За името Мария-Магдалена

  • 10 775
  • 56
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 4 588
Само Мгадалена ми харесва. Не си падам по двойните имена, а Мария ми е много банално и не ми харесва особено.

# 16
  • Мнения: 340
Не искам да си спамя темета,но дори и да е била такава какво?
Аз питам дали ви харесва името,а не каква е била Мария-Магдалена.
На мен лично ми харесва и просто исках да чуя и други мнения!

Aз просто ти обясних причините поради, които не ми харесва името.  Ако беше ме попитала дали харесвам името Цоцолана, щях да ти отговоря, че не ми харесва заради силната асоциация с дебела баба.  Мария-Магдалена не ми харесва, заради силната асоциация с библейската героиня.

Също така те попитах дали си религиозна, защото ако дадеш такова силно религиозно име на детето си, а ти хабер си нямаш от християнство и не научиш дъщеря си за произхода на името и, ще я поставяш често в неловко положение.

Ама ти си решаваш, естествено.  Аз само обясних логиката си.

# 17
  • София
  • Мнения: 5 757
На мен пък и само Мария, и само Магдалена, и Мария-Магдалена много ми харесват  Laughing Ако бащиното и фамилното са по-дълги, бих си избрала едно от двете, но ако не са толкова - Мария-Магдалена.
и на мен така  Simple Smile Peace

# 18
  • Мнения: 3
Не ми харесват особено двойните имена... и затова гласувах само за Магдалена.

Иначе има нещо вярно, че името Мария Магдалена е доста религиозно обременено... и макар да не е вярно, че е била блудница, в обществето витае такова убеждение поради объркването между грешницата, която помазала нозете на Иисус и ги изтрила с косите си, за което се разказва в евангелието на Лука.. и Мария Магдалина, която била освободена от Спасителя Христа от седем бяса и която е призната от църквата за равноапостолна


Ето две публикации относно "греховността" на Мария Магдалена:



http://www.pravoslavieto.com/life/07.22_sv_Maria_Magdalena.htm

Личността на св. Мария Магдалена неправилно се обърква с други жени, за които повествуват Евангелията.
Света Мария Магдалина била родом от Мангала, на брега на Галилейското езеро.
Тя не е Мария от Витания (градче на юг от Йерусалим) - сестрата на Марта и Лазар, която помазала главата на Иисус.
Тя не е и опростената грешница, която помазала нозете на Иисус и ги изтрила с косите си, за което разказва св. евангелист Лука. Непосредствено след разказа за тази неназована по име грешница ("...една жена от града, която беше грешница, вж. Лук.7:37) ев. Лука  споменава поименно св. Мария Магдалина с думите "Мария, наричана Магдалина, от която бяха излезли седем бяса" (Лук. 8:2). От текста ясно се разбира, че Мария Магдалина била една от многото други жени, които Иисус "излекувал от зли духове и болести... и които Му услужваха с имотите си" (Лук. 8:2).
Объркването на св. Mария Магдалина с опростената грешница не е отскоро - то води началото си от края на VI век и се дължи най-вече на погрешно тълкуване на св. Григорий Велики.
Смесването на различни жени с името Мария е особено разпространено на Запад, среща се и в нашумелите филми  "Последното изкушение на Христос", "Кодът Да Винчи" и други произведения. То се дължи на непознаване на Св. Писание.
Някои западни християнски църкви, както и отците на Църквата с учените богослови, обединяват в една, или в две личности три евангелски жени: грешницата, която в дома на Симона фарисея се покаяла, обливала нозете на Спасителя Христа със сълзите си, изтривала ги с косите си и ги мажела с драгоценно миро и Мария от Витиния, сестрата на Лазар също и Мария Магдалина, която била освободена от Спасителя Христа от седем бяса. Но Православната Църква  сега, както и преди, признава тези, споменати в Евангелията с различни признаци, три личности за различни, отделни, и не иска да поставя историческите сведения върху основата на произволни, вероятни тълкувания. Поради това преданието на Православната Църква съобщава, че след Евангелските явявания на Възкръсналия Христос преди Възнесението Му и след това, света равноапостолна Мария Магдалина пребивавала с Пресвета Богородица и апостолите и била дейна помощница на първите успехи на разпространението на християнската вяра отначало в Иерусалим. Но изпълнена с усърдие, пламенна вяра и ревностна любов към Божието благовестие, тя след това проповядвала и в други страни, навсякъде възвестявайки небесната благодат, радостта и спасението на всички, повярвали в Спасителя на света Възкръсналия Христос.

