

# 98
  • Мнения: 465
Ринтинти-ходила съм на форум за дисциплиниране "без сълзи" и социален работмик ни обясняваше ,че статистически , ако 21 поредни дни повтаряш едно и също нещо на дете,то се усвоявало от мозъка му като"навик".Когато дадеш команда на детенце с Д-я"Ела, седни и започни домашните"-на него всъщност му е необходимо да чуе-"Ще ти покажа къде да седнеш'"Извади 1 химикалка, тетрадка,учебник", "След 1 час ще свършим заедно и ще играем"
Разбираш мисълта ми-мозъкът им работи в посока"Направи ме ,помогни ми да...."
Д-те са ОГРОМНИ перфекционисти-обърни внимание на заниманията ,които ги радват.....Това им качество е хубаво да го обърнеш в полза на образоването-при мен Макс преписваше (прерисуваше) домашните..докато не се счупваше молива от стискане:)
Абсолютно си права за трудността с "действие и наказание"-То първо самите родители трябва да узреят за момента,когато да са убедени, че единствено график и дисцилина  контролират дислексията.
Ринтинти-разкажи ни какво обича да прави Ивайло-като занимание или хоби?
Е, радвам се ,че си имаме БРЕМЕЛИНКА и в нашата тема:)
  bouquet HugФлора-чук ,че се оправило времето с София, но, пък съвсем да ни забравиш.... Laughing
Дороти-гледай какво прочетох :"Учителите считат , че били тренирани да образоват академично децата в училище, а в последните години те губели 80% от времето си в решаване на поведенчески проблеми и дисциплина" Проблемът бил ,че родители и учители си прехвърляли топката с поведението... newsm78

# 99
  • Malgrat de mar
  • Мнения: 131
Момичета,отдавна ви чета  bouquet
Чакам да организирате среща и аз да дойда!Ще ми е интересно да се срещна със сродни души,въпреки че вече съм доста далеч от проблемите ви.
С две думи:баткото ни е дислектик,някога не се говореше за това,аз нямах никаква информация за нищо.Отвсякъде срещах пълно неразбиране.Във втори клас учителката каза че е необходимо да посещаваме логопед,ходихме 5 години.Порастна,стана му неудобно и приключихме с това.Проблема не е преодолян,но аз вече съм се предала,и той също.Остава му още една година докато завърши и да приключа с тези терзания Cry
Търся признаци за подобно поведение и в малкото си дете,искренно се надявам че няма да се наложи да мина по същия път и с него.
Пожелавам на всички много успех в борбата и се надявам че и обществото ни ще се промени и ще започне да приема по-нормално различните деца.

# 100
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Мама емили  ти си с най-голямото дете тук, добре дошла. Какво училище учи, нормална гимназия или професионално, от сега сме се замислили, какво да ги правим по-нататък, а докато се обърна той станал моя вече трети клас.  Моя близка с такова дете отиде в училище по изобразителните изкуства и сега влезе в Академията.

# 101
  • Мнения: 465
Мама Емили,Здравей:)
Радвам се ,че се включваш в темата.  bouquet HugИ въобще не считам ,че 5 години с логопед са на вятъра.Особено ,когато забелязвам ,че в у нас учтелите даже не забелязват дали детенцето има правилна позиция на ръката при писане.Но съм оптимистка-май-много се зарадвах на този софтуерен център,за който се появи по-назад в форума. На мен там са ми надеждите.То дислексията е завинаги,но развивайки другите сетива детето може да получава информацията ,необходима му да води  стойностен живот.
Разкажи повече за твоя пораснал мъж-къде бяха трудностите, в какво  успявахте.Какви са интересите му?
 newsm78Дороти-за дислексик #1 на Америка(Буш) няма да говоря(щото ще ме изтрият модераторите за лошо говорене),макар ,че това отново потвърждава и моите и на Флора1 наблюдения ,че децата с Д-я всички ги забелязват и по някакъв специфичен начин стават любимци на всички,т.е може да се използва този им талант ..за презентации(те добре наизустяват),компютърната графика,дизаин(с цветове и вижуализация са невероятни).Познавам адвокати:)
Хайде и вие допълвайте:)   bouquet

# 102
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Веселчето - линка го имам от Флора1 ето ги нашите хора. -  http://www.dslx.ru/article46.htm

# 103
Здравейте, не съм изчела всичко, но ще ви предложа нещо-полезен сайт за дислеkсията, по-скоро игри за развитие на слуховата, зрителната и др. ориентации. Може би някой го е ползвал?

http://www.edysgate.org/rado/20080102/index_main.php?lang=bg

# 104
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Благодаря туктам

Последна редакция: чт, 05 юни 2008, 20:34 от dorothy

Общи условия

Активация на акаунт