Хиперактивност с дефицит на концентрация

  • 207 792
  • 1 095
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 798
Здравей Диди, много съжалявам за тези проблеми които имате. Ние минахме през същото но в детската градина. Бях извикана от директорката, за да  ми се каже че за детето ми щяло да бъде най-добре да го преместя в логопедична детска градина. А нейна първа братовчедка , вкарана с връзки на работа, заместваше любимата госпожа на сина ми. И за да не и разваля спокойствието, защото както тя се изразяваше "Той не слуша като чета приказка...", дай да го махнем това дете от групата. Да ама не... Аз заявих,че съм се консултирала със всички възможни специалисти и че тяхното мнение е категорично. Детето не е за логопедична детска градина. Никой не може да принуди родителя да премести или смени начина на обучение на детето му. Друг е въпроса , че натиска е много голям. Дано от Ресурсния център ви помогнат. Защо не опитате в друго училище...?В това явно вече са настроени и родители и учители...
Дано всички проявят повече разбиране... Praynig

# 541
Здравей, Диди!
Зная много добре как се чувстваш - ужасно трудно е. Ако имаш проблеми в детската градина, то в училище положението обикновено е в пъти по - тежко. Минала съм точно по този път. Когато синът ми беше във втори клас също се обсъждаше поведението му на родителска среща. Натискът за индивидуално обучение е огромен. При мен продължи до преди две години. Сега синът ми е в седми клас. В началото на пети клас всички учители ( вече бяха около 7-8 на брой )отново ми обясниха, че трябва да е на индивидуално обучение. Бих ти дала следните съвети на човек, минал през същия ад. Първо единствено родителите могат да решат как да се обучава детето им. Така, че за нищо на света не се съгласявай той да е извън училище. Най - важното за детето е контакта с връстниците. Могат да ти помогнат психолога и ресурсния учител, като се опитат да обяснят това на другите родители. Все пак имаш някаква подкрепа- аз сама трябваше да обяснявам преди седем години какъв е проблема на сина ми. Не очаквай обаче някаква промяна в отношението. Още дълго време ще трябва да се бориш, докато най - накрая видят, че не се поддаваш на натиск. Освен това закона те защитава. Тенденциите са за приобщаване в масови училища на деца с доста по - сериозни проблеми, така, че никой не може да ти махне детето. Много зависи от отношението на учителката и директора към детето. Говори с ресурсния център. В инспектората трябва да има човек, който отговаря за децата със специфични потребности. Отиди при този човек и му разкажи за проблемите си. Този експерт е наясно в кое училище какви деца с проблеми има и как се работи с тях. Той може да ти даде съвет и да ти помогне да преместите детето в друго училище, където има добра практика, педагози и толерантност в работата с такива деца. Ако обаче в класа на детето не са много деца и има добро отношение от децата към сина ти, мисля, че не е нужно да го местиш. Освен това този ескперт в инспектората може да посети училището по повод обучението на детето ти. Надявам се да срещнеш подкрепа и там да е сложен правилния човек. Единствената и най - голяма подкрепа аз получих именно от тази жена в Пловдив. Имай предвид, че ресурсният учител би трябвало да контактува с класната му и да й дава съвети ( ако тя ги иска Sad ) как да реагира в отделни ситуации.  Ако само един ден в седмицата има ресурсен учител, говори каква е възможността да идва поне два дни, например. Обясни колко ти е трудно с учителите. Родителите винаги ще реагират отрицателно, защото като стане въпрос за учеб. материал, учителката винаги може да обясни, че не се справя, защото сина ти й пречи. Права си, че искат да "изолират проблема". Ако детето ти не се справя с материала, но стои мирно в клас ще му пишат някакви оценки и няма да има такъв вой. Не се впрягай много от мнението на родителите. Ако те не могат да бъдат толерантни, то са нищожни човеци. Мен ме бяха заплашили, че ще преместят децата си в други училища, но нищо такова не се случи. Просто трябва да си много силна.  Simple Smile Не им показвай, колко много те боли. Детето ти просто е по - различно, а това не е нещо лошо, нали? Grinning Пиши пак как е минала родителската среща. Успех!!!!!

