Хиперактивност с дефицит на концентрация

  • 208 497
  • 1 095
  •   1
Отговори
# 1 005
  • София
  • Мнения: 2 352
Ето тук пише за тази машина.Автора е Темпъл Грандин,
д-р на науките, асистент – преподавател, Университет на Колорадо

Аз се опитвам да правя едни масажи за аутисти, въпреки, че нямаме сериозни СИД - проблеми.Масажите се правят с четка и се раздвижват всички стави.Смята се, че по този начин детето възприема по лесно при обучение с психолог и логопед.Купих му и едни дървени китайски масажори и когато почна да го масажирам той сам ми насочва масажора там където му е приятно.Повярвайте ми има ефект.Имам и дървен масажор за стъпалата.Сам си го взима и се масажира.Надявам се скоро да успея да приложа и някои от традиционните китайски методи на точков масаж.Прави ми впечатление, че самото дете ме насочва да му масажирам именно областите които според Су джок примерно успокояват нервната система.

# 1 006
  • Мнения: 465
Катина,опиши ,ако обичаш масажора по-подробно моля.Това със Су джока е много свежа идея-пиши за резултатите:)Една от игрите-терапия е правенето на SLIME.За малките деца рецептата е проста :в една купа сипвате 1 чаша вода и приблизително 1,5 нишесте и детенце започва да разбърква с ръчичката( това състояние на масата между течно и твърдо е неверояно и времезаемащо)Аз винаги капвам и боички вътре.Иначе има и рецепта за SLIME за по-големи,правила съм го с 2+клас ,но изисква наблюдение при поставяне на ингредиентите.Съхранява се в пликче с зипче.Също при нас продават Silly Puty(полутечен силиконов пластелин затворен в контейнер)http://www.sillyputty.com/history_101/history101.htm.Обикновено децата го мачкат ..докато имат нещо важно да правят-иначе много пречупваха моливи...
 LaughingА заспиваха ,понеже не можеха да заспят лесно  с запис на водопад или море. Laughing

# 1 007
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
http://www.sillyputty.com/history_101/history101.htm   Обикновено децата го мачкат ..докато 

Само не разбрах това нишестето и водата за какво служи после.  newsm78

# 1 008
  • Мнения: 3 591
Това е вид сензорна стимулация. Да бърка в лепкавата смес.
Моя дечко примерно в това няма да бръкне - за нас е успех ако реши да бръкне с пръст в сухото брашно.

Друго за бъркане, което дава добра стимулация е да бъркат салата децата - с олиото и солта. 

# 1 009
  • Мнения: 410
 Интересно! Аз съвсем интуитивно съм стигнала до това. Всяка събота и неделя бъркаме тесто за "погача". Сол, вода и брашно. Става меко и приятно на допир като пластелин, даже и фигурки правят после. Скоро имаше и гердан за мама. Лошото е, че после пада голямо чистене, всичко е в тесто.

# 1 010
  • София
  • Мнения: 4 412
... Лошото е, че после пада голямо чистене, всичко е в тесто.

Е това е причината да не го практикувам Simple Smile Аз самата никак не обичам да пипам тесто. Играе с пластелин, но може би не е същото, защото тестото е голямо и се лепи по цялата ръка. Аз съм решила тези дни да пробвам.

Аз не съм чела много като теория, но първия човек който ми показа упражнеия за СИД беше nnnina, ще си позволя да ви кажа 2 упражнения и надявам се тя да не се сърди. Според мен все пак нещата трябва да се практикуват със специалист, защото той преценява къде детето има проблем и какво да посъветва майката.
Ето 2-те упражнения: Взема се една купа с ледени купчета и една с топла вода. Детето трябва да хване ледените кубчета и да ги пусне в топлата вода. Ето, че тук вече съм забравила 2 подробности, едната май беше, че майката трябва да следи детето да пусна кубчетата във водата сравнително бързо, защото иначе леда залепва за пръстите. И друга беше, че детето трябваше да прави нещо с кубчетата във водата, но си признавам, че моето ги гонеше докато се разтопеха.
Другото упражнение от nnnnina беше във ваната, вземат се дунапрен или дунапренена седалка за столове /трябва да покриват почти плътно ваната/, напълва се с вода, така че дунапрена да започне леко да плува и детето се пуска за гази в тази нестабилна вода.

Последна редакция: чт, 28 фев 2008, 00:43 от TanyaMG

# 1 011
  • Мнения: 465
Аз съм правила с момчета и желатинови кубчета-използвахме формичката за лед,като на дъното на всяко кубче поставяхме  бонбонче или шарено топче.И като се стегне материята те несъзнателно изчовъркваха "съкровището ' от дъното-хем тренирахме показалеца,хем разбъркването на желатина е сетивна стимулация.Много удачен ни беше процесът с пепър машето-(техниката да облепваш предмети с хария, намокрена в каша от вода и брашно)Особено ,когато тренирахме онова късане на хартия на малки парченца.По-агресивнот момче се справяше по-успешно с късането, но не беше лесно. LaughingЗа мен, най-трудният  момент е бил да измисля "второто"нещо докато учат, разговарят или са на компютъра.Какви са вашите методи на дисциплина? newsm78