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2008-04-24&article=230474

Мария Магдалена е най-известната жена на света след Дева Мария. В продължение на столетия нейното изображение се появява навсякъде - от средновековните фрески до съвременни филми и дори песни. Но нейната слава не е за завиждане. Дори и в Оксфордския речник думата "Магдалина" се превежда в значението на "разкаяла се блудница". Но масовият образ, който е изграден за нея, всъщност има малко общо с реалната жена от евангелските повествования. В последно време водещи теолози са се заели да я оправдаят, като казват, че е била грешница, но не и блудница.

Коя е Мария Магдалена, на която Исус се явява първо след победата над смъртта - Възкресението? Тя се споменава в Новия завет повече от десет пъти. Името й произхожда от град Магдала, който е на юг от Генисаретската равнина. Причината от времето на средновековието Мария Магдалена да се счита за една от най-недостойните жени в Новия завет е отъждествяването й от някои богослови с безименна грешница в Евангелието от Лука. Всъщност първото споменаване на името й е скоро след появата на Евангелието. Но като факти няма никакви реални основания да се отъждествява грешницата с Мария Магдалена
Франк С. Мид в книгата си "Кой кой е в Библията" пише: "Мария Магдалена 1900 години стои на позорния стълб, обливана в мръсотия, но на този позорен стълб би трябвало да бъдем поставени ние. Тази Мария никога не е била блудница, никъде няма факти, че е била развратна жена. Единственото, което знаем, е, че е била болна. И че Христос я е излекувал."

В "Международната библейска енциклопедия" се твърди: "Идентифицирането на Мария Магдалена с грешница е невъзможно за всеки, който следи внимателно повествованията и не пропуска детайлите." А от текста на Библията може да се направи заключение, че тя е била една от влиятелните жени в Магдала, която се е отказала от високото си положение заради служба на Исус или пък защото изпитвала огромна благодарност към него.

# 19
  • UK
  • Мнения: 3 959
На мен ми харесва, една от утвърдените комбинации от имена и е хубаво.

# 20

Да добавя, че Ана Магдалена ми харесва.
Съпругата на Йохан Себастиан Бах се е казвала така, посветил и е сборник 'На Ана Магдалена'.




 

# 21
  • Мнения: 574
Това е едно от малкото двойни имена, които ми харесва и то много Hug

# 22
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
харесва ми, да.

# 23
  • Монтана
  • Мнения: 220
Дъщеря ми се казва Мария,но комбинацията Мария-Магдалена също ми харесва много.  Simple Smile

# 24
Името е прекрасно и тази атака за религиозност е малко пресилена. Stop
Аз се казвам Магдалена, въпреки, че всички са убеждавали майка ми да се откаже от това име, защото видите ли то носи в себе си негативизъм поради славата на грешницата... Heart Eyes Въпреки това обаче се радвам, че нашите не са се поддали на такива глупости.
Кръщелното ми име е Мария-Магдалена и си го нося с гордост.
Вярно е, че името е важно и носи заряд в себе си, но въпреки влиянието му върху мъжете, не бих се отказала от него. Напротив, това дори доставя удоволствие, защото да виждаш как хората свързват интелект с греховност в мислите си е доста приятно, още повече, когато знаеш, че резултата и изхода от това, зависи от теб.
И повярвайте ми, името си заслужава славата, стига да можеш да го носиш с достойнство. Аз мисля, че засега успявам.  Grinning

# 25
  • Мнения: 438
Името е супер!
 Peace

# 26
  • Мнения: 1 259
Това е единственото двойно име което харесвам Peace

# 27
  • Мнения: 1 364
Двойните имена не ми допадат. Двете имена по отделно много ми харесват.

# 28
  • Sofia
  • Мнения: 4 702
Магдалена ми харесва повече

# 29
  • София
  • Мнения: 4 294
трета опция - само Мария  Peace

Общи условия

Активация на акаунт