# 542
  • Мнения: 3 591
Боже Господи, четох и ревах. Чак не ми се вярва, че това е възможно. А защо не се обърнете и да и кажете на тази "госпожа", че това си е дискриминация?
Убедена съм, че има учители които не мислят така. Които искат да помагат и го правят. Аз бих сменила училището. Това не е бягане от проблема - няма начин съзнанието на такъв човек да се промени.

И моето дете изисква специални грижи в детската градина. Няма начин той да участва в заниманията заедно с другите деца/това е и заради това, че неможе да се социализира/. Обаче начина по който процедират е - децата имат занятие, той е оставен да си играе. После другите деца като играят, учителската сяда с него, а лелките гледат децата докато играят(все пак за това не им е необходимо педагогическо образование да са надзиратели Twisted Evil)+ няколко пъти седмично идват терапевтите да работят с него в друга стая, докато децата имат занятие. Не се е случило някой някога да се оплаче, че той не се справя. А аз знам, че той не се справя. Той неможе да разкаже приказка, но може да му се покаже как да строи с голямото лего. Неможе да рисува човече, но може да стои с учителката тя да му рисува и той да казва кое е главата, краката и т.н.
Детето ми е върнато година назад в градината, което значи, че ще е година назад в училище, точно за да му е по-лесно и да има по-голямо самочувствие, че се справя.
От останалите родители също получавам подкрепа - винаги го канят на рожденни дни (макар и да знаят, че той неможе да играе все още с децата им), предлагат ни да им отидем на гости и не забравят когато го чуят да кажва думичка да възкликнат"Браво, ти вече толкова добре говориш!" и го обичат и разбират. Точно защото учителката не им се жалва, че техните собствени деца не научават еди какво си заради него.
Не искам да мисля,че аз съм попаднала на добри хора. Исками се да мисля, че лошите са единици.
Извинявам се за написаното, че се оклонявам от темата, ама много ме заболя

# 543
  • Мнения: 3 504
Мамчета, нашите деца сякаш не са предпочитани в масовите детски градини и училищата.
Не искат да се натоварват г-жите, гледат все лесното и мекото.

Как да ни разберат проблема, като си го нямат в къщи. Не могат да ти съчувстват и да ти помогнат.

И ние искаме хубавото за децата си, но явно така натоварваме други.

За това отидохме в специална градина, а сега като предстои постъпване в училище и ме се изправят косите, какво ли ни чака???


А този медикамент Концерта, не съм го ползвала.

# 544
ЗДРАВЕЙТЕ МАМЧЕТА.....!!!

Току що се върнах от ресурсният център.Обсъждахме вариантите как ще протиче род.среща,как да постъпим за доброто на детето,какви компромиси могат да се направят.Решихме-да кандидатстваме за социален асистент(има за задача да обгрижва детето през междучасията и ако се налага ще влиза в часовете).Тъй като това е тромава процедура -изисква доста време (месеци дори години) временно аз ще изпълнявам функциите на такъв.т.е ще напусна сегашната си работа (която е с работно време 8.30-17.30 дори и повече....) и изцяло ще обгрижвам детето.Именно това ще предложим на родителите.Съвсем тактично ще намекним на "добрите" родители да си променят мнението към Жорито т.е да поговорят със собствените си деца.Но доколкото аз знам и чувам вината не е изцяло в Жорито-просто децата от класа са го възприели за по различен-има деца който го дразнят дори му се подиграват...и т.н.(сещате се за какво става въпрос).Обмисляхме варианта за преместване в друго училище (приемам го като краен вариант).Обмисляхем кое училище би било подходящо за него и ще намерим помощ.Вече съм убедена,че нашето училище не е в състояние да ни помогне.Имам информация,че нашето училище си решава проблемите "изолирайки" подобни деца.И учудващо по-голяма част от училищата са в стачка ,а ние дори и ден не сме били в принудителна ваканция. Днес вече съм по- спокойна,можеби защото имам изцяло подкрепата на специалистите от РЦ.ИСКАМ ДА ИЗКАЖА МОЯТА ГОЛЯМА БЛАГОДАРНОСТ НА ЦЕЛИЯТ ЕКИП ОТ РЦ-ВАРНА СЪПРИЧАСТНИ С МОЕТО ПОЛОЖЕНИЕ.И така утре заедно с директорката и ресурсните педагози от РЦ работели с  детето ще направим най-доброто за Жорито.Разбира се ще ви държа в течение на нещата.И ще помоля ако някой има информация за медикамента .

