Училището не е за да се чете един единствен учебник с една единствена истина и да се зазубрят факти, за които си има справочници достъпни за всеки и по всяко време и които е малко вероятно да им потрябват в реалния живот.
За системата на оценяване.. и тук е така. За да получиш най-високата оценка, трябва да работиш на ниво, което се очаква да постигнеш през следващата година. И не виждам никаква ненормалност в това. Опитай се да излезеш извън рамката на оценки от 2 до 6 и разбирането, че ако си си направил теста без грешка, трябва да получиш 6. Между другото тестовете (и подобни) вече изобщо не се използват като методи на оценяване. Оценяват се онези другите неща, за които писах по-горе и това става в процеса на работа върху проект, а не на база възпроизвеждане на 5 формули или цитиране на някой закон.
Най-искрен съвет от мен: поразрови се или просто разговаряй с някой по-вещ в образователната система. Може би това ще ти помогне да оцениш това, което прави дъщеря ти и ще те успокои, че не си губи времето с глупости.