# 1 012
  • Мнения: 588
       Относно диспицплината при ХА виковете, крясъците и пляскането не помагат даже може да засилят симптомите. Най-голямото наказание за тях е да ги лишиш от нещо, което много обичат. Например от любимата играчка, от любимото лакомство. Освен това много поощрения и награди за добре свършената задача, макар й да е направено и най-минималното от това, което се иска от детето.Peace

Последна редакция: чт, 28 фев 2008, 12:26 от sladko pate

# 1 013
  • Мнения: 3 591
e това не е наказание, ами изтезание, ако се приложи при дете под 8-9 години... преди това, те немогат да правят ясно връзка между причина и следствие...
По-скоро работи модела - ако направиш това добре, бързо, внимателно... ще получиш награда (нашето одобрение, гледане на телевизия, игра навън и т.н.)... Но казването - ако не пишеш домашно няма да излезеш навън определене няма да донесе резултат....

Това им дава избор да си изтърпят наказанието и да не свършат нещото което искаме. казвайки им че ако напишат домашното красиво, ще излязат на вън за децата означава че няма избор - домашното ще се пише.... вече от детето зависи дали ще е красиво и ще иде навън, или не. Обаче ако домашното стане грозно не забравяйте да му съчувствате на детето,че сега няма да може да излезе, окуражете го, че ако опита пак сте сигурни, че вече ще може да излезете заедно и предложете помоща си...

# 1 014
  • Мнения: 11
Здравейте майчета , съвсем случайно попаднах на този форум и останах много изумена от това което чета , и се замислям дали и моя син не страда от хипер активност с дефицит на концетрация.Плаче за най малкото нещо , иска примерно сок докато го сипа в шишето той вече е испаднал в див рев ,играе си с играчките 5 мин и ги оставя тръгвам да ги прибирам пак див рев ,не му ли се даде нещо пак див рев.Другия проблем е при лягане стане ли време почва се пак див рев,почва да си измисля ,че му се пишка, ака , огладнява а като го сложа на гърнето той седи и нищо не прави а като го вдига пак див рев.НЕЗНАМ КАКВО ДА ПРАВЯ. ПОСЪВЕТВАЙ ТЕ МЕ.

# 1 015
  • Мнения: 2 448
Какви са вашите методи на дисциплина? newsm78
С викане и при нас нищо не става, макар че на моменти си изпускам нервите за жалост. Най-много постигам с изнудване, направи това и ще получиш нещо любимо.И не мога да го подлъжа , търси си го после и няма начин даваме  Simple Smile
Интересно, че от доста време в градината нямат никакви проблеми с дисциплината му, той ходи с голямо желание и те са много доволни от него.Вкъщи обаче изобщо не мога да изляза на глава с него.Невъзможно е да спре да се движи и да вика , постоянно внимание очаква да получава.Като си играе на детска градина и се прави на госпожа, а аз да съм децата, единственото , с което имитира учителката е : свири на акордеон и от време на време се провиква "тишина" или "млъквайте" с разперени ръце.Явно това върви в градината , не и вкъщи. Simple Smile

# 1 016
  • Мнения: 3 591
Desi i Aleks, поведението на детето ти е ТОЧНО ТОВА, което трябва да е поведението на дете под 2 години. Не може да чака, опитва се да се налага, тръшка се, неможе да се занимава дълго с едно нещо, просто защото има толкова много неща за изследване...Освен това между 1 и 2 години децата преминават през период осъзнавайки, че са отделно същество от майката и е нормално те да търсят повече внимание (пък било то дори и справене на бели).
За лягането - във всички книжки за гледане на деца вашата ситуация е описана в главата за 2 годишното дете  Mr. Green ...как да спят, когато вече осъзнават, че живота продължава в другата стая  Mr. Green

Освен търпение, търпение и много търпение друго няма какво да те посъветваме.... След 3-4 години дори няма да помниш през какво си минала, дори и сега да ти се струва невероятно трудно  Hug

# 1 017
  • Мнения: 2 448
Desi iAleks, така отстрани не можем да ти кажем дали детето е наистина хиперактивно.Прочетох какво си писала досега и се надявам проблемите, които сте имали в началото да са вече минало.Посъветвай се с вашия педиатър, ако има нужда да ви прати на детски невролог.Виждам, че сте от София , предполагам там има доста добри.Ние ходихме в Пловдив при д-р Пискова като бяхме на 2 и половина /вие сте на 2 , ако правилно съм разбрала/ - тя е детски невролог и психиатър и съм много доволна.Все пак, ако ти се струва , че има някакъв проблем , трябва да се види от специалист.

# 1 018
  • Мнения: 11
ТОИ Е НА 2 Г И 1 М

# 1 019
  • Мнения: 3 591
Desi,  малкия ми син е на 2г 1 месец и се държи абсолютно по същия начин. Детето ми се наbлюдава от специалисти постоянно заради проблема с баткото и никой не намира нищо тревожно в поведението му. Той говори малко - това му е единствения проблем. Който никак не е маложавен, защото като неможеш да се изразиш освен да вдигаш параир май друго неможеш  Mr. Green

успокой се сега... на тази възраст никой неможе да говори за проблем. Хиперактивност се диагностицира  при по-големите деца.

Последна редакция: чт, 28 фев 2008, 14:34 от [desi]

Общи условия

Активация на акаунт