# 545
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Ето тук в този подфорум се дискутират в различни теми приобщаването в училище с ресурсни учители и т.н.
http://www.bg-mamma.com/index.php?board=61.0

Там съм разказвала, сега се повтарям, но в момента, в който разбрах, че детето ми не може да се оправи с учителката, а покрай учителката и с някои деца си преместих детето в друго училище. Разбира се навсякъде има проблеми, но сега проблемите са просто минимални. В началото дори купувах, а предполагам, че и тази година, само да почне, пак ще купувам дребни бонбонки, добре опаковани всяка, да не се омажат и в петък последните часове, госпожата обикновено остава разтоварващи часове и го кара да мине да почерпи децата. Определено много го обичат, но че има и други проблемни деца, наистина има. С моето дете нещата се решиха, но има и други родители, които не признават такъв проблем на децата си, да те са деца и на тях трябва да им съчувствуваме и ние да помагаме. Не сме единствените черпещи.

# 546
  • Варна
  • Мнения: 82
Диди , вървете при психиатър/ не невролог /   Топалова   - 0888-222-038 
В  понеделник ходихе на консулт при нея - за сега не изписва лекарства / надявам се да е все така / - ще правим и IQ тест при психоложката и - и чак тогава ще говорим за диагноза и терапия .   Смятам и в ДЮПК  да отидем .

# 547
  • Мнения: 3 504
MovA , моля дайте пример за IQ тест. На Гери не й е правен, поне аз не знам, уж имат психоложка в детската градина, но....... уви.
Ако може теста /празен/ за попълване да я тестувам аз.. ooooh! newsm78

# 548
  • Мнения: 3 537
MovA , моля дайте пример за IQ тест. На Гери не й е правен, поне аз не знам, уж имат психоложка в детската градина, но....... уви.
Ако може теста /празен/ за попълване да я тестувам аз.. ooooh! newsm78
Заведи я някъде другаде.Струва при нас към 40лв.

# 549
  • Мнения: 3 504
Интересно ми е как протича тестуването, като тези деца са на моменти - може да не го покажат в момента на какво са способни newsm78

Ами да я водя... само да има кой да го направи специалисти, че знам ли, като чуят аутистичен спектър ooooh!

# 550
  • Мнения: 3 537
Изобщо не знам.Аз чакам все отвън,да не се смущавало детето. Rolling Eyes

# 551
  • Мнения: 3 591
Rossoneri, В клиниката в София правят теста.
И да, неможеш ти да го направиш Simple Smile А детето се "дебне" за да направи теста - нас ни искат наспани, наядени, и не по-ксъно от 9 сутринта да почне. Т.е. водиш го тогава, когато шансовете детето да покаже най-доброто от себе си са най-големи.
както и за вси4ките останали тестове - тук държат винаги да запиша най-доброто което детето може. примерно това, 4е то на моменти неможе да се контролира за тях не е толкова важно, колкото, 4е в определени еди какви си моменти детето успява да се контролира добре.

Моя син примерно има дни, когато терапиите ни се провалят, защото не е на себе си. само му4и, нищо неможе да разпознае, да каже, не гледа в о4ите и т.н. Оба4е за постижения пишат това което е успял в дните когато е бил "на себе си".

Между другото ще ми е интересноа ми кажете при вас наказват ли децата? Тук смятат, 4е не трябва да се наказват, защото те не могат да разберат наказанието(имам предвид децата в спектъра). Оба4е могат да ги "Заставят" - примерно няма да ти дам еди какво си ако не направиш това. Или да им хващат ръцете или да ги държат на едно място докато направят каквото искат от тях.
Оба4е примернод а ги накажат, защото решат в изблик на гнях да изпотрошат половината кабинет на логопедката неможе да им се слу4и Simple Smile
т.е. след като направят нещо не ги наказват. Наказват ги "по време на". в момента в който прекратят нежеланото поведение и наказание няма.

