Посъветвайте ме как да продължа

  • 3 315
  • 53
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 755
...Детето започва да учи съзнателно чужд език на 5 годишна възраст и тогава съвсем съзнателно го записваш в Алианса....
Този вариант съм избрала и аз.  Peace
На този етап сина ми знае азбуката и цифрите, брои до 20.  Wink Чудесно се забавлява с Буквенката (CD). Когато му чета приказки го оставям той да прочита заглавията, естествено буква по буква. Не го насилвам. Съобразявам се с неговото темпо и ако видя, че има интерес към нещо, му съдействам. За език, ще изчака още една година. Като говоря с майките на децата от групата на сина ми, които посещават уроците по английски, оставам с впечатлението, че на 3-годишните още им е рано. Е, в края на крайщата децата са различни и ако има някое на което много му се отдава език, защо пък не. Rolling Eyes
За сега приоритет давам на физическата подготовка и техническите занимания. Laughing

# 16
  • София
  • Мнения: 416
според мен не трябва да си спираш детето

# 17
  • Мнения: 654
В детската градина дъщеря ми знаеше близо 100 думи.Беше и интересно , а и госпожата си гледаше работата добре.Понякога вечер пееше английските детски песни за лека нощ на батко си.Но в първи клас нещата се промениха защото госпожата влиза изпява урока и излиза.
Правя разлика защото във втори клас на баткото преподава едно госпожа и нещата бяха супер.В трети клас дойде тази госпожа която сега преподава на малката и нещата се промениха.
Човек десетина години е дете ,  а поне 80 възрастен.Не пришпорвайте децата.Времето е тяхно и на тази възраст е за игри.

# 18
  • София
  • Мнения: 3 249
Дай Боже повече такива деца като твоето Praynig Според мен бавачката ти е страшна, щом му е повлияла така. И ако самото детенце го прави с желание аз апелирам и таткото да го подкрепя. Според мен интереса към книгите, учението, изкуствата и тн се формира още в най-ранна-детска възраст. Момичетата преди мен са ти дали много добри идеи за английския. Аз все още нямам опит в тия неща, тъй като човечето ми е на 2 и засега се учим да говорим Simple Smile

# 19
  • Мнения: 7 723
... жалкото е, че не аз съм в основата на тези хубави иначе неща.......тооолкова много пропускам покрай пуста работа и амбиции.....Аз просто констатирах. Confused
...

....Ох, объркано е много.....аз самата съм знаела азбуката на около 4 годинки, малко по-късно съм можела да сричам, на около 5 г. и половина си четях. Whistling  Дали да "форсирам" нещата, имайки предвид факта, че той попива страшно бързо, или да спра процеса? newsm78

Жосефинке, не осъзнаваш ли, това му е генетично заложено.
....на майка си се е мЕтнал... Peace

Естествено, че процеса не можеш да го спреш, дори и да искаш.
Просто му осигури мегдан за развитие.

...и не разбирам защо таткото да е против
изучаването на някакъв език на детскоградинско ниво.... Thinking
Ама това си е ваш проблем, де Wink

# 20
  • Мнения: 5 370

На този етап сина ми знае азбуката и цифрите, брои до 20.  Wink Чудесно се забавлява с Буквенката (CD). Когато му чета приказки го оставям той да прочита заглавията, естествено буква по буква. Не го насилвам. Съобразявам се с неговото темпо и ако видя, че има интерес към нещо, му съдействам. За език, ще изчака още една година. Като говоря с майките на децата от групата на сина ми, които посещават уроците по английски, оставам с впечатлението, че на 3-годишните още им е рано. Е, в края на крайщата децата са различни и ако има някое на което много му се отдава език, защо пък не. Rolling Eyes
За сега приоритет давам на физическата подготовка и техническите занимания. Laughing
Тонита, благодаря ти за включването, мисля, че твоето мнение ми дава и другата страна на нещата.

Сетих се, че и аз имам буквенката.......ще трябва пак да започна да му я пускам.

# 21
  • Мнения: 5 577
Според мен, ако е прекалено подготвен преди 1 клас, като започне ще му е скучно ... ще е от тези деца, които не слушат в час, защото просто им е незинтересно, знаят нещата и ... безмислено.

Според мен нито да се форсира, нито да се стопира - да се остави както си е, на естествен процес.

Grinning Иван ми пречи малко, незнам дали се изразих правилно

# 22
  • Му Кинд Оф Плаце
  • Мнения: 4 033
Миии, ще се позова на спомени. На 4.5 сричах, но мразех да чета, просто не исках. Смятах-събиране и изваждане до 10. Натискаха ме да уча немски (нали се говорело отрано, дрън-дрън). На 6 без малко почнах да чета с удоволствие. На 7 си умирах от скука в училище и така до края на трети клас.
Резултатът-не се справям с разказвателни предмети-тиквата ми е като сито.
Аз съм против ранното обучение по каквото и да е, ако интензивността не може да продължи и при положение, че на детето ще му понесе (всички си ги обичаме, но резултатът няма как да знаем). Айретен, че в моята гимназия имаше такива наказани, които пускаха по бързата програма и завършваха на 16 години 12 клас. Ми, тая програма бе спряна заради ниската успеваемост.
Има цял живот да учи и пак няма да знае.

