Отговори
# 15
Явно надделява мнението, че изпити не трябва да има, но аз мисля, че е хубаво да има и такива, в които да се влиза с "изпит" Изпит е силно казано, защото това са всъщност всички игри, лабиринти, откриване на разлики между две картинки, и др., които постоянно се публикуват в детските списания, и с които децата много се забавляват. Това е "изпита" - мини по тази пътечка - и 3-годишния ми син хваща химикалката и очертава линия по предварително определн път или в една много голяма и цветна картина да се открие къде са се скрили гъбките - 4 бр. и др. Т.е. изпита е дори забавен за децата. И защо да няма такъв ??? Факт е, че някои се справят по-бързо и по-добре от други. Защо да не се доразвиват ???
А за условията в държавните детски градини - просто се учудвам на тези, които са доволни от условията там. Моите наблюдения са много отрицателни (това зависи от детското заведение, разбира се), но в по-голямата си част съм склонна да се съглася с Александра. Частното е много скъпо, държавното - "отглежда децата", а не ги формира като личност. Някоя и друга инициатива не определя  цялостния облик на политиката на ДГ и на подготовката ни за живота.
Сега да споделя, че съм в колебание дали да премествам сина ми в държавна ДГ, при условие, че е бил в частна ясла до сега???
А за делегираните бюджети - това е ниж с две остриета, защото, зада получат повече пари ще запишат повече деца на същия персонал.

# 16
  • Мнения: 48 031
Ако "надарените "деца се отделят още от детската градина, как ще стане точно обратния процес на интегриране на децата със специални образователни и интелектуални , че и физически потребности?!

# 17
  • София
  • Мнения: 6 284
Честно казано, твърде крайно мнение за държавните градини. Е, хайде сега, не ги формират като личности. Колко от нашето и следващото поколение са минали през възпитателните частно ДГ??? Май повечето сме си възпитаници на държавните ДГ и училища. Нека не изпадаме в крайности. И стига сте делили децата на надарени и еди какви си. Всички деца имат дарби. Да направим елитни ясли и градини, а останалите деца ще са "простите", посещаващи  обикновени ДГ.

# 18
  • Мнения: 283
Да, едно време са закусвали с дебело намазана филия с масло ... Съвременния подхов към здравословното хранене изключва тази закуска.
Едно време се разхождахме по тъмно, без да се страхуваме за себе си, а сега ??
Едно време и в София не можеше да живее всеки ...
Хайде да не продължавам. И всъщност точно това имам предвид като казвам, че сме закостенели и не виждаме надалеч в бъдещето. ХОРА, само след 10-тина години (оптимистична прогноза) нашите деца ще живеят в съвсвм различн свят, масова глобализация, абсолютно зачертаване на границите, ще ходим до Страстбур, например, както сега ходим до Пловдив, мирогледа ни ще се промени напълно и нашите деца ще се конкурират и в училищата и колежите, и на работното място със свои връсници, обучавани и възпитавани по съвременни методи, научени да мислят, да спорят, да разсъждават, да вземат решения. Съвсем по други критерии ще се оценяват техните способности.
Казвам, че нашето образование е остаряло и като система, и като подход и като всичко. АМи прочетете само темата от подфорума "Деца в училищна възраст" и ще видите за какво става въпрос.
А иначе, да, може би подбора с "изпит" не се одобрява от всички, въпреки, че не разбирам защо да няма такъв, но нали затова пуснах темата, за да сондирам мнения и да си настроя часовника. Не е все едно каква е средата, в която се намират децата ни по 8 часа на ден, но да предположим, че с по-високото заплащне може и да сенамерят механизми за подбор. Навсякъде по света, в престижните училища, ако детето не покаже определен минимум от знания, отпада от системата и се препоръчва да се премести в друго учебно заведение. И такива изпити има поне два пъти годишно и резултатът е отлично подготвени хора с много знания и умения. Защо да бягаме от това ??? Не разбирам. Аз не казвам, че моите деца биха се справили с конкуренцията в една ситуация на изпит, но бих опитала ако има такива ДГ и Училища.
А това, че детето не покрива определен минимум от знания, умения и компетенции не го прави просто, според мен. Но имам достатъчно примери от квартала (може би моят квартал е такъв), на деца (съжалявам за тях), които са зле възпитани, във втори клас не умеят да четат, да не говорим за обноски, уважение, поведение ... Достатъчно родители, които се оплакват от отношението към тях и децата им и не на последно място: нека има ИЗБОР
Нека има за тези, които смятат, че интелигентността (във всичките й форми) се формира още в пренаталния период и полагат усилия децата им да попаднат в подхосяша среда и за такива, които гледат малко по-различно (не казвам неправилно) и по-неглеже на формирането на личността в ранна детска възраст.

# 19
  • Мнения: 3 740
Не знам на какъв европейски опит се позоваваш, като апелираш за диференциация на децата едва ли не още от люлката.
Европейската практика е точно обратната -  изследванията на резултатите на 15-годишните ученици показват, че най-високи постижения имат децата от страните, в които се избягва ранното профилиране - включително и след 7-ми клас. Защото процесът на обучение и възпитание не е само нахъсване, конкуренция и гонене на най-високи академични резултати. Напротив, точно умението да общуваш с различни деца, с различни интереси и способности, те прави адаптивен, толерантен, комуникативен и в края на краищата развива общата ти интелигентност, което се отразява и на академичните постижения. Да не говорим, че гоненето на най-високи резултати се отразява зле на психичното здраве.

Общи условия

Активация на акаунт