# 552
  • Мнения: 3 504
Деси, мерси за инфото за теста.

Аз мисля, че ги наказват по по-мек начин да го кажа. Гера ми казва "Тук стоиш, пава" и стои права на едно място, така явно им говорят в градината и е като вид наказание ли newsm78 поне за така си мисля, правила го е и сега ми казва, научила се е, значи го прилагат в градината.

# 553
  • Мнения: 3 591
А ти милиш ли , че я е разбала защо седи права  newsm78
Аз ако се опитам да накажа получавам луда агресия, обвинения, че не съм му приятел, и тича после да се оплаква на баща си  Mr. Green и му казва, че съм го "Hurt Me!"(наранила).

# 554
Да обясня още нещо: и синът ми е отложен една година - беше две години в трета група за да почне по - късно училище. Иначе сега трябваше да е в осми клас. Не си мислете, че смяната на училище е най - доброто решение. В края на първи клас бях стигнала до същия извод. Хванах позната учителка ( реших, че без връзки няма да стане ). Заведоха ме при директорката на другото училище, говорихме, даже уточнихме в кой клас да го запишем. Класният му щеше да е мъж за да има по - голям респект, а и беше добър педагог. След седмица ми се обадиха, че не могат да го запишат при тях. Някой от учителите в бъдещото училище беше питал за Васко и някой от сегашните учители се беше постарал да обясни какъв ужас и чудовище е ( а тогава той беше на 8 години ). Така че, има само два варианта за преместване в друго училище: да имаш близък учител, който да му е класен или да попаднеш на истински човек ( а това се случва уви много рядко ). Тогава с психоложката решихме, че е по - добре да остане в този клас. Поне нямах проблеми с децата, а и в класа са около 17 деца. Местенето в друго училище може да е голям стрес за детето, а и няма гаранции, че след месец няма пак да обясняваш на родителска среща защо детето ти е различно. Затова трябва да се обсъди много добре. Когато почти поутихмаха нещата в училище дойде 5 клас - нови учители и то не един, а 7-8. Не вярвах, че отново ми се случва същия кошмар. Тогава отидох в инспектората и намерих старшия експерт, който отговаря за специалното обучение. До края на живота си ще съм й благодарна. Казва се Краси Попчева. Когато отидох при нея сигурно съм ревала на рамото й около половин час. След което седнахме и обсъдихме какво трябва да се направи, така, че Васко да завърши училище и да получи диплома. Сигурна съм, че и във Варна има такъв човек. Потърси го, Дани. И преди писах, че той трябва да е наясно къде какви деца с проблеми учат. Дори и да го местиш в друга училище, той може да те посъветва и да ти съдейства. Относно личния асистент - толкова ли е зле положението с детето ти, че трябва някой да е непрекъснато с него в час? Работата на ресурсният учител е точно такава - да влиза в час със сина ти. Повечето от тях предпочитат да работят в отделен кабинет с ученика, защото е по - спокойно и не пречат в час. Ако детето ти работи два дни в седмицата с ресурсен учител, то остават още три дни за да е в клас с учителката. В първи клас по съвет на психоложката вземах детето за един час с мен, а после го връщах за физическото, рисуване и т.н. Можете да предложите и това. Да работи два часа в клас. После някой да го вземе и разходи напр. третия час ( родител, баба, дядо, леля..). Хубаво е това да е час по математика, бълг. език за да може да е "спокойно" на класа и да го върнете обратно за четвъртия час - обикновено накрая са детчасовете по музика, рисуване, физическо за да може да е със съучениците си. Огледай се за някоя благоразположена майка. От момента, когато поканиха Васко на имен ден във втори клас, той беше окончателно приет от децата, въпреки често странното му поведение. Когато поискаш асистент трябва да знаеш как това ще се отрази на оценките на детето. Знай, че за да има диплома и да продължи в общо училище след 8-ми клас трябва задължително да има количествени оценки по всеки един предмет. Дани, ако искаш повече инфо, можеш да ми се обадиш на тел. 0887 410590. Не съм специалист - счетоводител съм, но съм минала по същия път и мога да ти дам съвет.

Общи условия

Активация на акаунт