Но ми е рехаво около врата, щото засега просто се боря с това някой да вземе да почне да чува и да говори  Laughing, та може просто да завиждам.

# 23
  • Мнения: 5 370
[quote author=Baguette Viburnum link=topic=324346.msg8414694#msg8414694
Има цял живот да учи и пак няма да знае.

Но ми е рехаво около врата, щото засега просто се боря с това някой да вземе да почне да чува и да говори  Laughing, та може просто да завиждам.
[/quote] Joy
Да ти го дам за една седмица и после да кажеш пак дали ще завиждаш?
Освен това отвсякъде чувам "ми то каквато майката-такова и детето"(демек, че на майката устата трудно спира) Mr. Green

# 24
  • Мнения: 3 089
ще ви чета.
бях обявила петра за глупавичко детенце. на 2 г. не обелваше и дума. и после изведнъж за 2 месеца проговори смислено и разбираемо; след още 3 седмици дядо й я запозна с бг азбуката, а сега вече брои до 20 /ако е в настроение/ и прави изречения, които дори мен смайват - изпозлва и думи, които ние самите рядко включваме в ежедневната си реч. все още не знам какво да я правя. към момента си мисля да я запиша към всички занимания, които се предлагат в ДГ /тази есен ще е 1ва група/ и от там насетне ще мисля - надявам се другарките в ДГ да ме ориентират към какво има уклон.
инак аз самата считам, че не се занимавам достатъчно с децата - 2 броя с малка разлика, работа от в къщи дори вечерите и уикендите, едва това лято стигнахме до зоото, на куклен театър е ходила самоведнъж, по детски клубове стъпва само по рождени дни - някак изтървах кога детето дръпна толкова много и как точно се случи.
...за разлика от брат си, който умее единствено да се халосва, търкаляйки се тетрално по земята, и да се тряска във всеки възможен и невъзможен ръб на всека възможна мебел  Mr. Green

# 25
  • Мнения: 145
Не спирай детето, а напротив, ако има желание повишавай познанията ....език, спорт, пиано, нещо друго, щом имаш гледачка, значи тя ще може да го води напред-назад. Взползвай се и се гордей с момчето. то наистина е умно. Дано продължи така.

# 26
  • Мнения: 3 447
Горещо препоръчвам Буквенката и Цифренката, Киро много ги обича и доста неща научи от тях.

# 27
  • Мнения: 7 821
Здравей,
Доколкото разбирам детето сега е прието в градина и ти се чудиш дали там да го записваш на английски.
Ще ти кажа какво ни съветваха учителките и на двете ми деца в първа група - "не ги записвайте, поне не в началото".
За детето така или иначе ще има период на адаптация - с новото място, с децата, с учителките. Децата които ходят на английски ги взимат от тяхната група, събират ги с деца от други групи, на ново място с нова учителка. Това в първите месеци създава ненужен допълнителен стрес.
Има и един друг момент - децата в градините, дори в първа група, не си играят по цял ден, те имат учебни тетрадки и занимания. Обикновено 3 сутрин и 1 или 2 след обяд. Това не е лошо, но тези които ходят на езици го правят по време, в което другите си играят или имат така наречените свободни занимания и/или ги извеждат на вън. Което значи, че записвайки детето си на език ти го лишаваш от играта му и почти сигурно от излизането на вън. Което отново в началото не е особено умно.
Иначе аз съм "за" заниманията с децата, след като те проявят интерес за тях е приятно, а никой не може да ме убеди че това е лошо.
Успех в избора.

# 28
  • София
  • Мнения: 3 880
хайде, и аз да се фукам тогава, ако това ще те успокои и насърчи да продължиш и занапред в същия дух.
моят син, в момента е на 3 г. и 9 месеца, играе много компютърни игри, повечето от които доста сложни за възрастта му. познава цялата азбука, и това е от повече от 1 година вече, като може да пише поне 10 букви. числата също ги знае до 10 от много преди да навърши 3.
още преди да навърши 2 години разпознаваше и знаеше какви звуци издават повече от 20 животни, както и всички цветове, вкл. сиво, лилаво, оранжево и най-различни производни на основните...
проговори от много рано, в момента говори със сложни изречения, сложни думи и вкарва доста хумор и ирония, които са много нетипични за дете на тези години (все пак имам база за сравнение).
айде, стига с "фукните"...имай предвид, че малко деца на тази възраст дават такива заложби и няма нищо лошо тези неща да се насърчават. ние с татко му сме решили да насочим тази огромна енергия на този ранен етап от възрастта му повече към спорт, отколкото към езици и учение. поне до навършването му на 7 г.

# 29
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
да не ви попаря само...
И аз имах много бурно и бързаразвиващо се дете. Наистина в 1ви клас й беше доста скучно, защото на 2.5г. познаваше азбуката, на 5г. пишеше свободно и почти без грешка изречение от над 3-4 думи...
И сега, постепенно се изравни с връстниците си. Че даже биде надмината, защото останалите, освен, че имат знания, имат и лукавство и наглост и хитруване. А моята само със знанията си остана.
Така, че Жози - естествен ход на събитията. Щом детето "поема" му давай и обучавай. Но не и насилствено, само за да е по-по-най.

Общи условия

Активация на акаунт